takma kafana kardeş her motosiklet de olur motosiklet şanzumanları bilindiği gibi yersıkıntısından
dolayı ufaktır araba gibi yeri yoktur bununda bazı eksileri vardır mesela arabada (.1,2,3,4,5.) her vitesde ( şazuman içinde ) ikişer tane senkromaç ( debriyaja basıldığında vites geçişlerini rahatlatmak için vites dişlilerini durduran
parça dır ) bu motorlarda (senkromeç) birer tanedir o yüzden ilk vitese takarken silkeleme yapabilir bunun ne balata ile nede tel ile bi alakası yoktur tek çaresi debriyaja bastıktan 2 veya 3 saniye sonra vitese takmaktır ...