Mondial Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
arkadaşlar ilk önce merhaba demek istiyorum ikinci el zat 150 almayı düşünüyorum aklımda şu an gerek bütçe yönünden gerek boyut, görüntü ve rahatlık açısından kesinleşti sayılır kapsamsız bir araştırma yaptım hatta şu an bi tane de buldum

yalnız sizlere danışmak istiyorum

araç 2007 model , 14 000 km de siyah ... borcu harcı yok henüz görme kullanma şansım olmadı, kasası aldığım duyum kadarıyla temiz motorunada baktıracagım mutlaka ama km beni endişelendirdi açıkçası fiyat 1. 250 tl sizce uygun mudur tvsiye edermisiniz .. azami motor ömrü kaç km malum çin üretimi .. kullanan arkadaşlar da yazarsa sevinirim

yorumlarınız için şimdiden teşekkür ediyorum yakıt konusuda önemli tabii yardımlarınızı bekliyorum ..

bir kere 2007 model zat yoktur, onu söyliyim. hepsi 2005 yada 2006 model.
motorun kaç km de olduğu önemli değil bence, mesela benim motor 30bini geçti ama sıfırını getir her türlü kıyaslamaya varım:)
ha km sinin önemi yok ama eğer sıfırlanmışsa önemi var. adam kmyi sıfırladıysa demekki motoruna güvenmiyor, motorunda bir sorun var.
sonuç olarak ise motorda bir sorun yok 1250 iyi bir fiyat.
azami ömür ise; düzgün kullanılmışsa 30bin kmye kadar motorun içi değişmeden gider. benimki gitti işte. forumdan bir arkadaş ise 45bin km gitmişti asya 150t-1 ile.
 
Katılım
8 Mar 2008
Mesajlar
2,536
Herkese selamlar olsun.......
artık eskisi kadar aranızda olamıyorum,kusuruma bakmayın lütfen.
ZAT'ım 36.000'i devirdi;benim çoook kahrımı çekti,rüzgarlar-fırtına-yağmur-kar nedir bilmedi!!! beni hep taşıdı,e tabi bazen yolda bıraktığıda oldu ama olacak o kadar...

Sonuç olarak;
zat'ımı çok seviyorum...
Ve ayrıca;
Ne marka ve ne model olduğu hiç önemli değil;önemli olan motorcu ruhunu taşımanızdır...
Hiçbir zaman ''ÇİN MALI'' lafına takılmayın,ben ne motorcu babalar gördüm altındaki 35.000 EURO'luk BMW GS 1200R 'ı yağmurda bile kullanmıyor yada kullandıkları motorun hakkını vermiyorlar... Dedim ya; o ruh çok önemli,en azından altımızda motorumuz var...
Yüce rabbim herkese hayallerini gerçekleştirme imkanı versin...

Kendinize iyi bakın dostlar; herkese selamlar.....
 
Katılım
19 May 2011
Mesajlar
15
Meraba arkadaşlar ben yeni üye oldum forumunuza bir motorsiklet aldım 150 zat 2 el.
Onun içinde verilen aküsünün şarjını bitirmiştim bi keresinde hem akü şişme yapmıştı her tarafı bozuk yogurt kabı gibi şişmişti... 0
ile yenisini degiştirdik
Bu gün yaklaşk 30 35 km yol yaptım be bi ara dinlendirdim motoru... 30 km ye yaklaştıgım sırada kırmızı ısıkta durdum... ve bi yanık benzin kokusu gibi koku gelmeye başladı... iş yerine geldigimde koltugu açtıgımda aküden dumanların çıktıgını üst kapak ile tüm yanlarının şişmiş oldugunu gördüm...
bu sizce neden olabilir...
Beni tekrar bu 30 35 km yol götürebilirmi geriye ?

Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/mt-...ondial-150-zat-aku-sismesi.html#ixzz1NostB1dG
 
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
Merhaba arkadaşlar.
Motorumun aküsü şarj tutmuyor daha doğrusu motoru bir gün yatırdığımda marş basamıyorum. Sonra ayak marşıyla çalıştırıyorum o gün en az 20dk lık kullanım ile sorunsuz çalışıyor tekrar çalıştırmalarımda ama ertesi güne tekrar aynı.

-Acaba alarm mı bitiriyor diye düşündüm ama alarm çalışırken 15mA ile çalışıyor aküyü etkilemez bile, en azından 1 gün de..
-Yoksa tesisatta bir kaçakmı var diye düşündüm ve alarmın soketini sökerek ölçtüm. 0,41mA lik bir değer gördüm, o da elektrik tesisatı üzerindeki kayıptır ve bu hiç hiç etkilemiyecek bir değer.
-Acaba yeterli şarjmı etmiyor diye düşündüm ve ölçtüğümde 14V ile 14,4V arası gaz durumuna göre değer ölçtüm, buda normal.
-Hatta aküyü tesisattan ayırdım, motor çalışırken ürettiği elektirik; farların, dörtlülerin, selektörün (frene basmayı unuttum:) ) aynı anda yanmasını sorunsuz karşıladı.

Herşey yolunda görünüyor sadece akü hariç.

Sizlerde benim düşündüğüm gibi akünün problemli olduğunu mu düşünüyorsunuz? Yoksa bakmam gereken başka biryer varmı?
Kusuruma bakmayın yazım biraz uzun oldu, herkese kazasız belasız sürüşler.
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
Merhaba arkadaşlar.
Motorumun aküsü şarj tutmuyor daha doğrusu motoru bir gün yatırdığımda marş basamıyorum. Sonra ayak marşıyla çalıştırıyorum o gün en az 20dk lık kullanım ile sorunsuz çalışıyor tekrar çalıştırmalarımda ama ertesi güne tekrar aynı.

-Acaba alarm mı bitiriyor diye düşündüm ama alarm çalışırken 15mA ile çalışıyor aküyü etkilemez bile, en azından 1 gün de..
-Yoksa tesisatta bir kaçakmı var diye düşündüm ve alarmın soketini sökerek ölçtüm. 0,41mA lik bir değer gördüm, o da elektrik tesisatı üzerindeki kayıptır ve bu hiç hiç etkilemiyecek bir değer.
-Acaba yeterli şarjmı etmiyor diye düşündüm ve ölçtüğümde 14V ile 14,4V arası gaz durumuna göre değer ölçtüm, buda normal.
-Hatta aküyü tesisattan ayırdım, motor çalışırken ürettiği elektirik; farların, dörtlülerin, selektörün (frene basmayı unuttum:) ) aynı anda yanmasını sorunsuz karşıladı.

Herşey yolunda görünüyor sadece akü hariç.

Sizlerde benim düşündüğüm gibi akünün problemli olduğunu mu düşünüyorsunuz? Yoksa bakmam gereken başka biryer varmı?
Kusuruma bakmayın yazım biraz uzun oldu, herkese kazasız belasız sürüşler.

direk akünün voltajını ölçmeyi denedinmi? 12-13v arası bir değer vermesi lazım
 
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
direk akünün voltajını ölçmeyi denedinmi? 12-13v arası bir değer vermesi lazım

Ölçmez olurmuyum, yazmayı unutmuşum.
Şarj olduğu zaman yani motoru kullandıktan sonra akü değeri 12,3V olarak oluyor. Ama ertesi gün akünün voltajı 10V ile 9V civarında görünüyor.
Birde marşa bastığımda ise akü üzerinde ki gerilim 1V-2V a düşüyor.
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
Ölçmez olurmuyum, yazmayı unutmuşum.
Şarj olduğu zaman yani motoru kullandıktan sonra akü değeri 12,3V olarak oluyor. Ama ertesi gün akünün voltajı 10V ile 9V civarında görünüyor.
Birde marşa bastığımda ise akü üzerinde ki gerilim 1V-2V a düşüyor.

o zaman şunu deneyebilirsin. gün içinde motorun sürdükten sonra akünün voltajını ölç, sonra kutup başlarını söküp gece öyle bırak.
eğer kaçak varsa akünün voltajında büyük bir değişiklik olmaması gerekiyor. ama kaçak yoksa sorun aküdedir demek ve o zamanda voltajın düşük çıkması gerekiyor
 
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
o zaman şunu deneyebilirsin. gün içinde motorun sürdükten sonra akünün voltajını ölç, sonra kutup başlarını söküp gece öyle bırak.
eğer kaçak varsa akünün voltajında büyük bir değişiklik olmaması gerekiyor. ama kaçak yoksa sorun aküdedir demek ve o zamanda voltajın düşük çıkması gerekiyor

Acaba kaçak varmı diye alarmın soketini sökerek ölçüm yapmıştım. Yani akü ile tesisat arasına ölçü aletimi bağlayarak kontak kapalıyken ölçütüğümde 0,41mA (0.00041A) değer çıkmış idi.
Hatta aklıma şimdi geldi orta aydınlatma da çalışıyordu(Zaten aydınlatmayı beyaz led yapmıştım oda anca o kadar çeker).

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:15 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:12 ----------

Dediğiniz yöntemi deneyeceğim. Dediğiniz gibi akü değeri değişirse aküyü yenilemek şart oldu demektir.
 
Katılım
6 Haz 2011
Mesajlar
10
hehh ya abicim sonunda guncel bı zat forumu buldumm.bende inş 1.5 ay icinde bi tane zat alıcam keşke sıfırı uretılseydı sıfır alırdım once bşey sorucam 3.5-4 mılyar cıvarında, sıfır, zat gibi konforlu bi maxiscooter varmı piyasada.varsa markası modeli fiyatı nedir yoksada zat ın yakıtı nekadar en iyi hangi yakıtı kullanmalıyım bide tabi bakım olayı var ne kadar zamanda bir ne bakımı yaptırıcam ikinci ek temiz zat istanbulda nerelerde bulabilirim bide ben siyah istiyorum ve yeterince temiz siyah zat bulamassam onu boyatma gibi bi şansım varmı şimdiden teşekkürler acil cevaplarınızı bekliyorum yardım edın su kardesınıze :D
 
Katılım
23 Haz 2010
Mesajlar
13
bugün motorumda ilk kez birşey oldu korta hızla giderken şarj ibresi 0 a geldi hiç birşey çalışmadı ama motor hayat normal gibi devam etti ben onu fark ettim giderken hemen kontağı kapattım açtım normale döndü sizce sorun nerede olabilir ????
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
bugün motorumda ilk kez birşey oldu korta hızla giderken şarj ibresi 0 a geldi hiç birşey çalışmadı ama motor hayat normal gibi devam etti ben onu fark ettim giderken hemen kontağı kapattım açtım normale döndü sizce sorun nerede olabilir ????

şarj göstergenin kablosunda sorun olabilir, temassızlık filan
benimde benzin göstergem yapıyodu bazen öyle, parmağımla göstergeye 1-2 tıklayınca düzeliyodu:)
motorun gidişinde, farlarda vs bi sorun yoksa önemsenecek bi durum yok demektir.
 
Katılım
15 Haz 2010
Mesajlar
151
bütün zatların dönemsel problemleri oluyor heralde ne zaman bende bi sorun olsa bütün etrafımdakilerdede aynı sorun oluyor nedendir acaba?
 
Katılım
24 Tem 2009
Mesajlar
452
Arkadaşlar 100 km.de kaç litre benzin yakıyorsunuz? Benim motor 4700 km.de, 100 km.de 4 Lt. yakıyorum. Çok değil mi? Hava filtresi, buji, karbüratör ayarı gözden geçirildi. Ne tavsiye edersiniz.
 
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
Merhaba arkadaşlar.
Biraz geç oldu ama yukarıda bahsettiğim sorunum tahmin ettiğim gibi aküden çıktı.
Aküyü 90TL'ye YAUSA dan aldım. Çok şükür problem çözülmüş oldu.
Bakalım bu akü bizi ne kadar götürecek..
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
abi bana cevap yokmuu ya

yanlış anlamada (yada anla farketmez:)) yazım kurallarına dikkat edilmeyen yazılar pek sallanmıyor, ben sallamıyorum şahsen


Arkadaşlar 100 km.de kaç litre benzin yakıyorsunuz? Benim motor 4700 km.de, 100 km.de 4 Lt. yakıyorum. Çok değil mi? Hava filtresi, buji, karbüratör ayarı gözden geçirildi. Ne tavsiye edersiniz.

benim motor yapılmadan önce 3,2lt idi ortalama ama şimdi 3,5lt ye çıkmış durumda ve acayip sanımı sıkmaya başladı. 2000kmyi geçti yapılalı, rodajıda bitmiş olması lazım ama anlamadım.
senin duruma gelirsek, karbüratör ayarını ben önce sonuna kadar sıkıp sonra 3.5 tur geri çevirerek yapıyorum. 30bin kmdir ayarım budur.
yakıtı etkileyecek diğer şeylerde ateşleme bobini, buji başlığı, varyatörün durumu (özellikle kalitesiz kayış varsa kaçırır) vb.
ama tüm bunlardan önemlisi bence rodajın düzgün yapılması. motor yeni iken gaz açılırsa ileride dert olabiliyor. ben mümkün oldukça dikkat ettim ama birkaç kez mecburiyetten 70-80km hıza çıkmak zorunda kaldım ve sanırım o yüzden 3,5lt yakıyor.


Merhaba arkadaşlar.
Biraz geç oldu ama yukarıda bahsettiğim sorunum tahmin ettiğim gibi aküden çıktı.
Aküyü 90TL'ye YAUSA dan aldım. Çok şükür problem çözülmüş oldu.
Bakalım bu akü bizi ne kadar götürecek..

geçmiş olsun. başka biryerde sorun yoksa bu akü uzun süre götürecektir seni. ben bosch almıştım yaklaşık 2 sene önce ve nazar değmesin sorunsuz çalışıyor.
 
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
Merhaba arkadaşlar.
Yaplıtığım bazı uygulamalarla yine karşınızdayım.


Bunlardan biri çakmaklık seti uygulaması idi ve sonunda artık motorumda çakmaklık mevcut oldu. Buyrun resimler;


Çakmaklık da ışıkta mevcut. Aydınlatmasını motorun aydınlatmasına bağladım. Gayet hoş oldu.


Panelde duruş şekli.



Bir diğer uygulama ise, LED arka aydınlatma idi ve buyrun uygulamanın resimleri;


Devrenin alttan görünümü..




Motorun üzerinde duruş hali..

Evet arkadaşlar nasıl buldunuz? Beğendiniz mi?



Projelerim zaman içersinde böyle yavaş yavaş artacaktır.
Sırada ki projem LED sis farı (içersinde sinyalli) yapmak. Zaman içerisinde inşallah onu gerçekleştiririm.

Daha önce bahsettiğim gibi RPM göstergesi yapacaktım ama çalışmasında sıkıntı çıktı. Aslında bu konu hakkında bir soru sorayım; ateşleme sistemi nasıl çalışıyor? yani ateşleme bobinine nasıl bir tetikleme yapılıyorda bujiye yüksek voltaj gidiyor?

Neyse arkadaşlar, herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum...
 
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
başarılı bi çalışma ama keşke kapattıktan sonra yanarkende fotosunu çekseydin.

Evet çoğu yerde fotoğraf çekmeyi unuttum. Kısmet olursa çekip komaya çalışırım.

Acaba farın içinde ki renklendirici parçayı çıkarsam mı?
Sinyallerin ampulü zaten sarı yanıyor. Ee led'ler de kırmızı zaten. Hoş olur mu olmaz mı? Denemeye fırsatım olmadığımdan başka güne yattı da :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst