Mondial Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Ağu 2013
Mesajlar
26
Aynen arkadaşım katılıyorum sana
aldığımız motorları çin işi olduğunu bilerek aldık ve çok problemler ile karşılaştık servislerden kazık yedikçe biz el attık yapmak için :)
Ve cidden böyle devam ettikçe artık herşeyiyle büyük bir zevkle söküp takar olduk ve işin en eğlenceli yanıda bu bence :)
Şahsen ilk motoru aldığımda bende burda durmadan soruyordum ve dediğim gibi artık krankına kadar motoru söker oldum nasılsa ucuz elimizde kalsa ne olur sök tak keyfine bak halledilir sorunun :)


Valla aslında bende zevk alıyorum motorun nasıl birşey olduğunu daha iyi öğrendiğim için ama işin sonunda mutlu olsam daha iyi olacak neyse inşallah olacak olmadı sorun hallolduğunda burdan neden olduğunu yazar başkaları için bi yardımı olur diye düşünüyorum.
 
Katılım
8 Ağu 2013
Mesajlar
16
wallah boş kaldıkca motorun başına gider oldum sök tak hiç bir şey yapmasam bile temizliğini yapıyorum buda sitres atmama zamnımı dolu gecirmemi sağlıyor her uğraşmamda yeni bir şeyle keşfediyorum artık

Aynen arkadaşım katılıyorum sana
aldığımız motorları çin işi olduğunu bilerek aldık ve çok problemler ile karşılaştık servislerden kazık yedikçe biz el attık yapmak için :)
Ve cidden böyle devam ettikçe artık herşeyiyle büyük bir zevkle söküp takar olduk ve işin en eğlenceli yanıda bu bence :)
Şahsen ilk motoru aldığımda bende burda durmadan soruyordum ve dediğim gibi artık krankına kadar motoru söker oldum nasılsa ucuz elimizde kalsa ne olur sök tak keyfine bak halledilir sorunun :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:38 ----------



Haklısın ama arkadaşımız bunu kısa süreliğine yaparsa hiçbir sıkıntı olmaz. Yani max 5sn kontağı açık tutsun ve gene tık yoksa daha aklıma gelen birşey yok bir yerlerde bi promlem vardır ama nerede :pr:
 
Katılım
28 May 2013
Mesajlar
34
Aynen arkadaşım katılıyorum sana
aldığımız motorları çin işi olduğunu bilerek aldık ve çok problemler ile karşılaştık servislerden kazık yedikçe biz el attık yapmak için :)
Ve cidden böyle devam ettikçe artık herşeyiyle büyük bir zevkle söküp takar olduk ve işin en eğlenceli yanıda bu bence :)
Şahsen ilk motoru aldığımda bende burda durmadan soruyordum ve dediğim gibi artık krankına kadar motoru söker oldum nasılsa ucuz elimizde kalsa ne olur sök tak keyfine bak halledilir sorunun :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:38 ----------



Haklısın ama arkadaşımız bunu kısa süreliğine yaparsa hiçbir sıkıntı olmaz. Yani max 5sn kontağı açık tutsun ve gene tık yoksa daha aklıma gelen birşey yok bir yerlerde bi promlem var ama nerede :pr:

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:40 ----------



İnşallah problemin çözülür arkadaşım

evet haklısın kısa süreliğine bi sorun olmaz gibi, gerçekten okalivle beraber heryere bakmış konuşmuşsunuz umarım kısa zamanda sıkıntısı çözülür.
Kontakta bir sorunda olabilir elinde ölçü aletin varsa onu da bir kontrol et bence
 
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
Valla aslında bende zevk alıyorum motorun nasıl birşey olduğunu daha iyi öğrendiğim için ama işin sonunda mutlu olsam daha iyi olacak neyse inşallah olacak olmadı sorun hallolduğunda burdan neden olduğunu yazar başkaları için bi yardımı olur diye düşünüyorum.

cevabını bekliyor olacağız problemin çözülünce birde bilgilenmiş olacağız sağolasın
kolay gelsin
 
Katılım
8 Ağu 2013
Mesajlar
16
hallalur sıkma canını
Valla aslında bende zevk alıyorum motorun nasıl birşey olduğunu daha iyi öğrendiğim için ama işin sonunda mutlu olsam daha iyi olacak neyse inşallah olacak olmadı sorun hallolduğunda burdan neden olduğunu yazar başkaları için bi yardımı olur diye düşünüyorum.
 
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
wallah boş kaldıkca motorun başına gider oldum sök tak hiç bir şey yapmasam bile temizliğini yapıyorum buda sitres atmama zamnımı dolu gecirmemi sağlıyor her uğraşmamda yeni bir şeyle keşfediyorum artık

Fazla sök tak başa bazen bela iki kere diş sıyırma geldi başıma neyseki saatlerçe uğraşma neticesinde hallettiydim :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:51 ----------

Biz tık yok derken marştan bahsetmiyoruz sadece dimi far sinyal vs hiçbirşey çalışmıyor diye konuşuyoruz.
bian bunu neden sorma gereksinimi duydum derseniz sadece marşla ilgili bir sorun ise marş motoru rublesi butonu ve kabloları ile ilgili kısımlar üzerinde yoğunlaşmak gerekli.
 
Katılım
8 Ağu 2013
Mesajlar
16
yaa okadar derin sök tak yapmıyorum tabiki sorun olmayan yere dokunmanın bir anlamıda yok ama el alışkanlığı icin zarar görmiyeceğini düşündüğüm yerlerle uğraşıyorum mesela şu ön camın vidalarının aldına yani siperliğin aldına 5 lik somunları küğçük bulların üstüne leğimleyip siperliğin iç kısmından bulların etrafından silikonladım arık 1 dakikada camı söküp takıyorum
Fazla sök tak başa bazen bela iki kere diş sıyırma geldi başıma neyseki saatlerçe uğraşma neticesinde hallettiydim :)
 
Katılım
1 Ağu 2013
Mesajlar
26
Fazla sök tak başa bazen bela iki kere diş sıyırma geldi başıma neyseki saatlerçe uğraşma neticesinde hallettiydim :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:51 ----------

Biz tık yok derken marştan bahsetmiyoruz sadece dimi far sinyal vs hiçbirşey çalışmıyor diye konuşuyoruz.
bian bunu neden sorma gereksinimi duydum derseniz sadece marşla ilgili bir sorun ise marş motoru rublesi butonu ve kabloları ile ilgili kısımlar üzerinde yoğunlaşmak gerekli.


Yok yok hiçbirşey çalışmıyor. Kontak kapalıyken far falan yanıyor korna basıyor. Açınca dünyayla bağlantısı kesilio :)
 
Katılım
8 Ağu 2013
Mesajlar
16
yaa okadar derin sök tak yapmıyorum tabiki sorun olmayan yere dokunmanın bir anlamıda yok ama el alışkanlığı icin zarar görmiyeceğini düşündüğüm yerlerle uğraşıyorum mesela şu ön camın vidalarının aldına yani siperliğin aldına 5 lik somunları küğçük bulların üstüne leğimleyip siperliğin iç kısmından bulların etrafından silikonladım arık 1 dakikada camı söküp takıyorum
şimdi tüm şu meşhur cin vida tutucularını değiştirip hepsine aynı uygulamayı yapıcam sanırım tüm grenaşları 5 dakikada sök tak işlemini gercekleştiricem

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:00 ----------

okaliv kardeşim sana tavsiyem bir tamirciye git fakat mahturiyetini büyük bir sorun ve hatta cok uğraşmış gibi anlatmaman usta bu birden calışmayı kesti demen ve başından ayrılmaman cünkü senin sorun tahminim cok küçük bir şey ama şu an aklımıza gelmiyor ustaya bırakıp gitme başında bele ve yaptıklarını takip et yoksa fazla para almak icin farklı şeyler yaptığını söyleye bilir görücek sin sorun cok kücük bir şey
Yok yok hiçbirşey çalışmıyor. Kontak kapalıyken far falan yanıyor korna basıyor. Açınca dünyayla bağlantısı kesilio :)
 
Katılım
28 May 2013
Mesajlar
34
Yok yok hiçbirşey çalışmıyor. Kontak kapalıyken far falan yanıyor korna basıyor. Açınca dünyayla bağlantısı kesilio :)

acaba yanlış yazmış olabilirmisin :D kontak kapalıyken far yanıyor, korna çalıyor ama açınca çalışmıyor bu işte bi gariplik yokmu kontağın kapalıyken nasıl far yanar korna çalar senin motorunda çalışır durumdayken de konrtak kapalıyken farlar yanıyormuydu
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ağu 2013
Mesajlar
26
acaba yanlış yazmış olabilirmisin :D kontak kapalıyken far yanıyor, korna çalıyor ama açınca çalışmıyor bu işte bi gariplik yokmu kontağın kapalıyken nasıl far yanar korna çalar senin motorunda çalışır durumdayken de konrtak kapalıyken farlar yanıyormuydu

En son motora bineli baya oldu yatıyor motor yanlış hatırlamış olabilirim ama öyle olması gerekio. en azından bagaj lambası yanıyor ondan eminim kontağı açıncada sönüyor :mrgreen:
 
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
En son motora bineli baya oldu yatıyor motor yanlış hatırlamış olabilirim ama öyle olması gerekio. en azından bagaj lambası yanıyor ondan eminim kontağı açıncada sönüyor :mrgreen:

Önceki mesajını okuyunca ters çalışıyormuş nasıl olur dedim :)

Zaten bagaj aydınlatması kontaktan bağımsız switch üzerinden direk aküye bağlı. İşte kontağı açınca sönmesi problemi tarif ediyor ama nerede :sunny:
 
Katılım
8 Ağu 2013
Mesajlar
16
En son motora bineli baya oldu yatıyor motor yanlış hatırlamış olabilirim ama öyle olması gerekio. en azından bagaj lambası yanıyor ondan eminim kontağı açıncada sönüyor :mrgreen:

sen benim dediklerimi uygula grenajları sök cdı konşektör kontak haric tüm sivicleri sök nekadar varsa eğer calışırsa tek tek söktüklerini tak istop ettiren arızalı gitiş dir calışmassa kontağın kaplosunu sök bide ayak marşı ile dene eğer calışırsa kontak arızalı tüm bunlardan değilse geriye üç ihtimal kalıyor bir konşektör iki cdı üc motorun kitlemiş dir işallah ücüncüsü değildir
 
Katılım
1 Ağu 2013
Mesajlar
26
sen benim dediklerimi uygula grenajları sök cdı konşektör kontak haric tüm sivicleri sök nekadar varsa eğer calışırsa tek tek söktüklerini tak istop ettiren arızalı gitiş dir calışmassa kontağın kaplosunu sök bide ayak marşı ile dene eğer calışırsa kontak arızalı tüm bunlardan değilse geriye üç ihtimal kalıyor bir konşektör iki cdı üc motorun kitlemiş dir işallah ücüncüsü değildir

Evet arkadaşlar sonunda motorumda bi hayat belirtisi gördüm. Az önce akü sigortasını söküp kablo aracılığıyla birleştirdim ve öyle açtım kontağı lambalar geri geldi göstergelerde ancak motorum 1-2 dakka çalıştı sonra stop etti daha çalşmadı 10 dakka bekledikten sonra çalıştrabildim. Buna ayrıca geleceğim. Sorun gözümün önündeymiş görememişm akü sigortası bozulmş. Onun sebebide konjektör arızası sırasndaki durumdan %99. Bu kadar küçük şeyi nası atladım bilmiyorm nyse tecrübe oldu en azından öyle bakmak lazım. Gelelim diğer konuya neden stop etti ve çalışmadı yani konjektör arızasından önceki esas sorunum buydu aslında motoru bu yüzden açtım. Benim aklıma karbüratördeki pislik yada jikle problemli geliyor fakat pek anladığım söylenemez. Bu arada marş motorum zaten çalışmıyor onun için uykun şartlar olunca bi kısa devre deneyeceğim olmassa sanırım ömrü bitmiş olabilr.
Herkese teşekkürlerimi sunar iyi günler dilerim.


Dipnot: konjektör neden arıza verdi derseniz motor açıktı ve yağmur çiseliodu sanırım onun sebebide büyük ihtimal bu
 
Katılım
28 May 2013
Mesajlar
34
Evet arkadaşlar sonunda motorumda bi hayat belirtisi gördüm. Az önce akü sigortasını söküp kablo aracılığıyla birleştirdim ve öyle açtım kontağı lambalar geri geldi göstergelerde ancak motorum 1-2 dakka çalıştı sonra stop etti daha çalşmadı 10 dakka bekledikten sonra çalıştrabildim. Buna ayrıca geleceğim. Sorun gözümün önündeymiş görememişm akü sigortası bozulmş. Onun sebebide konjektör arızası sırasndaki durumdan %99. Bu kadar küçük şeyi nası atladım bilmiyorm nyse tecrübe oldu en azından öyle bakmak lazım. Gelelim diğer konuya neden stop etti ve çalışmadı yani konjektör arızasından önceki esas sorunum buydu aslında motoru bu yüzden açtım. Benim aklıma karbüratördeki pislik yada jikle problemli geliyor fakat pek anladığım söylenemez. Bu arada marş motorum zaten çalışmıyor onun için uykun şartlar olunca bi kısa devre deneyeceğim olmassa sanırım ömrü bitmiş olabilr.
Herkese teşekkürlerimi sunar iyi günler dilerim.


Dipnot: konjektör neden arıza verdi derseniz motor açıktı ve yağmur çiseliodu sanırım onun sebebide büyük ihtimal bu

Ohh Gözün aydın kardeşim sorunu bulmana sevindim,

Düzensiz Çalışma benim motorumda da vardı bende 1 haftadır karbüratör üzerince çalışmalar yapıyordum
Daha önce yukarıda karbüratör hava hortumum çıkıkmış demiştin o durumdan pislik gitmiş olabilir, karbüratörü temizle öyle bir dene istersen jigleyi söküp test edebilirsin,

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:19 ----------

Bende bugün karbüratör hava hortumunu değiştirmek için motoru dağıtırken benzin deposu boyunu tam kapak dişlilerinin bittiği yerden kırıldı, nasıl oldu anlamadım ama sonra farkettim daha önce kırılmış ve yapıştırılmış ustaca yapıştırılmış kırılmasa fark edilmez bu zamana kadar fark etmedim, kesin önceleri servise götürdüğümde onlar kırdı ve yapıştırdı, bende tekrar yapıştırdım
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Ağu 2013
Mesajlar
16
arkadaşlar her keze merhaba bu gün karbüratör aldım satıcı wiwi önerdi bilgisi olan varmı en iyisi bu diyor ben mıkunı alayım dedim ikiside aynı para elli tl. ama en cok sattığımız bu dedi sen ankisini istiyosan al dedi ama en cok wiwi satılıyor dedi bilgisi olan varsa yorum bekliyorum teşekkürler
 
Katılım
28 May 2013
Mesajlar
34
arkadaşlar her keze merhaba bu gün karbüratör aldım satıcı wiwi önerdi bilgisi olan varmı en iyisi bu diyor ben mıkunı alayım dedim ikiside aynı para elli tl. ama en cok sattığımız bu dedi sen ankisini istiyosan al dedi ama en cok wiwi satılıyor dedi bilgisi olan varsa yorum bekliyorum teşekkürler

merhaba kardeşim wiwi yi bilmem ama benim eski karbüratör mikuni idi çok sıkıntılıydı ayar tutmuyordu, yakıt fazlaydı, jigleyi ve komple parçalarını değiştirmeme rağmen kendi kendine devir artıyordu ne yaptıysam adam edemedim ama bu mikuni kötü demek değil benim karbüratörde sorun vardı. bende yenisini taktım yeni aldığım da mikuni 1 ay oldu bu yazdığım sorunların hepsi geçti gayet memnunum.
 
Katılım
8 Ağu 2013
Mesajlar
16
merhaba kardeşim wiwi yi bilmem ama benim eski karbüratör mikuni idi çok sıkıntılıydı ayar tutmuyordu, yakıt fazlaydı, jigleyi ve komple parçalarını değiştirmeme rağmen kendi kendine devir artıyordu ne yaptıysam adam edemedim ama bu mikuni kötü demek değil benim karbüratörde sorun vardı. bende yenisini taktım yeni aldığım da mikuni 1 ay oldu bu yazdığım sorunların hepsi geçti gayet memnunum.
bende değiştirdim onu geri verdim icim rahat etmedi yine mıkuni aldım ama daha ölcme şansım olmadı yakıtı havalar soğuk fazla yol gitmiyorum ama calışması oltukca güzel gibi şimdilik

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:56 ----------

merhaba arkadaşlar. dün sürekli boşalan akümün nedenini buldum. kontak kapalı faziyette akünün eksi kutupunu söktüm.. cok düşük amper bir lambayı bir ucunu eksi kutupa bir diğer ucunu da şaseye değidirdiğimde lamba yandı. anladımki bir yerde kacak var. teker teker soketleri cıkarmaya başladım. en sonunda jilke soketini cıkarınca söndü. yani jikleye akım bir şekilde drek gidiyordu. cok fazla kablolarla uğraşmakdansa boşta duran sağlam bir sokete taktım ve aküm bu gün marşa bastığımda zehir gibiydi akülerinizde boşalma varsa benim uykuladığım yolu deneyerek sorunlarınızı giderebilirsiniz her keze sorunsuz ve güzel sürüşler dilerim.
 
Katılım
28 May 2013
Mesajlar
34
Merhaba arkadaşım sorunun jigleden olduğunu bulmana sevindim, anladığım kadarıyla jigleyi başka sokete taktım demişsin bildiğim kadarıyla jikle nin bağlandığı soket enerjisini "NTC veya PTC" tarzı bir direnç üzerinden alıyor ki motor soğukken devreye girsin, başka bir sokete bağlarsan bu olayı iptal etmiş olmazmısın?
 
Katılım
1 Ağu 2013
Mesajlar
26
Arkadaşlar iyi günler bugun motoru açtım ve yine sıkıntılar uğraştırdı beni tabi motora elektirik geliyor fakat bu seferde motor çalışmıyor ve sanırım benzin pompası bozuk diye bizim benzin pompaları alışık olduğum sesi çıkarır benimkide önceden çıkarıyordu fakat şimdi hiç ses yok konjektör arızası sebebiyle yandı demekki. Neyse bugun benzin otomatiği montajını yapıyordum resimleri paylaşacağım ve sanırım sorunsuz yaptım. Ama karbüratörde benzin kalmadığından ( önceki çalıştırmamda 1-2 dakika çalışıp kesilmişti ) motor çalışmadı. Ve dikkatimi başka bir kabloda çekti bantla sarılıydı açtığımda soketin sanki yanık ve çatlamış gibi olduğunu gördüm motor büloğuna giden bu kablonun ne işe yaradığını bilmiyorum açıkcası. Yardımcı olabilicek birileri varsa çok mutlu olacağım.


bahsettiğim kablo ve soket.

motora bağlandığı yer.

Bu arada buji başlığım bu halde çok sorun olurmu bilmiyorum.

Buda benzin otomatiği montajı depodan gelen hortum ve filtresi ve karbiratre giden hortum onada filtre takılmış benim motorda Ve T bağlantısı hiç bi problem yok gibi :pale:

Buda diğer bir görüntü montajın.

Bir sonraki işim karbitaröre giden hortum aracılığıyla karbitaröre biraz benzin göndermeye çalışacağım bu benzin otomatikleri bizim pompalar gibi olmadığı için kendi kendine bu işlemi anca çalıştığında yapabiliyor sanırım görüş ve önerilerinizi bekliyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst