Mondial MONDIAL 150 HS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
978
motorun içinde ayak marşına bağlı iki tane dişli var benim bu dişlilerin ikiside aşınmış ve ayak marşı boşta dönüyor mahalledeki motorcuya sordum 60 lira masrafı var dedi bana biraz çok gibi geldi bu parçaların fiyatı hakkında bilgisi olan varmı :silent:

lanet olsun ama yapacak bişi yokk USTALIK - USTALIK - USTALIK :bounce:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:54 ----------

selamün aleyküm arkadaşlar foruma yeni üye oldum hs kullanıcısıyım bi sorunum var bundan 2 ay önce motor normal yolda giderken birden stop ediyor dahadaçalışmıyodu ayak marşıyla çalıştırıyodum az gittimmi bi daha stop ediyodu ustama götürdüm anlayamadı ama karbrtrünü temizledi ,yeni buji taktı ,sübab ayarlarına baktı , bikaç ayar daha yaptı ama bunları motorun sorununu anlamadan yaptık,sonra motor bi 15 gün düzeldi tekrardan bozuldu daha da çalışmıyor ben de nasılsa kıştayız motorda lazım değil diye götürmedim bidaha. ama ustamdan eminim hakikatten işinin eri ve temiz bi insan aranızda böyle bi sorunla karşılaşan varmı.



wallah şimdi görmeden denemden de bişi kesin diyememki elektronik ateşlemeye benziyor ama belli de olmaaz :bounce:
 

sdt

Katılım
13 Şub 2010
Mesajlar
270
Allah pişmanlık vermesin...

Hayatım boyunca hiç bu kadar pişmanlık yaşamamıştım. Daha yeni almıştım mavi renkli Mondial 150 Hs'mi ama daha aldığım ilk günden arızalarıyla karşılaştım. Yok böyle birşey ya. Servis deseniz satıştan beter. Adama motor stop ediyor diyorum bana verilen cevap ise bu havadaçalıştığına dua at diyor servis. Ben ne böyle motor ne de böyle servis istiyorum. Şimdi sattım motorsikletimi onun yerine Yuki YK 125 Y aldım bitane. Harika bir motor doğrusu benzini kokluyor desem yeridir. Full depoda sıfırladım km yi ve yarım depo hala bitmemişken 221 km yaptım. Mondialde ise 120 km dolunca 6.5 ltlik depo hemen bitiyordu. Kurtuldum o dertten mutluyum.
 
Katılım
11 Şub 2010
Mesajlar
10
aslında hata servislerde değil ustalar ne yapsın hs bence biraz şans işi kimisi iyi çıkıyo kimisi kötü demekki bunun kanıtıysa ben motorun bakımını aksatmıyorum devamlı kontrol ediyorum fazla zorlamıyorum. ama yinede arıza arıza arıza allah nasib ederse yaza alıcam bi honda cbf 150 kurtulacam en azından yaptığım masrafa değer içim acımaz.
 
Katılım
23 Ara 2009
Mesajlar
1,008
Hayatım boyunca hiç bu kadar pişmanlık yaşamamıştım. Daha yeni almıştım mavi renkli Mondial 150 Hs'mi ama daha aldığım ilk günden arızalarıyla karşılaştım. Yok böyle birşey ya. Servis deseniz satıştan beter. Adama motor stop ediyor diyorum bana verilen cevap ise bu havadaçalıştığına dua at diyor servis. Ben ne böyle motor ne de böyle servis istiyorum. Şimdi sattım motorsikletimi onun yerine Yuki YK 125 Y aldım bitane. Harika bir motor doğrusu benzini kokluyor desem yeridir. Full depoda sıfırladım km yi ve yarım depo hala bitmemişken 221 km yaptım. Mondialde ise 120 km dolunca 6.5 ltlik depo hemen bitiyordu. Kurtuldum o dertten mutluyum.

yuki yi sıfır aldıysan sımdılık sorun cıkarmaz.bi 5000km yap öyle gel bakalım:cat:
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
2,496
eski rs cılerden kım kalmış işte mert abi:rendeer:

He vallahi Hüso...
Ya koskoca YBR de far on-off düğmesi yok...Ama 151 RS de vardır.
Valla ben şehir dışına bile gittim. Canavar gibi idi. Soğukta bile tek basmada marş alıyordu.. Basit bi rölanti ayarını sorun edipte Mikilere binenler hata ettiklerini anlayacaklardır..
 
Katılım
23 Ara 2009
Mesajlar
1,008
He vallahi Hüso...
Ya koskoca YBR de far on-off düğmesi yok...Ama 151 RS de vardır.
Valla ben şehir dışına bile gittim. Canavar gibi idi. Soğukta bile tek basmada marş alıyordu.. Basit bi rölanti ayarını sorun edipte Mikilere binenler hata ettiklerini anlayacaklardır..

abi motora bakmasını bılmıyorlar ondan sonra buraya gelıp yok arıza yaptı yok bujı cıktı yok kıcı koptu ben pişmanım? acıkcası aglamak çözum değil.motora bakmasını bilmiyorsan almıcaksın kardesım:cat:eek:ndan sonra gelıp hs topiğinde bu motoru kötulemek bi delıkanlıya yakısmaz.sen en iyisini yaptın aga ybr iyi motordur kolay kolay arıza vermez bıde senın gıbı bı adam kullanıosa valla torunlarına bile kalabılır motorun saglıcakla kal abicim:rendeer:
 
Katılım
11 Şub 2010
Mesajlar
10
senin motorunda modial galiba peki sen nasıl bakıyosun motoruna anlatta bizde bu zamana kadar yaptığımız hataları yapmayalım. ayrıca zamanından önce bütün bakımlarını yaptırdığım özellikle kendimden başkasına kullandırmadığım kapalı yerde muhafaza ettiğim temizliğine kadar özen gösterdiğim bi motora daha ne yapabilirim arıza vermemesi için merak ettim doğrusu.
 
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
978
yukii vitesli ama sıfırken bir sorun yok arkadasların dediği biraz zaman geçsin üstünden herseyi anlayacaksın yuki den tek cekeceğin sorunu söyleyeyim parça lazım olsun o zaman görürürrüm ben seniii
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Ara 2009
Mesajlar
1,008
senin motorunda modial galiba peki sen nasıl bakıyosun motoruna anlatta bizde bu zamana kadar yaptığımız hataları yapmayalım. ayrıca zamanından önce bütün bakımlarını yaptırdığım özellikle kendimden başkasına kullandırmadığım kapalı yerde muhafaza ettiğim temizliğine kadar özen gösterdiğim bi motora daha ne yapabilirim arıza vermemesi için merak ettim doğrusu.

sen sor ben sana ne gerekıyorsa yardımcı olmaya calısırım.zamanında yaptırdıgın bakımlardan önce motoru nasıl kullandıgın önemlı.merak edıyorsun madem? sana acık acık anlatsam dahi senın bunları yapacagına ınanmıyorum bende:cat:hee neden ınanmıcaksın dıceksın bende sana motorunu mademki dediğin gibi kullanıyorsun o zaman neden senın motorun bu kadar arıza verıyor,kapalı garaj ,rutın bakım,tek kullanıcı daha motor ne ıstesın:cat:demek yaptıklarınla söyledıklerın celişiyor kardesim o yusden durust olmadıgını dusunuyorum bende:silent:
 

sdt

Katılım
13 Şub 2010
Mesajlar
270
Arkadaşlar yaptığınız yorumlar güzel. Ama benim dikkatinizi çekmek istediğim bir nokta var. Ben illa MONDİAL kötü demiyorum. Yazdıklarımı okursanız SERVİS yüzünden motoru değiştirdiğim gayet açık ve net bir şekilde belli. Ayrıca bir insan yeni bir makina alıyor ve aldığı ilk günden hep problem çıkarıyor. Sizde olsanız benimkinin aynısını yapardınız. Üç günde b adet akü sigortası değiştirdim. Gaz kestiğimde farlar sönüyor. Parkları açtığımda devir saati duruyor. Yani anlayacağınız sorun üstüne sorun yaşadım. Yukiyi de bu bölgede araştırmadan almadım. Yani ilk hatayı yapmadım. Yedek parça diyorsan var. Servis diyorsan o da var. 5,000 km sonra ne olur onu da göreceğiz inşallah. Çok hızlı bir şekilde 5,000 km yapmayı beklemiyorum. Günlük 25-30 km arası yol gidiyorum. Ama 5,000 km'yi bitirince mutlaka yazacağım tekrar buraya.
 
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
978
arkadasım bizzde mot0or 5000 km de dağılacak demiyoz ya şans işi bunlar aslında dediğin gibi kim olsa aynısını yapar
 
Katılım
23 Ara 2009
Mesajlar
1,008
Arkadaşlar yaptığınız yorumlar güzel. Ama benim dikkatinizi çekmek istediğim bir nokta var. Ben illa MONDİAL kötü demiyorum. Yazdıklarımı okursanız SERVİS yüzünden motoru değiştirdiğim gayet açık ve net bir şekilde belli. Ayrıca bir insan yeni bir makina alıyor ve aldığı ilk günden hep problem çıkarıyor. Sizde olsanız benimkinin aynısını yapardınız. Üç günde b adet akü sigortası değiştirdim. Gaz kestiğimde farlar sönüyor. Parkları açtığımda devir saati duruyor. Yani anlayacağınız sorun üstüne sorun yaşadım. Yukiyi de bu bölgede araştırmadan almadım. Yani ilk hatayı yapmadım. Yedek parça diyorsan var. Servis diyorsan o da var. 5,000 km sonra ne olur onu da göreceğiz inşallah. Çok hızlı bir şekilde 5,000 km yapmayı beklemiyorum. Günlük 25-30 km arası yol gidiyorum. Ama 5,000 km'yi bitirince mutlaka yazacağım tekrar buraya.

guzel kardesım bız sana 5000de motorun paramparca olacak dıye bi ağızdan konusmuyoruz.sen bıraz km yap dedık:)bakalım yukı sana ne sorunlar cıkartıcak beraber gorelım.ayrıca 5000km öyle cokta sayılmaz aslında?sadece sen bu kmye gelene kadar neler yapıcaksın motoruna bunu merak edıyorum:wiinkk:rodaj aşamasındasın zannedersem?500kmde yagını hemen degıstır,sakın o yagla bıras daha gıderım deme.1500e kadar 60km hızı gecme bıde sabahları hareket etmeden 5 dk rolantıde calıstır hatta bunu alıskanlık halıne getır.motoru gerektıgı devırlerde kullan dağa rampaya ılk başlarda vurma. her 1000de yagını yenıle her 3000de tahrık burclarını yenıle yıne 3000de bujıyı kayısı kontrol et bıde arada hava fıltresını temızle inan fazla bı sorunla karsılacagını sanmıyorum.dedıklerımın hepsini bizzat kendım test ettım su anda 20390kmdeyım motor ne yag eksıltıyor ne ses var nede bir parcası degıstı,bunun gıbı bı ornekte banarlı arkadasımızda mevcut oda 29000km de hıc bi şikayeti yok.yanı bu motorlar şans işi falan degıl hepsı hemen hemen aynı standartlarda uretılıyor,montajlama hatalarını kabul etmıyorum cunku duzeltılemeyecek bı hataya kendı servısımde hıc rastlamadım.41000de 48000de mondıaller gordum.adamlar gozu gıbı bakıyorlar bu motorlara titizler en ufak bi arızada ustune dusuyorlar senın anlıyacagın aglamakla motoru cozemessın.bı arıza cıktı dıye bu motoru kotulemek bana hiç mantıklı gelmıyor arkadasım.sen yıne bısey oldugu zaman yaz,bızde sana yardımcı olalım dıyecektım ama senın yazdıklarına karsılık böyle bi acıklama yapayım dedım kendıne ıyı motoruna daha ıyı bak kardesım:rendeer:
 
Katılım
19 Ocak 2010
Mesajlar
47
150 Hs ile ilgili bi sorum var 4 Lt benzin ile 75 km yol yapıorum.Shellden 97 oktan alıyorum.yaklaşık 15 YTL yane 205 krş yakıyor.Bakımdan yeni çıktı motor 300 km falan oldu neden bu kadar çok yakıo olabilir ? DEVİRLİ KULLANMIYORUM,ARTÇI ALMIYORUM..!
 
Katılım
23 Ara 2009
Mesajlar
1,008
150 Hs ile ilgili bi sorum var 4 Lt benzin ile 75 km yol yapıorum.Shellden 97 oktan alıyorum.yaklaşık 15 YTL yane 205 krş yakıyor.Bakımdan yeni çıktı motor 300 km falan oldu neden bu kadar çok yakıo olabilir ? DEVİRLİ KULLANMIYORUM,ARTÇI ALMIYORUM..!

111.sayfada motoru sattıgını belırttın sımdı hs e cok yakıor dıyosun ya sende problem var yada gercekten şizofren hastalıgına yakalandın:cat:bak kardes burası dalga gecılecek bi topic değil.bunun farkında ol:cat:dalga gecmek ıstıyosan gel msn adresını ver ben senle bi ilgilenegım olmaz mı?
 
Katılım
19 Ocak 2010
Mesajlar
47
Kardeş bende 3 tane Mondial Hs var 1 tanesini sattım 1 tanesini kendim kullanıyorum 1 tanesi dükkanda duruyor.Götür gel işlerini yapıyor. Ben sadece soru sordum sattım satmadım sanane? İster cevap vr isster cevap verme..
 
Katılım
23 Ara 2009
Mesajlar
1,008
Kardeş bende 3 tane Mondial Hs var 1 tanesini sattım 1 tanesini kendim kullanıyorum 1 tanesi dükkanda duruyor.Götür gel işlerini yapıyor. Ben sadece soru sordum sattım satmadım sanane? İster cevap vr isster cevap verme..
şimdi kıvırma:farao:hs den bıktım sattım demedın mi? ayrıca 3 tane motorum varda demedın?şimdi bi anda 3 tane hs motorun oldu:wiinkk:bırak dalgayı kandıracak kucuk bebeler bul kendıne:pmotoru satıp satmadıgın tabiiki benı ılgılendırmez ama makaraya saracagın bi insan degılım.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst