[M.T Bilgi İşlem ve Bilgisayarcılar]Grubu

Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
1,564
Pardus kullanan var mı ?

Nasıldır,artı ve eksileri nelerdir kısaca bilgi verirseniz sevinirim..
 
Katılım
29 Haz 2006
Mesajlar
3,438
cerrahi efendi 2 mesajda adamları kendine benzettin bakarmısın :queen:

içlerinde varmıs ne yapsınlar seni gorunce dayanamayıp cıkarttılar :mrgreen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:26 ----------

Pardus kullanan var mı ?

Nasıldır,artı ve eksileri nelerdir kısaca bilgi verirseniz sevinirim..

Abi linux kullanacaksan kesinlikle SUSE oneririm.
her yonden cok daha rahat ve stabil.
Arkasında NOVELL var..:bounce:
 
Katılım
8 Şub 2008
Mesajlar
14,836
içlerinde varmıs ne yapsınlar seni gorunce dayanamayıp cıkarttılar :mrgreen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:26 ----------



Abi linux kullanacaksan kesinlikle SUSE oneririm.
her yonden cok daha rahat ve stabil.
Arkasında NOVELL var..:bounce:

cıkaranların resmi var dükkan da çekilmiş atıyım istersen :queen::queen::queen::wiinkk:

yerim seni yerim :queen:
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
1,116
Pardus kullanan var mı ?

Nasıldır,artı ve eksileri nelerdir kısaca bilgi verirseniz sevinirim..

Linux mu buyrun benim.:cherry:

Pardus cok guzel bi isletim sistemidir, arkasinda da koskoca TUBITAK vardir.:cat:

Evet dusunuldugu gibi Turk yapimidir.:rendeer:

KDE yi kullaniyor,KDE baslangic icin her zaman daha iyidir.Ama ilerde Gnome u da denemeni tavsiye ederim.:wiinkk:

Gayet stabildir ve Turkce dir.

CERRAHI abim SuSe yi onermis sana stabil diye.

Ama soyle birsey diyeyim Unix tabanli programlarin farki ucurumlar olmaz cok ufak farklardir bunlar.:cat:

Eger SuSe yi stabil olarak goruyorsaniz birde Gentoo yu deneyin de stabilin sozluk anlaminin karsiligini gorun.:rendeer:
Cunku Gentoo da butun herseyi kullanici yapar zordur giris seviyesi icin degildir Kernelden kendiniz isletim sistemi yaziyormussunuz gibi hissedersiniz.
O yuzden sizin bilg. seviyeniz de onemli.


Ben Linux ta bir isletim sistemi kullanmak istersem

1.Yayginligina
2.Bir problem oldugunda bulabilecegim yardimin hizina
3.Guncel olmasina,updateleri cok geciktirmemesine
4.Gelen updatelerin buglari duzeltmis olmasina

Bakarim.

Tabi birde Linux seviyeniz nedir ne degildir baslangic icinse Pardus guzel bi secim yine Ubuntu da iyi bir tercih olur.

Ama zaten Linux tan anlarim derseniz Arch Linux la bi adim daha atabilirsiniz.Orta-zor seviye hos bir sistemdir.

Benim Pardusun en sevdigim yani "çomar".

Pardus Turk yapimi oldugu icin prog. isimleri beni cok neselendirir.çomar da hatirladigim kadari ile paket yoneticisinin ismiydi.

Ve son olarak Windows tan gecicekseniz yeterki gecin dusunmenize gerek yok gecince anlarsiniz.:cat:


Bunlarda Pardus ile ilgili belki size yardimci olucagini dusundugum siteler.

www.pardus.org.tr/

www.pardus-wiki.org/

www.pardus-linux.org/

www.gezegen.pardus-linux.com

www.pkd.org.tr/

www.pardus-edergi.org/

www.pardusblog.com/
 
Katılım
27 Nis 2006
Mesajlar
1,059
Pardus kullanan var mı ?

Nasıldır,artı ve eksileri nelerdir kısaca bilgi verirseniz sevinirim..

Pardus iyidir, kullanmanızı tavsiye ederim tübitak ve türk mühendislerin geliştirmiş oldugu bir işletim sistemidir.

Yeteri bilgiyi zaten jubaa yazmış linklerde işinize yarıyacaktır.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:43 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:41 ----------

cerrahi efendi 2 mesajda adamları kendine benzettin bakarmısın :queen:

abi seni seviyoruz :queen: ondan yani biliyorsun...
 
Katılım
29 Haz 2006
Mesajlar
3,438
abi seni seviyoruz :queen: ondan yani biliyorsun...

Bende seni seviyorum guzel kardesim benim :wiinkk:


@Juba

Haklısın bir anlamda unix tabanlı oldukları icin benzerdirler.
Ama ne hikmetse ben redhat tan nefret ederim mesela. Suse ile basladım linu seruvenime belkide o yuzden bana daha kullanılıslı geliyor.

Ben komut mıodunda kullanıyorum. Grafik arayuz kullanmıyorum. Genelde firewall ve proxy apache vs server uygulamaları kurup calıstırdıgım icin performansı ve yonetimi de cok kolay geliyor.

Yast baslı basına sadece redhat edecek bir ozellik bence.

Bizim linux turevlerini hiç kullanmadıgım icin birebir karsılastırma yapamayacagım ama sen daha iyi bilirsin bilgilisin bu konuda sanırım.
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
1,116
Bende seni seviyorum guzel kardesim benim :wiinkk:


@Juba

Haklısın bir anlamda unix tabanlı oldukları icin benzerdirler.
Ama ne hikmetse ben redhat tan nefret ederim mesela. Suse ile basladım linu seruvenime belkide o yuzden bana daha kullanılıslı geliyor.

Ben komut mıodunda kullanıyorum. Grafik arayuz kullanmıyorum. Genelde firewall ve proxy apache vs server uygulamaları kurup calıstırdıgım icin performansı ve yonetimi de cok kolay geliyor.

Yast baslı basına sadece redhat edecek bir ozellik bence.

Bizim linux turevlerini hiç kullanmadıgım icin birebir karsılastırma yapamayacagım ama sen daha iyi bilirsin bilgilisin bu konuda sanırım.

Estafurullah abi.Yani lafin gelisi abi demiyorum cidden belki abim yasinda olabilirsin ben daha 20 ye yeni girdim.:mrgreen::rendeer:

Linux a biraz merakim var arkasinda durduklari dusunce bana asil geliyor bende destekliyorum elimden geldigince yoksa oyle ahim sahim bi bilgi birikimim yok.:)

Ama butun Linux dagitimlarini denemeye calisiyorum.
Unix ve Minix ten esinlenilmistir Linux yazilirken, ustune de GNU projesi eklenmistir.Asil ismi GNU/Linux tur hatta.
Acikcasi Red Hat ten bende pek hazzetmem ama bir Windows kullanicagima Red Hat her zaman tercihimdir.:cat:

Ve senin de dedigin gibi Linux cu butun arkadaslarim ilk yukledikleri dagitima geri dondu abi nedendir bilinmez.:cherry:

Anladigim kadariyla server isleri ile falan ugrasiyorsun ben o islerden pek anlamam ama Solaris i tavsiye ederim internet ti server di falansa Solaris su anda en guvenli,stabil ve kolay kullanima sahip isletim sistemi bu is icin internette yorumlari okuyup daha iyi bilgi edinebilirsiniz belki yardimi olur.

Herkesin istedigi performans alani degisir, kimisi bilgisayar hic kasmasin su gibi olsun ister, kimisi internette hizli olmak ister, kimisi isi icin para kazanmak icin kolaylik ister yada kimisi media bilgisayari olusturmak ister.

Bunlarin her biri farkli Linux dagitimlarinda mevcut kisa bi ornek veriyim Arch Linux orta seviyenin biraz ustu bi dagitim Gentoo gibi komple siz yazmazsiniz ama yine de derlemenin cogu sizdedir sade olur, hersey elinizde olur sizden izinsiz sacma salak seyler olmaz bilgisayarda.
Ama meshur oldugu ozellik bu degil, hizi.

0,003 saniye icinde Firefox acabiliyor desem ne derdiniz?
Bu arka arkaya 50 tane firefox acsanizda degismiyor.Stabil,hizli ve sade.

Pardus un da guzel yanlari var ama kullancak adam ne istiyor o onemli.

Ben de istesem su anda Gentoo ya gecebilirim, ama Ubuntu yuklu.Gentoo hizli ve cok ustun ama benim istedigim kolaylik.Ben her update ten sonra 2 gun sistem mi derliyicem isim gucum yok ama kullanan adamada bisey demem saygi duyarim sabir isteyen birsey.


Uzun yaziyorum ama konu Linux affedin.:cherry:
 
Katılım
29 Haz 2006
Mesajlar
3,438
Estafurullah abi.Yani lafin gelisi abi demiyorum cidden belki abim yasinda olabilirsin ben daha 20 ye yeni girdim.:mrgreen::rendeer:

Linux a biraz merakim var arkasinda durduklari dusunce bana asil geliyor bende destekliyorum elimden geldigince yoksa oyle ahim sahim bi bilgi birikimim yok.:)

Ama butun Linux dagitimlarini denemeye calisiyorum.
Unix ve Minix ten esinlenilmistir Linux yazilirken, ustune de GNU projesi eklenmistir.Asil ismi GNU/Linux tur hatta.
Acikcasi Red Hat ten bende pek hazzetmem ama bir Windows kullanicagima Red Hat her zaman tercihimdir.:cat:

Ve senin de dedigin gibi Linux cu butun arkadaslarim ilk yukledikleri dagitima geri dondu abi nedendir bilinmez.:cherry:

Anladigim kadariyla server isleri ile falan ugrasiyorsun ben o islerden pek anlamam ama Solaris i tavsiye ederim internet ti server di falansa Solaris su anda en guvenli,stabil ve kolay kullanima sahip isletim sistemi bu is icin internette yorumlari okuyup daha iyi bilgi edinebilirsiniz belki yardimi olur.

Herkesin istedigi performans alani degisir, kimisi bilgisayar hic kasmasin su gibi olsun ister, kimisi internette hizli olmak ister, kimisi isi icin para kazanmak icin kolaylik ister yada kimisi media bilgisayari olusturmak ister.

Bunlarin her biri farkli Linux dagitimlarinda mevcut kisa bi ornek veriyim Arch Linux orta seviyenin biraz ustu bi dagitim Gentoo gibi komple siz yazmazsiniz ama yine de derlemenin cogu sizdedir sade olur, hersey elinizde olur sizden izinsiz sacma salak seyler olmaz bilgisayarda.
Ama meshur oldugu ozellik bu degil, hizi.

0,003 saniye icinde Firefox acabiliyor desem ne derdiniz?
Bu arka arkaya 50 tane firefox acsanizda degismiyor.Stabil,hizli ve sade.

Pardus un da guzel yanlari var ama kullancak adam ne istiyor o onemli.

Ben de istesem su anda Gentoo ya gecebilirim, ama Ubuntu yuklu.Gentoo hizli ve cok ustun ama benim istedigim kolaylik.Ben her update ten sonra 2 gun sistem mi derliyicem isim gucum yok ama kullanan adamada bisey demem saygi duyarim sabir isteyen birsey.


Uzun yaziyorum ama konu Linux affedin.:cherry:


Fazla yas farkımız yokmus bende 30 yasındayım :)

Bilgine ve ilgi duydugun konuda arastırıp ogrendiklerine hayran kaldım gercekten. Hep boyle devam et lutfen cok sey kazandırır sana maddi manevi anlamda.

Ben bir sirketin bilgi işleminde calısıyorum. 1000 kişinin uzerinde calısanı var ve bu buyuk network te desktop olarak ister istemez kullanma fırsatım olmuyor.

ilk linux kullanmaya suse ile basladım. proxy, apache, firewall gibi uygulamalaar icin gayette basarılı buldum.

Belkide hani insanın ilk gozagrısı her zaman baskadır ya belkide suse o yuzden gozbebegim :)

Sun solaris lisanlı bildigim kadarı ile o konuda sıkıntı olusturabilir belki.
 
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
1,564
http://www.ozgurlukicin.com/

Pardus hakkında yukarıdaki siteden araştırma yaptım ve iki adet farklı versiyon kurulum cd si hazırladım..

Amacım bu sistem hakkında bilgi sahibi olabilmek
Evdeki bilgisayarımda XP pro versiyon yüklü durumda bilgi düzeyim format atıp bütün sürücüleri ve çevre birimlerini kurabilirim..Bu kadar bilgiyle üstesinden gelebilirmiyim..:)
Bu konuya başlamışken konu hakkında daha derinlemesine bilgi paylaşımlarınızı deneyimlerinizi genel olarak paylaşmanızı rica ediyorum..
Yukarıda farklı isimler geçiyor bunların herbiri linux tabanlı farlı işletim sistemleri mi ?
 
Katılım
29 Haz 2006
Mesajlar
3,438
Abi ben SUSE derim :p
Ha abi bir de unutmadan soyle bir hatırlatma yapayım.
linux u kurmak icin windows u silmek zorunda degilsiin.

iki işletim sistemide durabilir bilgisayarında.
ister linux ile acarsın ister windows ile.
 
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
1,564
Abi ben SUSE derim :p
Ha abi bir de unutmadan soyle bir hatırlatma yapayım.
linux u kurmak icin windows u silmek zorunda degilsiin.

iki işletim sistemide durabilir bilgisayarında.
ister linux ile acarsın ister windows ile.

Format işlemi yapmadan windows üzerine nasıl kurulacak /kurulur mu?
 
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
1,564
C ve D olarak ayrılmış durumda c de Windows yüklü D de yedekler mevcut windowsu temizleyelim..

Atasözü :)

Virus, ferman dinlemez.
Virus bulaşa bulaşa yayılır.
Vakitsiz kilitlenen bilgisayarı resetlerler.
Az veren "sabit disk"ten, çok veren "boot"dan
Bir PC'nin nesi, iki PC'nin network'u var.
Arayan virusunu de bulur , truva atını da.
Virusunu söylemeyen anti-virusunu bulamaz.
Şifreni söyleme dostuna, o da söyler dostuna.
Bu dahil pek çok cümle yanlıştır.
Abi işlemci adaptörünü devre dışı bıraktım, alet 220 V'da canavar gibi.
Delinin biri Network'u bozmuş, 40 supervisor düzeltememiş.
PC 'in var mı derdin var.
Virusu an, antivirusunu hazirla.
Her virus bir tecrübedir.
Sosyal hayata devam etmek için RESET düğmesine basınız.
Antivirussuz PC'yi virus kapar.
Disket virusu ile gelir.
Bilgisayar oyunlarıyla hayat arasındaki tek fark hayatı save edememektir.
Sabrın sonu resettir.
Ummadığın program, makineyi kilitler.
Güzelliğine güvenme sivilce alır gider, Pc'ne güvenme virus alır gider.
Sakla utility'i gelir zamanı.
Yavuz virus, ev sahibini Doom oynarken bastırır, bilgisayarı kilitler.
Doktor ölecekmiyim?... HAYIR! Upgrade edileceksin!...
Virus : Ben programı uzantısından tanırım.
Virus olur, gözü diskette kalır.
Lütfen bu satırda durmayın, otomatik tagline çarpar.
Virus gelince "back-up" ını aldın mı, "şimdi musait misiniz ?" diye sormaz.
Virusun başı küçükken ezilir.
Yiğitlere isimleri kahramanlıktan , viruslere isimleri verdiği
zarardan sonra verilir.
Virus istedi 1 EXE, Allah verdi 2 EXE.
Her virusun bir yoğurt yiyişi vardır.
Cins virus diskette öter.
Yol sormakla, keyword aramakla bulunur.
Sabır açıdır, meyvesi resettir.
İşleyen PC'yi virus tutar.
Virus geliyorum demez.
Tuşa basmakla klavye eskimez.
Acele programa bug karışır.
Duvaksız gelin, CD-ROM sürücüsüz PC olmaz.
Virus demekle, virus bulaşmaz.
Al programın orjinalını, çekme kaygısını.
Akılsız algoritmanın cezasını eller çeker.
RAM'sız Windows oynamaz.
Sabreden derviş Windows'u çalıştırmış.
Kavuzu animatör olanın burnu 3D den kurtulmaz.
Sakınan diskte bad çıkar.
Virüsünü temizlemeyen diskini temizler.
Upgrade'i an tornavidayı eline al.
PC ciye MAC vermişler ahhh Windows'um demiş.
Sakla rutini gelir zamanı.
DOS işler Windows övünür.
Patch'ı çıkmamış programdan ümit kesilmez.
Kimine Adlib saz, kimine SB Live az
Bana bir bilgisayar verin interneti göçüreyim.
Ak antivirüs karagün içindir.
DOS kocayınca Windows'un maskarası olur.
Hatasız program olmaz.
PC'ci Microsoft'a küsmüş, Microsoft'un haberi olmamış.
Bana bilgisayarının modelini söyle sana kim olduğunu söyleyeyim.
Yaz virüsü formatlasın diskini.
Programcıyla yatan animatör kalkar.
Virüsler ilk hedefiniz internettir ileri.
Nick'ini söylemeyen chat arkadaşı bulamaz.
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Haz 2006
Mesajlar
3,438
Tamam abi sen bilirsin :)
simdi oncelikle soyle soyleyeyim..
Linux kurarken senden 3 partition ister..

birincisi

/

ikincisi

home


ucuncusu

swap

partitionlarını olusturmanı ister.

swap partitionu bilgisayarında bulunan ram in tam iki katı olmak zorundadır. ( stabil deger budur.)

sonrasında ver ayarı gelsin :)
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
1,116
Fazla yas farkımız yokmus bende 30 yasındayım :)

Bilgine ve ilgi duydugun konuda arastırıp ogrendiklerine hayran kaldım gercekten. Hep boyle devam et lutfen cok sey kazandırır sana maddi manevi anlamda.

Ben bir sirketin bilgi işleminde calısıyorum. 1000 kişinin uzerinde calısanı var ve bu buyuk network te desktop olarak ister istemez kullanma fırsatım olmuyor.

ilk linux kullanmaya suse ile basladım. proxy, apache, firewall gibi uygulamalaar icin gayette basarılı buldum.

Belkide hani insanın ilk gozagrısı her zaman baskadır ya belkide suse o yuzden gozbebegim :)

Sun solaris lisanlı bildigim kadarı ile o konuda sıkıntı olusturabilir belki.

Abimde 31 yasinda.:mrgreen:Buyugumsun saygim sonsuz.:rendeer:

Abi iste elimden geldigi kadariyla ogrenmeye calisiyorum kimse ogretmedi hepsini internetten kitaplardan ogrendik daha bi yarari olmadi bekliyorum.:mrgreen:

Evet lisans problemi olmasa bu konuda tek gecilesi bir isletim sistemi oldugunu duydum.Bircok banka network agini bu isletim sistemi uzerinden yurutuyor cunku kararli ve guvenli.

Ama Linux ta kucumsenemez unutmamak gerek ki Yahoo gibi buyuk firmalar Linux serverlari ustune kurulu.:cat:

Tasarslan bahsettiklerimin hepsi GNU/Linux cekirdegi uzerinden turetilen dagitimlar nerdeyse hepsi bedavadir ve Windows tan yuzlerce kat daha iyidir.

Windows u ne kadar sevmesemde bagimli oldugumuz noktalar oluyor o yuzden bende Cerrahi abimin dedigi gibi Windows un yaninda kurmani tavsiye ederim.

Bunun icin "birim kucult" denilen olayi yapman gerekir ben ek isletim sistemini bu sekilde kurdum.

http://www.cagataycebi.com/

Bu siteye girip soldaki seceneklerden GNU/Linux a tikla, en asagidakinin bi ustundeki konuya gir ve orayi oku.

Ubuntu kurulumu anlatilmis ama seninde basta yapman gereken sey ayni.Cd yi takma kismina kadar hersey ayni isleyiste.

Sana bir tavsiye oyle abarti bi alan ayirma 50 gb falan Linux oyle Windows gibi canavar degildir mutevazi bi sistemde bile calisir.

Bu arada verdigim site cok guzel bi sitedir her Linux kullanicisina tavsiye ederim Cagtay Cebi gercekten begendigim ve hayran oldugum bi insandir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst