Mazotla motor iç bloğu temizliği.

Katılım
14 Ara 2009
Mesajlar
490
Merhabalar,birkaç gün önce buraya bir başlık açmıştım motor bloğunu nasıl temizleyeyim diye, pek ilgilenen olmadı.

Bende benimle aynı sorunu yaşayanların sorunu çözülsün diye adım adım anlatacağım.

Öncelikle sorunum motor bloğunun içinin kirli olmasıydı, yağ değişiyordu 3 gun sonra camur gibi oluyordu, bizde motorun yağını boşalttık( yağ filtresi ve süzgeçi de cıkarttık), mazotu motorun ıcıne 1 lt koyduk. (motor yağ kapasitesi 1 lt).

Buji kafasını cıkarttık ve marş motoruna kesik kesikbastık 20 sny kadar. Sonra kirli mazotu boşalttık. Ardından 1 lt daha koyduk, biraz daha çevirdik motorun içini, sonra onu da boşalttık, 15 dk kadar iyice süzülmesini bekledik, 1 Lt castrol yağ koyduk, motoru calıstırdık, sımıdılık sorunsuz calısıyor, yağ tertemiz halen, 3 saat kadar önce yaptık işlemi sorun cıkmadı. birkaç gün test edip sonuçları buraya yazarım, eğer bir aksilik olmazsa motorun içinin temiz olmaması sorunu çözüldü demektir.

İyi sürüşler, tekeriniz düz bassın. :rendeer:
 
Katılım
16 May 2007
Mesajlar
3,088
mazotla temizlik ilginç birkaç gün sonraki tespitlerini bekliyorum...
 
Katılım
14 Ara 2009
Mesajlar
490
mazotla temizlik ilginç birkaç gün sonraki tespitlerini bekliyorum...

Merak etme hocam, habersiz bırakmam, ama bence hiçbir kötü yanı olmayacak çünkü mazotun kaydırıcı özelliği var, hatta ve hatta çokçok ince bir yağ bile sayılır diye biliyorum :)
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Mazot son damlasına kadar boşalmış mıdır?
Gerçi kaydırıcı özelliği var diyorsun ama ne de olsa yağ değil ve yeni yağ ile karışıp onu inceltme durumu vs olabilir mi?
Gerçi bu sefer de o yağ boşaltılarak mazot da iyice atılmış olur sanırım :silent:
 
Katılım
14 Ara 2009
Mesajlar
490
Mazot son damlasına kadar boşalmış mıdır?
Gerçi kaydırıcı özelliği var diyorsun ama ne de olsa yağ değil ve yeni yağ ile karışıp onu inceltme durumu vs olabilir mi?
Gerçi bu sefer de o yağ boşaltılarak mazot da iyice atılmış olur sanırım :silent:

Hocam baktım vitesler geçmiyo gibi, bakarım yağa viskositesi düşmüşse, gider bi castrol daha alır, koyarız olur biter :cat: sorun yok yani :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst