LÜTFEN YARDIM--bmw f650 debriyaj balatası değişimi hakkında

Katılım
27 Eki 2015
Mesajlar
17
Merhaba arkadaşlar. An itibari ile motorumun debriyaj balatasını değiştirdim. Ama bir sorunum var.

Yaptığım işlemler: Yağ boşaltıldı, su boşaltıldı, benzin boşaltıldı. Motoru yan yatırdım rahat sökmek için. Söktüm balataları değiştirdim. monte işlemini yaptım. Sorun şu ki; debriyaj kolu hiç dönmüyor kütük gibi olduğu yerden milim kımıldamıyor. Hatta iki kere söküp taktım kapağı bir yanlış mı yaptım diye ama internetten araştırdığım ve yazılan talimatlara hatfiyen uyarak değiştirdim. Henüz tam toplamamışken bi yanlış yaptıysam düzeltmek istiyorum.

Bu konuda bilgi sahibi arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.
 
Katılım
14 Tem 2015
Mesajlar
462
Benim motorumda tam olarak aynı sorun başıma geldi. Debriyaj plakalarının oradaki, tutan bir somun var. O iyi sıkılmadığı için oluyor
 
Katılım
27 Eki 2015
Mesajlar
17
istanbul baltalimanı halen beklemedeyim :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:02 ----------

tam olarak hangi somundan bahsediyoruz?
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
4,435
Debriyaj mili var ise , içerisine girmesi gereken murcu ıskalamış ve kenarından sürkli baskı yapacak şeilde takılı kalmış olabilir.

Yayları haddinden fazla/aşırı sıkmış olabilirsiniz.

(yukarıda yazılanlar, söz konusu motoru tanımadan, fikir vermesi açısından yazılmış anektodlardır, sorunu çözemez iseniz servis/ustanıza danışınız.)

https://www.youtube.com/watch?v=wpwG9nPqIBM

Amma gıcık bir yapısı varmış bu nanenin , su boşaltımı vs.. videoya bakınız. debriyaj manivelası konum sorunu gibi.
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Eki 2015
Mesajlar
17
yardımlarınız için teşekkür ederim. sorunu illede ben çözeceğim. kararlıyım :)
 
Katılım
22 May 2010
Mesajlar
2,422
debriyaj tasını komple söküp tekrar takmayı deneyin bende yeniköy baglarda oturyorum suan istanbulda olsam yardıma gelirdim . kolay gelsin
 
Katılım
18 Haz 2016
Mesajlar
2
depriyaj tasının ortasındaki mili depriyaj kapanın üstündeki mil in kertikleriyle karşılatıp takarsanız probleminiz çözülür
 
Katılım
2 Haz 2007
Mesajlar
5,075
Yaylar çok sıkıdır, kapağı açın. Motoru sehpaya alın vidaları gevşetin vidaların boşluğunu el ile alın vitese takın tekeri çevirin göbek dönüyorsa 1 er tur sıkın teker kitlenene kadar 1 tur 1 tur sıkın kitlendiği zaman vidalar dış kapağa sürtenmeyecek şekle gelene kadar yine sıkın
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst