Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
9 Ocak 2010
Mesajlar
2,425
arkdaslar bir iki güne İnş. resim koyucam.motorumun rodaj zamanı bitti.
ve motor 10 krs tan az yakıyor gibi.(düşük hılzrda pek motor kullanmam üstelik)
bir de bu motoru resimden değil yakından görüm derim.yakından daha güzel çok ilginç.ve boyu 170 ten az olanlar için tavsiye etmiyorum.yüksek bir motor.torkuda ne ala.hızlanmada çok çabuk belli ediyor kendini.80 den 100 e cıkması bi kaç saniye.100 den 120 ye cıkması tam hatırlamıyorum ama 1 dakikadan az.120 kmyi yokus asagı yapmadım.tem yenibosna baglantı yolunda, yani düz yolda yaptım.üstelik devir red line a gelmeden.tam 9bin bile değilken.böyle olmasına ragmen 10 krs ten az yakıyor gibi.hala inanamıyorum mondial böyle bir motor nasıl satar :)
ancak suda varki karamanın koyunu sonra cıkar oyunu.fabrikanın gayrı mesru verdiği km değeri 80 bin km. yanlış duymadınız.ve motor tayvan dan ithal.bunu teyit ettirebilirsiniz.
dikkat edilmesi gereken olaylardan biri su ki; motoru alır almaz bütün vidaları ve baglantı noktaları kontrol edilmeli(türkiye deki montaj kalitesi sanırım sadece arabalar için geçerli)
ve yüksek hızlara(100-120 arası) cıkılınca motor yüksek oldugu için yalpalıyor.yada bana öyle geliyor.gerçi 15 bg ve 140 kg aractan ne beklenir ki.
ama kuryeci arkdaslarıma tavisyem bir kereliğine de olsa bir sene boyunca bu motoru eskiltmeleri.cünkü bu makina hakkaten işe yarayabilir.ve titreşim olayı süper.daha gecen eldivensiz 100 ün üstü hızlarda uzun süre motoru kullanmama ragmen.motordan indikten sonra avuc içlerim az bile olsa kıpraşmadı.

bilgiler için çok teşekkürler.:rendeer:
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
bu 150MC benimde ilgimi cekmeye basladi. ilk firsatta gidip kendi gözlerimle bi incelemek istiyorum.
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
sivernson, kullanım el kitabında motoru kullanmadığınız zamanlarda benzin musluğunu kapatınız yazıyor. Sen bunu uyguluyor musun?

evet söylüyor.gereksiz yere benzin giip motoru tıkamasın diyordu heralde.
ben genelde kullanmadıgım zaman nokta pozisyonuna alıyorum muslugu
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Motor arka çantası ile baya bir kalıplı



Bu resimlerde çanta bağlantısı yapacak arkadaşlara belki yardımcı olur.



Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


İşe giderken gördüm ve çektim acelem olduğu için foto az.

Motor tip olarak çok güzel hafif bir enduro havası var diyebilirim. Malzeme kalitesi ve işçilik eski model çinlilere göre bir gömlek üstün..
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ben dün kaza yaptım.
olay bahçelievler-İstanbul da cereyan etti.
accent e yan çarpraz ön kapıdan çarptım.
hızım yüksek değildi.
yogun trafikte,sağın sağından, yani bize göre biz motorsikletçilere ayrılan yoldan gidiyordum.herlade dalmıştım tam hatırlamıyorum.
tam caddeye baglanan sokağın basına gelmiştim ki, birden siyah bir accent sokaga girmek için hamle yaptı.
hamle yaptıgını görmüştüm ama aramızda 5 m vardı yoktu.
frene asılmama ragmen motoru durduramadım.yokuş aşagıydım birde.zaten arac gideceğim yeri kapamış haldeydi.
sağımda kaldırım ve kaldırıma aracların parketmesini engellemek içn koyulmus demir babalar vardı.
araca vurur vurmaz,motorun üzerinden asfalta uçtum.
vurup uctugum anı hatırlıyorum.hatta şöyle ki;
havada iken;acaba düştüğümde yaralanacakmıyım.?elimi asfalta koydugum ve henüz sırtımın yere değmediği vakit ise;şimdi sırtım yere değecek.acaba bu değmede bir şey olacak mı_ vurdum yere ve;ohh bişe olmadı rabbime cok şükür.

sonuçta;kazadan yara almadan kurtuldum.hiç bir yerimde cizik bile yoktu.
fakat;eldiven,dizlik korumalar(mafsallı),mont(korumalı),kask ve timberland tarzı bir bot vardı üstümde.
rabbimin beni korumasına vesile olan bu ekipmanlar olmasaydı,olası hasarları şöyle sıralayabilirim;
1. elde müthiş bir tahrip belkide bilekte hasar,olası
2. bu hasar sonucu elimi yerden aniden cekmemle kafamı asfalta vurmam ve bunun sonucunda travma ve beyin kanaması tehlikesi,
3.dizlerde hasar,
4.omuzda zedelenme
5.sırt bölgesinde hasar

arkadaşlar!!
özellikle istanbul da yasayanlar.
uzun kısa mesafe demeyin.illaki koruma ekipmanı takın.serinlemeyi ve tembelliği bos verin.yoksa yatakta haddinden fazla tembellik yaparsınız ve cektğiniz sızı da cabası.bunun yanında ailenizin size olan tavrıda kdv si.

motorun durumu; ben motordan takriben 1m uzağa düştüm. ve motor hala çalışır haldeydi.
adamla anlastıktan sonra, motoru kaldırdım. motoru 2 denemede tekrar çalıştırdım.
motorla yoluma tekrar devam ederken motoru dinledim.herhangi bir problem yoktu.accentten daha sağlam cıktı :)
aracın durumu; kapı içeri göçtü,siyah boya,siyah tekerle vurmama ragmen beyaza döndü(iyiki accent almamışız dedim bu durumu görünce )

eger eski mondiallerle bu kazayı yapsaydım neler olacağnı sizde az cok tahmin edebilirsiniz :)
yamaha kalitesinde motor üretmişler..
sakın bu mesajı ugurmondial e aktarmayın.fiyatı yükseltebilirler.:mrgreen:
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Çok geçmiş olsu arkadaşım. Ucuz atlatmışsın.. Ama sen yinede motoruna bir baktır bu tip kazalarda hangi marka motor olursa olsun ön çatalda bir eğrilik olabilir.
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Çok geçmiş olsu arkadaşım. Ucuz atlatmışsın.. Ama sen yinede motoruna bir baktır bu tip kazalarda hangi marka motor olursa olsun ön çatalda bir eğrilik olabilir.

teşekkür ederim.sağolasın.
tamam olur baktırırım.dediğin gibi ne olur ne olmaz.
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Daha motoru görmeden-binmeden kaza haberi geldi.

ilginçtir.
ben kaza yaptım yerde duruyorum.
adam arabadan iner inmez; ne yapıyosun ben sinyal vermişim ne yapıyosun arabama vurdun...
mal adam için candan daha önemli.
yanına gidip dedim ki;her neyse öderim merak etme.ama neden gelip birşeyin var mı demedin de hemen arabama vurdun dedin. dedim
oda, yanına adam gelmişti ya.dedi.o ara iki ergen çıkageldi ve bana;''abi bu adam burada esnaf.kendisi O.Ç. nin tekdir'' dediler.
tam adamına vurmuşum yani.:)
neyse sustrum telefonumu rehin bıraktım adama.dedim ne kadarsa öderim.
servise göstercekmiş.sonra bana tutarı söyleyecekmiş bende parasını ödeyeceğim.
ustaya yaptırayım dedim.olmaz dedi
arabası henüz sıfırmış.orjinalini bozduramazmış.zaten kaza yapmıssın orjinali mi kalmış.bu seferde boyayı tutturamazlar dedi.
bir bit yeniği sezdim bu işte...
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Telefonun çok pahalı değilse bırak onda kalsın sende hesabı kediye yükle.. değmez böyle adamlara..
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
telefonu 460a aldım.
orası o kadar tutmaz.
gidip alıcam parasınıda vercem İnşaALLAH.
fakat bu aralar cok sıkısıgım.adama dedimde anlamadı.
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Geçmiş olsun sivernson. İnsanlarla uğraşması zor valla...

teşekkür ederim.

şimdi aradı adam beni.
300 tl masrafı varmıs
sağ ön kapı da 15cm yüksekliğinde 35 cm uzunlugunda bir hasar var
hasarın tanımı ise;kaporta 1cm içeri göçmüş ve boya tahriş olmuş.
kaportanın düzelmesi ve boyanın yapılması serviste 300 tl tuat mı arkadaslar?
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
teşekkür ederim.

şimdi aradı adam beni.
300 tl masrafı varmıs
sağ ön kapı da 15cm yüksekliğinde 35 cm uzunlugunda bir hasar var
hasarın tanımı ise;kaporta 1cm içeri göçmüş ve boya tahriş olmuş.
kaportanın düzelmesi ve boyanın yapılması serviste 300 tl tuat mı arkadaslar?

Kapı çekilecek ve komple boyanacak. Genelde piyasada parça boya işi kaporta hariç 150 TL gibi bir şey. Kaporta düzeltmeyide eklesen 50'de ona de. Nereden baksan sanki 75-100 fazla gibi fiyat. sen yinede bir araştır
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
ilginçtir.
ben kaza yaptım yerde duruyorum.
adam arabadan iner inmez; ne yapıyosun ben sinyal vermişim ne yapıyosun arabama vurdun...
mal adam için candan daha önemli.
yanına gidip dedim ki;her neyse öderim merak etme.ama neden gelip birşeyin var mı demedin de hemen arabama vurdun dedin. dedim
oda, yanına adam gelmişti ya.dedi.o ara iki ergen çıkageldi ve bana;''abi bu adam burada esnaf.kendisi O.Ç. nin tekdir'' dediler.
tam adamına vurmuşum yani.:)
neyse sustrum telefonumu rehin bıraktım adama.dedim ne kadarsa öderim.
servise göstercekmiş.sonra bana tutarı söyleyecekmiş bende parasını ödeyeceğim.
ustaya yaptırayım dedim.olmaz dedi
arabası henüz sıfırmış.orjinalini bozduramazmış.zaten kaza yapmıssın orjinali mi kalmış.bu seferde boyayı tutturamazlar dedi.
bir bit yeniği sezdim bu işte...

Benim anlamadığım senin para ödiyecek olman????
Senin motosikletinin trafik sigortası yokmu?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:44 ----------

Benim anlamadığım senin para ödiyecek olman????
Senin motosikletinin trafik sigortası yokmu?

hala soruma cevap alamadım!!!!!
Sigortan yokmu?
yoksa plaka ve ruhsatınmı yok?
Yoksa ehliyetinmi yok?
Yoksa asparagas kazamı:silent::silent::silent:
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Benim anlamadığım senin para ödiyecek olman????
Senin motosikletinin trafik sigortası yokmu?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:44 ----------



hala soruma cevap alamadım!!!!!
Sigortan yokmu?
yoksa plaka ve ruhsatınmı yok?
Yoksa ehliyetinmi yok?
Yoksa asparagas kazamı:silent::silent::silent:

işteydim cevabı onun için hızlı yazamadım.
ehliyet yok abi.diğerlerinin hepsi var.
kısmetse bu cumartesi ehliyettwn sınava giriyorum.
onun için tutanak tutturmadım.
sence yanlış mı abi?
çünkü eger ehliyetsiz olarak gözükürsem bu sefer baya bi fatura kabarabilirdi değil mi?
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
işteydim cevabı onun için hızlı yazamadım.
ehliyet yok abi.diğerlerinin hepsi var.
kısmetse bu cumartesi ehliyettwn sınava giriyorum.
onun için tutanak tutturmadım.
sence yanlış mı abi?
çünkü eger ehliyetsiz olarak gözükürsem bu sefer baya bi fatura kabarabilirdi değil mi?

O zaman hiç konuşma hakkın olmaz:pale:
hatta etik olarak siteye ehliyetsiz motosiklet kullanarak kaza yaptığını bile yazmak olmaz::yanliss:
Motosikletini ehliyet aldıktan sonra kullanmaya devam et bence.Böylece gereksiz ödemeler yapmak zorunda kalmazsın:bounce:
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
O zaman hiç konuşma hakkın olmaz:pale:
hatta etik olarak siteye ehliyetsiz motosiklet kullanarak kaza yaptığını bile yazmak olmaz::yanliss:
Motosikletini ehliyet aldıktan sonra kullanmaya devam et bence.Böylece gereksiz ödemeler yapmak zorunda kalmazsın:bounce:

haksızsın demiyorum ama insanların kafalarından uydurup sonra yapılması gerekli diye dayattıkları üstelik işe yaramaz ve içlerinin boş olduklarını bile bile yaptıkları kuralları uygulamak zoruma gidiyor.
işin kötü tarafı gereksiz para ödemek. baskada bir şey değil.
herkes nasıl Türkiye de ehliyet alındıgını biliyor.
bu sitemim sana değil bu arada :)
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst