Meyve Çekirdeklerini Çöpe Atmayalım

Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Az önce bir arkadaştan gelen maili paylaşmak istiyorum. Yaparmıyız???

_____

Değerli Dostlar,

Yeryüzünün aldığı yağmur oranı 10 yıllık aralıklarda artar. Bu sene (2010) dünyanın periyodik olarak en çok yağmur alan yıllarından biri olacak, yani toprağın bereketinin yüksek olacağı bir yıl.

Bu nedenle yediğiniz kayısı, şeftali, kiraz, vişne, karpuz, kavun, erik vb. Meyvelerin çekirdeklerini lütfen çöpe atmayın, hele çöp poşetlerine ASLA hapsetmeyin. Mümkünse herhangi bir yerde toprağın 10 cm altına gömün, üzerine de bir bardak su dökün.

Gömme imkanınız yoksa bir poşette bu çekirdekleri biriktirip yanınıza alın (yada arabanıza koyun) arsa, tarla, toprak yol kenarı, yamaç gibi toprağı gördüğünüz alanlara bu çekirdeklerinizi savurun, korkmayın bu çevre kirliliği değildir, aksine çevre için yeni hayattır. Doğa hemen O yeni çekirdekleri kucaklar ve besler.

Yapacağınız en kötü hareket çekirdekleri poşetlere hapsetmektir. Bunu yapmayın ve yaptırmayın.

Yapılan çalışmalarda doğaya başıboş atılan bu çekirdeklerin en az yarısının yeşerip ağaç veya bitki olduğu kanıtlanmış.

En büyük israflardan birisi meyve çekirdeklerinin çöpe atılması, ülkemiz adına küçümsenemeyecek büyük bir servet.

Daha yeşil bir ülke için, daha temiz hava için, toprak kaymasını önlemek ve yeni nesillerimize yeşil bir dünya bırakmak için hep birlikte elimizden geldiğince meyve çekirdeği gömelim, savuralım, fırlatalım.

Bu uygulama TEMA tarafından başlatıldı ve bilinçli toplum olarak bizlerin desteklerini bekliyor. Doğaya yardım etmek, gelecekte etrafımızı saracak beton ve gökdelenlerden alamayacağımız oksijeni karşılamak için bile bu çekirdeklerden çıkacak ağaçlara ihtiyacımız olacaktır.

LÜTFEN BU YAZIYI TÜM DOSTARIMIZLA PAYLAŞALIM.

_________
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Meyva-sebze çöplerini yani organik olmayan çöpleri de uygun bir varil bulup çevirip veya toprağa gömüp en doğal gübreyi elde etmek mümkün.
 
Katılım
26 Haz 2009
Mesajlar
374
bence cok faydalı bır etkınlık dusunup etkınlıgı başlatanlarıda, kutlarım ,gelecekte çöl olmaya aday gıbıyız umarım hakkımızda hayırlısı olur :cat:
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Susurluk'da görmüştüm bir apartmanın girişine ufak bir pedallı çöp kovası yerleştirilmiş,meyva çekirdeklerini buraya atalım diye.
Kovanın içine bakmıştım çekirdek vardı,oldukça ilginç gelmişti.
 
Katılım
2 Tem 2008
Mesajlar
460
benim bahçem var oraya atıyorum ara sıra isteyen bana kargolasın :)
 
Katılım
4 Kas 2009
Mesajlar
368
Az önce bir arkadaştan gelen maili paylaşmak istiyorum. Yaparmıyız???

Yapamayız, çünkü aldığımız meyvelerin çoğu artık ithal gelmektedir. Bu ithal meyveler ülkemizdeki gibi doğal yollarla yetişmemektedir. Bu meyvelerin çekirdekleri genetikleriyle oynandığı için (yani bildiğiniz gdo' lu ürün odukları için) çekirdekleri kısır meyvelerdir. Aynı tahtakale' den sebze tohumu alıp, toprağa dikip, ürünü aldıktan sonra, çekirdeklerinden veya tohumlarından yenilerini yetiştireceğimizi zannetmemiz ama hüsrana uğramamız gibi.

Doğal meyve yeme şansınız varsa ne mutlu size hiç kaçırmayın fırsatı.
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Yapamayız, çünkü aldığımız meyvelerin çoğu artık ithal gelmektedir. Bu ithal meyveler ülkemizdeki gibi doğal yollarla yetişmemektedir. Bu meyvelerin çekirdekleri genetikleriyle oynandığı için (yani bildiğiniz gdo' lu ürün odukları için) çekirdekleri kısır meyvelerdir. Aynı tahtakale' den sebze tohumu alıp, toprağa dikip, ürünü aldıktan sonra, çekirdeklerinden veya tohumlarından yenilerini yetiştireceğimizi zannetmemiz ama hüsrana uğramamız gibi.

Doğal meyve yeme şansınız varsa ne mutlu size hiç kaçırmayın fırsatı.[/QUOTEBu dogru bir bilgi fakat hepsi icin gecerli degil. Surumu cok olan salatalik , domates biber de boyle.Fakat sezonluk olan , uzum, portakal, elma, karpuz , kavun gibi urunlerde genetik ile daha oynanmiyor. Onlari dilediginizce gomebilirsiniz. Hormonlu gubre ve katki kullanildigi dogrudur, fakat cekirdek halen is goruyor.
 
Katılım
7 Nis 2010
Mesajlar
711
kısmet diyip ben savurur...gömerim...
100 çekirdekten biri tutarsa...dikili bir ağacımız olur...fenamı ??
 
Katılım
5 Tem 2009
Mesajlar
655
çok iyi bir bilgi bu,kesinlikle yapaca, zaten yapmıştım da :)

bir gün portakal yerken , çekirdeklerini kalkıp atmaktan üşenip, yanımdaki saksının içine atmıştım, toprağın içinede deil üstelik, üzerine rasgele bıraktım ve şu an baya uzun bir portakal ağacı oldu :)
 
Katılım
12 Eyl 2009
Mesajlar
129
Girişiminizi destekliyorum. Fakaat, Ticari amaçla üretilen "Tekrar tekrar satılması için" üremeyen tohumlar o kadar çoğaldiki. Buna inanan ve katılan arkadaşların ellerine asıl tohumların geçip topraklarda üremesini dilerim.
 
Katılım
5 Tem 2009
Mesajlar
655
Girişiminizi destekliyorum. Fakaat, Ticari amaçla üretilen "Tekrar tekrar satılması için" üremeyen tohumlar o kadar çoğaldiki. Buna inanan ve katılan arkadaşların ellerine asıl tohumların geçip topraklarda üremesini dilerim.


tabiki haklısın ama yine de hiç yoktan iyidir. gidip orjinal tohum alıp dikmeye insanlar zorsunur, en azından böyle kendini kasmadan da biraz faydalı birşey yapabilirler. zararın neresinden dönülse kâr :wiinkk:
 
Katılım
12 Eyl 2009
Mesajlar
129
Ve Ağaç fidanı dikmek , bakmak konusundada teşvik etmek lazım. Bir çok yerde gördüm. Nikahlarda , Özel günlerde fidan dağıtılıyor. Çiçekçilerde fidan gördüm. İmara açık olmayan alanlara alıp dikebiliriz. Bir paket sigara fiyatına iki fidan alabiliriz. Büyük şehirler beton alanlarla doldu . Ve imarlaşma uğruna , camını balkonunu kapatıyor diye var olanlarda kesiliyor. Ekelim, bakalım. Ardımızda bırakabileceğimiz en büyük mirastır. :rendeer:

5 Haziran yani bugün dünya çevre günü...
 
Katılım
23 Haz 2009
Mesajlar
383
Hiç kıvırmayalım.. Bu mail belli ki bir nebze de olsa insanları gaza getirebilmek için yazılmış ve dolanıp duruyor. Gaza gelelim o zaman. Yeter ki içimizde faydalı birşeyler yapmak hissi olsun.

Bizler motosikletciyiz, yani gezgin ruhu var çoğumuzun içinde. Kısır olmayan bir sürü tohum bulabiliriz gittiğimiz köylerden, gezdiğimiz yaylalardan.

Kısır olmayan bir botanik dünyası için ağaç dikelim o zaman.
 
Katılım
25 Eyl 2005
Mesajlar
2,339
cok güzel bi ppaylaşım ben aklıma geldikçe yapardım bu uygulamayı şimdi tekrar hatırlamış oldum
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst