Mondial Mondial 150MR Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
518
Arkadaşlar geçen gün arka lastiğim indi benzinlikte hava bastım ertesi gün yine inmiş sonra serviste şişirdim 2 gün oldu inmedi servis lastikler için tubeless dedi ama ben emin değilim,sprey alsam sorunu çözermiyim,birde yağ ve buji yi değiştircem havalar ısındı 15-50 yağ düşünüyorum önerileriniz nedir yağ ve buji için ?


kardeşim 15*50 koydum ben dün.dahada koymam.sürekli 10*40 magnatek kullanıyorum normalde.bı defalıgına 15*50 koyayım dedim koymaz olaydım.motor sagırlaştı sanki...ağır geldi motora...

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:19 ----------

Fotoğrafı göremedim, gizlilik ayarı olabilir. Ama anladığım kadarıyla yine 3 kollu jant, neyse benim aklımdaki aslında ön ve arkayı eşit 18 yapıp yine aynı ebatta lastik takmak. Sorduğum ustalar, uymaz, mili denk gelmez, diski tutmaz gibi şeyler söylediler. Son çare ön arka kampana telli jant yapacam. Olur diye düşünüyorum, zaten amacım sürat falan değil tamamen gezinti odaklıyım. Bu konuda deneyiminiz varmı? Yani mili olsun, frenleri olsun büyük sorun yaşarmıyım?

ben mr kullanıyorum.kampanalı zaten.arkadasın mc si ıle değiştik jantları...16 jant ıle bazı yerlerde alt sehpa yere surtuyordu artık surtmuyor.motor yukseldi çünkü.ben memnunum şahsen

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:21 ----------

8nL5vW.jpg


arkadaşlar buda benim kara kız

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:25 ----------

QXzNOg.jpg

vzNVWr.jpg
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
165
Güzel motor mekan 67 kardeşim. Yalnız o yeşil şerit pek gitmemiş gibi. Siyaha her zaman kırmızı yada beyaz iyi gidiyor. Bu arada bi mcx egzox taktım arkadaşlar ama motor öncekinden biraz fazla ısınmaya başladı. su egzoz işinde bi şansımız dönmedi zaten . Zararı olurmu bunun . Sesi cok güzel zaten bu iki motor arasında fark yok neden böyle oluyor anlamadım. Varmı bilgisi olan bu konuda?
 
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
518
Güzel motor mekan 67 kardeşim. Yalnız o yeşil şerit pek gitmemiş gibi. Siyaha her zaman kırmızı yada beyaz iyi gidiyor. Bu arada bi mcx egzox taktım arkadaşlar ama motor öncekinden biraz fazla ısınmaya başladı. su egzoz işinde bi şansımız dönmedi zaten . Zararı olurmu bunun . Sesi cok güzel zaten bu iki motor arasında fark yok neden böyle oluyor anlamadım. Varmı bilgisi olan bu konuda?

kardeşim özellikle yaşillere hasta oldu zaten millet :cherry:
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
165
Zevk meselesi kardeşim bişey diyemezsin.

ama kırmızı hakkaten başka yaw :)



Tazyikli suyla yıkarken arka şerit soyuldu beyazda fena değil hani :D

 
Katılım
14 Mar 2014
Mesajlar
491
Bu arada bundan almayı düşünen varsa arkadaşlar bende bir cross merakı var cross almak için satıyorum benimkini 4000 kilometrede henüz temizde kullandım güzel güzel ne hız yaptım ne yüksek devir.Mesaj atarsınız isterseniz isterseniz linkteki numaradan ararsınız ararsanız babamla konuşursunuz benim yaş 17 mesaj atarsanız benimle konuşmuş olursunuz ama yinede fiyat kararını babam veriyor .. İsteyen gelip motora bakabilirde..:cherry: Bi alan olsada bende 2. el bir crossa kavuşsam :D

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-sifir-alacagina-bunu-al-157558391/detay/
 
Katılım
4 Haz 2010
Mesajlar
64
kardeşim 15*50 koydum ben dün.dahada koymam.sürekli 10*40 magnatek kullanıyorum normalde.bı defalıgına 15*50 koyayım dedim koymaz olaydım.motor sagırlaştı sanki...ağır geldi motora...

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:19 ----------



ben mr kullanıyorum.kampanalı zaten.arkadasın mc si ıle değiştik jantları...16 jant ıle bazı yerlerde alt sehpa yere surtuyordu artık surtmuyor.motor yukseldi çünkü.ben memnunum şahsen


Güzel olmuş evet. ama benim bahsettiğim hem ön hem arka jant değişimi. 125 yada 150 kt modelleri jant lastik ölçüleri birebir aynı. ikisininde diskleri aynı yönde ve aynı çapta. Yani önde ve arkada motorun klasik görüntüsüne hiç uymayan 3 kollu jant yerine. KT nin nispeten klasiğe daha uygun olacağını düşündüğüm 5 kollu alaşım jantları olsa daha iyi olur diye düşünüyorum. Ki aynı model Kanuni Terry de 5 kollu, Falcon da ise 5 kollu jantlar var. Neyse bakalım sanırım bu iş biraz zora sokacak. janta vereceğim parayı lastiğe basıp, 3 kollu jantlara alışmaya çalışabilirim sanırım.
 
Katılım
29 Nis 2012
Mesajlar
24
Arkadaşlar lastik konusunda biraz araştırma yaptım. Bir sitede Metzeler Perfect ME 77 110/90 - 16 arka lastiği 250 liraya, ön lastiği ise yine metzeler 90/100-18 54S Perfect ME 77 olarak seçtim. Ayrıca ön dişliyi de (okuduğum tavsiyelere istinaden) 16 olarak değiştirmeyi düşünüyorum (orjinali kaçtır bilmiyorum ama). Seçimler mantıklı mıdır? Alternatif önerisi olan varmı?

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:36 ----------

Arkadaşlar lastik konusunda biraz araştırma yaptım. Bir sitede Metzeler Perfect ME 77 110/90 - 16 arka lastiği 250 liraya, ön lastiği ise yine metzeler 90/100-18 54S Perfect ME 77 olarak seçtim. Ayrıca ön dişliyi de (okuduğum tavsiyelere istinaden) 16 olarak değiştirmeyi düşünüyorum (orjinali kaçtır bilmiyorum ama). Seçimler mantıklı mıdır? Alternatif önerisi olan varmı?
Birde 110/90 16 yazmasına rağmen ön lastik diye belirtilen bir lastiği arkaya takmak sıkıntı olur mu?
ben olsam michelin takardım hem fiyatı uygun hemde arka lastik olarak görünüyor. ön arka lastik ayrımına dikkate almanı öneririm.arabalarda ayrım olmuyor ama motosiklette önemli bir unsur lastikler ona göre seçimini yaparsın.birde 120/80/16 daha güzel olmazmı motora.öne de 2.75/18 takarsın dişliyide 16 yap keyfine bak :)
 
Katılım
4 Haz 2010
Mesajlar
64
ben olsam michelin takardım hem fiyatı uygun hemde arka lastik olarak görünüyor. ön arka lastik ayrımına dikkate almanı öneririm.arabalarda ayrım olmuyor ama motosiklette önemli bir unsur lastikler ona göre seçimini yaparsın.birde 120/80/16 daha güzel olmazmı motora.öne de 2.75/18 takarsın dişliyide 16 yap keyfine bak :)
Bakalım michelin de olabilir oda gerçekten kaliteli,ama yinede biraz araştıracam, frene bastığımda dümdüz kayıp gitmesini istemiyorum. Oyüzden düzgün bir lastik alıcam. Başka tavsiyeler varsa dinlerim tabi.
 
Katılım
4 Haz 2010
Mesajlar
64
Arkadaşlar,
Şu iki set arasında karar verme aşamasındayım. Bu markalardan kullanan varsa fikir verebilirlerse sevinirim.
Forumda okuduğum yorumlarda genel olarak iki marka içinde çok iyidir deniyor. Michelin daha yumuşak hamurlu olduğu için şehir içinde daha iyi deniyor. Çap olarak da her ikisinde de arka 90 yerine 80 yanak. önde 3.00 yerine 2.75 Büyük fark yaratırmı bilmiyorum.

Pirelli ön-arka: 315 tl.
http://lastikal.com.tr/urun_goster.aspx?uid=4568
http://lastikal.com.tr/urun_goster.aspx?uid=3352

Michelin ön-arka: 285tl
http://www.feyizoglu.com/2-75-18-Pilot-Street-on-Lastik_47967.html#0
http://www.feyizoglu.com/Michelin-120-80-16-City-Grip_46641.html#0
 
Katılım
29 Kas 2012
Mesajlar
99
Öncelikle merhaba bende lastikleri değiştirmeyi düşünüyorum özellikle arka lastiği. Değiştirince yorum yaparsan sevinirim
Bu arada benim yakıt tüketimim 100km/3.2lt agresif kullanım ve motor düz yolda maksimum 110-115 yapıyo ama 110 sabit gidiyorum istanbula giderken otobanda
Dişlilerle oynayıp motorunda sıkıntı çıkmayan var mı ?
 

162

Katılım
24 May 2014
Mesajlar
55
Arkadaşlar, bu motora güvenip basmayın ben üzerime düşeni yapıyım da, sizi uyarıyorum, düz yolda dip gaz giderken dün pistonu indirdim. Bir anda hiç bişeyi yoktu taş gibi canavar gibi motordu çok seviyordum artık güvenim kalmadı ne kadar masraf çıkacak bilmiyorum. servis motoru açınca şok oldu piston erimiş akmış yerinde yok. 70-80 km/h aralığında şehir içi kullanın derim. 16 kr/km şu günkü benzin fiyatları itibariyle dediğim huz aralığında yakıt tüketimi vardı benim karaoğlanın. Kanuniye göre on numara malzeme kalitesi var bizzat kanuni kullanıcısı benimkini denedikten sonra bunu söyledi. Başıma geleni yazdım. Çin malı mı dersin ne dersen de.

Anahtar Kelimeler:
Mondial, Vulture, Mondial Vulture kaza, Mondial Vulture 150cc, Mondial Vulture 162cc, Mondial Vulture piston fiyat, Mondial Vulture krank kolu fiyat, Mondial Vulture ne kadar yakıyor, Mondial Vulture kaç yapıyor, Mondial Vulture ne kadar, Mondial Vulture fiyat, Mondial Vulture yatak sarma, Mondial Vulture sibop kesme, Mondial Vulture subap kesme, Mondial Vulture supap kesme, Mondial Vulture valve, Mondial Vulture motor indirme, Mondial Vulture motor kitleme, Mondial Vulture kilitlendi, Mondial Vulture karbüratör, Mondial Vulture nasıl bi motor, Mondial Vulture uzun yol, Mondial Vulture motor, Mondial Vulture motosiklet, Mondial Vulture arka teker, Mondial Vulture ön teker, Mondial Vulture benzin filtresi, Mondial Vulture buji, Mondial Vulture kapak, Mondial Vulture zincir, Mondial Vulture dişlli, Mondial Vulture maksimum sürat, Mondial Vulture 0-100 km, Mondial Vulture çin malı mı, Mondial Vulture

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:34 ----------

Alacaksanız 2001 den beri üretilen, Hint yapımı şimdi de yenisi çıkan PULSAR 200 NS alın parayı biriktirip. Park halinde gördüm içim eridi malzeme görmemeşiz meğer şimdiye kadar. Bundan iyisi avrupa ve japon malları 150-250 cc kategorisinde konuşmak gerekirse. Motorunuzla mutluluklar.
 
Katılım
20 Ağu 2013
Mesajlar
8
Evet arkdaşlar 10 gün önce bende 2.el mondial 150mr aldım. motor gücü fena değil. arka dişliyi 34 yaptım 80km ile rahat gidilebilir hale geldi. daha önce 5.viteste 5000 devirde 70 km hız yapıyordu şimdi 80 km hız yapıyor. ekonomik kullanım için arka dişliyi küçülttüm. Sele pek rahat değil. Boyu 1.70 üstü olanlara tavsiye etmem. Aldığım gibi tüm parçalarını kontrol ettirdim. Bakımlarını yaptırdım. Şu an daha 400 km oldu. ilerleyen zamanda olumlu ve olumsuz yönlerini paylaşabilirim.

Tekeriniz düz bassın kazasız yolculuklar...
 
Katılım
4 Haz 2010
Mesajlar
64
Bundan önce kullanmaya pek fırsatım olmayan Vespamı saymazsak bir üst segmente geçene kadar mr150 ile en az 10 bin devirmeyi planlıyorum. bunuda güvenli bi şekilde yapmak istiyorum. Düz yolda dip gaz gitme gibi planlarım yok, genelde şehir içi veya 50-60km lik kısa gezintiler yapmak için aldım bu motoru. Frene bastığımda kaymasın yeter zorlamayı falan düşünmüyorum. Bahsettiğim lastikleri hakkında fikri olan varsa yazarsa sevinirim. Haftasonuna kadar alıcam zaten.
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Evet arkdaşlar 10 gün önce bende 2.el mondial 150mr aldım. motor gücü fena değil. arka dişliyi 34 yaptım 80km ile rahat gidilebilir hale geldi. daha önce 5.viteste 5000 devirde 70 km hız yapıyordu şimdi 80 km hız yapıyor. ekonomik kullanım için arka dişliyi küçülttüm. Sele pek rahat değil. Boyu 1.70 üstü olanlara tavsiye etmem. Aldığım gibi tüm parçalarını kontrol ettirdim. Bakımlarını yaptırdım. Şu an daha 400 km oldu. ilerleyen zamanda olumlu ve olumsuz yönlerini paylaşabilirim.

Tekeriniz düz bassın kazasız yolculuklar...

merhaba bende drift 125 kullanıyorum ve 5000 devirde 80 i görüyorum rahatsız etmeden ve şuan 1300 km oldu kullanalı ve 7000 devirde rahat 95 km hızı görüyorum ve motorda bağırma çığırma yok sizin motor 162cc nasıl bu şekildeki bir soru mu var motorunuzda. Sadece 100 km hızda ayaklıkta ve selede hafif gıdıklanma oluyor km arttıkça motor bağırmadan 100 km hızda rahat bir şekilde gideceği hissini alıyorum.
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
165
MR yi sattım arkadaşlar. Niye sattim bende anlamadım :D . Öksüz kaldım resmen. O fiyata o kaltede daha güçlü motor yok. Şimdi hangi motoru alacam bende bilmiyorum :)
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
165
Bakacaz kardeşim. Fiyat kriterleri özellikleri falan uyarsa alırım. yoksa bi mcx versiyonunu deneyecem.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:18 ----------

asya elegant 150 al. 170cc
Söylediğin motor bildiğin MR nin kırmızı versiyonu sadece cc fazla ayrica fiyatı 3420 tl mondial daha ucuz. Mondialin servis ağı yedek parcasi daha iyi dolayısıyla la pek mantıklı değil.

fq3xj.jpg
 
Katılım
7 Ağu 2007
Mesajlar
2,758
bence pek mantıklı :)
garanti denilen nane çinli motorda kağıt üzerinde var. çok aşikar durumlarda garantiden parça değişimi yapılıyor, o durumlarda asyamotor'dan da parça değişimi yapabilirsiniz. motorun tek rengi kırmızı değil, mondialde sadece siyah var. asyanında servis ağı gayet yaygın hem motosiklet neredeyse birebir olduğundan her mondial servisindede bakım onarım yapabilirsiniz. nakit parayla bayiye gidince, vulture'den daha ucuza alabilirsiniz. :)

bel bu modeli almayı düşünüyordum, ciddi ciddi araştırınca, bu yeni nesil çinli ohc motorların henüz tam olmadığını anladım. yakıt tükemtim ve performansları ohv motorlardan iyi olması gerektiği halde performasları neredeyse eşit seviyede ama yakıt tüketimleri fazla. türkiyeye ilk gelen çinli ohv motorlarında sorunları daha fazlaydı. dolayısıyla bekleyip, ikinci parti ohc motorlulardan almak istiyorum. onlarında gelmesi 2 yıl sürer galiba :)
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
165
Valla kardeşim o bölgeye göre değişir ve insanların istekleri doğrultusunda motor getiriyor burda bayiler. Mondial baya gelişmiş o kunuda burda Su ana kadar garantiyle işim de fazla olmadı. olsada bayiyle falanda uğraşip aylarca beklemeyede gerek kalmiyor. Zaten dediğin gibi cogu çinli parçada birbirine uyuyor . Isin ehli bi usta gayet güzel hallediyor bunları.

Ayrıca öyle kademe kademe cc yükseltip her sene motor degistirme gibi bi hedefim yok. Yüksek fiyatlı motor lara yetecek bütçemiz de var. Bizim istediğimiz sadece sağlam olsun biraz torklu güçlü olsun ara sırada da uzun yol yaparsa kafi. Vulture bunları fazlasiyla yapıyordu. Yaw hala niye sattığımı anlamadım yaw :D.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst