Mondial Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 Kas 2012
Mesajlar
221
Metin benzin bitmedimi hala ! neticeyi merakla bekliyoruz !.

Sabahları işe gitmek için kalktığımda havanın soğuk olması ve biraz hasta olmam sebebiyle ulaşımda metrobüsü tercih ediyorum. Yarın sabah cesaretimi toplayabilirsem ve yağmur yağmazsa çıkarabilirim motoru.
 
Katılım
4 Ağu 2012
Mesajlar
76
Haftasonu İzmir'de hava çok güzeldi. Eh doğal olarak bütün motosiklet severler de motosiklet üzerindeydi. Üyesi olduğum motosiklet kulübünün eski üyelerinden birisi Urla içmeler mevkiinde arkadaşıyla aşırı hızdan dolayı hakimiyeti kaybedip kaza yapmışlar. Sürücü omurgasını kırmış şuanda komada, artçı arkadaşı malesef rahmetli oldu.
Bunları neden anlatıyorsun derseniz, bazı arkadaşların yok sen 135 yaptın ben hala 120'nin üzerine çıkamadım derdindeler. Hiçbir zaman yere avuçiçi kadar alanda yere bastığınızı unutmayın. Motora her bindiğinizde bu dediklerimi düşünün....
 
Katılım
19 Eki 2012
Mesajlar
920
kırıkkalede 2 arkadaş araç kiralarlar. iki kafadar 120 km hızla giderken emniyet kemerleri bağlı takla atar ve aracı perte çıkarmayı başarırlar. Rent a car firması bunlardan aracın parasını talep etmez, lakin kaskodan pert kaydı gelene kadar her günün kira bedelini aracı kiralayan şahıstan söke söke alır. Burdan kendine bi pay çıkar.(araç ortalama 3-3,5 ayda pert kaydı geldi) günlük en kötü 50 tl

mustafa abi iyi demişsin guzel konusmussun ama, soyle dusun, motosiklete her bınısımızde bile bi tehlıke ıle karsı karsıya degıl mıyız ? eger o tehlıkeyı goze almasak bıner mıyız bu 2 tekere ? sadece tek onlemımız koruma, kaderınde o gun sakatlanmak varsa, ıstersen celık zırh gıy yıne sakatlanırsın. 120km cok buyuk bı hız degıl arabayla. o hızı sadece uygun yollarda yapmak gerek. sen vıraja 120yle gırersen tabı atarsın taklayı. 17 yasındayım daha bısey gormedın neyın tecrubesı dıyebılırsınız ama, ben arabayı usulunce dıkkatlı kullandıgımı dusunuyorum. yerı gelıyo gaza basıyorum yerı gelıyo yavaslıyorum abı. hangı vıraja kacla gırılecegını kestırebılıyorum. zaten cogu vıraja 100km+ gıbı hızlarda gırılırse arac kotuyse yanı yenı modellerden yer tutusu ıyı olanlardan degılse, sonu kotu oluyor. abim 25 yasında ve Seat Leon kiralıyodu rahat 170e cıkan bi araç Leon. arabayı cıdden ıyı kullanıyo abım. su an eskısınden cok cok cok daha ıyı. zaten arabaları cok sevıyor. mesela bısey anlatayım. 40kmlık bı yol var abım bı basladı acelemız vardı hızlı gıtmek zorundaydık, toplamda 6 vıraj var ve eger bu vırajın da hepsıne 90+hızlarda gırersen zorluyor. abim 110la alıyodu o vırajları yerı gelıyo 120yle gırıyodu. sonu kotu bıtmedı hıcbı vırajın. peki neden, cunku arac seat leon ve bı ozellıgı var o da yuksek hızlara cıkıldıkca arac hafıf hafıf yola oturuyor ruzgarın basıncıyla. gercekten guzel bı arac Leon benım cok hosuma gıdıyor. su anlık ufak arabaları kıralasak yeter ki onlarla 100+hızlar cok guvenılır olmuyor. farkındayım cogu seyın. arkadas pek degıl ama ogretıcez :) cok konustum ama amacımı, yapmak ıstedıgımı anlayabılesın dıye konustum abı.

allah kımsenın basına vermesın oyle bıseyı. şans kader işi. benım de basıma gelebılır herkesın basına gelebılır o olayın benzerı. fakat kaza yapıcam dıye arac kıralamamak, bence mantıksız.
 
Katılım
28 Ağu 2011
Mesajlar
426
benim bir sorum olacak size ve forumun dişli zincir orantı hesabını bilenlerine... Zincirin kısa olması veya uzun olması performansı nasıl etkiler. Mesela benim cg motorumda arka 38 T, ön 14 idi. Motor 100 cc idi. Motoru 125 cc lik yaptıktan sonra arka hafiften dışarı doğu meyilli olduğundan aynısından bulamadım ve önü 18T yaptım. E tabi zincirin uzunluğu arttı. Toplam 52 diş deliği veya bakla oldu.Yanılmıyorsam 3 bakla arttırıldı. Bu arada faydalı olacağına inandığım bir siteyi paylaşmak istiyorum. google da spocketcalculator diye aratırsanız çıkar. Bu siteden dişli orantı vs öğrenebiliyoruz. bu siteden bir hesap yaptığında 18-38 (şu anki) dişli oranlarına 16-34 dişli oranları hız ve tork konusunda nerdeyse başa baş olmuş oluyor. dişlileri küçülltüğümüzden zinciri de kısaltmak gerekecektir. Şimdi asıl mevzuya gelirsek. Motordaki performans zincir küçülmesiyle aynı mı kalır yoksa artar mı yoksa azalır mı? Herkes yorumlasın lakin özellikle deneyenler yazarsa beni mutlu etmiş olurlar.
 
Katılım
27 Eyl 2010
Mesajlar
1,326
benim bir sorum olacak size ve forumun dişli zincir orantı hesabını bilenlerine... Zincirin kısa olması veya uzun olması performansı nasıl etkiler. Mesela benim cg motorumda arka 38 T, ön 14 idi. Motor 100 cc idi. Motoru 125 cc lik yaptıktan sonra arka hafiften dışarı doğu meyilli olduğundan aynısından bulamadım ve önü 18T yaptım. E tabi zincirin uzunluğu arttı. Toplam 52 diş deliği veya bakla oldu.Yanılmıyorsam 3 bakla arttırıldı. Bu arada faydalı olacağına inandığım bir siteyi paylaşmak istiyorum. google da spocketcalculator diye aratırsanız çıkar. Bu siteden dişli orantı vs öğrenebiliyoruz. bu siteden bir hesap yaptığında 18-38 (şu anki) dişli oranlarına 16-34 dişli oranları hız ve tork konusunda nerdeyse başa baş olmuş oluyor. dişlileri küçülltüğümüzden zinciri de kısaltmak gerekecektir. Şimdi asıl mevzuya gelirsek. Motordaki performans zincir küçülmesiyle aynı mı kalır yoksa artar mı yoksa azalır mı? Herkes yorumlasın lakin özellikle deneyenler yazarsa beni mutlu etmiş olurlar.
zincir kısalırsa sürat artar diye biliyorum
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
benim bir sorum olacak size ve forumun dişli zincir orantı hesabını bilenlerine... Zincirin kısa olması veya uzun olması performansı nasıl etkiler. Mesela benim cg motorumda arka 38 T, ön 14 idi. Motor 100 cc idi. Motoru 125 cc lik yaptıktan sonra arka hafiften dışarı doğu meyilli olduğundan aynısından bulamadım ve önü 18T yaptım. E tabi zincirin uzunluğu arttı. Toplam 52 diş deliği veya bakla oldu.Yanılmıyorsam 3 bakla arttırıldı. Bu arada faydalı olacağına inandığım bir siteyi paylaşmak istiyorum. google da spocketcalculator diye aratırsanız çıkar. Bu siteden dişli orantı vs öğrenebiliyoruz. bu siteden bir hesap yaptığında 18-38 (şu anki) dişli oranlarına 16-34 dişli oranları hız ve tork konusunda nerdeyse başa baş olmuş oluyor. dişlileri küçülltüğümüzden zinciri de kısaltmak gerekecektir. Şimdi asıl mevzuya gelirsek. Motordaki performans zincir küçülmesiyle aynı mı kalır yoksa artar mı yoksa azalır mı? Herkes yorumlasın lakin özellikle deneyenler yazarsa beni mutlu etmiş olurlar.
Dediğin dişli ölçüleri motor aşırı derecede kasar, 3. vites 5. vites gibi olur. 1. vites de çok uzar debriyajı kısa sürede yer bitirirsin. MH Drift için 16-38'den fazlası zarar.
 
Katılım
20 Nis 2012
Mesajlar
3,989
Ehliyetsiz sürmekmii ,, BU SÖZLERİMİ İYİ HATIRLAYIN..

Yasım mayıs 20 de 18 olucak a2 ehliyetim var fakat b ye yazılmadım.. Araba aldım ailemde ehliyet olmamasına RAGMEN !!!

aracta 4 kişi idik.. aracı ben kullanıyordum..işte bir anlık dalgınlık..Transite sag taraftan gecirdim 30-40 km hızla.adamın sucu.. peki ne mi oldu.. ???

Camurlugu yırttım,camı patlattım,ayna,kapı kolları,2 kapı.. zaten o durumda yapıcak birseyim yoktu kacıcak yerimde yoktu..

Adam insafiyetli cıktı..Varmı birseyiniz yok..Eyvallah abi görüsürüz..

Ne oldu 800 tl masraf.+psikolojik baskı 1 aydır arabaya binmiyorum..

Aracı perte cıkartırdım..ama vicdan azabı olmazdı..Binmeyin..Hele motora binmeyin abi..
 
Katılım
14 Kas 2012
Mesajlar
221
yani ! bir bin artık metin ! ben dün çıkarttım , akü bitmesin diye , en az, 10 km yapıyorum her hafta.

Ben bi çıkardımı ama en az 50-60 km yapıyorum :) İşe gidiş geliş :)
Bugün buralarda takılırım artım fazla km yapmam. Belki sahilden bi beşiktaş turu yapabilirim. Bellide olmaz :)
 
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
421
Ehliyetsiz sürmekmii ,, BU SÖZLERİMİ İYİ HATIRLAYIN..

Yasım mayıs 20 de 18 olucak a2 ehliyetim var fakat b ye yazılmadım.. Araba aldım ailemde ehliyet olmamasına RAGMEN !!!

aracta 4 kişi idik.. aracı ben kullanıyordum..işte bir anlık dalgınlık..Transite sag taraftan gecirdim 30-40 km hızla.adamın sucu.. peki ne mi oldu.. ???

Camurlugu yırttım,camı patlattım,ayna,kapı kolları,2 kapı.. zaten o durumda yapıcak birseyim yoktu kacıcak yerimde yoktu..

Adam insafiyetli cıktı..Varmı birseyiniz yok..Eyvallah abi görüsürüz..

Ne oldu 800 tl masraf.+psikolojik baskı 1 aydır arabaya binmiyorum..

Aracı perte cıkartırdım..ama vicdan azabı olmazdı..Binmeyin..Hele motora binmeyin abi..

Geçmiş olsun sagliginizda bir sıkıntı olmadığına şükür edin. Zaten ehliyetsiz hiçbirşeyi biliyorum nasıl olsa deyip kullanmayın diye forumda herkes yaziyordu oraya gelmeyeceim. Tekrar geçmiş olsunn.
 
Katılım
19 Eki 2012
Mesajlar
920
fuarda mondial 650cc çift silindir 60 beygir motosiklet vardı :sunny:

cfmoto'nun kardesım, mondial kendı markası altında satıyor sadece ve 20bin tl cıvarında fıyatı olacagı soylenıyo kı sanmıyorum. 20'den kesınlıkle dusuk olur. ozel konusu var mondial ve benelli'nin naked'ları diye :)
 
Katılım
19 Kas 2012
Mesajlar
122
Ehliyetsiz sürmekmii ,, BU SÖZLERİMİ İYİ HATIRLAYIN..

Yasım mayıs 20 de 18 olucak a2 ehliyetim var fakat b ye yazılmadım.. Araba aldım ailemde ehliyet olmamasına RAGMEN !!!

aracta 4 kişi idik.. aracı ben kullanıyordum..işte bir anlık dalgınlık..Transite sag taraftan gecirdim 30-40 km hızla.adamın sucu.. peki ne mi oldu.. ???

Camurlugu yırttım,camı patlattım,ayna,kapı kolları,2 kapı.. zaten o durumda yapıcak birseyim yoktu kacıcak yerimde yoktu..

Adam insafiyetli cıktı..Varmı birseyiniz yok..Eyvallah abi görüsürüz..

Ne oldu 800 tl masraf.+psikolojik baskı 1 aydır arabaya binmiyorum..

Aracı perte cıkartırdım..ama vicdan azabı olmazdı..Binmeyin..Hele motora binmeyin abi..
gecms olsn bnde de b sınıfı var en ykn zmnda a2 almam lazım
 
Katılım
20 Nis 2012
Mesajlar
3,989
Sagolun arkadaslar motorda olsaydı orda ölürdüm..Ehliyet kullanmaz ama,Haksız cıkartır.

A2 alın cok işe yarıyor..bana kimse alma ne yapıcaksın dedi..kısa süreli paketcilerde cok işe yarar.
 
Katılım
29 Nis 2012
Mesajlar
267
cfmoto'nun kardesım, mondial kendı markası altında satıyor sadece ve 20bin tl cıvarında fıyatı olacagı soylenıyo kı sanmıyorum. 20'den kesınlıkle dusuk olur. ozel konusu var mondial ve benelli'nin naked'ları diye :)

19000 e honda varken 20000 e mondialmi :p 14000-15000 den fazla olursa birtane satamazlar. 4000 tl japona veremeyip 2800 e çine dönenler olur ama 15000 bile olsa o mondial , talep 19000 e japona yönelir diye düşünüyorum. en kötü temiz ikinci el hondaya kaçarlar. 20000 ken birtane satamazlar 15000 e birkaçtane satılır :mrgreen:
 
Katılım
4 Ağu 2012
Mesajlar
76
Hahaha ben de gördüm. Ne zaman piyasaya çıkacak diye sordum, "piyasa daha hazır değil dediler"!! Puhaha çok güldüm yaaa :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst