Mondial MONDIAL 150 HS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
978
Bende mondial 150 hs alacaktım fakat çin malları için söylenenler her ne kadar motorun tipi güzel olsada az daha para biriktirip honda dylan aldım ama sizi şunu diyebilirmiki 150 hs kullanmış biri olarak aralarında dağlar kadar fark var honda dylan 16 bg...Sırf bu yüzden motorla kaza yapıp çizdim ama olsun , cana gelmesin.Hondada zaten ibreler şaşmaz ( gerçek ibre ) 130 km\h hız gördüm 2. günü bizim bi abi var 140 görüyo rahat 4000 km de...Yanlış anlamayın amacım mondiali kötülemek deil sadece bi zamanlar almak istediim motorun forumuna bakmak istedim ibre olayını görünce yazayım dedim..Hs de güzel motordur kazasız sürüşler arkadaşlar ;)



haklısın kalite olabilir bakarsan hiç bir sey olmaz sen rahat oll sen bakma bakalım o honda dylan aa görelim ne kadar sağlam mıs anlatmak istediğimi anlamışşındır herhalde senin motor hem kaç km de benim 150 hs 11500 km :bounce:
 
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
978


arkadaşlar Ne Oldu Yawww Nie Kimse Bişey Yazmıyorrr
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Şub 2006
Mesajlar
310
daha ne yazsınlar yahu 2 gün girmedim dolmuş forum:)bende hafta sonu iki kişi 110 km hızı gördüm düz yolda.havalarda güzeldi.buji falan söküp temizledim simsiyah olmuş buji.haziran gibi de bakımını yapmayı düşünüyorum 1995 km oldu.bi ustayla tanıştım gel karbüratör ayarı supap ayarı falan yaparız dedi.bende hava filtresi yağ falan almıştım onları kendim değiştiricem ustayada sadce supap ayarı ve karbüratoru temizletçem.

şu ayak marşına nası bi çözüm bulcaz yaw.ayak marşını bantladım gene olmadı:)bantı yırtıyo orta sehpa
 
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
978
daha ne yazsınlar yahu 2 gün girmedim dolmuş forum:)bende hafta sonu iki kişi 110 km hızı gördüm düz yolda.havalarda güzeldi.buji falan söküp temizledim simsiyah olmuş buji.haziran gibi de bakımını yapmayı düşünüyorum 1995 km oldu.bi ustayla tanıştım gel karbüratör ayarı supap ayarı falan yaparız dedi.bende hava filtresi yağ falan almıştım onları kendim değiştiricem ustayada sadce supap ayarı ve karbüratoru temizletçem.

şu ayak marşına nası bi çözüm bulcaz yaw.ayak marşını bantladım gene olmadı:)bantı yırtıyo orta sehpa



sökeceksin başka çaresi yokk sök kesinlikle ses gelmez :bounce:
 
Katılım
12 Tem 2006
Mesajlar
262
ewt sökerseniz ses gelmiyor ben sökmüştüm.. ama akünüz biterse zor durumda kalabilirsiniz...
 
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,485
Bende mondial 150 hs alacaktım fakat çin malları için söylenenler her ne kadar motorun tipi güzel olsada az daha para biriktirip honda dylan aldım ama sizi şunu diyebilirmiki 150 hs kullanmış biri olarak aralarında dağlar kadar fark var honda dylan 16 bg...Sırf bu yüzden motorla kaza yapıp çizdim ama olsun , cana gelmesin.Hondada zaten ibreler şaşmaz ( gerçek ibre ) 130 km\h hız gördüm 2. günü bizim bi abi var 140 görüyo rahat 4000 km de...Yanlış anlamayın amacım mondiali kötülemek deil sadece bi zamanlar almak istediim motorun forumuna bakmak istedim ibre olayını görünce yazayım dedim..Hs de güzel motordur kazasız sürüşler arkadaşlar ;)

dostum hondayla kıyaslamak çok saçma tabikide okadar fark olsun yanii
bu arada banarlı güzel olmuş :cat:
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Ark.. lar Çin malı diyoruz ama.. arzu eden varsa www.sahibinden.com sitesine girerek japonların, italyanların yedek parça fiyatlarını incelesin.. Bence aynı kaliteyi kullanıyoruz.. Onlar 4000-5000 km de bir peryiyodik bakıma giriyorlar ama belki bizim verdiğimiz bakım masrafının 3-4 mislini ödüyorlar.. ee.. sizce fark nerde.. bizim motorlarımız çin malı ucuz ama dolayısıyla yedek parça ve bakım masraflarıda ucuz. 50 ytl veriyorum.. 2000 km de bir bakımını yaptırıyorum.. Buji değişimi.. hava filtresi değişimi, motor yağı değişimi, karbratör temizliği, sibop ayarı, frenlerin ayarı..vs vs vs.. 50 ytl.. bi japonun bu bakımlarını yaptırın bakalım.. ne kadara mal olacak.. sonuçta bakımlı motor çinde olsa japonda olsa yolda bırakmıyor.. en ufak bi parçası zarar görse çizilse orjinali ile değiştiriyorum.. Motosikletim honda, suzuki vs olsaydı herhalde ya boyardım.. yada yapıştırmayı denerdim :) 8000 km de ki motorum halen cam gibi parlıyor.. motoru ilk günkinden daha da verimli çalışıyor.. Bizim motorların parçası şahin doğan paçası gibi.. benim servis bana aynen şunu söyledi motorumu göstererek..(senin motorun bütün parçaları bende var) varken yurt dışından günlerce parça mı bekleyeyim yani.. küçük bi örnek.. bizim motorlar 25-30 bin km de bitiyormuş ama 300 ytl ye krank milide dahil olmak üzere..sıfır motor yapıyorlar.. bu rakam aynı işlem için söz konusu japon motorlarında 6-7 katına kadar çıkabiliyor.. ve onlarda 40-50 binde falan yeni motor istiyormuş. Babam parton olsaydı belki düşünebilirdim japon kullanmayı ama ben bi işçiyim..:) Selamlar :)
 
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
978
Ark.. lar Çin malı diyoruz ama.. arzu eden varsa www.sahibinden.com sitesine girerek japonların, italyanların yedek parça fiyatlarını incelesin.. Bence aynı kaliteyi kullanıyoruz.. Onlar 4000-5000 km de bir peryiyodik bakıma giriyorlar ama belki bizim verdiğimiz bakım masrafının 3-4 mislini ödüyorlar.. ee.. sizce fark nerde.. bizim motorlarımız çin malı ucuz ama dolayısıyla yedek parça ve bakım masraflarıda ucuz. 50 ytl veriyorum.. 2000 km de bir bakımını yaptırıyorum.. Buji değişimi.. hava filtresi değişimi, motor yağı değişimi, karbratör temizliği, sibop ayarı, frenlerin ayarı..vs vs vs.. 50 ytl.. bi japonun bu bakımlarını yaptırın bakalım.. ne kadara mal olacak.. sonuçta bakımlı motor çinde olsa japonda olsa yolda bırakmıyor.. en ufak bi parçası zarar görse çizilse orjinali ile değiştiriyorum.. Motosikletim honda, suzuki vs olsaydı herhalde ya boyardım.. yada yapıştırmayı denerdim :) 8000 km de ki motorum halen cam gibi parlıyor.. motoru ilk günkinden daha da verimli çalışıyor.. Bizim motorların parçası şahin doğan paçası gibi.. benim servis bana aynen şunu söyledi motorumu göstererek..(senin motorun bütün parçaları bende var) varken yurt dışından günlerce parça mı bekleyeyim yani.. küçük bi örnek.. bizim motorlar 25-30 bin km de bitiyormuş ama 300 ytl ye krank milide dahil olmak üzere..sıfır motor yapıyorlar.. bu rakam aynı işlem için söz konusu japon motorlarında 6-7 katına kadar çıkabiliyor.. ve onlarda 40-50 binde falan yeni motor istiyormuş. Babam parton olsaydı belki düşünebilirdim japon kullanmayı ama ben bi işçiyim..:) Selamlar :)





EVET ÇOK GÜZEL AÇIKLAMA YAPMIŞSIN AMA 25 BİN 30 BİN KM MOTOR HİÇ KULLANILMAYACAK HALE GELECEĞİNİ SANMIYORUM YİNEDE GÜZEL MOTORLAR YAA NE DEYİM BAŞKA İYİ OLMUŞTA ÇIKARMIŞLAR DEĞİLMİ AMA :bounce:
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
8000 km bakımından biraz önce aldım maliyet 40 ytl..yağını sen değiştirmişsin galiba, temizdi değiştirmedim..dedi servis.. bende 200 km önce değiştirmiştim.. yani anlatmak istediğimi anladınız değilmi..bizim motorlar cep yakmıyor..kendine ait bi geliri olmayan bi lise talebesi de olsa harçlığı ile motorunun masraflarını çıkarabilir.. servis eğer yağına iyi bakarsan (yağ değişimi için 1000 km yi beklemeyin, 700-800 km de bir değiştirin çünki yağ bu km lerde siyahlaşmış oluyor, kirleniyor yani..) ve bakımlarını aksatmassan 30 bin km diyor bizim motorların ömrüne..bu arada 25-30 bin km de motor ömrünün bittiğini şöyle anlayabilirsiniz.. Bana servisin verdiği bilgiler bunlar: motorun sesi değişir,çekiş düşer, piston ve gömlek arasındaki aşınmadan dolayı artan milimetrik mesafe dolayısıyla motor yağ eksiltmeye yani yağ yakmaya başlar ve devamında eksozdan siyah duman atar, yakıt tüketimi artar. Dolayısıyla motor elbet çalışıyor ama artık beni yenile yenile beni der gibi çalışıyor..:) görüşmek üzere..
 
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
978
8000 km bakımından biraz önce aldım maliyet 40 ytl..yağını sen değiştirmişsin galiba, temizdi değiştirmedim..dedi servis.. bende 200 km önce değiştirmiştim.. yani anlatmak istediğimi anladınız değilmi..bizim motorlar cep yakmıyor..kendine ait bi geliri olmayan bi lise talebesi de olsa harçlığı ile motorunun masraflarını çıkarabilir.. servis eğer yağına iyi bakarsan (yağ değişimi için 1000 km yi beklemeyin, 700-800 km de bir değiştirin çünki yağ bu km lerde siyahlaşmış oluyor, kirleniyor yani..) ve bakımlarını aksatmassan 30 bin km diyor bizim motorların ömrüne..bu arada 25-30 bin km de motor ömrünün bittiğini şöyle anlayabilirsiniz.. Bana servisin verdiği bilgiler bunlar: motorun sesi değişir,çekiş düşer, piston ve gömlek arasındaki aşınmadan dolayı artan milimetrik mesafe dolayısıyla motor yağ eksiltmeye yani yağ yakmaya başlar ve devamında eksozdan siyah duman atar, yakıt tüketimi artar. Dolayısıyla motor elbet çalışıyor ama artık beni yenile yenile beni der gibi çalışıyor..:) görüşmek üzere..


tamam yağını değiştiriyozda sen de iyice batırdın bizi 700 - 800 km de bir yağ mı değiştirilir en azından 2000 km de bir değiştirilir ve bide o aşınma olayı yağdan fazla bişi yapmazda soğuk havalarda motoru çalıştırır çalıştırmaz yüksek devir verip gidersen dediğin gibi motor yağ yakar koyu beyaz duman atmaya başladığı zaman motor ölmüştür motora soğukta çok dikkat edin benden tavsiye ben aldığımdan beri dikkat ederim bu olaya tanıdıklarımın fanatik omi 150 motoru var 2 tane motorların ikiside dizel araba gibi çalışıyor ve beyaz duman atıyor işte bu olay hep soğukta ısıtmadan gitmekten oluyor ve yağını değiştirmedikleri için oluyor ethem arkadasımda anlaTmış sağolsunn:bounce:
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
bir yağ değişiminden diğerine 2000 km kullanılırsa motorun ömründen ömür alırsınız. Zaten kılavuzda yazan yağ değişimi aralıkları 1000 km de bir dir. ve mesela ramzey 125 lik scooterlerinin klavuzunda 1000-1500 yazıyor. bizimkilerde 1000 yazıyor ve serviste bunu destekliyor. motorun ömrünüğ uzatan en önemli etkenlerden biridir. yağ değişim aralıklarını fazla uzun tutmamak. 1000 km olması gereken. ben 200-300 km erken değiştiriyorum. yağı kontrol edin, 700-800 km ye geldiğinde artık ilk km lerdeki şeffaflığı ortadan kalkıyor. Yağ oldukça kararıyor. Yağ kontrol çubugunu çıkarın parmağınıza bi sürün. şeffaflığını bi kontrol edin. nemelazım.. motorun temiz yağ ile çalışması her zaman iyidir. ben uzun yolda çok fazla kullanıyorum.. 40-50 km gün içinde gidip gelmek gibi.. motoru kapatmadan uzun mesafeler kat ediyorum, eğer yağı 1000 km ye kadar kullanmaya devam edersem eski yağ motoru yeteri kadar koroyup soğutamıyacağı için bi sıkıntı yaşayabileceğim endişesi yaşıyorum.. 1 lt yağ 10 ytl.. aslında 700-800 km için çok büyük bi masraf değil.. Markası (Delphi) bu yağ opellerin orjinal yağı imiş.. bizim servis bunu koyuyor motorlara.. bende castrol bp vs pahalı yağlarla motora 1000 km yaptıracağıma delphi alıyorum.. motorda devamlı temiz yağ bulunduruyorum. Motorun kullanım ömrünü uzatan en önemli etkenlerde biri yağına dikkat edin derim..
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Şub 2008
Mesajlar
1,039
slm arkadaşlar benim motorum şuanda 280 km'ye geldi bi arkadaşta siyah 150zat var motoru 2007 model 3.000km'de benim motorla takas yapmak istiyor motoruda çok temiz servisede götürdük motor temiz dediler bir problem yok
takas etmek istemesinin sebebi motor ağır olduğu için babası kullanamıyor zapt edemiyor motoru arkadaşımda sevmiyor motoru benim motorun görünümü daha çok hoşuna gidiyor spor görünümlü olduğu için
şimdi bana göre zat güzel bir motor görünümü çok hoşuma gidiyor heybetli siyah olmasıda bir avantaj benim için çünki en sevdiğim renk siyah ve kırmızı
şimdi siz bu ZATI muhteremi:queen:nasıl bilirsiniz ben motoru bir kaç defa kullandım fena değil ama kafama takılan zat 150kğ 150cc ve yanılmıyorsam 10hp yani bizim motorla hemen hemen aynı motora sahip bu motorun 150 kğ olması dez avantaj mıdır.sizce ben şimdi ne yapayım kafam çok karıştı cevaplarınızı bekliyorum
 
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
978
bir yağ değişiminden diğerine 2000 km kullanılırsa motorun ömründen ömür alırsınız. Zaten kılavuzda yazan yağ değişimi aralıkları 1000 km de bir dir. ve mesela ramzey 125 lik scooterlerinin klavuzunda 1000-1500 yazıyor. bizimkilerde 1000 yazıyor ve serviste bunu destekliyor. motorun ömrünüğ uzatan en önemli etkenlerden biridir. yağ değişim aralıklarını fazla uzun tutmamak. 1000 km olması gereken. ben 200-300 km erken değiştiriyorum. yağı kontrol edin, 700-800 km ye geldiğinde artık ilk km lerdeki şeffaflığı ortadan kalkıyor. Yağ oldukça kararıyor. Yağ kontrol çubugunu çıkarın parmağınıza bi sürün. şeffaflığını bi kontrol edin. nemelazım.. motorun temiz yağ ile çalışması her zaman iyidir. ben uzun yolda çok fazla kullanıyorum.. 40-50 km gün içinde gidip gelmek gibi.. motoru kapatmadan uzun mesafeler kat ediyorum, eğer yağı 1000 km ye kadar kullanmaya devam edersem eski yağ motoru yeteri kadar koroyup soğutamıyacağı için bi sıkıntı yaşayabileceğim endişesi yaşıyorum.. 1 lt yağ 10 ytl.. aslında 700-800 km için çok büyük bi masraf değil.. Markası (Delphi) bu yağ opellerin orjinal yağı imiş.. bizim servis bunu koyuyor motorlara.. bende castrol bp vs pahalı yağlarla motora 1000 km yaptıracağıma delphi alıyorum.. motorda devamlı temiz yağ bulunduruyorum. Motorun kullanım ömrünü uzatan en önemli etkenlerde biri yağına dikat edin derim..





zaten yağ çubuğuna bakıp hareket ediyorum bende en son yağı değiştirdimde km 10000 km deydi ve dün baktım yağ cubuğuna daha yağ özelliğini kaybetmemiş kararma çok az dı ama castrol gtx magnatec yağ koyuyorum yağın farkıda belli oluyor scooter lar için özel yağ bu aldığım yağ üzerinde scooter yazıyor zaten km 11525 ti bende düşündüm ve 12000 de yağı değiştirmeye kara verdim sen servise bakarsan ve o 10 liralık yağlardan alırsan motoru öldürürsün benden tavsiye bir önceki yazdığım tavsiyeleri unutma tamam mı en önemli unsurlar onlar :bounce:
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Şub 2006
Mesajlar
310
zat lar ağır motor.150cc de az geliyo o kasaya o yüzden bence değiştirme.forumunu oku istersen sorunları da fazla diye duymuştum.bizim arkadaşta vardı.çok güzel kullanımı falan dio ama cok sorunu varda diyo.
 
Katılım
4 Şub 2008
Mesajlar
1,039
sakın öyle bir aptallık yapayım deme zat kadar moloz bir motor yok rahat geniş ama motorları aynı bizimkiler le sık sık kayıs kopartıyor sebebide 150 kg olması yani motor ağır cekemeyince illa bir yerden çatlak verecek haliyle buda kayısa yansıyor insallah öyle bişi yapmazsın

sağol kardeş uyardığın için ben birde ZAT topigine açayım bu konuyu bakalım onlar ne diyecekler
 
Katılım
7 Şub 2008
Mesajlar
87
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
kardes o taktınız farlar zenol farmı fiyat ne kadar?

USTAM:BENİM PROBLEMİM BENZİN GÖSTERGE BENZİN ŞAMADIRA DEGİŞTİ YİNE AYNI ARANIZDA BANA YARDIM EDECEK YOKMU BENZİN GÖSTERGEM ÇALIŞMIYOO WALLA KAÇ DEFA YOLDA KALDIM ALLAH RIZASI İÇİN MSN [email protected]
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
978
kardes o taktınız farlar zenol farmı fiyat ne kadar?

USTAM:BENİM PROBLEMİM BENZİN GÖSTERGE BENZİN ŞAMADIRA DEGİŞTİ YİNE AYNI ARANIZDA BANA YARDIM EDECEK YOKMU BENZİN GÖSTERGEM ÇALIŞMIYOO WALLA KAÇ DEFA YOLDA KALDIM ALLAH RIZASI İÇİN MSN [email protected]


HANGİ FARLARI DİYORSUN KARDEŞİM BENİM TSAKTIĞIM FARLARIMI BENZİN GÖSTERGESİNİN NEDENİ SEN TEKRAR Bİ BAKTIR ŞAMANDIRAYA YİNE GÖSTERMİYORSA SENİN GÖSTERGELERDEKİ YERDE BİR SORUN VARDIR :bounce:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst