Tek kişi, 3 çanta takılı.
Shell 97 oktan - 30 TL benzin şehir içi, her vites devirli kullanım (8500-9000devir vites değişimi) - 206 kilometre - 0,145631067961165 kuruş
Aklımda uzun bir tur var 2-3 bin kilometrelik. Eğer çanakkaleye uğrayabilirsem seni tanımak motorunu da görmek isterim. Gerçekten iyi bakıyorsun motoruna.
Tek kişi, 3 çanta takılı.
Shell 97 oktan - 30 TL benzin şehir içi, her vites devirli kullanım (8500-9000devir vites değişimi) - 206 kilometre - 0,145631067961165 kuruş
benim mcx 20-23 kuruş arası yakıyor. sizin rakamlar inanılmaz. o düşük sarfiyatları ancak inova benzeri enjeksiyonlu cub motosikletlerde görmek mümkün zannediyordum. Mondial yedek parça fiyatlarına baktığımda Karbiratörün 50-60 lira civarında bir rakama satıldığını hatırlıyorum. Karbiratör fiyatlarının kore ve japon motosikletlerde 400-1500 tl arası aralığında olduğunu biliyorum. Bu sebeple tamir takım diyerek karbiratörü komple değiştirmek yerine diyafram yay vs. gibi bazı iç parçaları değiştirilir. Bu kadar ucuz karbiratörün fabrikadan aynı kalitede yada aynı hassas ayarda çıkabileceğini düşünmüyorum. Sahibinden sitesinde başka bir mcx kullanıcısı da motosikletinin çok az yaktığından bahsetmişti. acaba bu anormal düşük ve anormal yüksek tüketimler bu ucuz, standardı olmayan, kullandıkça hasasslığıda değişebilecek karbiratörden mi kaynaklı?
Tek kişi, 3 çanta takılı.
Shell 97 oktan - 30 TL benzin şehir içi, her vites devirli kullanım (8500-9000devir vites değişimi) - 206 kilometre - 0,145631067961165 kuruş
Sorunuzun muhatabı ben değilim ama kendimce bende bir şeyler yazmak istedim.Ön ve Arka dişli sayılarınız gerçekten ilgimi çekti. Bu dişli lere geçiş yapabilirim. Motosikletinizi sürüp test edemeyeceğim için sorarak bilgi almalıyım. Ben 5. viteste gaz kolunu 8000 devire gelecek kadar kıvırdığımda düz rüzgarsız yolda 105-110 km hız ile seyrediyorum. Siz 5. viteste 8500-9000 devire gelecek kadar gaz kolunu kıvırdığınızda normal şartlarda kaç km hız ile seyir edebiliyorsunuz. Yakıt ile ilgili bu taze paylaşımlara sizden başka katılan olmadığı için vede modifiye dişlilerinizden ötürü şimdilik sizi referans alarak konuyu sürdürüyorum. Böylece uslu kullanımlı denemelerimde de yakıtı düşüremez ve diğer yakıt bilgilerini veren arkadaşların seviyesine gelemez isem Motosikletimde bir sorun olup olmadığını tespit edebilmek için tamircinin yolunu tutacağım. Önümüzdeki 7 ay içinde 10000 km civarında yol yapacağım. 100 km 4,2 lt baz alınırsa 420 lt benzin, sizinki gibi 100 km de 3 lt tüketimi yakalar isek 300 lt tüketirim 7 ay da. 420lt-300lt =120 lt 120lt x 5TL benzin =600 TL ayda ortalama 86 tl gibi fazladan yakıt tüketiminden kurtulmuş olacağım. yani sorun bu satırları yazacağım kadar önemli bence. yani ayda 214 tl yakıt tüketecek iken 300 tl yakıt tüketeceğim.
Ön ve Arka dişli sayılarınız gerçekten ilgimi çekti. Bu dişli lere geçiş yapabilirim. Motosikletinizi sürüp test edemeyeceğim için sorarak bilgi almalıyım. Ben 5. viteste gaz kolunu 8000 devire gelecek kadar kıvırdığımda düz rüzgarsız yolda 105-110 km hız ile seyrediyorum. Siz 5. viteste 8500-9000 devire gelecek kadar gaz kolunu kıvırdığınızda normal şartlarda kaç km hız ile seyir edebiliyorsunuz. Yakıt ile ilgili bu taze paylaşımlara sizden başka katılan olmadığı için vede modifiye dişlilerinizden ötürü şimdilik sizi referans alarak konuyu sürdürüyorum. Böylece uslu kullanımlı denemelerimde de yakıtı düşüremez ve diğer yakıt bilgilerini veren arkadaşların seviyesine gelemez isem Motosikletimde bir sorun olup olmadığını tespit edebilmek için tamircinin yolunu tutacağım. Önümüzdeki 7 ay içinde 10000 km civarında yol yapacağım. 100 km 4,2 lt baz alınırsa 420 lt benzin, sizinki gibi 100 km de 3 lt tüketimi yakalar isek 300 lt tüketirim 7 ay da. 420lt-300lt =120 lt 120lt x 5TL benzin =600 TL ayda ortalama 86 tl gibi fazladan yakıt tüketiminden kurtulmuş olacağım. yani sorun bu satırları yazacağım kadar önemli bence. yani ayda 214 tl yakıt tüketecek iken 300 tl yakıt tüketeceğim.
bırakın yakıt hesabını sürüş zevkine bakın...yoksa motoru kurcalamaktan sürmekten zevk alamazsınız.güç eşit yakıt tüketimi.rutin seyleri yapın yeter.aynı şeyleri bende yazmayım şimdi değişkenleri.
gecen pazar kross yapalım dedik epey yaktık heral.ama motor açıldı ha bu arada.ama biraz daha hafif olaydı ve lastikleri dişli olaydı daha zevkli olurdu.ha bu arada bende biraz hafif olaydım nerdeyse motor ağırlığıyla yarışıyorum :mrgreen: .yanlız iyi tecrübe oldu daha çıkmak kolaymış o yaş cakılda gözüme iniş fena zor geldi kelle koltukta bir düşşek zahmetsiz yuvarlana yuvarlana sonu bulurduk ama bizlik iş degimiş onu anladım.:cherry: ön dişli 17 arka 41 dişli
Araştırdıklarımdan gördüğüm kadarıyla oluyormuş ama tecrübe eden varmı acaba?Arkadaşlar 150 mcx roadracer'ın ön lastiğini 2,75 18 taksak oluyor mu...
Eyvallah, şimdi bu soruları soruyorsunuz bana da.. Daha önce de bu foruma yazmıştım kaçla gittiğimi, kaç devir çevirdiğimi, gazı ne kadar açtığımı, ancak ben cevap verdikten sonra inanmıyorsunuz.. Aynı şeyleri tekrar ve tekrar niye yazmamı istiyorsunuz ? 6-7 sayfa öncesinde kendi yazdıklarınızı okursanız, daha 3.mesajınız da "neyse yazmıştım aynılarını, sıkıldım bu konudan" dediniz ve kestirip attınız.. Hak verirsiniz ki defalarca yazmaktan bende sıkıldım artık. Gidip dişlilerinizi değiştirip, kendiniz deneyebilirsiniz.. En fazla 20-30lira tutar belki ya da geçtiğimiz sayfaları dolaşıp yazdıklarımı tekrar okuyabilirsiniz...
Lütfen beni ya da bir başkasını referans almayınız, kendi geçmişinizi, yaptığınız kilometreyi, deneyerek/yanılarak edindiğiniz kendi tecrübenizi referans alınız.. Saygılar.
Arazide tepeden inerken ön freni kullanırsan düşersin %90 ihtimal, ayağa kalkıp arka kısma otur ve ya kendini arkaya it, arka frenle in böylece düşme ihtimalin çok azalıyor. Arazide gezmek güzeldir, asfaltta gazlamaya benzemez çok farklı tecrübe gerektirir. Arazide düştün diye kimse seni küçümsemez, zaten o koşullarda düşmek allahın emri gibi birşey, ancak düşünce sende güleceğin için kendine sorun yok kimsenin gülmesine takmazsın..![]()