Mondial Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
Merhaba arkadaşlar.
Yeni yaptığım uygulamayı sizinle paylaşmak istedim. Bu yeni uygulama, frene bastığımızda ek görsellik olsun diye yanıp sönen fren ışığı uygulaması gerçekleştirdim.

Devrenin görünümü;





Devrenin bulunduğu yer resimleri;




Çift taraflı bant ile tutturuldu ve devrenin sudan etkilenmemesi için yalıtılmış hali görünüyor.
(Motosikletin üstünde görünüşünü çekmemişim)

Buda devrenin çalışma şekli;

http://www.akilli.tv/video/534119/Yanip-sonen-fren-isigi.aspx


Birde motosikletimin güvenliği için alarm taktım.
Aslında motosiklet alarmı değil otomobil alarmı taktım.
http://www.modacar.com.tr/urun/modacar-m-cover-oto-alarm-seti-34a003.aspx linkte ki alarmı aldım. (Ben aldığımda kanpanyalıydı 39TL)
Gayette alarmdan memnunum.

Montajlama resimlerini çekmeyi unuttum. Alarm led'ini gösterge paneline montajlama resimleri var. İşte;






Şimdilik bu kadar..
Yeni uygulamalar yaptıkça sizlerle paylaşmaya devam edeceğim.

Herkese kazasız belasız sürüşler..
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
crazy motor, elinden hakkaten iş geliyor ama bana bi dijital hararet göstergesi yapsanya:)
 
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
crazy motor, elinden hakkaten iş geliyor ama bana bi dijital hararet göstergesi yapsanya:)

Aslında bende dediğiniz gibi uygulama yapmak istiyorum motoruma (ve istediğiniz gibi sizede :) )
Ama sıcaklık uygulamasında kullandığım ısıyı algılayan eleman aşağıdaki resimdeki eleman.



Yani ben bu elemanın ayaklarından kabloyla tasarladığım devreye bağlıyorum. Şimdi bu sıcaklık sensörünü yağın içine koysam, kablo ayak bağlantıları yağ sıcaklık ve basıncından dayanamaz. Motor gövdesine tuttursam biraz soğuma payıyla tam değerini göstermez.

Bunlardan dolayı biraz ileri tarihli projelerimin arasında.

Aslında sizin kullandığınız analog hararet göstergesinin kafasından (sensör) tornacıda özel olarak yaptırsam diye aklımdan geçmiyor değil. Öyle bir kafa işi çözer gibi geliyor ve sonrası yazılımla projeyi bitirmek kalır.

Böyle bir proje yapmak her zaman aklımda.

Herkese kazasız belasız sürüşler..
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
Aslında bende dediğiniz gibi uygulama yapmak istiyorum motoruma (ve istediğiniz gibi sizede :) )
Ama sıcaklık uygulamasında kullandığım ısıyı algılayan eleman aşağıdaki resimdeki eleman.



Yani ben bu elemanın ayaklarından kabloyla tasarladığım devreye bağlıyorum. Şimdi bu sıcaklık sensörünü yağın içine koysam, kablo ayak bağlantıları yağ sıcaklık ve basıncından dayanamaz. Motor gövdesine tuttursam biraz soğuma payıyla tam değerini göstermez.

Bunlardan dolayı biraz ileri tarihli projelerimin arasında.

Aslında sizin kullandığınız analog hararet göstergesinin kafasından (sensör) tornacıda özel olarak yaptırsam diye aklımdan geçmiyor değil. Öyle bir kafa işi çözer gibi geliyor ve sonrası yazılımla projeyi bitirmek kalır.

Böyle bir proje yapmak her zaman aklımda.

Herkese kazasız belasız sürüşler..

ggde satılan 30tllik dijital göstergeler var, onlar sıcaklık sensörü olarak nasıl bişey kullanıyor acaba
 
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
ggde satılan 30tllik dijital göstergeler var, onlar sıcaklık sensörü olarak nasıl bişey kullanıyor acaba

Bu gibi çoğu uygulamalarda bahsettiğim sıcaklık sensörlerinden var. Bu sıcaklık sensörleri sınıf sınıf.
Yani kullanım amacına göre farklı değer aralıklarını ölçebilmesi. Biri -55 ile +125*C ölçerken diğeri -35 ile +205*C ölçebilmesi gibi. Vs vs
Tabi her satılan uygulama farklı özelliklerle satılmaktadır.
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
bizim böyle bi başlık vardı dimi:)
arkadaşlar bi yardım edin, çoğu zat kullanıcısının başına gelmiştir kesin
motor az elektrik üretiyor, düne kadar farlar kapalı iken yavaşta olsa akü ibresi en tepeye çıkıyodu, farları açınca yeşille kırmızının ortasına geliyodu, aküde sorun vardır dedim aküyü şarj ettirdim ama bi işe yaramadı, hatta daha kötü oldu, şimdi farlar kapalı iken kırmızı ile yeşilin ortasında, farları açtığımda kırmızıya iniyor, 80-90km hızda bile böyle. nedir acaba sorun
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
arkadaşlar 150 zat konjektörü arıyorum, duyan bilen gören varsa bana haber versin. hiçbiryerde yok malesef.
 
Katılım
15 Haz 2010
Mesajlar
151
kesinlikle konjektörden bende ölçüm yaptırmıştım kesin çözüm konjektör ancak eğer zatın konjektörü yoksa normal bi scooterin konjektöründende bağlantı yapabiliyorlar diye biliyorum.Ayrıca eğer sökebiliyorsan bi kablolarını kontrol et istersen konjektöre giriş yerleri bazen çıkabiliyor.
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
beniim konjektörü değiştirdik voltaj düşük geliyo diye, yeni taktığımızda çok elektrik üretiyor, 18v ölçtüm yakıcak biyerleri. sorun konjektörde yani.
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
aradım ve clemenze nickli arkadaşın yardımı ile orjinal konjektör buldum, taktım ve sorun çözüldü.
 
Katılım
14 Nis 2011
Mesajlar
20
selam bnde aranıza yeni katıldım bi sorum olucak deneyimli abilerime bndede 150 zat var bnim evimle işim arası 45 km her gün 100 km yolum var genelde arabayla gidioruz hava sıcak olunca motorla gdioruz ama bnim motor 95 te kalıo daha da gitmio düz yolda bayır aşa saldığımda 100 den sonra kasıyo sanki çok zor geçio bu normal bi normalse daha hızlanması için ne yapmalıyım ?
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
selam bnde aranıza yeni katıldım bi sorum olucak deneyimli abilerime bndede 150 zat var bnim evimle işim arası 45 km her gün 100 km yolum var genelde arabayla gidioruz hava sıcak olunca motorla gdioruz ama bnim motor 95 te kalıo daha da gitmio düz yolda bayır aşa saldığımda 100 den sonra kasıyo sanki çok zor geçio bu normal bi normalse daha hızlanması için ne yapmalıyım ?

büyükevrenemi gidiyosun:)

gidiyoruz dediğine göre iki kişisiniz ve iki kişi 95 normal, ki 85ten sonrası gereksiz, ve motorun ömrünü yersin zaten, birden krank kırılır bişey olur tehlikeli durumlar yaşarsın.
ama illede hızlanıcam diyosan arka tekeri büyütebilirsin 110/90/12 mesela.
 
Katılım
14 Nis 2011
Mesajlar
20
abi öyle diosunda gittiğim yol çok yoğun bi yol çok tırlar var bugünde baktığınızda her tır 95-100 km yapabilio tırın arkasında kalsan bi dünya taş yersin kum yersin sollamaya kalkıosun gidio gidio tam ön tekerin yanında kalıo kafa kafaya gidioz tırlarla adamlar camdan bakıp gülüo arkayada arabaya yanaşıo ha buyur burdan yak bu arada doğru iki kişi gidioruz iki kişiyken dicek bişeyim yok ama tek kişi bn 55 kiloyum çok zayıfım ve hiç birşey farketmio

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:48 ----------

şehir içi fazla kullanmıorum

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:50 ----------

bana sorun egzost gibi gelior çok dik bayırlar var 100 le yakalıorum salıorum yok kopartıo en fazla 110 yapıo kasıo bişey sanki rüzgarda arkamda tmm kasa ağır ama kamyonu bile salıorum bayır aşa uçuo bnim motor 110 da takılıo sanki ibreyi yapıştırdın 110 hizasında :D
 
Katılım
1 May 2011
Mesajlar
1
Kesinlikle şunu söyleyebilirim ki, ZAT en iyi çin malı motorlarından biridir. Gerek performansı , gerekse görünüş olarak :queen:. İstanbulda oturduğumdan her türlü hava koşulunda gitmişliğim vardır, bir keresinde yollar sel olmuştu 1-2 cm kadar. Motorun check-upa girme ihtiyacı artı kabaklaşmış tekerleklerle bile sağ sağlim eve bıraktı beni. Kesinlikle iyi bir seçim.
 
Katılım
14 Nis 2011
Mesajlar
20
bnde satıyorum zatımı 2000 liraya bugün görücüye geliceklerdi :D ama vazgeçmişler üzüldüm
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
abi öyle diosunda gittiğim yol çok yoğun bi yol çok tırlar var bugünde baktığınızda her tır 95-100 km yapabilio tırın arkasında kalsan bi dünya taş yersin kum yersin sollamaya kalkıosun gidio gidio tam ön tekerin yanında kalıo kafa kafaya gidioz tırlarla adamlar camdan bakıp gülüo arkayada arabaya yanaşıo ha buyur burdan yak bu arada doğru iki kişi gidioruz iki kişiyken dicek bişeyim yok ama tek kişi bn 55 kiloyum çok zayıfım ve hiç birşey farketmio

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:48 ----------

şehir içi fazla kullanmıorum

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:50 ----------

bana sorun egzost gibi gelior çok dik bayırlar var 100 le yakalıorum salıorum yok kopartıo en fazla 110 yapıo kasıo bişey sanki rüzgarda arkamda tmm kasa ağır ama kamyonu bile salıorum bayır aşa uçuo bnim motor 110 da takılıo sanki ibreyi yapıştırdın 110 hizasında :D

aga tek kişi 110 normal, fazla yapamaz zaten, motorun devir sayısı ve ön arka varyatör yarıçaplarını ve arka tekerin çevresini hesap edersen normal. dediğim gibi arka tekeri büyütebilirsin, ben iki kişi 100 yaptığımı biliyorum, bassam dahada giderdi. ama tekeri büyütürsende motorun ivmelenmesi düşecektir, yani çok yavaş hızlanıcak, hızını aldımıda gider ama.
dediğim gibi bence gereksiz, ben istanbul enez arası iki kez gittim (haliyle keşandan geçtim), keşan enez arası kaçkez gittim bilmiyorum ama bir sorun yaşamadım.
 
Katılım
16 Eki 2010
Mesajlar
81
selam bnde aranıza yeni katıldım bi sorum olucak deneyimli abilerime bndede 150 zat var bnim evimle işim arası 45 km her gün 100 km yolum var genelde arabayla gidioruz hava sıcak olunca motorla gdioruz ama bnim motor 95 te kalıo daha da gitmio düz yolda bayır aşa saldığımda 100 den sonra kasıyo sanki çok zor geçio bu normal bi normalse daha hızlanması için ne yapmalıyım ?

aynı sorunu bende yaşıyordum hallettim ama bana 450 liraya patladı.. şanzıman dişlisi getirttim yurtdışından 250 lira dişlilere 200 lirada kargoya gitti. şuan motor iki kişi düz yolda 130 görüyor, tek kişi ibreyi kıracak diye basamıyorum.. üstelik yakıtımda düştü.. verdigim 450 lira helal valla çok memlunum büyük motorların peşinden gidebiliyorum :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst