Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Başladı gibi hissediyorum. Aynalardan anlaşılıyor çünkü.

MR ve MC motoru birebir aynı olduğu için sizlerde de durum aynı olabilir. :)
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Bu önemli bir soru olmuş :) MR da titreşim mi başladı ?

@atiturhan sanırım en çok km yapanlardan. Durum nasıl hocam. Titreşimden bir şikayet oluştu mu?

valla ben daha anca 1100km lerdeyim. Benim bi sikayetim yok. Nereden anliyoruz titresimi?

Su bir iki gün yagisli hava var onlar gecsin motoru ilk cikarttigim gün dikkat edecegim titresim konusuna. Aynalara bakarim.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Eyl 2010
Mesajlar
36
Motosikleti
Lambretta X300
Başladı gibi hissediyorum. Aynalardan anlaşılıyor çünkü.

MR ve MC motoru birebir aynı olduğu için sizlerde de durum aynı olabilir. :)

Hocam bunu bir netleştirelim... Servise götürdün mü? belki servis gerektiren bir şeyler olmuştur. Kaçü Km desin. Durduk yere mi başladı. Bakım gerektiren bir durum olmadığından eminmisin ?

Şimdi durduk yere Yamaha ve Hondacıları haklı çıkartmayalım :) Emin olalım çünkü bu satırları okuyanların aklı karışır...

@atiturhan hocam sizden de en kısa zamanda yorum ve gözlem bekliyorum. Ben daha 500 km de bile değilim o yüzden pek bağlayıcı bişey demem mümkün değil...
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Konu ile ilgili aramızda bu konuşmalar geçmiş.

Neticede benim beklediğim oluyor sanırım. Ama gene de potansiyel bir MC alıcısıyım :) Bu Mondiler alışkanlık mı yapıyor nedir yahu?

inzell, bu ayrıntılar için teşekkürler :cat:

Titreşim konusuna gelince, bu modellerde titreşim olmayacağı düşüncesine henüz kapılmayalım.

Benim KT yeni iken sadece 4.ooo - 4.5oo devir arasında hafif titreşim yapıyordu. Bunun dışında 80-85 km hıza kadar neredeyse titreşim olmuyordu. Titreşim kendisini 90 km hızdan itibaren hissettiriyordu.


Şu an ise her aşamada hafif de olsa titreşim var. Motor 37.000 km civarında.

Tüm modeller henüz rodajda. 150 MC ile 3.000 km yapmış arkadaşımız var forumda ama bu km rodajın tam olarak bittiği anlamına gelmiyor. Onun da en az bir 3.000km daha sonra titreşim konusunda vereceği bilgileri beklemek lazım.

Bir de şu var ki, bu modellerde balancer sistemi olsaydı, Mondial bunu motosiklet camiasına davul zurna ile duyururdu. Sitesindeki yeni modellerin hiç birinde bu konuda bilgi yok.

Balancer yoksa bu titresimi nasil düsürdügünü merak ettim dogrusu. Tüm kullanici ve satisini yapan bayiilerin özellikle bu titresimin asgaride oldugu bildiriliyor. Neticede kullanici arkadaslarda bunu tasdikliyor. Valla farkli bi teknik icat ettilerse tebrik etmek lazim :)

Demek istediğim tam anlaşılmamış. 3,5 yıllık Mondial 125 KT kullanıcısı olarak diyorum ki, eğer balancer yoksa bile motor henüz yeni iken fazla titreşim olmuyor.
Ben de titreşim belası emin ol 6.000 km'den sonra falan başladı. Bu forumda hep "titreşim rodajdan sonra azalır" türünden ifadeler okudum ve modele göre doğru olabilir. Ancak bende tersi oldu.

Dolayısıyla, balancer olup olmadığından emin değilken motor titremiyor demek için henüz erken, yeni iken zaten titremiyor dedim. Ama şimdi arkadaşlar balancer olduğu konusunda bilgiler iletmiş ve bu herkesten çok belki benim hoşuma giden bir durum. Çünkü seviyorum bu değişik tarzdaki modelleri.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
motordaki titreşim bence rolentide çalışırken sarsılıyormu diye bakarım yani oradan belli olur eğer olduğu yerde sallanıyorsa malesef titreşim var demektir eğer balansörr yoksa titreşim kaçınılmaz oluyo honda titanda dahi 1 saat gezdim heryer uyuştu yani mondialde olması normal beyler takmayın kafaya bu paraya bu kadar oluyo malesef
 
Katılım
9 Ocak 2010
Mesajlar
2,425
balansör die bi parça yok arkadaşlar balansör sistemin adıdır. mc ve mr lerdeki titreşimi engelleyici sistemde budur :

screenshot001_1507263_509033.jpg


ayrıca titreşim olan arkadaşın saplamalarını sıktırmasını öneriyorum ! titreşim sadece motordan gelmez zincir ve dişli sisteminden, lastikten dolayıda ortaya cıkar...
 
Katılım
22 Ağu 2010
Mesajlar
8
hocam sizde bu motormu daha iyi Mondial 150 MC Roadracer yoksa Windy S 125 kararsızım hansini alayım yardımlarınız için şimdiden teşekkuer ederim
 
Katılım
16 Mar 2008
Mesajlar
1,401
Motosikleti
Sym Sympony ST200i E5 ABS
kullandigim icin degil ama 150MC derim. ikisinide imkan varsa test et karari sen ver. MC cok güclü. tavsiye ederim.

bende daha önce kymco str150 cub motor vardı ,kasa ufak ve hafif motoru ise çok kuvvetliydi ,bir tork var düz duvara çıkar zannedersin,fakattt titreşim de fazlaydı ,o yüzden 150cc lik güçlü bir motor dendimi aklıma ilk titreşim geliyor :) bu arada kanuni windys e bindim ,çok rahat bir motor amortisörleri yumuşacık 80-85km ye kadar titreşimde yok denecek kadar az ama 85 ten sonra titremeyi hissediyorsunuz,titreşimi nasıl hissedeceğiz derseniz peglerde ve gidonda çok rahat hissedebilirsiniz ,6500-7000devirin üzerinde ayaklarınızı ve ellerinizi gıdıklıyorsa titreşim vardır demektir
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Hocam bunu bir netleştirelim... Servise götürdün mü? belki servis gerektiren bir şeyler olmuştur. Kaçü Km desin. Durduk yere mi başladı. Bakım gerektiren bir durum olmadığından eminmisin ?

Şimdi durduk yere Yamaha ve Hondacıları haklı çıkartmayalım :) Emin olalım çünkü bu satırları okuyanların aklı karışır...

@atiturhan hocam sizden de en kısa zamanda yorum ve gözlem bekliyorum. Ben daha 500 km de bile değilim o yüzden pek bağlayıcı bişey demem mümkün değil...
Servislik bir durum kesinlikle yok, motorun doğasında var bu titreşim. Öyle rahatsız edici boyutta değil. Belirli devirlerde, aynalardan ve ayaklardan hissedebiliyorsunuz.
15/40 olan yağımı 10/40 ile değiştirmemin de etkisi olabilir. Yalnız buraya vurgu yapıyorum, şu an için kesinlikle rahatsız edici değil. Sadece ayna fazla kıpırtılı.

Diğer marka motorcuları haklı çıkartacak bir durum yok, sonuçta tek silindirlerin çoğu titrer.
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
15/40 olan yağımı 10/40 ile değiştirmemin de etkisi olabilir. Yalnız buraya vurgu yapıyorum, şu an için kesinlikle rahatsız edici değil. Sadece ayna fazla kıpırtılı.

Diğer marka motorcuları haklı çıkartacak bir durum yok, sonuçta tek silindirlerin çoğu titrer.

Inzell, 15/40 yagi kim koymustu icine? Yag konusunda abuk sabuk tecrübelerim oldu biliyorsun :) Herseye kulak kabartir oldum :)
Yakinda motorun videosunu cekecegim titresim var mi yok mu tespit edelim birlikte. Pimpirikli adamim bide siz böyle konular aciyorsunuz :queen: kafayi yedirteceksiniz bana. Herseyi arastirir oldum :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:32 ----------

bende daha önce kymco str150 cub motor vardı ,kasa ufak ve hafif motoru ise çok kuvvetliydi ,bir tork var düz duvara çıkar zannedersin,fakattt titreşim de fazlaydı ,o yüzden 150cc lik güçlü bir motor dendimi aklıma ilk titreşim geliyor :) bu arada kanuni windys e bindim ,çok rahat bir motor amortisörleri yumuşacık 80-85km ye kadar titreşimde yok denecek kadar az ama 85 ten sonra titremeyi hissediyorsunuz,titreşimi nasıl hissedeceğiz derseniz peglerde ve gidonda çok rahat hissedebilirsiniz ,6500-7000devirin üzerinde ayaklarınızı ve ellerinizi gıdıklıyorsa titreşim vardır demektir

Bence alakasi yok güclü motor titresim demek degil. 150MC 162cc olmasiyla digerlerinden ayriliyor ve 14,7bg güc üretiyor. Sanzuman oranlarinida ona göre ayarlamislar ki her viteste motor kesintisiz yüksek cekis gösteriyor. Bana göre ya vites aralarini biraz daha uzun secselermis yada bi 6.vites koysalarmis cok daha iyi olurmus. Bence bu motorun son hizi cok daha yüksek olabilirdi.
Ben motorumla siklikla günü birlik geziler yapiyorum tek seferde 50-60km yol yapiyorm. Herhangi bi yorgunluk bisey hissetmiyorum.
BMW nin GS serilerini bilirsiniz onlarda had safhada titresim varmis.
Ufak titresimler muhakkak olacaktir diye düsünüyorum.
Yakina video cekip koyacagim o zaman hep birlikte bakalim.
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
15/40'ı servis koydu kendi kafasına göre. İkinci değişimde ben kendim 10/40 aldım da koydurdum. Artık motor -hava ne kadar soğuk olursa olsun- tek marşta çalışıyor. Ufak tefek sesleri arttı, ince yağdan kaynaklanıyormuş sanırım. Bir de dediğim gibi yavaştan bi titreşim. E tabi olacak bunlar, gayet normal. :)
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
Inzell, 15/40 yagi kim koymustu icine? Yag konusunda abuk sabuk tecrübelerim oldu biliyorsun :) Herseye kulak kabartir oldum :)
Yakinda motorun videosunu cekecegim titresim var mi yok mu tespit edelim birlikte. Pimpirikli adamim bide siz böyle konular aciyorsunuz :queen: kafayi yedirteceksiniz bana. Herseyi arastirir oldum :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:32 ----------



Bence alakasi yok güclü motor titresim demek degil. 150MC 162cc olmasiyla digerlerinden ayriliyor ve 14,7bg güc üretiyor. Sanzuman oranlarinida ona göre ayarlamislar ki her viteste motor kesintisiz yüksek cekis gösteriyor. Bana göre ya vites aralarini biraz daha uzun secselermis yada bi 6.vites koysalarmis cok daha iyi olurmus. Bence bu motorun son hizi cok daha yüksek olabilirdi.
Ben motorumla siklikla günü birlik geziler yapiyorum tek seferde 50-60km yol yapiyorm. Herhangi bi yorgunluk bisey hissetmiyorum.
BMW nin GS serilerini bilirsiniz onlarda had safhada titresim varmis.
Ufak titresimler muhakkak olacaktir diye düsünüyorum.
Yakina video cekip koyacagim o zaman hep birlikte bakalim.

BMW mi? GS mi? titreşimmi?:mrgreen::mrgreen::mrgreen:
Yapma Atilla:)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
29 Ağu 2005
Mesajlar
595
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bende 1000 km'yi devirdim herhangi bir titreşim vs mevcut değil. Aman olmasın da. Bu motoru titreşimsiz diye aldık. Değil mi???
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
5000 i geçtim.titreşim yok gibi.ilk günkü aldığım gibi.
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
BMW mi? GS mi? titreşimmi?:mrgreen::mrgreen::mrgreen:
Yapma Atilla:)

Necatik35 abi, eski GS lerde cok titresim var diyorlar. Kullanmadim etmedim ama duydugumu paylastim.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:32 ----------

Bugün nihayet aradim ettim Castrol 10-40 Motosiklet yagi buldum aldim.

p142901240111.jpg
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
bunun motorunu benim 150 zcye takamaz mıyız :) (yarı ciddi soruyorum)? benim motor 15 beygir olsa çok iyi olurdu. motoru parçalayana kadar biner, sonra yaptırıp gene binerdim.
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Mondial 150MC titresim var mi yok mu? (video)

Arkadaslar,
titresim olup olmadigi konusunda cesitli seyler söyleniyor. Bugün yagimi degistirdikten sonra rölantida calisirken videoyu cektim. Youtube aracligiyla paylasiyorum. Aynalarda hic bir sekilde titresim yok. Titresimi tam sizlere tam gösterebilmek icin motorun üzerine bi bardak su koydum. Sudan da görebileceginiz gibi asgari bir titresim var. Belli belirsiz bi titresim. Aynalarda kesinlikle titresim yok. Videoyu cekerken benim elim daha cok titremis :)
Bu arada 1178km de motor.
Bugün kitapcigini inceledim rölantinin 1400+ - 100 seklinde yaziyor. Sizlerin rölanti kacta duruyor? Servis hava ayarini kurcaladigindan beri kafayi bu konuya taktim.

http://www.youtube.com/watch?v=xEZ57Zn0brU
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst