Mecidiyeköy Motosiklet Kazası 11.06.2015

Katılım
25 Nis 2007
Mesajlar
1,046
Hemen hemen hergün bir ölümlü yada ağır kaza haberleri gelmeye başladı. Motosiklet.net teki forum içeriklerine baksak 600 lük alıcam ne tavsiye edersiniz. 600 lüğe benziyor. Görenler soruyor 600 lük mü? Şeklinde akıldan mantıktan uzak, tamamen etiket ve gösteriş merkezli bir motosiklet sürücü kitlemiz olduğu kesin..

Ben şahsen kaç defa almayın diye yazı yazdığımı hatırlıyorum bu foruma. SS almayın.almayın.almayın. 250 likte olsa bu motosiklet ne İstanbula nede Türkiye ye hiçmi hiç uygun değil.. Kaza riskinizi en az x5 arttırıyorsunuz. Soyluyoruz anlatamıyoruz. Bu motosikletlerin sürüş pozisyonları doğal değil. YOğun trafik akışına hiç uygun değiller. Bu ülkede 600 cc üzeri birsürü enduro var, scooterler bile var 400 cc ve üzeri, hatta Naked motosikletler var ama SS motorlardaki bu kötü kaza oranları hepsinin toplamını 3 e 5 e katlar eminim.

NEdir bu 600 luk motor alıcam merakı şu kadar basıcam bu kadar gidicem. Bu neyin kafası..Nereye gidiyosun yolmu var sanıyomusunki otomobil sürücüsü farkında bu motosikletin ne olduğunun...

Avrupa gibi düzenli bir bölgede bile belirli bir deneyimden sonra satın alınabilen bu motorları 18 yaşında bir çocuk ben motor sürmeyi öğrendim diyerek satın alabiliyor.

Motosiklet severler olarak acınacak haldeyiz...İşimiz gücümüz 600 lük 1000 lik olsun gören ne güzel motor desin falan filan olmuş.


Ölen arkadaşa Allah Rahmet eylesin. Kalanlara Başsağlığı diliyorum...

Ancak artık bu forumda ben 600 luk ss alıcam 1000 lik alıcam diyen özellikle 30 yaş altı ve güvenli sürüş eğitimini 3n düst düzeyde almayan ve bu motorları tam ekipmanla kullanmayan kim var ise ağır ve şiddetli eleştirilerde bulunacağım.

Cehaletin bir sınırı olmalı makul ve mantıklı seviyede... Artık yeter..
 
Katılım
10 Mar 2015
Mesajlar
116
Allah merhuma rahmet eylesin. Bi an bende olabilirdim diye düşündüm. Allah hepimize kolaylık versin.
 
Katılım
31 Mar 2014
Mesajlar
1,250
Hemen hemen hergün bir ölümlü yada ağır kaza haberleri gelmeye başladı. Motosiklet.net teki forum içeriklerine baksak 600 lük alıcam ne tavsiye edersiniz. 600 lüğe benziyor. Görenler soruyor 600 lük mü? Şeklinde akıldan mantıktan uzak, tamamen etiket ve gösteriş merkezli bir motosiklet sürücü kitlemiz olduğu kesin..

Ben şahsen kaç defa almayın diye yazı yazdığımı hatırlıyorum bu foruma. SS almayın.almayın.almayın. 250 likte olsa bu motosiklet ne İstanbula nede Türkiye ye hiçmi hiç uygun değil.. Kaza riskinizi en az x5 arttırıyorsunuz. Soyluyoruz anlatamıyoruz. Bu motosikletlerin sürüş pozisyonları doğal değil. YOğun trafik akışına hiç uygun değiller. Bu ülkede 600 cc üzeri birsürü enduro var, scooterler bile var 400 cc ve üzeri, hatta Naked motosikletler var ama SS motorlardaki bu kötü kaza oranları hepsinin toplamını 3 e 5 e katlar eminim.

NEdir bu 600 luk motor alıcam merakı şu kadar basıcam bu kadar gidicem. Bu neyin kafası..Nereye gidiyosun yolmu var sanıyomusunki otomobil sürücüsü farkında bu motosikletin ne olduğunun...

Avrupa gibi düzenli bir bölgede bile belirli bir deneyimden sonra satın alınabilen bu motorları 18 yaşında bir çocuk ben motor sürmeyi öğrendim diyerek satın alabiliyor.

Motosiklet severler olarak acınacak haldeyiz...İşimiz gücümüz 600 lük 1000 lik olsun gören ne güzel motor desin falan filan olmuş.


Ölen arkadaşa Allah Rahmet eylesin. Kalanlara Başsağlığı diliyorum...

Ancak artık bu forumda ben 600 luk ss alıcam 1000 lik alıcam diyen özellikle 30 yaş altı ve güvenli sürüş eğitimini 3n düst düzeyde almayan ve bu motorları tam ekipmanla kullanmayan kim var ise ağır ve şiddetli eleştirilerde bulunacağım.

Cehaletin bir sınırı olmalı makul ve mantıklı seviyede... Artık yeter..

O motorları çocuk oyuncağı sanıyorlar. Yapmayın etmeyin pişmeden almayın dedinmi de gelip ayar veren oluyor. "Ben 600lük ile başladım bişey olmadı bik bik bik" Her şeyden önce 600lük ile başladım diyen adam doğru mu söylüyor yalan mı söylüyor onu bilmiyoruz. Velev ki doğru söylüyor olsun. Senin şansın yaver gitti diye başkasının kanına niye giriyorsun kardeşim. Ben 56 yaşındayım. Nereden baksan sırtımda 300bin kilometre vardır. Ben bile 1000lik motora binerken üç defa salavat getiriyorum. 3-5bin kilometre yapınca milletin kanına girmek helal mi oluyor! Biz para pul beklemeden aman insanlar zarar görmesin diye bu forumda çabalayıp duruyoruz. Bari genç çocukların zarar görmesine neden olmayın.

Bir de şiirsel dille motor yazana deli oluyorum. Bırakın abicim bu romantizm işlerini. Bu motor denen alete bindinmi kıçnı azraile teslim ediyorsun. Ona göre dikkatli olmalar için öğüt verin insanlara. Geçengün oğlum da bu forumdan öyle bir şiirsel tanımlama bulmuş. Yok rüzgarmış ta yok özgürlükmüş te yok ölümle alay etmekmiş te. Az daha ağız burun dalıyordum velete.
 
Katılım
25 Nis 2007
Mesajlar
1,046
Haklısın Atilla Abi büyüklerimiz olarak sizden bu konularda genç arkadaşları uyarmak adına destekler bekliyoruz. Yazık günah can gidiyor aileler perişan oluyor. 40 yaşıma geldim halen motosikletten korkuyorum. Araba kullanırken bile korkuyorum. Bu ulkenin trafik canavarı hiçbirşeyin olmadığı kadar gerçek.
 
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
1,056
Allah rahmet eylesin, geride kalanlarına sabır versin...

motor sahibi olmadığım halde, devlet tarafından motorcular için bir farkındalık yaratma projesi sunulması lazım...diye düşünüyorum...

bu biraz acı olacak ama... can kaybı yaşanan motor kazalarının olduğu bölgede...büyük afişler veya panolar asılmalı...

o kadar denyo şöförler var ki eğitimsiz... cart diye makas atıcam derken hop göremediği bir motorcuyu ezmesi an meselesi...

yada araç içi kameralara zorunluluk getirilmesi

milleti çalıp çırpmaya alıştıran siyasetçiler eminim tekrardan insanların birbirine olan saygısını arttırmaya yönelik uygulamalar yapabilir.
 
Katılım
31 Tem 2007
Mesajlar
1,367
Motor 1000rr sanırım plaka sorgulattığımda daha 1 ay önce ruhsat çıkartıldığını gördüm galiba motoru yeni almış kaza yapan merhum. Allah rahmet eğlesin. ...
Altın elbiseli Barkın:
O sezon çok şanslılarsa başlarına bişey gelmez, sonraki sezon ya tövbe ederler bırakırlar, ya da aramızdan ayrılırlar..
 
Katılım
23 Mar 2015
Mesajlar
498
Allah rahmet eylesin.bi motorcu daha eksildi zaten motorcu yok. Olanlarda gidiyor. Ben gecen bi yuksek beygirli 250 lik ss kullandim. 5 senedir motor kullanmama ragmen Aman aman dedim bune. Bastikca basasi geliyor insanin arkadaslar uzak durun resmen olum makinesi. O motora bindikten sonra kendi kendime dedimki bununla trafikte kesin basima is gelir. Ki 600 lugu hayal bile edemedim gucunu.Butun motorlarda gecerli bu risk.Ve Yuksek hiz yapmayin arkadaslar. Butun bedenimiz acikta gidiyoruz. Tehlikenin boyutu cok buyuk. 80 km gecmeyin. O hizlarla bedeninimiz disaridan gelicek en ufak tehlikelere karsi acik olarak ilerliyoruz.yere temas eden iki tane incecik teker 200 metre yuksekte elimizde uzun bi degnek ipin uzerinde dengede durmak gibi bisey bu. Eline uzun bi cubuk verseler 200 metre yukseklikteki ipin ustune cikip dengede durun deseler hangimiz dururuz hicbirimiz durmayiz yada bicagi baskasi gozumuze tuttugunda hemen cek deriz ne olur ne olmaz. Riski almayiz.ama is motora gelince sanki herkez olumsuz.Daha gecen forumda otobanda yavas gidilmez yok trafik hizli ilerliyor.Falan diye insanlar kendilerine hiz yapmak icin bahane cikariyor.Motor bu 150 km hizla giderken allah korusun teker kaysa bisey olsa. Birakin olmeyi Sakat kalmadan o kazayi atlatmak neredeyse imkansiz. Aklinizi basiniza alin. kaza olmicak diye bisey yok. Olur ama neticenin dahada agirlasmasina sebebiyet vermeyelim arkadaslar. Tedbirimizi elden birakmayalim.
 
Son düzenleme:
Katılım
25 May 2011
Mesajlar
684
Tabikide kaza olacak, burada asıl sorulması gereken soru o adamın bacağının nasıl koptuğudur.
Böyle saçma bariyer sistemi olurmu?
 
Katılım
25 Eyl 2014
Mesajlar
1,913
Tabikide kaza olacak, burada asıl sorulması gereken soru o adamın bacağının nasıl koptuğudur.
Böyle saçma bariyer sistemi olurmu?

Devletin vatandaşına değer vermediği, sadece kağıt üstü verileri seçmenin gözüne sokmak için iş yaptığı bir ülkede UMURSANMIYORUZ! O parti bu parti demeye çalışmıyorum, bu zamana kadar kim ne yaptıysa benim bildiğim bu şekilde yaptı. Taş çatlasa bariyerin maliyeti iki katına çıkar. Çok mu pahalı arkadaş, ekipmansız motora binmek gibi bir şey bu yaptıkları. Para yoksa yol da yapma o zaman, neyleyim ben milyon km yolu o yolun bir km'si bile güvenli olmadıkça.
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Kazaya dair uzun videoyu seyrettiğimde fikrim değişti. Hızın yüksek olduğu çok net, fakat enteresan bir kaç detay var, arabanın arkasına baktığımda tavan tarafında hasar var, bir de sağ çamurlukta ince bir ayrılma söz konusu. Motosiklet 100-150 metre ileride, ama aldığı hasar 100-150 metre sürüklenmişçesine bir hasar değil gibi gözüküyor. Ayrıca rahmetlinin bacağı ayrılmış, eğer kaza anında motosikletin altında kalıp sürüklendiyse bu olabilir diye düşünüyorum, veya bariyere takılıp kopma ihtimali de olabilir. Fakat motosikletten kurtulduktan sonra motosiklet 100 metre daha ileri gitmiş veya sürüklenmiş, aldığı tahribat oldukça az gibi geldi gözümü, asıl derdim bu adamın nasıl öldüğü ile alakalı. Eğer motosiklet az hasar aldıysa ve sürüklenerek değil de, sürücüyü üzerinden attıktan sonra iki tekerlek üzerinde gidip devrildiyse, bu adam nasıl öldü? Bacağı nasıl ayrıldı? Bulandırmak için sorgulamıyorum, o bölgedeki mobese kayıtlarının medyaya verilmesi gerektiği kanısındayım.
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
176
Allah rahmet eylesin, geride kalanlarına sabır versin...

motor sahibi olmadığım halde, devlet tarafından motorcular için bir farkındalık yaratma projesi sunulması lazım...diye düşünüyorum...

bu biraz acı olacak ama... can kaybı yaşanan motor kazalarının olduğu bölgede...büyük afişler veya panolar asılmalı...

o kadar denyo şöförler var ki eğitimsiz... cart diye makas atıcam derken hop göremediği bir motorcuyu ezmesi an meselesi...

yada araç içi kameralara zorunluluk getirilmesi

milleti çalıp çırpmaya alıştıran siyasetçiler eminim tekrardan insanların birbirine olan saygısını arttırmaya yönelik uygulamalar yapabilir.

Güzel öneri. İş kazaları ile ilgili kamu spotları yayımlanıyor etkili olduklarını düşünüyorum. Motosiklet ile yapılan yüksek hız, hatalara dair farkındalık oluşturmak adına bir şeyler yapılması gerekli, dev bilboardlar çok etkileyici olur, katılıyorum. Bir kaza haberi aldığımızda hemen sürüşümüze bir tedirginlik geliyor, sahte özgüvenimiz törpüleniyor. Bu bildboardlar da hafızamızda yer ettikçe sürüşümüze özenimiz artabilir.
 
Katılım
3 Ara 2012
Mesajlar
2,176
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Allah rahmet eylesin. Yakinlarina sabirlar versin. Dun e 5 te yanimdan vizzztt diye gecen racing 600 luk bir motor saniyeler icinde o yogun trafikte sinyal vermeden sanki pistte suruyormus gibi pespese seri makaslar atiyordu iyi cesaret. Sanirim motorun gucune cok fazla guveniyorlarki seri makas atabiliyorlar. Zaten araclarin yuzde 90 i cep telefonu ile mesgul olduklarindan kaza oranlari cogaliyor. Dikkat edin cep telefonlari cikmadan evvel kaza oranlari dusuktu. Adam yolda araciyla ilerlerken clas ve clanss oynuyordu.
Zaten motorlar hizli,
araclar sizi goremiyor. Ve bu yuzden sanki onlar bizi hic bir zaman goremiyormus gibi hareket ederek surekli defansif surmeliyiz. Agresif surersek bir gun patlamak söz konusu olabilir allah korusun.
Tabi egzozunuz yuksek derecede bir sese sahipse o zaman sizi diger arac suruculerinin gorme sansi fazlalasiyor. O yuzden yuksek sesli egzoz trafikte sart . kufur edenler etsin bosver. Kötü söz sahibine aittir. Ancak maalesef ozellikle istanbulda yuksek sesli bir egzoz şart ve farzdır.
 
Katılım
23 Mar 2015
Mesajlar
498
Kazaya dair uzun videoyu seyrettiğimde fikrim değişti. Hızın yüksek olduğu çok net, fakat enteresan bir kaç detay var, arabanın arkasına baktığımda tavan tarafında hasar var, bir de sağ çamurlukta ince bir ayrılma söz konusu. Motosiklet 100-150 metre ileride, ama aldığı hasar 100-150 metre sürüklenmişçesine bir hasar değil gibi gözüküyor. Ayrıca rahmetlinin bacağı ayrılmış, eğer kaza anında motosikletin altında kalıp sürüklendiyse bu olabilir diye düşünüyorum, veya bariyere takılıp kopma ihtimali de olabilir. Fakat motosikletten kurtulduktan sonra motosiklet 100 metre daha ileri gitmiş veya sürüklenmiş, aldığı tahribat oldukça az gibi geldi gözümü, asıl derdim bu adamın nasıl öldüğü ile alakalı. Eğer motosiklet az hasar aldıysa ve sürüklenerek değil de, sürücüyü üzerinden attıktan sonra iki tekerlek üzerinde gidip devrildiyse, bu adam nasıl öldü? Bacağı nasıl ayrıldı? Bulandırmak için sorgulamıyorum, o bölgedeki mobese kayıtlarının medyaya verilmesi gerektiği kanısındayım.

Motor yerde suruklenince cok hasar almaz diye dusunuyorum. arabanin yan tarafindaki darbeyi goz onunde bulundurursak muhtemelen arabanin yana vurduktan sonra bariyere carpmistir. ayagini bariyerlere carpma ihtimali cok yusek yoksa kolay kolay kopmaz hangi ayaginin koptuguda onemli belkide aracla motor arasindq sikismis olabilir
 
Katılım
31 Mar 2014
Mesajlar
1,250
Allah rahmet eylesin. Yakinlarina sabirlar versin. Dun e 5 te yanimdan vizzztt diye gecen racing 600 luk bir motor saniyeler icinde o yogun trafikte sinyal vermeden sanki pistte suruyormus gibi pespese seri makaslar atiyordu iyi cesaret. Sanirim motorun gucune cok fazla guveniyorlarki seri makas atabiliyorlar. Zaten araclarin yuzde 90 i cep telefonu ile mesgul olduklarindan kaza oranlari cogaliyor. Dikkat edin cep telefonlari cikmadan evvel kaza oranlari dusuktu. Adam yolda araciyla ilerlerken clas ve clanss oynuyordu.
Zaten motorlar hizli,
araclar sizi goremiyor. Ve bu yuzden sanki onlar bizi hic bir zaman goremiyormus gibi hareket ederek surekli defansif surmeliyiz. Agresif surersek bir gun patlamak söz konusu olabilir allah korusun.
Tabi egzozunuz yuksek derecede bir sese sahipse o zaman sizi diger arac suruculerinin gorme sansi fazlalasiyor. O yuzden yuksek sesli egzoz trafikte sart . kufur edenler etsin bosver. Kötü söz sahibine aittir. Ancak maalesef ozellikle istanbulda yuksek sesli bir egzoz şart ve farzdır.

Evet. Cep telefonları temel etken ama birde elindeki elektronik cihazlara giriş yapan kamyonlu veya minübüslü plasiyer arkadaşlar var. Onlar da ayrı bir dert. İki elleri ile direksiyona abanıp avuç içindeki o minik elektronik cihazlara giriş yapyorlar. Tabi araç kullanırken bira patates cipsi yapıp telefonla konuşanlar veya not alanlar hiç saymıyorum bile.

Dün akşam gördüğümü anlatayım çıldırın;
Zuhuratbaba lunaparkının önündeki yol 34 DV .... Direksiyonda benim yaşlarımda bir hırt. Çakma sarışın 30 civarı bir hanıfendiyi yakıştırmış yan koltuğa ve elinde akıllı telefon açık. Çoğunlukla yan koltuktaki hanımefendiye doğru eğilip akakaka kikiki ince ince yazıyor o arada gözü akıllı telefonunda cük cük cük bişeyler giriyor, o yetmedi sığır sol elini camdan çıkarıp sağa sola selam filan verip laf atıyor. Muhtemelen oralarda tanınan birisi ve yanındaki çakma sarışını vitrin yapıyor.

İşte bu adamların olduğu trafikte motor kullanıyoruz.
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Motor yerde suruklenince cok hasar almaz diye dusunuyorum. arabanin yan tarafindaki darbeyi goz onunde bulundurursak muhtemelen arabanin yana vurduktan sonra bariyere carpmistir. ayagini bariyerlere carpma ihtimali cok yusek yoksa kolay kolay kopmaz hangi ayaginin koptuguda onemli belkide aracla motor arasindq sikismis olabilir

Peki arabanın sol tavanının ezik ve camın kırık olması ? Belki araç daha önceden hasarlı olabilir, tampondan ya da tavandan.. Kamera görüntüsü olmadan ortaya çıkması zor gibi.
 
Katılım
23 Mar 2015
Mesajlar
498
Sabahlari orada cok trafik oluyor aslinda sagdan yardiriyomuydu acaba. kamera olsaydi gorurduk herseyi
 
Katılım
8 Eyl 2014
Mesajlar
146
CBF 150 ile motor hayatıma başladım.30000 km yol yaptım onunla.
Baktım bu motor yetmiyo Fazer almaya heveslendim.Bir kere test sürüşü yaptıktan sonra kendim ve eşim için o motordan vazgeçtim.Gerçekten gaz tepkileri inanılmaz farklı ve korkutucu.
Allah tüm ss motor süren arkadaşlara yardım etsin.ss almak isteyen bir arkadaşımı da vazgeçirmek için uğraşıyorum.Çünkü yaşı genç ve ss makineler şeytan gibi.
Onun yerine Suzuki İnazuma aldım.Motora her binişimde bir korku hissetmiyorum desem yalan olur.

Allah arkadaşımızın ailesine sabır versin :pale:
 
Katılım
22 Ocak 2011
Mesajlar
59
Allah mekanini cennet eylesin yakinlarina sabirlar versin ismi Numan Şekercioglu
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst