Meğer Bundanmış

VIA

Katılım
28 Ağu 2010
Mesajlar
452
MEĞER BUNDANMIŞ (başlık bana ait orjinal başlığı bulamadım veya yok öyle bişey :) )

Gidene kal demeyeceksin. ..
Gidene kal demek zavallılara,
Kalana git demek terbiyesizlere,
... Dönmeyene dön demek acizlere,
Hak edene git demek asillere yakışır.
Kimseye hak etmediğinden fazla değer verme,yoksa
değersiz olan hep sen olursun... Düşün... Kim üzebilir seni senden başka?
Kim doldurabilir içindeki boşluğu sen
istemezsen? Kim mutlu edebilir seni, sen hazır değilsen?
Kim yıkar, yıpratır sen izin vermezsen?
Kim sever seni, sen kendini sevmezsen?
Her şey sende başlar, sende biter...
Yeter ki yürekli ol, tükenme, tüketme,
tükettirme içindeki yaşama
sevgisini... Ya çare sizsiniz yada çaresizsiniz. ..
Öyle bir hayat yaşadım ki cenneti de gördüm
cehennemi de. Öyle bir aşk yaşadım ki tutkuyu da gördüm pes
etmeyi de.Bazıları seyrederken hayat ı en önden, kendimi
bir sahnede buldum,Oynadım. Öyle bir rol vermişlerdi ki okudum okudum
anlamadım.Kendi kendime konuştum bazen evimde, hem kızdım
hem güldüm halime. Sonra dedim ki söz ver kendine
Denizleri seviyorsan dalgaları da seveceksin,
Sevilmek istiyorsan önce sevmeyi bileceksin,
Uçmayı biliyorsan düşmeyi de bileceksin,
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı
seyredeceksin. Öyle hayat yaşadım ki son yolculukları erken
tanıdım. Öyle değerliymiş ki zaman hep acele etmem bundanmış
anladım.

NIETSZCHE

Sadece hoşuma gittiği için paylaştım.
 
Katılım
18 Eki 2008
Mesajlar
2,823
paylaşım için teşekkürler... yüreğinize sağlık :rendeer:

Sevilmek istiyorsan önce sevmeyi bileceksin...
 
Katılım
5 May 2009
Mesajlar
1,123
Nietszche okumaktan enteresan bir haz alırım, nedendir bilinmez... Böyle tek tek baktığınızda süper bir akla yatkınlığı vardır anlattıklarının. Yalnız sonuçta felsefesinin ne olduğunu da görmek lazım. Nietszche, zayıfların çoğalmasını engelleyerek yalnızca güçlü bireylerden oluşan bir toplum yaratmak gerektiğine inanır. Bu bir üstün-insan ırkıdır. Bu topluluk tüm güçleri kendisinde toplamalıdır ve kalan tüm insanların yaşama nedeni bu üstün-insan ırkına hizmet etmek olmalıdır. Kısacası Nietzsche'nin görüşleri faşizmin felsefi altyapısında önemli bir yer tutar.

Ne alaka? Bilemiyorum. Nietzsche'den bir alıntı görünce ben de bunları paylaşmak istedim.

Şiir güzelmiş. Daha önce okumamıştım. Teşekkürler.
 

VIA

Katılım
28 Ağu 2010
Mesajlar
452
Nietszche okumaktan enteresan bir haz alırım, nedendir bilinmez... Böyle tek tek baktığınızda süper bir akla yatkınlığı vardır anlattıklarının.

Aslına bakarsan dostum Nietszche hiç ilgimi çekmez görüşleriylede ilgilenmem ama bu şiirin son kısımlarını beğendim o yüzden nerden geldiğiylede ilgilenmedim.

Bak ne diyor " Öyle değerliymiş ki zaman hep acele etmem bundanmış anladım."
 
Katılım
22 Kas 2005
Mesajlar
1,027
teşekkurler paylaşim için,
daha önce okumuş oldugum ve hatırladığim kadarıyla da nietzsche’nin sevgilisi lou salome’ye(aşik olup,sevdiği kişi) gönderdiği bir mektuptan
alintidir bu satirlar......
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Nietszche okumaktan enteresan bir haz alırım, nedendir bilinmez... Böyle tek tek baktığınızda süper bir akla yatkınlığı vardır anlattıklarının. Yalnız sonuçta felsefesinin ne olduğunu da görmek lazım. Nietszche, zayıfların çoğalmasını engelleyerek yalnızca güçlü bireylerden oluşan bir toplum yaratmak gerektiğine inanır. Bu bir üstün-insan ırkıdır. Bu topluluk tüm güçleri kendisinde toplamalıdır ve kalan tüm insanların yaşama nedeni bu üstün-insan ırkına hizmet etmek olmalıdır. Kısacası Nietzsche'nin görüşleri faşizmin felsefi altyapısında önemli bir yer tutar.

Ne alaka? Bilemiyorum. Nietzsche'den bir alıntı görünce ben de bunları paylaşmak istedim.

Şiir güzelmiş. Daha önce okumamıştım. Teşekkürler.

kendisi aslında hep karşıt görüştür.
babası rahiptir ama atalarının tanrıyı sevmek adına öldürdüğüne inanır.
çok çetin kavram savaşları açmıştır kendisine, insanları ever ama bazı insanların daha çok sevilmesi gerektiğine inanaır.
başarısı sıradan değildir, ama dili ağırdır... okurken, işten yorgun gelip de akşam haberlerini izlerken kanapede uyuyakalmış hissi verir bana da :)
 
Katılım
30 Mar 2006
Mesajlar
933
MEĞER BUNDANMIŞ (başlık bana ait orjinal başlığı bulamadım veya yok öyle bişey :) )

Gidene kal demeyeceksin. ..
Gidene kal demek zavallılara,
Kalana git demek terbiyesizlere,
... Dönmeyene dön demek acizlere,
Hak edene git demek asillere yakışır.
Kimseye hak etmediğinden fazla değer verme,yoksa
değersiz olan hep sen olursun... Düşün... Kim üzebilir seni senden başka?
Kim doldurabilir içindeki boşluğu sen
istemezsen? Kim mutlu edebilir seni, sen hazır değilsen?
Kim yıkar, yıpratır sen izin vermezsen?
Kim sever seni, sen kendini sevmezsen?
Her şey sende başlar, sende biter...
Yeter ki yürekli ol, tükenme, tüketme,
tükettirme içindeki yaşama
sevgisini... Ya çare sizsiniz yada çaresizsiniz. ..
Öyle bir hayat yaşadım ki cenneti de gördüm
cehennemi de. Öyle bir aşk yaşadım ki tutkuyu da gördüm pes
etmeyi de.Bazıları seyrederken hayat ı en önden, kendimi
bir sahnede buldum,Oynadım. Öyle bir rol vermişlerdi ki okudum okudum
anlamadım.Kendi kendime konuştum bazen evimde, hem kızdım
hem güldüm halime. Sonra dedim ki söz ver kendine
Denizleri seviyorsan dalgaları da seveceksin,
Sevilmek istiyorsan önce sevmeyi bileceksin,
Uçmayı biliyorsan düşmeyi de bileceksin,
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı
seyredeceksin. Öyle hayat yaşadım ki son yolculukları erken
tanıdım. Öyle değerliymiş ki zaman hep acele etmem bundanmış
anladım.

NIETSZCHE

Sadece hoşuma gittiği için paylaştım.

Dostum, hayatta olduğun için çok mutluyum...
Katılıyorum... Sıfırdan başlamak cesaret ister! Yürek ister! Özgüven ister! Güç ister! Sabır ister!
Sen yine telaş et fakat son yolculuklara daha var!!

Hep bir telefon kadar uzaktayım. Her zaman arayabilirsin...
Saygılar...

(Bilmeyenler vardır belki; VIA, Van depremi yaşadı)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst