mini hoparlör (ses bombası)

Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
merhaba mt ailesi :)

hobi amaçlı bir işe giriştim ve işe yarar bir şey oldu ve paylaşmak istedim. çalışırken telefonumda müzik genelde açık olduğundan ve telefonun sesi yetmediği için mini hoparlör yapmaya karar verdim. aslında internetten çok bakındım ve bir haftadır "bewel", "cyber" ve "frisby" marka mini hoparlör beğendim ve biri 26 lira diğeri ise 40 liraydı. benim asıl endişem sesi beğenmezsem tereddütü ve egelecek malzemenin şekli ya dörtgen oluyor yada silindir şeklinde oluyor ve bu biraz bana ters bir durum.

bende kendim yapmaya karar verdim ve kısa araştırma sonrası gayet basit bir iş olduğunu öğrendim; basit bir düzenek ve kısaca nasıl yapılabileceğini paylaşayım;

+pam8403 küçük amfi devresi
+lehim makinesi
+lehim teli
+usb kablosu
+3,5mm jak (kablosu 15cm civarı olsa yeter)
+2 adet 4 ohm ve en fazla 3 watt hoparlör(ben 1 watt kullandım)

daha malzemeleri dizayn etmedim ama yinede paylaşmak istedim, bozulan bir laptobun höparlörlerini kullandım ve düşük güç + yüksek ses ile benim için en uygun kriter oldu. en memnun kaldığım durum ise ses kalitesi oldu, telefonun verdiği sesten daha kaliteli bir ses alıyorum yaptığım düzenekten, baslar daha tok ve tizlerde telefondan çıkandan eksik değil.

bozulan laptobun hoparlörleri kaliteliymiş demekki :) neyse yaptığım düzeneği videoya çektim, biraz dandik bir çekim oldu ama çokta bir önemi yok, kaliteli ses anlaşılıyor zaten, kaliteden kasıt boğuk yada çok tiz bir ses yok, bas var, tiz var ve kaliteli ses. tabi video kayıt cihazı birazcık kaliteyi baltaladı ama yinede belli oluyor.

hobi olarak yapmak isteyenler için bir kaynakta benden olsun dedim; ben bunu telefonun arkasına oturtmalı bir sistem yapacağım ve bitince son halini paylaşacağım yine.

 
Son düzenleme:
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache

teşekkür ederim başkan :) benim işimi görecek, cebime koyacağım ve müziğin keyfini çıkaracağım. telefonun kulaklığından sinyal aldığım için telefonun şarjıda eksilmeyecek nerdeyse.

kullanışlı bir ses modülülü yapmış olacağım telefonum için ve cebime sığacak. lg g2 için böyle bir şey yoktu ve ben imal etmiş olacağım.

gerçi hoparlör falan vardı zaten, sıfırdan yapacaklar için masraf olacak baya. lehim tabancasıydı teliydi hoparlörüydü derken yeni bir ses bombasından pahalı olur.
 
Katılım
9 Haz 2016
Mesajlar
1,836
Benim elektronik işlerine hiç ilgim yok. Mekanikciyim mecbur kalmadıkça tamiri yerine gider yenisini alırım elektirikli şeylerin. Telefonla da hiç müzik dinlemiyorum nedense. Kulaklık çekmecede çürüp gitti.
 
Katılım
22 Eyl 2016
Mesajlar
829
Kafaya koyunca yapılıyor:)
Bir başkasının yapabildiği herşeyi kurabilme,çözebilme şansımız her zaman var.Sadece zaman gerekiyor.
Geçen bende sıfır çalışma masası aldım,baktım herkes farklı fiyat söylüyor,o hırsla 2 günde kurmuşum.40-50 kağıt vermekten kurtuldum.
O ıvır zıvır parçalardan 4 tane flash bellek büyüklüğünde plastik parça kalmış olsada geriye(onları biryere uyduramadım):)bildiğimiz masa oldu,çalışıyor:)

Lehim makinesi ve eski bir laptobun hopörlörü olsa tarifinle bende yaparım.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
bu uğraşımdan sonra farkettim ki uzaktan kumandalı düzenek ile evin bahçe kapısını bile kumanda ile açılır kapanır yapabilirim ama çoğumuz iş hayatının yorgunluğundan ötürü sadece sitres atmakla meşgul oluyor. yani birşeyler yapmak zor değil ama o kadar baskı oluyor ki üzerimizde hiç bir şey yapmak istemiyoruz bazen.

teknoloji öyle bir ilerledi ki zaten bir çok devre hazır satılır hale gelmiş. benim yaptığım mini hoparlör hazır bir devre. ben sadece hoparlör ve güç beslemesini lehimledim.

uzaktan kumanda modülü, uzaklık sensör modülü gibi bir çok devre hazır satılıyor ve bir cihaz yapmak için aslında kolaylıklar sağlanmış. elektrik değilde mekanik sevgim ağır bassaydı belkide motosikletime uzun vadeli bir turbo projesine girişebilirdim.

egsozdan çıkan hava kuvveti ile bir mili döndüreceğim ve bu mil hava filtresinin içerisine uzanıcak ve orada bir pervaneyi çevirip motor bloğuna kuvvetli hava basacak bizim gaz verme miktarımıza göre.

günümüzdeki turbolar 100 bin devirden fazla çeviriyorlar sanırım ve ciddi yağlama sistemlerine ihtiyaç duyuyorlar. ara sıra düşünüyorum turbo meselesini, performans hava filtresini orjinal filtre ile değiştirdiğim günden bu yana motor yine 90 kilometreden sonra zor hızlanır oldu. üst devirlerde sağlam hava çekemiyor ve buda yakıt karışımına kötü etki ettiğinden motor güçten kesiliyor.
 
Katılım
12 Şub 2017
Mesajlar
4,124
Arkadaşım buna güzel bir grenaj yaparsan güzel olurdu emek vermişsin uğraşmışsın harika ama bir gremajın içine koy..
 
Katılım
22 Eyl 2016
Mesajlar
829
Işık söndürme ile ilgili birşey de düşünebilirsiniz hocam:)

Duvara terlik atma ile ilgili mesela magnetli terlikte yapılabilir :):):) Fırlattın mı kalıcak duvarda.Zıt kutuplar düzeneği çekicek birbirini

Bu arada mili döndüreceğiniz egzoz hava akımı bağlantınız motoru boğmaz mı.sonuçta gelen kirli hava?
 
Katılım
12 Şub 2017
Mesajlar
4,124
uyduracağız bir şeyler :p beğenilirse seri üretime geçilecek(mesela yani :))

Bak kafama ne geldi.. Jole kutusu bul jole kutusunun kapak yerine speaker yerleştir anfi devresini de içine.. Kutunun üzerine de aktarma tuş tak güzel olur kutuyu da güzel kapla..
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
Işık söndürme ile ilgili birşey de düşünebilirsiniz hocam:)

Duvara terlik atma ile ilgili mesela magnetli terlikte yapılabilir :):):) Fırlattın mı kalıcak duvarda.Zıt kutuplar düzeneği çekicek birbirini

Bu arada mili döndüreceğiniz egzoz hava akımı bağlantınız motoru boğmaz mı.sonuçta gelen kirli hava?

hayır kübra, egsoz gazı sadece pervaneyi döndürme amaçlı işlev görücek. dönen pervane bir şekilde hava filtresinin içerisindeki pervaneyi döndürecek ve böylece motor filtreden hava çekmekte zorlanmayacak.

yani eksoz gazı hava filtresinden içeri verilmeyecek.

bu arada terlik fikri mantıklı geldi, bunu değerlendirmek lazım :p

Bak kafama ne geldi.. Jole kutusu bul jole kutusunun kapak yerine speaker yerleştir anfi devresini de içine.. Kutunun üzerine de aktarma tuş tak güzel olur kutuyu da güzel kapla..

kutu işi kolay, çokta önemli değil aslında. kutu koladan bile rahatça yapılabilir ama önemli olan cihazın işlevi bence. çünkü cebimde müzik çalacak sadece.

benim uygulamamda sorun çıktı bu arada, kullandığım 4400 mah power bank gücü 10 saniyede bir anlık olarak kesip geri veriyor. sebebini bilmiyorum. power bankın içerisinden direk pillerden güç alıp + kablosuna açma kapama swici koymam şart oldu anlaşılan.
 
Katılım
12 Şub 2017
Mesajlar
4,124
hayır kübra, egsoz gazı sadece pervaneyi döndürme amaçlı işlev görücek. dönen pervane bir şekilde hava filtresinin içerisindeki pervaneyi döndürecek ve böylece motor filtreden hava çekmekte zorlanmayacak.

yani eksoz gazı hava filtresinden içeri verilmeyecek.

bu arada terlik fikri mantıklı geldi, bunu değerlendirmek lazım :p



kutu işi kolay, çokta önemli değil aslında. kutu koladan bile rahatça yapılabilir ama önemli olan cihazın işlevi bence. çünkü cebimde müzik çalacak sadece.

benim uygulamamda sorun çıktı bu arada, kullandığım 4400 mah power bank gücü 10 saniyede bir anlık olarak kesip geri veriyor. sebebini bilmiyorum. power bankın içerisinden direk pillerden güç alıp + kablosuna açma kapama swici koymam şart oldu anlaşılan.

Ağzını burnunu kırarım ha...


:p :p
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst