Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
23 Eki 2010
Mesajlar
146
benim bildiğim ateşlemeye yarıyor ve dc ile çalışıyor ayrıca performans olanda heralde sık sık ateşleme yapandır ama eğer motorda ekstra bir modifiye yoksa bence yapmana değmez.

Evet ateşleme ile ilgili ve anladığım kadarıyla zamanlama ve avans işlerine bakıyor galiba (platin - meksefe ikilisinin yeni versiyonu sanki), yanına high power coil ilave etmeden bir işe yaramayacak sanırım. Doğrumu anlamışım?

Bixenon için Ultra High Power Led buldum 20w - 50w gibi. Xenon kadar iş yaparmı?

50-276-thickbox.jpg


Bu arada çok absürd sürpriz gelişmeler olabilir, X-Max'e yazılıp bu motoru hobi babında suyunu çıkarana kadar yüklemek niyetindeyim. Günlük kullanıma uygun olmasada deneysel bir araç ortaya çıkarabilirim..Ama şimdilik sadece niyet, kısmet olurmu bilmem ama hazırlıklara başladım bile.
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
hayırlı olsun..
mercek olarak ne aldınız normalde uzun kısa mercek 10lira nasıl oluoyor merak ettim:silent:

ilker beyi tanıyorsun sanırım. ben de sahibinden.com'da rasgeldim. 10 tlye sattığı merceklerden işte. zenon merceği derken mercek demek istedim. sanırım düz h7 merceklerinden. motor kısımları yok.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 05:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 05:17 ----------

benim bildiğim ateşlemeye yarıyor ve dc ile çalışıyor ayrıca performans olanda heralde sık sık ateşleme yapandır ama eğer motorda ekstra bir modifiye yoksa bence yapmana değmez.

Evet ateşleme ile ilgili ve anladığım kadarıyla zamanlama ve avans işlerine bakıyor galiba (platin - meksefe ikilisinin yeni versiyonu sanki), yanına high power coil ilave etmeden bir işe yaramayacak sanırım. Doğrumu anlamışım?

Bixenon için Ultra High Power Led buldum 20w - 50w gibi. Xenon kadar iş yaparmı?

50-276-thickbox.jpg


Bu arada çok absürd sürpriz gelişmeler olabilir, X-Max'e yazılıp bu motoru hobi babında suyunu çıkarana kadar yüklemek niyetindeyim. Günlük kullanıma uygun olmasada deneysel bir araç ortaya çıkarabilirim..Ama şimdilik sadece niyet, kısmet olurmu bilmem ama hazırlıklara başladım bile.


o 50w power ledlerin lümen değeri zenonla aynı. 3500 lümen veriyor. ama fiyatı da benzer şekilde artıyor. 5w 550 lümen 12 dolar, 30w 2350 lümen 85 dolara, 200 dolara 50w 3500 lümen alınabiliyor. yapmaya çalışacağım şey de buydu zaten; merceklere bu güçlü power ledleri yerleştirip verim durumunu incelemekti amacım. para olmadığından başka zamana kaldı. ben de merceklerle h4leri birleştirmeye çalışacağım işte. bakalım.

http://www.ledssuperbright.com/myfiles/image/LED100Wcar.jpg

mesela bu 100wlık bir power ledin gücünü gösteriyor. tek sıkıntı bu ışığı ihtiyacımız olan noktaya gönderebilmek. bu da ancak merceklerle halledilebilir.
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Eki 2010
Mesajlar
146
[/COLOR]
o 50w power ledlerin lümen değeri zenonla aynı. 3500 lümen veriyor. ama fiyatı da benzer şekilde artıyor. 5w 550 lümen 12 dolar, 30w 2350 lümen 85 dolara, 200 dolara 50w 3500 lümen alınabiliyor. yapmaya çalışacağım şey de buydu zaten; merceklere bu güçlü power ledleri yerleştirip verim durumunu incelemekti amacım. para olmadığından başka zamana kaldı. ben de merceklerle h4leri birleştirmeye çalışacağım işte. bakalım.

http://www.ledssuperbright.com/myfiles/image/LED100Wcar.jpg

mesela bu 100wlık bir power ledin gücünü gösteriyor. tek sıkıntı bu ışığı ihtiyacımız olan noktaya gönderebilmek. bu da ancak merceklerle halledilebilir.

100w olduğu zaman soğutmak ayrı bir sorun olacak gibi duruyor

http://ledstok.com/product.php?id_product=50

Buradaki değerleri bir kontrol edermisin? 12.8v, 1200mA, 1400 lm
Fakat sürücü olarak 1000 veya 1400mA var.
Ne dersin?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 06:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 06:02 ----------

Fantazi yapalım derken motoru ateşe vermeyelimde:p
 
Katılım
26 May 2010
Mesajlar
3,237
ateşe vermeyi geçtim ışık yansıması nasıl olacak?
farın içinde belirli bir ayarlamayla yansıma yapar..
o ayarı yapamazsanız karşıdan gelen bol bol kulaklarınızı çınlatır...
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
452
şu anda hiçbir otomotiv üreticileri farda led kullanmıyor çünkü unnamed arkadaşımızın dediği gibi ledlerin aydınlatmasını bir noktaya toplamak mümkün değil. ayrıca Ultra High Power Ledlerin çalışabilmesi için kendilerine ayrıca bir devre ihtiyacı duyarlar ve bu devrede çok ısınır bunun içinde bu devrelerin fanlı olanları bile var. aslında xenonla mantık aynı gibi bi şey ekstra bir devre ve 1led fakat maliyet olarak ve işlev olarak düşünürsek xenon+mercek almak daha mantıklı sonuçta denenmiş ve test edilmiştir.ve alcağın ledde 20w çekiyor ve xenonda 35w çekiyor yani aradaki fark fazla değil onun için bu işlere girme derim yapabiliryorsan stopları komple superflux veya mantar led yaparsın fara xenon koyarsın arada hiçbir fark kalmaz:cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:17 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:12 ----------

ilker beyi tanıyorsun sanırım. ben de sahibinden.com'da rasgeldim. 10 tlye sattığı merceklerden işte. zenon merceği derken mercek demek istedim. sanırım düz h7 merceklerinden. motor kısımları yok..
evet ilker beyi tanıyorum ve herhangi bir sorun olduğunda danışacağım ilk kişi kendisi çok ilgili ve dürüst bir satıcıdır.:wiinkk: aldığın mercek tahminimce bosch marka h7 mercektir benim eski motorumda onu kullanmıştım performansı güzel fakat uzun kısa yapamazsın onun için bende değiştirdim hella bixenon taktım ve çok memlunum:cat:
 
Katılım
26 May 2010
Mesajlar
3,237
emre bugün önü söktüm kadranı çıkardım...
fişlerini taktım, km telini doğru yerden geçirdim...
yalnız ekzoz zırıltımı yapmaya başladı nedir...
yada kuruntumu yapıyorum:)
dün akşam birşey dedim bir emre cevaplamış...
istanbuldaki zc ciler bir toplanalım diyorum ortak bir noktada ne dersiniz?
 
Katılım
23 Eki 2010
Mesajlar
146
ateşe vermeyi geçtim ışık yansıması nasıl olacak?
farın içinde belirli bir ayarlamayla yansıma yapar..
o ayarı yapamazsanız karşıdan gelen bol bol kulaklarınızı çınlatır...

Lens

Bu lenslerle ışığı bi-xenon merceğin içine odaklamak mümkün olmazmı? Mesele tastan yansıyan ışığın merceğe odaklanması değilmi? Yoksa başka faktörlermi var işin içinde?
Dediğiniz gibi xenon en pratik ve kesin çözüm ama denenmemişi denemek de benim rahatsızlığım. İllaki bir özelliğim olsun, tek olsun :p

Ayrıca konu dışı olarak;
Ben bu motoru sadece 3 ay beni Avcılar - Erenköy arası sıkışık trafikte idare etsin sonra elden çıkarayım diye almıştım 1,5 seneyi geçti ve bu foruma üye olduktan sonra daha bi hoşuma gider oldu (herne kadar binbir çeşit sorun yaşasamda, sanırım koca sepetteki tek çürük yumurta bana denk geldi).

Şimdi niyetim belki fuarda belki daha sonra ama kesin bu yıl içinde (İnşallah) Xciting 250 veya Downtown 300 almak ve ZC'yi koruyup "tek" yapmak. Eskiden arabayla uğraşırdım ama artık arabayla uğraşmak için servet gerekiyor. Hem zaten trafik nedeniyle arabadan soğudum, yağmurda bile motora biniyorum.

Neyse fazla uzattım galiba :silent:

Buluşma hafta sonu helede Anadolu yakasında olursa mutlaka gelmeye çalışırım.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 May 2010
Mesajlar
3,237
merceğin herhangi bir yerine koyulmuyor ki ampül..ortalaması lazım...
ki tek noktadan ışığı dağıtsın...
hafta sonu anadolu yakasında olur...
bende ancak hafta sonu gelebiliyorum zaten..
emre de gelirim dedi..
olduk 3 kişi yokmu daha arttıran?
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
452
emre bugün önü söktüm kadranı çıkardım...
fişlerini taktım, km telini doğru yerden geçirdim...
yalnız ekzoz zırıltımı yapmaya başladı nedir...
yada kuruntumu yapıyorum:)
dün akşam birşey dedim bir emre cevaplamış...
istanbuldaki zc ciler bir toplanalım diyorum ortak bir noktada ne dersiniz?
:p buluştuğumuzda bakarız belki vidası gevşemiştir:cat:
Lens

Bu lenslerle ışığı bi-xenon merceğin içine odaklamak mümkün olmazmı? Mesele tastan yansıyan ışığın merceğe odaklanması değilmi? Yoksa başka faktörlermi var işin içinde?
Dediğiniz gibi xenon en pratik ve kesin çözüm ama denenmemişi denemek de benim rahatsızlığım. İllaki bir özelliğim olsun, tek olsun :p

Ayrıca konu dışı olarak;
Ben bu motoru sadece 3 ay beni Avcılar - Erenköy arası sıkışık trafikte idare etsin sonra elden çıkarayım diye almıştım 1,5 seneyi geçti ve bu foruma üye olduktan sonra daha bi hoşuma gider oldu (herne kadar binbir çeşit sorun yaşasamda, sanırım koca sepetteki tek çürük yumurta bana denk geldi).

Şimdi niyetim belki fuarda belki daha sonra ama kesin bu yıl içinde (İnşallah) Xciting 250 veya Downtown 300 almak ve ZC'yi koruyup "tek" yapmak. Eskiden arabayla uğraşırdım ama artık arabayla uğraşmak için servet gerekiyor. Hem zaten trafik nedeniyle arabadan soğudum, yağmurda bile motora biniyorum.

Neyse fazla uzattım galiba :silent:

Buluşma hafta sonu helede Anadolu yakasında olursa mutlaka gelmeye çalışırım.
bende bu aralar arabadan soğdum motora takılıyorum yaz için hazırlıklar yapıorum:cherry::cherry:

merceğin herhangi bir yerine koyulmuyor ki ampül..ortalaması lazım...
ki tek noktadan ışığı dağıtsın...
hafta sonu anadolu yakasında olur...
bende ancak hafta sonu gelebiliyorum zaten..
emre de gelirim dedi..
olduk 3 kişi yokmu daha arttıran?

buluşm bu hafta değilde 5-6 sı gibi olursa iyi olur yeni jantlarımla gelirim bende:p
 
Katılım
26 May 2010
Mesajlar
3,237
yeni jant olayı...
sen boyatana kadar ben boyatırsam fena olur:)
birde ışık hüzmesi on numara...
yola yayılıyor ya ışık süper oluyor...
bu farı herkese tavsiye ederim...
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
452
yeni jant olayı...
sen boyatana kadar ben boyatırsam fena olur:)
birde ışık hüzmesi on numara...
yola yayılıyor ya ışık süper oluyor...
bu farı herkese tavsiye ederim...

:cherry::cherry:bu pazar boyancak işte ona göre sende cumartesi boyatırsın:queen:
evet merceğin o özelliği çok güzel ben bide benimkini iyice yukarı kaldırdım yolun sonuna kadar görüyorum ama bazen alçak arabalar arada kör oluyo tabi:bounce:
 
Katılım
23 Eki 2010
Mesajlar
146
Mekan belirlemekte başlangıç olsun diye Küçükyalı dedim, Erenköy'de oturuyorum, gerekirse daha da yaklaşırım.
Yeri ve zamanı belirleyin, manzaralı olan her yere ben gelirim, bir aksilik olmazsa.
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
452
Mekan belirlemekte başlangıç olsun diye Küçükyalı dedim, Erenköy'de oturuyorum, gerekirse daha da yaklaşırım.
Yeri ve zamanı belirleyin, manzaralı olan her yere ben gelirim, bir aksilik olmazsa.

benim için yer ve mekan önemli değil yeterki buluşup tanışalım konuşalım:queen::queen:
 
Katılım
18 Şub 2011
Mesajlar
45
takabilirsin ama biraz zorlanırsın. anlatim sana yapabiliyorsan böyle yap. sağ ampulu değiştirirken gidonu sola çevir elini farın altından sok ampulun kablosunu tuttuğunda yavaşça duyun dibinden çek gelir zaten ama kabloya hemen asılma aynı şekilde sol taraf içinde yaparsın ben bu şekilde yapıyorum ama seni bilmem bi dene yoksa her şekilde söküceksin:wiinkk:

Bugün biraz kurcaladım önce biraz zorlandım ama sonra işi çözdüm park lamba kabloları çok rahat çıkıyor. Sipariş ettiğim ledler gelince hemen takıcam.:cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst