marmara ereğlisine küçük bir gezi

Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
bu gün hava iyi m.ereğlisine gidip bir deniz havası alalım dedik muammer beyle birlikte


birde tarihi yerler çoktur gezilip görülecek bir yer tarihide kısaca şöyle
Tarihi Bizans'a dayanan ilçenin eski adı Perinthos'tur ve MÖ 600 yılında Samoslu kolonistler tarafından kurulmuştur. Üç tarafı denizle kaplı bir yarımada şeklindeki ilçe uzun bir kıyı şeridine (32 km) sahiptir. Kapsamlı bir ticaret, gelişmiş bir ekonomi için büyük önem taşıyan iki önemli doğal limanı ve 3 iskelesi vardır.
Ayrıca deniz kenarında 3. yüzyıla ait kaya mezarları bulunmaktadır. İçerisinde bir açık hava müzesi bulunur. Perinthos iken adı Heraklia (Ἡράκλεια) olarak değiştirilmiştir. Osmanlı Türkleri Heraklia'ya Ereğli dediler. Diğerleriyle karışmaması için de marmara ereğlisi demeye başladılar. Fatih Ereğli'nin gelirini İstanbul'daki imaretine vakfetmiştir. Cedid Ali Paşa fırtınadan kurtularak geldiği Ereğli'ye bir cami yaptırmış ve çok beğendiği bu yere gelip yerleşecek olanlara kolaylıklar sağlanacağını duyurdu. Böylece ilk Ereğli halkı oluşmaya başladı
















































---------- Mesajlar birleştirildi - 19:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:54 ----------

eskiden ben burda orta okula giderken tarla sürülürken traktörün arkasından arkadaşlarım eski para topluyorlardı dedektörle aramak lazım maddi değeri yoktur ama hatıra olur

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:57 ----------

eyt beee benim truvaya bak canavar sondan 2. resim
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
iyileşsemde yeniden gezilere bende çıksam... güzel kareler paylaşım için teşekkürler....
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
vay vay vay vayyy erkin abi hangi aralık gezdiniz yahu ? :cherry: biz saplandık kaldık 4 duvar arasına herkezi kendim gibi biliyorum tabiii :cherry:

güzel bir gezi olmuş e havada güzel tekerinize elinize sağlık :)

bu arada benim buradada bir ereğli var ve ne hikmetse burasıda marmara ereğlisi :) yani marmaranın kıyısı :cherry: demek buraya kadar geliyorsunuz bana uğramıyorsunuz heeeee tamam öyle olsun :cherry: :p
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
alttan 7.resim ereğli kalesinin saldırı anında kaçmak için kullandıkları tünelim girişi buradan sahile iniliyormuş cıkış yeri üstten 5. resim burun kısmında küçük ağaç kümesinin yanında cıkışlar var ama yukarıdan kapalı girişler zamanında burada askeriyenin yakıt depolama yeriydi tehlike arz ettiğinden askeriye kapatmış

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:11 ----------

alttan 5.6. resim kıyıda ucurumun kenarında oda gibi biryer burasıda denize doğru küçük bir penceresi olan gözetleme mi desem yoksa mevzi öyle bir yer
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst