marş sorunu

Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
7
selam arkadaslar.mondial ukt kullanicisim 2 yildir motorum en ufak ariza bile acmamisti daha 2 gun oncesine kadar.ben size basima geleni anlatayim anlayan arkadaslarda beni yonlendirsin. motumla 70-80 km hiz yaptigimda uzun far da kesik kesik sonme oluyordu bende elektirik tesisatinda soyuk var şase yapiyor dedim kendimce. baktim gercekten soyuk kablolar var farin metal kismina deyip sase yapiyor diye dusunup rahat bantlamak ve gozden kacan soyuk kablo kalmasin diye 5-6 tane sigortanin soketini cikardim bir guzel bantladim.sorunlar da bundan sonra basladi soketleri taktim hesapta ama dogrumu taktim bilemiyorum suanda sinyalleri yaktigimda far isigida sinyallerle beraber yanip sonmeye basliyor. soketleri cikarmadan once el marsim calisiyordu oda artik tik demiyor.hic tepki vermiyor.aku bitmistirdiye supeliniyorumdum yeni aku aldim yine tik yok kontagi actigimda ne vites gostergesi ne sinyal ne far ne de elmarsi calismiyor yani hic biri tepki vermiyor.simdiii ben soketlerdemi hata yaptim sizce yoksa akuden motora elektrik mi gelmiyor. ha bu arada sunu da belirteyim ayak marsi ile calistirdiktan sonra isiklar yaniyor sinyaller yaniyor ama farda dedigim gini sinyallere ayak uyduruyor. el marsina hafif dokundugumda da cirrr diye ses cikiyor yani tepki veriyor. tabi bunlar ayak marsiyla calistirdiktan sonra oluyor. evet sorun budur.hadi insallah tecrubeli arkadaslarimiz cevap verir.
 
Katılım
5 Tem 2012
Mesajlar
127
Sanırım senin iki sorunun var.
- Sinyallerle beraber diğer kısımlarda yanıyorsa şase var demektir. Ayrıca sağlam olsa bile arabalarda da aynıdır. Akü bitmesine yakın sinyaller yanmaz bozuklaşır.
- Akü bitik gibi. Aküyü çıkar ve sularını tamamla. Bakım istemez yazar ama şimdi baksan peteklerde su kalmamıştır. Sonra aküyü şarj ettir. Sanırım tekrar takınca marş basacak.

Kolay gelsin.

NOT: Aküden çıkan ve motorun şasesine bağlanan siyah kabloyu zımparalayıp tekrar şaseye bağla. Zamanla oksitlenmeden dolayı şase almıyor.
 
Katılım
24 May 2009
Mesajlar
240
Sigortan atmış olasılığı var. Ayrıca grenajı söküp soketleri değiştirerek doğru bağlantıyı bulabilirsin. Sendeki motorda nasıl bilmiyorum fakat ybr de sinyal far kontak gösterge soketleri hep farklıdır biri diğerine uymaz. Büyük ihtimal senin motorunun da böyle olması gerek. Sadece sağ sol sinyaller birbiri ile aynı soketlidirler. O da kablo uzunluğundan sağ solu ayırd edebiliyorsun.
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
7
sagol arkadsim dediklerini deniyecegim.eger duzelir veya sorun aynen devam ederse burada tekrar bildiririm

---------- Post added at 17:58 ---------- Previous post was at 17:54 ----------

Sigortan atmış olasılığı var. Ayrıca grenajı söküp soketleri değiştirerek doğru bağlantıyı bulabilirsin. Sendeki motorda nasıl bilmiyorum fakat ybr de sinyal far kontak gösterge soketleri hep farklıdır biri diğerine uymaz. Büyük ihtimal senin motorunun da böyle olması gerek. Sadece sağ sol sinyaller birbiri ile aynı soketlidirler. O da kablo uzunluğundan sağ solu ayırd edebiliyorsun.

evet farkli farkli 5-6 soket var iki soket haricinde diherleri birbirine benzemiyor ama kontak anahtarinin soketini dogru taktihima eminim neyse iki yontemide deniycem bakalim cevap yazacagim burdan
 

ygk

Katılım
18 Şub 2012
Mesajlar
401
saçmalık ya kısa devre varsa sinyaller yanmaz sinyallerle beraber diğer aksanlarda çalışıyorsa; bu sinyallerde kısa devre var demek değildir. diğer aksanın bağlantıları sinyallere bağlanmış demektir.

ikincisi adam yeni akü almış ve bu işi yapmadan öncede sorun yokmuş; nasıl oluyorda akü bitiyor birden.

bence sen kabloları yanlış bağlamışsın. bobinden elektrik almıyor motor, kabloların birinde bir terslik var. ya da akü bğalantısı kontağa ulaşmıyor bir şekilde. motor çalıştığında elektrik ürettiği için marş alır gibi oluyor ama denemeye devam edersen motor çalışıkken marş basmayı, marş motorunu yakarsın.
doğru dürüst bir elektrikçiye git, tüm kablolarını elden geçirsin bence...
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
7
saçmalık ya kısa devre varsa sinyaller yanmaz sinyallerle beraber diğer aksanlarda çalışıyorsa; bu sinyallerde kısa devre var demek değildir. diğer aksanın bağlantıları sinyallere bağlanmış demektir.

ikincisi adam yeni akü almış ve bu işi yapmadan öncede sorun yokmuş; nasıl oluyorda akü bitiyor birden.

bence sen kabloları yanlış bağlamışsın. bobinden elektrik almıyor motor, kabloların birinde bir terslik var. ya da akü bğalantısı kontağa ulaşmıyor bir şekilde. motor çalıştığında elektrik ürettiği için marş alır gibi oluyor ama denemeye devam edersen motor çalışıkken marş basmayı, marş motorunu yakarsın.
doğru dürüst bir elektrikçiye git, tüm kablolarını elden geçirsin bence...
yanlis anlasilma oldu sanirim akuyu yeni aldim ama daha takmadim hala uzerinde eski aku vardi sorunlar oldugunda.bu aksam kismetse el aticam once sigortalari kontrol edicem sonrada akudeki sase kablosunu kontrol edicem
 
Katılım
22 Eyl 2011
Mesajlar
150
Dostum denildiği gibi bir de ana elektrik sigortasına bakar mısın? Bazen temas edip bazen etmeyebilir (can tüp sigorta ise). Motorun çalışmasında tekleme gibi bir durum söz konusu mu? Aksak çalışıyormuş gibi sanki...
 

ygk

Katılım
18 Şub 2012
Mesajlar
401
aküyü takarken + kutpunda silindirimsi bir plastik göreceksin. o plastiğin içinde cam tüpten yapılmış bir sigorta var ana sigorta dediğimiz parça o. büyük ihtimalsen kabloları yanlış takınca bir tarafta + - ye değmesinden o sigorta atmıştır.
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
burada arkadaşlarımızın yazdığı yorumlar doğrudur yada yanlıştır demiyorum ama her söyleneni uygulayıp sistemi dahada içinden çıkılamaz durumlara düşüreceğin gibi canınıda sıkacaksın , neyi nereye bağladığın tabiki çok önemli ama daha fazla canının sıkılmaması ve mağdur olmaman için işin ehli birine göstermen en makbul olanıdır bahsettiğin elektirik sorununun buradan yazılarak çözüleceği durumuna anladığım kadarıyla pek inanmıyorum , arıza belki burnunun ucundadır sen görmüyorsundur yada hakikaten çok komplike bir durumdur şimdi ne yazssam motorun için sağlıklı olmaz bunun en sağlıklı çözümü yerinde gözle ve dokunarak tespittir kolay gelsin umarım sorun hallolur :)
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
7
arkadaslsr cok tesekkur ederim ilgi ve alakaniz icin sorunu tespiti sizin sayenizde yapildi ve cozuldu arkadslarinda belurtti gibi sase sonucu o cam sigorta atmis idareten simdilik iki kablo ucun birbirine bagladim sigorta koymadim.bu sekilde nekadar idare ederr sizce.yenisini takmasam be gibi sorun ile karsilasirim.birde hazir buradayken baska bir sey sorayim motorumun rampa cikarken cekisinin dustugunu hissediyorum problem ne olabilir. sibop ayarimi ister yoksa debriyaj plakasi sorunumu?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst