- Katılım
- 10 Ara 2015
- Mesajlar
- 5,023
- Motosikleti
- Tiger1200, Tvs Apache
- Konu Yazar
- #1
merhaba mt ailesi 
hobi amaçlı bir işe giriştim ve işe yarar bir şey oldu ve paylaşmak istedim. çalışırken telefonumda müzik genelde açık olduğundan ve telefonun sesi yetmediği için mini hoparlör yapmaya karar verdim. aslında internetten çok bakındım ve bir haftadır "bewel", "cyber" ve "frisby" marka mini hoparlör beğendim ve biri 26 lira diğeri ise 40 liraydı. benim asıl endişem sesi beğenmezsem tereddütü ve egelecek malzemenin şekli ya dörtgen oluyor yada silindir şeklinde oluyor ve bu biraz bana ters bir durum.
bende kendim yapmaya karar verdim ve kısa araştırma sonrası gayet basit bir iş olduğunu öğrendim; basit bir düzenek ve kısaca nasıl yapılabileceğini paylaşayım;
+pam8403 küçük amfi devresi
+lehim makinesi
+lehim teli
+usb kablosu
+3,5mm jak (kablosu 15cm civarı olsa yeter)
+2 adet 4 ohm ve en fazla 3 watt hoparlör(ben 1 watt kullandım)
daha malzemeleri dizayn etmedim ama yinede paylaşmak istedim, bozulan bir laptobun höparlörlerini kullandım ve düşük güç + yüksek ses ile benim için en uygun kriter oldu. en memnun kaldığım durum ise ses kalitesi oldu, telefonun verdiği sesten daha kaliteli bir ses alıyorum yaptığım düzenekten, baslar daha tok ve tizlerde telefondan çıkandan eksik değil.
bozulan laptobun hoparlörleri kaliteliymiş demekki
neyse yaptığım düzeneği videoya çektim, biraz dandik bir çekim oldu ama çokta bir önemi yok, kaliteli ses anlaşılıyor zaten, kaliteden kasıt boğuk yada çok tiz bir ses yok, bas var, tiz var ve kaliteli ses. tabi video kayıt cihazı birazcık kaliteyi baltaladı ama yinede belli oluyor.
hobi olarak yapmak isteyenler için bir kaynakta benden olsun dedim; ben bunu telefonun arkasına oturtmalı bir sistem yapacağım ve bitince son halini paylaşacağım yine.
hobi amaçlı bir işe giriştim ve işe yarar bir şey oldu ve paylaşmak istedim. çalışırken telefonumda müzik genelde açık olduğundan ve telefonun sesi yetmediği için mini hoparlör yapmaya karar verdim. aslında internetten çok bakındım ve bir haftadır "bewel", "cyber" ve "frisby" marka mini hoparlör beğendim ve biri 26 lira diğeri ise 40 liraydı. benim asıl endişem sesi beğenmezsem tereddütü ve egelecek malzemenin şekli ya dörtgen oluyor yada silindir şeklinde oluyor ve bu biraz bana ters bir durum.
bende kendim yapmaya karar verdim ve kısa araştırma sonrası gayet basit bir iş olduğunu öğrendim; basit bir düzenek ve kısaca nasıl yapılabileceğini paylaşayım;
+pam8403 küçük amfi devresi
+lehim makinesi
+lehim teli
+usb kablosu
+3,5mm jak (kablosu 15cm civarı olsa yeter)
+2 adet 4 ohm ve en fazla 3 watt hoparlör(ben 1 watt kullandım)
daha malzemeleri dizayn etmedim ama yinede paylaşmak istedim, bozulan bir laptobun höparlörlerini kullandım ve düşük güç + yüksek ses ile benim için en uygun kriter oldu. en memnun kaldığım durum ise ses kalitesi oldu, telefonun verdiği sesten daha kaliteli bir ses alıyorum yaptığım düzenekten, baslar daha tok ve tizlerde telefondan çıkandan eksik değil.
bozulan laptobun hoparlörleri kaliteliymiş demekki
hobi olarak yapmak isteyenler için bir kaynakta benden olsun dedim; ben bunu telefonun arkasına oturtmalı bir sistem yapacağım ve bitince son halini paylaşacağım yine.
Son düzenleme: