Mondial Mondial 100 mfh (Cup) Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
5 Ara 2010
Mesajlar
279
arkadasım motor güzel bnce de plastik kaplama odlugu için yol bozuksa tavsiye etmem çatlama yapar yavas yavas..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:11 ----------

Arkdaslar bnm bgn motorun 2000 ,Bakımını yaptırdım 35 Tl para aldı 1 yağ değistirdiler frene ve zincire baktılar bide hava filtresini yıkadı muslugun altında yerine taktı 35 Tl para istedi werdik adam dio bz yılardır hep aynı fiyatta çalısoz fln dedi.. sizce dogrumu?


Cevabın için teşekkürler.. Koskoca forumda 1 kişi cevap verdi açıkcası şaşırdım :bounce: :silent:
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,950
selam arkadaşlar bende bu yaz bu motordan almayı düşünüyorum.. sizlere bir kaç sorum olacak :

- Titreşim durumu nedir ?
- Bizim buranın yolları biraz bozuk ve bazı yollar yokuşlu.. Bir sorun olur mu ?
- Koltuk altı bagajının boyu nasıl ?
- Rodajı nasıl yapmam gerekir ?

titreşim normal bazen çoğalıyo yani kafasına göre takılıyo bagaj demişsin öyle birşey yokki motor da sadece koltuğun altına ruhsat koyabilirsin rodaj fazla önemli değil bence. motor alırsan yapman gereken birkaç şey olacak bunlar arka iç dış ön iç tekerleri mutlaka değiştir yolda kalmak istemiyorsan kaporta vida larını mutlaka değiştir çatlamadan fakat bulursan sıfır ukh al daha sorunsuz kaporta bakımından bunları bir yere yaz bunun sıfırına vereceğin parayla 2.el ybr al veya apache cbf 150 de olabilir hiç başın ağrımasın benden sana tavsiye 7 ay kullandım berbat değil fakat vasat bi marka haberin olsun

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:47 ----------

arkadasım motor güzel bnce de plastik kaplama odlugu için yol bozuksa tavsiye etmem çatlama yapar yavas yavas..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:11 ----------

Arkdaslar bnm bgn motorun 2000 ,Bakımını yaptırdım 35 Tl para aldı 1 yağ değistirdiler frene ve zincire baktılar bide hava filtresini yıkadı muslugun altında yerine taktı 35 Tl para istedi werdik adam dio bz yılardır hep aynı fiyatta çalısoz fln dedi.. sizce dogrumu?

bence servisa verilecek parayla yağını kendin değiştir zinciri kendin sık garantiden yapılacak bir arıza çıkartmıyo motor zaten garanti kapsamı da servisin keyfine kalmış bu yüzden daha hiç servise gitmedim herşeyi kendim yapıyorum
 
Katılım
17 Ara 2010
Mesajlar
10
Motorumu alalı yaklaşık 1 ay oldu fakat henüz fazla kullanamadım. Yaklaşık 90 km yaptım. Acemi olduğumdan şimdilik yakın yerlerde kullandım. Bu motor açılması ile ilgili değişik söylenenler var. Otobana çık bir depo benzin bitir diyen var, hiç bir şey yapma diyen var ve benim de kafam karıştı. Sizlerin fikri nedir? Herkese selamlar.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,950
Motorumu alalı yaklaşık 1 ay oldu fakat henüz fazla kullanamadım. Yaklaşık 90 km yaptım. Acemi olduğumdan şimdilik yakın yerlerde kullandım. Bu motor açılması ile ilgili değişik söylenenler var. Otobana çık bir depo benzin bitir diyen var, hiç bir şey yapma diyen var ve benim de kafam karıştı. Sizlerin fikri nedir? Herkese selamlar.

500 km fazla zorlama 50 yi geçme iki kişi fark etmez ama ondan sonra yavaş yavaş gaza dokun 2000 km de geçmeden fazla zorlama otobana çıkmana gerek yok yani
 
Katılım
17 Ara 2010
Mesajlar
10
Teşekkürler F54

500 km fazla zorlama 50 yi geçme iki kişi fark etmez ama ondan sonra yavaş yavaş gaza dokun 2000 km de geçmeden fazla zorlama otobana çıkmana gerek yok yani

F54 verdiğn bilgiler için çok teşekkürler. Gördüğüm kadarıyla herkeze cevap vermeye çalışıyorsun, paylaşımların çok güzel. Paylaşımda bulunan diğer arkadaşlara da teşekkürler. Ben motoru daha pek kullanamadığım için yorum yapamıyorum, benim de tecrübelerim oldukça paylaşmaya çalışacağım. Kullandığım kadarıyla motor fena görünmüyor, gaza yüklenince şaha kalkacak gibi oluyor (Tabi daha önce mopet kullanan birine göre). Yalnız 2. vitesde ve düşük hızda arka frene bastığımda arkayı savuruyor, sanki biraz daha yüksek hızda sadece arka freni sıksam motor devrilecek gibi geldi. Ben de iki freni birden kullanmaya çalışıyorum. Bir de vites düşürürken zorlanıyorumdum, aynı motordan olan arkadaş da aynı problemi yaşamış. Servis vites pedalını iki diş yükseltmiş şimdi çok rahat kullanıyorum dedi. Ben de servise yolum düşerse yaptırtmayı düşünüyorum.
Sağlıcakla kalın.
 
Katılım
16 Ara 2010
Mesajlar
4
bilader bendede var mfh bn ilk aldıgım gunden itibaren bastım motora.dişliyi degiştirdim sonra 15 yaptım öndekini.geri dönüşümü iptal ettim.125 modenas karbüratör caktım bide üzerine yatıyom otobanda 125 kmh gosteriyo ama tbi binici olmak lazım bunun icinde
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,950
F54 verdiğn bilgiler için çok teşekkürler. Gördüğüm kadarıyla herkeze cevap vermeye çalışıyorsun, paylaşımların çok güzel. Paylaşımda bulunan diğer arkadaşlara da teşekkürler. Ben motoru daha pek kullanamadığım için yorum yapamıyorum, benim de tecrübelerim oldukça paylaşmaya çalışacağım. Kullandığım kadarıyla motor fena görünmüyor, gaza yüklenince şaha kalkacak gibi oluyor (Tabi daha önce mopet kullanan birine göre). Yalnız 2. vitesde ve düşük hızda arka frene bastığımda arkayı savuruyor, sanki biraz daha yüksek hızda sadece arka freni sıksam motor devrilecek gibi geldi. Ben de iki freni birden kullanmaya çalışıyorum. Bir de vites düşürürken zorlanıyorumdum, aynı motordan olan arkadaş da aynı problemi yaşamış. Servis vites pedalını iki diş yükseltmiş şimdi çok rahat kullanıyorum dedi. Ben de servise yolum düşerse yaptırtmayı düşünüyorum.
Sağlıcakla kalın.

bende sana teşekkür ederim fakat pejo moped bu motordan daha sorunsuz benim şahsi fikrim ön frene fazla basma yoksa kayar düşersin gazı kez zaten kompresöre bindiği için arkaya da fazla asılma yani ben daha 7000 km yaptım komresör bitti gibi bişey lastikleri değiştirmeyi unutma arka teker sert hamurlu olduğu için çok kayar iç lastikler de çok dandik ve ince değiştirirsen yolda kalmassın yani iyi sürüşler
 
Katılım
30 Ağu 2010
Mesajlar
11
Arkadaslar 2.5 lt (10Tl)lik bnzinle şehir içi 70-80 km yol gidio normalmi? sizinkiler nasıl ?
(Shell 95 oktan kullanıyorum)
 
Son düzenleme:

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,950
Arkadaslar 2.5 lt (10Tl)lik bnzinle şehir içi 70-80 km yol gidio normalmi? sizinkiler nasıl ?
(Shell 95 oktan kullanıyorum)

biraz fazla yakıyo bence fakat hırçın kullanımda fazla yakıyo nasıl kullandığını sen biliyorsundur heralde
 
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
1
dogrudur bendede aynısı var 5 tlik benzinle 40 km gidiyor.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:57 ----------

birde o kadar basmama ragmen 2 de 60 3 de 80 4 de 85 felan yapıyor. motor 1700 kmde.
 
Katılım
22 Mar 2011
Mesajlar
66
arkadaşlar foruma yeni katıldım ben de 100 mfh almayı düşünüyorum yalnız bişey merak ettim bu motorda hareket halinde vitesi boşa atabilirmiyiz.bazı cub' larda sadece 1. viteste boşa geçtiğini duydum bunda da böyle bişey söz konusu mu acaba
 
Katılım
5 Ara 2010
Mesajlar
279
Hareket halindeyken örneğin 3. vitesteyiz 2 - 1 ve N diye boşa alabiliriz yani kademe kademe düşürmek lazım..
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,950
yanlız 3 ten boşa düşene kadar motor kompresöre biner ve durursun zaten seyir halinde iken 4 ten boşa geçmez çünkü boş giden motoru durdurmak zordur hızı artar yani bu dediğiniz bence çok tehlikeli sakın denemeyin
 
Katılım
22 Mar 2011
Mesajlar
66
nasıl yani 4 te giderkende mi boşa atamıyoruz..debriyajlı motorlarda her vites arası boşluk var diye biliyorum yani mesela 3. viteste giderken 4'e atar gibi pedala basınca fakat yumuşak bir şekilde basınca vites boşa alıyo.aynı sistem cub larda yokmu..bütün rampaları viteste inmek zorundamıyım
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,950
nasıl yani 4 te giderkende mi boşa atamıyoruz..debriyajlı motorlarda her vites arası boşluk var diye biliyorum yani mesela 3. viteste giderken 4'e atar gibi pedala basınca fakat yumuşak bir şekilde basınca vites boşa alıyo.aynı sistem cub larda yokmu..bütün rampaları viteste inmek zorundamıyım

giderken boşa alamıyorsun ben bir defa denedim hem rampa inerken boşa atılmaz ki çok saçma yani benzin yakmasın diye mi boşa atacaksın

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:55 ---------- mondiali yüklerken öteki motorumu yüklemişim pardon
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Mar 2011
Mesajlar
66
yok ondan değil..biliyorum çok tehlikeli bişey fakat ben vitesli motorlarda rampa aşağı her zaman boşa atarım yani atmadan inemem alışkanlık gibi bişey yani :)
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,950
yok ondan değil..biliyorum çok tehlikeli bişey fakat ben vitesli motorlarda rampa aşağı her zaman boşa atarım yani atmadan inemem alışkanlık gibi bişey yani :)

rampaya hangi vitesle çıkıyorsan onunla ineceksin bu bir tavsiye aksini yapmasan ii olur
 
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
242
Arkadaşlar bu tip döküm jantlara sahip cup motorlara tubeless yani iç lastiksiz lastikler takılabilir mi?
 
Katılım
28 Mar 2011
Mesajlar
11
bende bu motordan var hangi yağdan koymamı önerirsiniz hangisi uzun ve yüksek performans verir
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst