Mondial Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
7 Kas 2012
Mesajlar
697
Akin kardesim,
vakit ayirarak cevap yazdigin icin tesekkur ederim. 500 bakimina gittigimde usta karburatorun altindaki vidayi oynadi. Oysa benim bir sikayetim yoktu.
Su an egzosta surekli patlamalar var. Gps olcumlerime gore motor 100 km hiza cpk hizli yukseliyor fakat yokus olmadan 101 de demiyor. Rolantiyi kirk kerede ayarlasam yine ayar titmuyor. Ve isin en kotusu yakit tukerimim uzun yolda 18.5 kurusu gecti.
850 km heldim yolda motor tik demedi. Saglam olmaya saglam ama ufak bir ayar sikintim var galiba.
Ustalara guvemmiyorum.. Bu isi amcak drift sahibi birisi cozer.
Help mi ;-)
 
Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
543
abiler kardeşler bu driftte en çok tercih edilen renk hangisidir
bu tamamen zevk meselesi ben siyahı seviyorum kimi beyazı kimi gıri ama şu ara en favori kırmızı 2013 modeller kırmızı sadece o yüzden sanırım

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:43 ----------

Akin kardesim,
vakit ayirarak cevap yazdigin icin tesekkur ederim. 500 bakimina gittigimde usta karburatorun altindaki vidayi oynadi. Oysa benim bir sikayetim yoktu.
Su an egzosta surekli patlamalar var. Gps olcumlerime gore motor 100 km hiza cpk hizli yukseliyor fakat yokus olmadan 101 de demiyor. Rolantiyi kirk kerede ayarlasam yine ayar titmuyor. Ve isin en kotusu yakit tukerimim uzun yolda 18.5 kurusu gecti.
850 km heldim yolda motor tik demedi. Saglam olmaya saglam ama ufak bir ayar sikintim var galiba.
Ustalara guvemmiyorum.. Bu isi amcak drift sahibi birisi cozer.
Help mi ;-)
dediğim gibi ayarla dostum işte 2 kişi daha kolay ayarlarsın motoru çalıştır orta sehbada boşda sonra birisi gaz kolunu sabit tutsun sende hava ayarırla oyna güzel olunca bırak ben bugun zinciyi öğle yaptım şuan 10 numara oldu motoru ilk aldığımda bile o ayar bukadar ii değildi :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:47 ----------

Akin kardesim,
vakit ayirarak cevap yazdigin icin tesekkur ederim. 500 bakimina gittigimde usta karburatorun altindaki vidayi oynadi. Oysa benim bir sikayetim yoktu.
Su an egzosta surekli patlamalar var. Gps olcumlerime gore motor 100 km hiza cpk hizli yukseliyor fakat yokus olmadan 101 de demiyor. Rolantiyi kirk kerede ayarlasam yine ayar titmuyor. Ve isin en kotusu yakit tukerimim uzun yolda 18.5 kurusu gecti.
850 km heldim yolda motor tik demedi. Saglam olmaya saglam ama ufak bir ayar sikintim var galiba.
Ustalara guvemmiyorum.. Bu isi amcak drift sahibi birisi cozer.
Help mi ;-)
bu arada rolantiyle alakası yok rolantiyi nekadar düşük tutarsan motorunu okadar az yorarsın rolantiyi bin de kulanmaya çalış..
 
Katılım
25 May 2013
Mesajlar
556
arkadaslar simdi motoru teslim aldim ustaya sormakta aklima gelmedi ama servisten cikinca motorla bastim geldim eve, piston gomlek subaplar ve krank grubu degisti tekrar rodaj istermi :) simdi keyfi motora rodaj yaptiracak vakitte yok. birde eskiden ayni yolda 125 km yi goren ibre 110 u zor buldu
 
Katılım
22 Şub 2013
Mesajlar
508
arkadaslar simdi motoru teslim aldim ustaya sormakta aklima gelmedi ama servisten cikinca motorla bastim geldim eve, piston gomlek subaplar ve krank grubu degisti tekrar rodaj istermi :) simdi keyfi motora rodaj yaptiracak vakitte yok. birde eskiden ayni yolda 125 km yi goren ibre 110 u zor buldu

motoruna tekrar rodaj uygulamalısın piston sekman subaplar alışacak
 
Katılım
25 May 2013
Mesajlar
556
ortalama rodaja 500 km kadar dikkat etsek yeterli olur sanirim sanzimanda bir degisiklik yok zaten hissedilir derecedw cekis artti ama eski hizini kaybetti sanirim o da zamanla acilir
 
Katılım
10 Şub 2013
Mesajlar
150
Ön frene bastığımda cıyaklıyor , yağmurda falan kaldı ondan mıdır başka bir sebebi olabilir çok sinir bozucu bi ses :p
 
Katılım
20 Nis 2012
Mesajlar
3,989
Ateşleme düzensiz veya karışım iyi değil. Bujiyi değiştir hava yakıt ayarını yaptır düzelir o egzoz patlatma sesleri

---------- Post added at 16:06 ---------- Previous post was at 16:00 ----------

Arkadaşlar bugün plakamı da çıkarttım :) 10 AZ 994 :bounce:

Motor: 2600 TL
Ruhsat: 155,5 TL
Sigorta: 80 TL + 10 TL (Dosya parası) + 20 TL (Hava parası)
Plaka: 15 TL

Bana bu motorun toplam maliyeti 2880 olmuş oldu :) Birde 50 lira motorlu taşıtlar vergisi yatcak 1 ay içinde


Saka yaptın degilmi 1.yazında yakıt düzensiz, Yahu arkadasım hani birseyi bilmiyorsan bilmiyorum de yazma, 3 Le giderken 2 ye cek bakalım ne olucak cek cek korkma ya ekzoz patlaması motorun acılms olduguna isaret düzenli calısıyor saglıklıdır demek,Arabada az yapmıyorum 3 Ten 2 ye asıl pata pata ses cıakrtır..
 
Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
543
arkadaşlar sizdede 100km hızın üstünde savrulma oluyormu ???????

yeni kulanmaya başlamışsan çok çıkma o hızlara derim hele savrulma hissediyorsan ben hissetmiyorum hele o hızlarda ruzgar yoksa 125 135 arası yavaşdan hissetriyor 120 en rahat hız aralığı benım kanağatim..
 
Katılım
20 Nis 2012
Mesajlar
3,989
Driftin amasörlerinin özelligi o arası cok acık oldugundan savuruyor biraz basın deneyin bakalım.
 
Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
543
Saka yaptın degilmi 1.yazında yakıt düzensiz, Yahu arkadasım hani birseyi bilmiyorsan bilmiyorum de yazma, 3 Le giderken 2 ye cek bakalım ne olucak cek cek korkma ya ekzoz patlaması motorun acılms olduguna isaret düzenli calısıyor saglıklıdır demek,Arabada az yapmıyorum 3 Ten 2 ye asıl pata pata ses cıakrtır..

yanlış biliyorsun egsoz patlama sesi hava ayarıyla ilgili dediğin motoru kompresörde sıkıştırmak ve motor freni bundada egzoz pat pat yapmaz yapıyorsa devir çok gelmiş ve hava ayarından dolayı motor o devirde ateşleme kesiyor demekdir.. hani bize inanmıyorsan forumda hava ayarı yaz bak bakalım belirtileri neymiş.. ayrıca motorsiklet kulanıcısıda değilsin sanırım.. arabadada bunu yaptığında bu dediğin ses çıkıyorsa bu ayar bozuk araban fazla yakıt yer demekdir.. en uygun karışımda ses ritmik egzosdan ses çıkmayan ve devir redline de sabitlenebilinen ayardır..

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:38 ----------

http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/45440-hava-ayari-nasil-yapicaz.html buraya bak...
 
Katılım
20 Nis 2012
Mesajlar
3,989
Siz bence yanlıs biliyorsunuz motor kullanıcısı olmadıgım bilinmeyecek bir anlam tasımaz ,,Saglıklı ve düzgün olan Bir motor bu sesi cıkartır + Olarak bozuk degil, Eski orjınal ekzozumda patlama yapardı ,Yeni Abarhtımda yapmıyor ,,İçinin kurum tutmasını bekliyorum,+ Kurum tutunca seside gürlesiyor, Tek motorsiklet forumundan okumayın bence

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:43 ----------

Siz bence yanlıs biliyorsunuz motor kullanıcısı olmadıgım bilinmeyecek bir anlam tasımaz ,,Saglıklı ve düzgün olan Bir motor bu sesi cıkartır + Olarak bozuk degil, Eski orjınal ekzozumda patlama yapardı ,Yeni Abarhtımda yapmıyor ,,İçinin kurum tutmasını bekliyorum,+ Kurum tutunca seside gürlesiyor, Tek motorsiklet forumundan okumayın bence

+++ Olarak 2.Viteste 10.000 Rpm Yap bi sonra bırak gazı 2000 e kadar ekzoza kulak ver sonra gel yaz. Ne olucak.
 
Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
543
Siz bence yanlıs biliyorsunuz motor kullanıcısı olmadıgım bilinmeyecek bir anlam tasımaz ,,Saglıklı ve düzgün olan Bir motor bu sesi cıkartır + Olarak bozuk degil, Eski orjınal ekzozumda patlama yapardı ,Yeni Abarhtımda yapmıyor ,,İçinin kurum tutmasını bekliyorum,+ Kurum tutunca seside gürlesiyor, Tek motorsiklet forumundan okumayın bence

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:43 ----------





+++ Olarak 2.Viteste 10.000 Rpm Yap bi sonra bırak gazı 2000 e kadar ekzoza kulak ver sonra gel yaz. Ne olucak.

denicem :) pek sanmıyorum genelde acayıpde dikat ederim seviyorum ilgilenmeyi çünki.. ama dediğiniz sesi duymadım hiç eğer dediğiniz gibi olursa özür dilerim
 
Katılım
20 Nis 2012
Mesajlar
3,989
denicem :) pek sanmıyorum genelde acayıpde dikat ederim seviyorum ilgilenmeyi çünki.. ama dediğiniz sesi duymadım hiç eğer dediğiniz gibi olursa özür dilerim

Tabikide arkadasım bilgiler paylasımak amaclıdır, Dediginiz gibi hava karısımından ,fazla benzin gelmesinden Olabiliyor ama bunlar ayarsızken, Saglıklı bi motor kompresöre bindigi anda, PATA PATA ÖTER, En kısa yolu bul bi yokus, 2 Desin 1 E cek, Pata pata ötecektir illaki ötecektir,Bu sesi duydugunda sevin zaten :)
 
Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
543
doğrudur üstad belkide pata pata dediğimiz şeyler farklı bir ses tonudur bende genelde dıııı die azalarak bir ses oluyor dediğiniz gibi yaptığımda ama daha dikatlı dinlicem bidahakine.. ki benim motor rolantide 900de ve hava ayarı bozuk bu sesden şikayetci olan arkadaş gibi 1.700 rolantide stop etmiyor yakıt uzun yolda gaz köde 14.7 yakıyor.. şegir içi nadiren 16 ya çıkıyor her benzin alışımda ölçerim ful depo yöntemiyle..
 
Katılım
20 Nis 2012
Mesajlar
3,989
1200 falan yap idaretenlik, 14.5 Kurus cokmus ya benim araba 19 yakıyor ama gazda tabi.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst