Mondial Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
1,146
. Sabah nasıl çalışıcağını çok merak ediyorum bakalım ne olacak.
Bu arada motorun geç çalışması benim sinirlerimi aşırı derecede geriyor. Eskiden hemen alan motor şimdi almıyor. Hava ayarında karbrotör ayarında bir problem görünümüyor diyorlar. Bakalım ne olucak bu işin sonu. İnşallah tahmin ettiğim gibi bujidendirde yarın sabah jikleyi açıp marşa basmamla beraber motor çalışır..
Yarın paylaşımını bekliyoruz çalışma konusunda !
 
Katılım
4 Ağu 2012
Mesajlar
76
Ayrıntılı cevabın için teşekkür ederim Nebri. Açıkçası orjinal lastikleriyle motoru aldığımdan beri sorunsuz geziyordum. Hatta eğitimlerimi de Ekim ayında bu lastiklerle aldım. Ancak ne zaman yağmurlar başladı işte o zaman kabusum başladı. Su birikintisini geçtim su tankerinden akan azıcık su bile motorun dansöz gibi oynamasına sebep olmaya başladı. Bu nedenle lastik araştırmaya başladım. Sizlerinde kullandığı michelin, pirelli mt65 ve dura traction'ı araştırdım. Michelin bütçemi aştığı için sildim. Mt65 ile dura traction arasında mt65e karar vermistim ama artık üretilmiyormuş. İnternette araştırdım ama dura traction hakkında hiçbir teknik bilgiye ulaşamadım. Verdiğin bilgiler sayesinde artık şüphem kalmadı. Cumartesi günü yeni pabuçları taktırıyorum dül düle :)
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Ben daha ince ayrıntılı detayları istiyorum arkadaşlardan. Herkezin kullandığı bujinin markasını ve kodlarını. Buji motorun çalıştırılmasında önemli bir etken. Bilen varsa hangi marka ve numaralı bujiyi kullandığını ve bunun motordaki performansını nasıl etkilediğini burada paylassınlar.

Benim motorun üzerinden ilk sökülen buji torc cpr6e marka ve numaralı buji idi.
Servis ilk bakımda bosh marka buji takmış. Eskiden sabahları tek marşta çalışan motor şimdi çok geç çalışıyor. Bende bujiden kaynaklandığını düşünerekten bujimi değiştirdim.
Şuanda Delta cpr63 marka ve numaralı bujiyi taktırdım. Sabah nasıl çalışıcağını çok merak ediyorum bakalım ne olacak.

Bu arada motorun geç çalışması benim sinirlerimi aşırı derecede geriyor. Eskiden hemen alan motor şimdi almıyor. Hava ayarında karbrotör ayarında bir problem görünümüyor diyorlar. Bakalım ne olucak bu işin sonu. İnşallah tahmin ettiğim gibi bujidendirde yarın sabah jikleyi açıp marşa basmamla beraber motor çalışır..
Senin motora cbf150 bujisi takmışlar bu sefer de :p ha bu arada 10km yapmış yağı nasıl değiştirttin yazık ya :pale: 5 liralık yağa 20 lira verdin ama yine de değiştirtmeye kıyabildin ha :sunny:
 
Katılım
14 Kas 2012
Mesajlar
221
Yarın paylaşımını bekliyoruz çalışma konusunda !

Paylaşacağım.



Senin motora cbf150 bujisi takmışlar bu sefer de :p ha bu arada 10km yapmış yağı nasıl değiştirttin yazık ya :pale: 5 liralık yağa 20 lira verdin ama yine de değiştirtmeye kıyabildin ha :sunny:

Yaklaşık 20 km yağmıştım o yağ ile. Şimdide motora 10/40 otomobil yağı koydular. Eve gelince araştırdım sitede bazı arkadaşlar uzun vadede motora zarar vereceğini söylemişler. Otomobil yağlarının motosikletlerde kullanımı ile ilgili castrol'a mail attım. Motorda sorun yapıp yapmıyacağını sordum aralarındaki farkı sordum. Cevap gelirse onuda burada paylaşırım. Şuan koydukları yağda içime sinmedi.. Ellerinde mondial'in yağı yokmuş. Mondiali geçtim başka yağ yokmuş.. Söyledim sipariş vericekler geldiğinde tekrar değiştirttiricem. 1 ay içinde 60 tl sadece yağ parası (deli para).. Hatta mondialin yağı 24 küsür liraydı yanlış hatırlamıyorsam. Yeni buji içinde 10 tl aldılar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:24 ----------

Buda servise gitmeden önce çektiğim fotolar.


 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Yaklaşık 20 km yağmıştım o yağ ile. Şimdide motora 10/40 otomobil yağı koydular. Eve gelince araştırdım sitede bazı arkadaşlar uzun vadede motora zarar vereceğini söylemişler. Otomobil yağlarının motosikletlerde kullanımı ile ilgili castrol'a mail attım. Motorda sorun yapıp yapmıyacağını sordum aralarındaki farkı sordum. Cevap gelirse onuda burada paylaşırım. Şuan koydukları yağda içime sinmedi.. Ellerinde mondial'in yağı yokmuş. Mondiali geçtim başka yağ yokmuş.. Söyledim sipariş vericekler geldiğinde tekrar değiştirttiricem. 1 ay içinde 60 tl sadece yağ parası (deli para).. Hatta mondialin yağı 24 küsür liraydı yanlış hatırlamıyorsam. Yeni buji içinde 10 tl aldılar.
Boşver böyle kuruntulara kapılma lütfen. Para kolay kazanılmıyor ayrıca atık yağlar da çevreye zarar veriyor. Motosikletinin bakımı konusunda da fazla hassas düşünme o kadar hassas aletler değil bunlar, çok aşırı zorlamadıkça motorunu motorundan arıza verme olasılığı yüzbinde bir falandır heralde.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Tek marşta çalışması şart mı ? hele kışın biraz hayal tek marşta çalıştırmak. hadi tek marşta çalıştı illaki stop eder rölantiye düşünce.
 
Katılım
29 Nis 2012
Mesajlar
267
cevabın için teşekkürler mengü16, genelde çalışıyor crazymetin ,jikleyi kullanmıyorum yine stop ediyor rölantide. onun yerine çok hafif gaz verip 2bn devirin altında motoru çlştıroyorum 10 15 saniye sonra kendi halinde rolantiye bırakıyorum. gerçi bnm rölanti biraz düşük.soğuk havalarda arttrmıştm ama ıışıklarda durunca falan rahatsız oldum demeyimde hoşuma gtmedi kıstım tekrar bu arada motorum kapalı mekanda duruyor. düz yoldada 120 görsem horoz kesecem
 
Katılım
14 Kas 2012
Mesajlar
221
cevabın için teşekkürler mengü16, genelde çalışıyor crazymetin ,jikleyi kullanmıyorum yine stop ediyor rölantide. onun yerine çok hafif gaz verip 2bn devirin altında motoru çlştıroyorum 10 15 saniye sonra kendi halinde rolantiye bırakıyorum. gerçi bnm rölanti biraz düşük.soğuk havalarda arttrmıştm ama ıışıklarda durunca falan rahatsız oldum demeyimde hoşuma gtmedi kıstım tekrar bu arada motorum kapalı mekanda duruyor. düz yoldada 120 görsem horoz kesecem

Şuanda kaç görüyor. Motorun kaç km de. İlk sahibimisin? Motorun rodajı nasıl yapıldı?
 
Katılım
13 Nis 2011
Mesajlar
8
merhaba herkese..bugün bursa trilye gezisine katıldım güzel bi gün geçirdim 440 km toplam..
donuş yolu zevkliydi 1 ybr 1 cbf 1 mc 1 drift açtık gazıı..
benım motorum da drift ben yazın 800 km yol alabılırmıyım acaba sıvasa gıdecem bu motorla kac saatte gıtsem ıyı olur ve ne kadar dınlendırmelıyım motoru abı

---------- Post added at 09:00 ---------- Previous post was at 08:46 ----------

cevabın için teşekkürler mengü16, genelde çalışıyor crazymetin ,jikleyi kullanmıyorum yine stop ediyor rölantide. onun yerine çok hafif gaz verip 2bn devirin altında motoru çlştıroyorum 10 15 saniye sonra kendi halinde rolantiye bırakıyorum. gerçi bnm rölanti biraz düşük.soğuk havalarda arttrmıştm ama ıışıklarda durunca falan rahatsız oldum demeyimde hoşuma gtmedi kıstım tekrar bu arada motorum kapalı mekanda duruyor. düz yoldada 120 görsem horoz kesecem
valla ben arkadaşımla yani iki kişi düz yoldu BİLEN VARMI PENDİKDİK GÜZELYALIYA GELİRKEN 125 KM Yİ GÖRDÜM DÜM DÜZ YOLDU SABİHAGÖKÇE HAVALİMANINA GİDERKEN DÜZLÜKTE 120 GÖRDÜM GİNE İKİ KİŞİYDİM ARKDAŞLAR MOTOR YAPIYOR GÜZEL RODAJ YAPILINCA
 
Katılım
14 Kas 2012
Mesajlar
221
Yarın paylaşımını bekliyoruz çalışma konusunda !

Bujiyi değiştirdikten sonra sanki motor kendine geldi gibi. Mondialin üretmiş olduğu delta cpr6e marka buji takıldı. Sabah jikleyi en üst konuma aldım ve marşa bastım. Motor hemen çalıştı. Hafta sonu motor kullanmazsam bakalım aradan 2-3 gün geçmiş olacak. O zaman da tek marşta çalışması gerekiyor. Eskiden öyleydi. Haftasonu motora binmezsem onuda deneyip yazarım buradan.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:23 ----------

Tek marşta çalışması şart mı ? hele kışın biraz hayal tek marşta çalıştırmak. hadi tek marşta çalıştı illaki stop eder rölantiye düşünce.

Benim için tek marşta çalışması şart. Benim motorumun daha önce 1 hafta kar altında yatmasına rağmen tek marşta çalışırken şuan tek marşta çalışıyor olmaması sorundu. Bunuda buji değiştirkten sonra hallettik gibi. Motoru iyice ısıtırsan rolantide stop ediceğini sanmıyorum.
 
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
421
Arkadaşlar ben yağmurlu havada yada islak çamur olduğu vakit motosikleti kullanmaktan kendimi alikoyuyorum... Sebebi de sanırım kirlenecek yada yağmurda göstergesi falan bozulacak diye düşünmem... Sizce Bu normal mi Yoksa ben hastalık sahibi gibi birşey mi oluyorum motosikletin üzerine fazla düşerek. :) çin mali diye gözümüzü mu korkuttular nedir bilmiyorum. Duygularima anlam verecek barmidir :)
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Arkadaşlar ben yağmurlu havada yada islak çamur olduğu vakit motosikleti kullanmaktan kendimi alikoyuyorum... Sebebi de sanırım kirlenecek yada yağmurda göstergesi falan bozulacak diye düşünmem... Sizce Bu normal mi Yoksa ben hastalık sahibi gibi birşey mi oluyorum motosikletin üzerine fazla düşerek. :) çin mali diye gözümüzü mu korkuttular nedir bilmiyorum. Duygularima anlam verecek barmidir :)


Hiç birşey olmaz,yeter ki temkinli sürün. Sitede belli zevatlar çin mallarını öyle yerden yere vuruyor ki sizin düşündükleriniz çok normal. Yeni nesil mondialler gerçekten iyi.

Ben 2007 model mondial scooterla yazın +40,kışın -10,sıcaklıkta yağmur,çamur,kar kullandım hiçbirşey olmadı. Bir senede 18,000 km yaptım,kurye de değilim :)

Şimdi dandik denilen motor motor açmadan 30.000'i geçti. Ordan bi hesap yapın.
 
Katılım
14 Kas 2012
Mesajlar
221
Arkadaşlar ben yağmurlu havada yada islak çamur olduğu vakit motosikleti kullanmaktan kendimi alikoyuyorum... Sebebi de sanırım kirlenecek yada yağmurda göstergesi falan bozulacak diye düşünmem... Sizce Bu normal mi Yoksa ben hastalık sahibi gibi birşey mi oluyorum motosikletin üzerine fazla düşerek. :) çin mali diye gözümüzü mu korkuttular nedir bilmiyorum. Duygularima anlam verecek barmidir :)

Bende bugün bayrampaşadan avcılara gittim motorla. Yağmur kar yağmıyordu ama yerler ıslaktı bu sebeple arabaların lastiklerinin attıkları çamurlar ve arabaların üzerindeki karları hep üzerime yedim. Motordan indiğimde ise üstüm başım heryerim motor felan hep çamur olmuştu. Birdaha tövbe ettim :) En kısa zamanda basınçlı su makinesi ile yıkamayı düşünüyorum motoru. Çamurlar başka şekilde çıkacak gibi görünmüyor :)
Zararı varmıdır bu basınçlı su makinelerle motoru yıkamanın? Yakından değil uzaktan püskürterek yıkamayı düşünüyordum.
 
Katılım
31 Ağu 2012
Mesajlar
1,349
Motosikleti
Fazer8 abs
Bende bugün bayrampaşadan avcılara gittim motorla. Yağmur kar yağmıyordu ama yerler ıslaktı bu sebeple arabaların lastiklerinin attıkları çamurlar ve arabaların üzerindeki karları hep üzerime yedim. Motordan indiğimde ise üstüm başım heryerim motor felan hep çamur olmuştu. Birdaha tövbe ettim :) En kısa zamanda basınçlı su makinesi ile yıkamayı düşünüyorum motoru. Çamurlar başka şekilde çıkacak gibi görünmüyor :)
Zararı varmıdır bu basınçlı su makinelerle motoru yıkamanın? Yakından değil uzaktan püskürterek yıkamayı düşünüyordum.

ben basınçlı su kullanmıyorum nedense korku hali motora bişey olacak hissi var hep onun için kendim yıkıyorum genelde
 
Katılım
19 Eki 2012
Mesajlar
920
çinli mantıgı eskıde kaldı bence. yenı modeller cok ıyıler. bırak degsın bıraz motora yagmur arkadas :) sankı 20 sene kullanıcaksın motoru :) basınclı suyun zararı olcagını sanmıyorum ama en azından bı dogru tedbır yanı. kablosu var osu var busu var. scooter gıbı kapalı olsa neyse vur basıncı gıtsın
 
Katılım
25 Haz 2011
Mesajlar
70
S.a arkadaşlar benim drift 420 km de daha ilk bakımını yaptırmadım enson yakıt ölçümü yaptım kilometrede 0,28 kuruş yakıyo galiba 20 tl ile 70 km gitti bana fazla geldi sizinkiler nasıl acaba ilk bakımdan sonra ayar yapılınca düşermi merak ediyorumda?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst