Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
bugün bi arka stop lambasını temizliyim dedim ama tak olarak sökmeyi beceremedim üşendim aslında
nasıl söküleceğini anlatabilirmisiniz
bi çıkarım etrafına silikon çekmek istiyorum :cherry:
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
unnamed anlatmıştı, arka far için önce plakalık sökülüyor, sonra farın kendi vidaları var. basitmiş.

sis farını ön çamurluğun bi vidasına kelepçeyle sabitledim. 5-10 metre önümü aydınlatabiliyor. 3 tane daha eklersem önüm gündüz gibi olur. motor rölantide bile şarj oluyor, 14 volta çıkıyor. 2 günlüğüne elazığa gidip gelip 3 tna daha sis farı ve 55w ön lambayı takıyorum.
 
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
şimdi bir dedim var anlatıyım sizlere :pr:
şanzımanın bulunduğu kutudan ses geliyor amaaaa....
gazı bıraktığımda mesela 20 km/h (her hızda oluyordur muhtemelen..kaskım yoktu çarşı içindeydim öle duyabildim)gazı bıraktığımda şıkırşukur bir ses geliyor gaz verdiğimde ses gidiyor
ben frenden geliyor dedim heralde ama gaz verdiğimde sesin kesildiğini görünce anladım

şimdi ne yapayım servise gitsem bunu anlatamam takmazlar..
ne olabilir sizce valla bu aralar motora binmek istemiyorum bu sorunlar yüzünden..
motor 4500 de bakımları eksiksiz bizzat kendim tarafından yapılmıştır
bu sorun zaten vardı ama çok ses gelmediğinden takmamıştım ama arttı
 
Katılım
26 May 2010
Mesajlar
3,237
kayışa bakmayı denedinmi?
giderken özellikle orta ayaklığada bak derim...
ayaklığa basılan yer bazen eğebiliyor, aynı ses bendende geliyordu dediğim sorun çıktı...
bir bak derim sana...
 
Katılım
26 May 2010
Mesajlar
3,237
yok kardeşim ayak marşı değilde..
bu orta ayağın basıtığımız yeri varya...
orası basa basa yamuluyor içe doğru...
eğerki o deyiyorsa zıngırtıyı ondan da yapabilir...
 
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
yok o diğil ben orayı düzeltmiştim krikoya dayayıp motoru
bide servise bakıyım valla soğuttu beni motordan :pale:
 
Katılım
24 Kas 2010
Mesajlar
163
bu ses olayı benimde başıma gelmişti 20 30 arası giderken yapardı bir müddet somnra geçerdi servise gittim abi her sesi kafana takma dedi iki gün sonra egsozun kafası düştü :)hey allahım belki vidaları kontrol et diyicem ama alt tarafında somun gibi bir şey var belki oradan olabilir
 
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
bu ses olayı benimde başıma gelmişti 20 30 arası giderken yapardı bir müddet somnra geçerdi servise gittim abi her sesi kafana takma dedi iki gün sonra egsozun kafası düştü :)hey allahım belki vidaları kontrol et diyicem ama alt tarafında somun gibi bir şey var belki oradan olabilir

daha motoru çıkaramadım evden öküzün teki tam apartman kapısına koymuş arabasını 2 gundur yok sahibi ortalarda :pr::cherry:
 
Katılım
28 Ağu 2008
Mesajlar
179
Merhaba arkadaslar!:mrgreen:

Sizden bir istegim olacak. Yolunuzun ustunde, yada telefonunu bildiginiz bir mondial servisi, yada tandidiginiz bir usta varsa ona Mondial 151 rs ve ona benzer scooterlerin subab/valve ayarlarini kaca yaptiklarini sorabilirmisiniz? Suan isvecte oldugumdan elim kolum bagli:)
 
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
şeytan dürtmüyor diğil ama :cherry:
acil bi işi vardır
kim bilir ne zorluklarla kazanıpta almıştır....zaten gitti :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:59 ----------

Merhaba arkadaslar!:mrgreen:

Sizden bir istegim olacak. Yolunuzun ustunde, yada telefonunu bildiginiz bir mondial servisi, yada tandidiginiz bir usta varsa ona Mondial 151 rs ve ona benzer scooterlerin subab/valve ayarlarini kaca yaptiklarini sorabilirmisiniz? Suan isvecte oldugumdan elim kolum bagli:)

abim bugun uğricaktım benim motordanda ses geliyor ama polis vardı yemedi oraya doru gitmek :D
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
ışıklarda kalkışta bi tıkanma var. sanırım kayıştan ve ya motordan. 1 saniye durur gibi oluyor. motorun durup durmadığını anlayamıyorum. bir de 20 km hızdayken kayış çıkıyor. boşta gibi gidiyorum.

motoru aldığımdan beri motorun yağı haricinde yağ değişmedim. bu varyatörün de yağı var mı ? daha doğrusu bizim varyatöre yağ konuyor mu? kaçlık yağ koyacağız? 90lık mı ?
 
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
varyatörün varda değişmiyor çok kalın bir yağ konulduğu zaman evladiyelik gidiyor..Ben gözümle gördüm harbiden öyle o yüzden değişime gerek yok ha tabi bi kaçırma falan eksilme yoksa tabi..

İlginç bir problemin varmış senin kayış çıkıyor gibi olmalar falan ön arka varyatörü komple söktür ve baktır derim balatalara bagalara kayışa dişlilere herkese hepsine..




Wolky sen sorunu çözebildin mi?
 
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
şimdilik göz yumuyorum bu sese sinir bozucu olsada
daha gitmedim servise çünkü ne yaptıklarını bilmiyorlar açıyorlar motoru yapıyorlar
başka bi tarafını bozuyorlar kırıyorlar
bikere bırakmıştım gidon çok sertti zor dönüyordu geri döndüm birde ne göryim ön taraf komple çizilmiş motor yag içinde..ondan başka servis bakıyorum bu çarşıdaki yamaha servis mondialede bakıyormuş şimdi oraya gitmeyi planlıyorum o serviside sen soylemiştin berker abi :)
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
varyatörün varda değişmiyor çok kalın bir yağ konulduğu zaman evladiyelik gidiyor..Ben gözümle gördüm harbiden öyle o yüzden değişime gerek yok ha tabi bi kaçırma falan eksilme yoksa tabi..

İlginç bir problemin varmış senin kayış çıkıyor gibi olmalar falan ön arka varyatörü komple söktür ve baktır derim balatalara bagalara kayışa dişlilere herkese hepsine..


Wolky sen sorunu çözebildin mi?

motoru uzun zamandır yıkatmıyorum. bu yağ filtresi benzeri yuvarlak bi silindir var. onu 5300 kmdeyken 6000 bakımı diye götürmüştüm. garanti belgesini kaşeletirken elemana orayı da temizledin mi deyince evet abi demişti, halbuki elini bile sürmemiş. 5500de bidaha götürüp adam gibi bakın şuna diye cıngar çıkarttım. zaten servis elemanları beni görünce kaçıyor artık. o zamandan beri o kısımda bir yağ var. eski mi yeni mi olduğunu bilmiyorum. ama varyatörden yağ kaçmıyor.

kayıştan şüpheleniyorum. kaç kere denedim 20 ile giderken gazı bırakınca boş viteste gidiyorum. evet boş viteste gidiyorum, gibisi yok kesin kes boş. bisikleti salar gidersin ya o hesap. kayış öldü anlaşılan. kaç kere önümdeki trafiğe göre gazı bırakıp bir daha açtığımda da bayılıyor resmen. yığılıyor 1 saniye kadar. kayış yerine oturmuyor.

motoru park ettiğim yerde bir yağ kalıntısı yok. ama bu gün bir şey farkettim. biraz gaz verince motordan egzoza doğru bi sıvı fışkırma-damlama arası bir şekilde çıkıyor. bu 5500de götürdüğümde karbüratör ayarını yaptı; acaba zengin karışım mı yaptı? zaten 1 depoda 4 litrede 135 kmden aşağısını görmezken ilk depoda 100 km bu ikinci depo da boşaldı ve 120 km yaptım. tamami motorun sesi düzeldi, daha sağlıklı çalışıyor ama benzini de yakmadan atıyorsa sorun vardır abi. belki de gene bi yerlerden yağ kaçırıyor.

ben bu servislerin...

motoru soğuktan dolayı elazığa da götüremiyorum. belli olmaz yolda gizli buza rasgelirsek helvamı yersiniz. oradaki ustalar buradakilerine 10 basar. oruç ustanın gözünü seviyim.

huso ankara arkadaşım ben bu beyinsiz servise karbüratör ayarı yaptırmadan önce 4 litre ile 135 km yol yapıyordum. tam gaz açarak üstelik. birkaç arkadaşta sorun vardı 15 tlye 100 km gibi ama hallettiler sanırım.
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
motoru uzun zamandır yıkatmıyorum. bu yağ filtresi benzeri yuvarlak bi silindir var. onu 5300 kmdeyken 6000 bakımı diye götürmüştüm. garanti belgesini kaşeletirken elemana orayı da temizledin mi deyince evet abi demişti, halbuki elini bile sürmemiş. 5500de bidaha götürüp adam gibi bakın şuna diye cıngar çıkarttım. zaten servis elemanları beni görünce kaçıyor artık. o zamandan beri o kısımda bir yağ var. eski mi yeni mi olduğunu bilmiyorum. ama varyatörden yağ kaçmıyor.

kayıştan şüpheleniyorum. kaç kere denedim 20 ile giderken gazı bırakınca boş viteste gidiyorum. evet boş viteste gidiyorum, gibisi yok kesin kes boş. bisikleti salar gidersin ya o hesap. kayış öldü anlaşılan. kaç kere önümdeki trafiğe göre gazı bırakıp bir daha açtığımda da bayılıyor resmen. yığılıyor 1 saniye kadar. kayış yerine oturmuyor.

motoru park ettiğim yerde bir yağ kalıntısı yok. ama bu gün bir şey farkettim. biraz gaz verince motordan egzoza doğru bi sıvı fışkırma-damlama arası bir şekilde çıkıyor. bu 5500de götürdüğümde karbüratör ayarını yaptı; acaba zengin karışım mı yaptı? zaten 1 depoda 4 litrede 135 kmden aşağısını görmezken ilk depoda 100 km bu ikinci depo da boşaldı ve 120 km yaptım. tamami motorun sesi düzeldi, daha sağlıklı çalışıyor ama benzini de yakmadan atıyorsa sorun vardır abi. belki de gene bi yerlerden yağ kaçırıyor.

ben bu servislerin...

motoru soğuktan dolayı elazığa da götüremiyorum. belli olmaz yolda gizli buza rasgelirsek helvamı yersiniz. oradaki ustalar buradakilerine 10 basar. oruç ustanın gözünü seviyim.

huso ankara arkadaşım ben bu beyinsiz servise karbüratör ayarı yaptırmadan önce 4 litre ile 135 km yol yapıyordum. tam gaz açarak üstelik. birkaç arkadaşta sorun vardı 15 tlye 100 km gibi ama hallettiler sanırım.

egzosun üstteki susturucusunu kestirdiysen çok yakmaya başlıyo
ben delik deldirdim sonra kaynakla kapattırdım yinede ufak bir delik kaldı orada
baya bi etkiliyo
 
Katılım
22 Ocak 2011
Mesajlar
20
Selamlar

arkadaşlar ben forumda yeniyim aranıza bu gün katıldım istanbulda yaşıyorum genç emeklilerdenim evliyim 1 çocuğum var ve çocukluk ve gençlik yıllarından kalma bir özlemim vardı motor.gençlik yıllarında imkanlar el vermediği için alamamıştık kısmetimde 40 yaşında binmek varmış.yaklaşık 1 aydır tüm yazılanları okuyorum 2 motor arasında gidip geldim sürekli 100mfm-150 zc ancak zc ağır bastı hem görünüşü duruşu başka güzel geldi bana olumsuz tüm yazılanları okudum ancak tüm bunları göze alarak aldım çünki çok hoşuma gitti. kışın hava yağışsız olursa hafta sonları dolaşmak yazında yazlıkta gezmek dolaşmak amacı ile aldım toplamda günde 15 kilometre yapacağım o nedenle ciddi bir sorun çıkaracağını sanmıyorum bakımlarını aksatmam sürekli temizler bakarım gözüm hep üzerinde olur zaten titizimdir bu konuda.bu forumda 150 zc hakkında bilgi paylaşan başta sky-forever,ozan150zc,sheltox olmak üzere tüm paylaşımcılara teşekkür ederim bilgileriniz ışık tutuyor.:rendeer:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst