Mondial Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Peki neden motor 3. vites gibi bir viteste 9000 deviri geçmez gaz keser ki ?
9000 devir az mı ? benim 150'lik motorum 125 km hızla giderken 10 bin devir çeviriyor. Bu motorların redline'ı 8500 devirde başlar fazlası zarar. Hele düşük viteslerde 10-11 bin devir yaptırmaya çalışmak daha da zararlı.
 
Katılım
19 Eki 2012
Mesajlar
920
9000 devir az mı ? benim 150'lik motorum 125 km hızla giderken 10 bin devir çeviriyor. Bu motorların redline'ı 8500 devirde başlar fazlası zarar. Hele düşük viteslerde 10-11 bin devir yaptırmaya çalışmak daha da zararlı.

abi buradaki çoğu kişi biliyor dedigini fakat neden 9000bin devirden yukarı gıtmıyor ? benım motorumda boyle bısey olsun ben 10bin devir yapmam ama niye yapmıyor derim.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
9000 devirden sonra tork düşüyo, yokuş aşağı olmadıkça 10-11 bin devire çıkması zor.
 
Katılım
19 Eki 2012
Mesajlar
920
9000 devirden sonra tork düşüyo, yokuş aşağı olmadıkça 10-11 bin devire çıkması zor.

abi 9 bin devire cıkıyor da noluyor 10bine cıkamıyor ? 9bine cıkan 10bine de cıkar gozuyle bakıyorum tabi ama konustugumuz motosıklet 12bin devir. 11e de cıkması lazım 12ye de.. bu devırlere cıkanın kendı kontrolunde zaten motor. 12bin deviri gecerse kendi bilir yani.. hani neden 11de veya 11.5ta kesılmıyor da 9bin devirde kesılıyor ? ne alaka..
 
Katılım
31 Ağu 2012
Mesajlar
1,349
Motosikleti
Fazer8 abs
dün havanın güzel olmasını fırsat bularak ankaraya bi kaçamak yaptım. Gezdim dolaştım kırııkkaleye dönüşe geçtiğimde nası olduysa çevre yoluna girmişim git git bitmedi namussuz otoban. Geçenlerde ön dişliyi değiştirmiştim 17 ile hatta mengu 16 yapsan daha iyi olur demişti, harbiden daha iyi oldu 16 ile değiştirdim. Otobanıda fırsat bilip bayır aşşa verdim drifte gazı üstünede hafiften yattım:cherry: bi an apaçi sandım kendimi:) ve dişlinin değişimiyle 132 km hızı ibrede 5 saniye kadar gördüm, gördüm ama motor deli gibi bağırıyor.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
abi 9 bin devire cıkıyor da noluyor 10bine cıkamıyor ? 9bine cıkan 10bine de cıkar gozuyle bakıyorum tabi ama konustugumuz motosıklet 12bin devir. 11e de cıkması lazım 12ye de.. bu devırlere cıkanın kendı kontrolunde zaten motor. 12bin deviri gecerse kendi bilir yani.. hani neden 11de veya 11.5ta kesılmıyor da 9bin devirde kesılıyor ? ne alaka..
12 bin devire çıkarırsan silindir contalarını patlatırsın sen bilirsin yani :cherry: Ben 150'lik motorumda en fazla 11 bin deviri gördüm o zaman da ön dişli şimdikine göre 1 diş küçüktü. 100'lük cub'da 11 bin deviri gördüm subab ayarı kaçtı epey uğraştım ayarlatacam diye.
 
Katılım
14 Kas 2012
Mesajlar
221
Sürekli 10-11 bin devirde gidecek değiliz tabi ama anlıkta olsa motorun o devire çıkabildiğini görmek tatmin edici olurdu benim için. Adamlar oraya gösteriş olsun diyemi koymuşlar 12bin deviri. 4. ve 5. viteste 8000-9000 devirden yukarı çıkamadım ama en azından 3. viteste çıkarım heralde dedim ondada 9000 devirde boğuldu motor gaz yemedi işte. Acaba hava ayarında veya rolantide felan mı bir problem var dedim ama normal sürüşte motor gayet normal gidiyor. Neden yüksek devire çıkmıyor hala anlayamadım.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Sürekli 10-11 bin devirde gidecek değiliz tabi ama anlıkta olsa motorun o devire çıkabildiğini görmek tatmin edici olurdu benim için. Adamlar oraya gösteriş olsun diyemi koymuşlar 12bin deviri. 4. ve 5. viteste 8000-9000 devirden yukarı çıkamadım ama en azından 3. viteste çıkarım heralde dedim ondada 9000 devirde boğuldu motor gaz yemedi işte. Acaba hava ayarında veya rolantide felan mı bir problem var dedim ama normal sürüşte motor gayet normal gidiyor. Neden yüksek devire çıkmıyor hala anlayamadım.
Kaç bin kilometredesin ? Daha 1000-1500 km'de motordan o kadar yüksek devir çevirmesini bekleme. Rölanti ayarı sadece motorun gaz vermeden sabit devirde çalışmasını sağlar. Hava ayarı da adı üstünde işte ama eğer rölantide stop etme sorunu yoksa ayarlarında sorun yoktur.
 
Katılım
14 Kas 2012
Mesajlar
221
Stop etme sorunu yok. Maşaallahı var her sabah tek marşta çalışır 1 hafta yatsa bile ikilettirmez tek marşta çalışır. 1750 Km'de.
 
Katılım
19 Eki 2012
Mesajlar
920
12 bin devire çıkarırsan silindir contalarını patlatırsın sen bilirsin yani :cherry: Ben 150'lik motorumda en fazla 11 bin deviri gördüm o zaman da ön dişli şimdikine göre 1 diş küçüktü. 100'lük cub'da 11 bin deviri gördüm subab ayarı kaçtı epey uğraştım ayarlatacam diye.

tabi canım sonucu bellı 12bin devirin haklısın yani. yeniymiş zaten Drifti ya yapar oyle seyler yanı ne bılıyım ben hıc duymadım degıl boyle sorunlarını driftin

Stop etme sorunu yok. Maşaallahı var her sabah tek marşta çalışır 1 hafta yatsa bile ikilettirmez tek marşta çalışır. 1750 Km'de.

senin drift daha bebeymiş yaa :) ben ilk zamanlar boyle sorunları oluyo dıye bılıyorum Driftin
 
Katılım
27 Eyl 2010
Mesajlar
1,326
jiklen açık kalmış olabilir mi?
benim drift böyle yaptığında jikleyi hep orta seviyede unuttuğumu görüyodum :p
bi de bujilerin nasıl? karbüratörün temiz mi? benzinin kaliteli mi?
bunların hepsi bi etken...
 
Katılım
6 Mar 2013
Mesajlar
65
eray hoca selamlar anladığım kadar mondial kullanıcısısın destro sonra drift memnun musun görüşün nedir.
 
Katılım
20 Mar 2013
Mesajlar
31
estafurullah aklıma gelenleri yazdım :)
çok şükür fatih iyiyim sen nasılsın :)


Eyw. saolasın teşekkür ederim bende iyiyim çok şükür.Senin burda olduğunu görünce sevindim :) ne zamandır sesin soluğun çıkmıyordu.özledik tecrübelerini paylaşmanı ;) ümit hoca yı kaybettik sen bari boşlama forumu :)Bizde nasipse bu hafta alıyoruz drifti.zamanı geldi artık maaşları bekliyoruz.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst