- Konu Yazar
- #1
Merhaba saygı değer Motorsiklet kullanıcıları ve Ustaları, öncelikle sağlıklı huzurlu Güvenli sürüşler ve bol kazançlar diliyorum, ben yeni motosiklet Tamirciliğine başladım, Dükkana bir müşteri uğradı, BANA usta Aküyü yeni aldım 2 gün oldu yine bitiyor dedi hemen konjektörden şüphelendim ve konjektörü öltüm kısa devre vardı, değiştirdim Sorun çözüldü aradan 1 hafta geçti müşteri tekrar uğradı Motorun aküsü tekrar bitiyor diye, Bu sefer yine konjektörden Şüphelendim konjektörü ölçtüm diyot kademesinde + ila - arasında herhangi bir kısa devre yok ve 1060 değer aldım Statörden gelen sarılardan da 504 504 değer aldım kısa devre yok, Yani konjektör sağlam diye düşündüm, daha sonra statöre bakayım dedim birde baktım volantın içerisinde marş kitlemenin civatası çıkıp sargıyı parçalamış, neyse yeni sargı aldım taktım, fakat yine akü şarj olmuyor, hemen Avometreyi ac konuma alıp iki sarı kablo arasında ölçüm yaptım rölantide 9 10 VAC Değer veriyor, Gaz verdiğimde Aydınlatma şiddeti yükseliyor, Fakat avometrede Yüksek devirde Voltaj düşüyor yükselmiyor??? Sarı kablo ile yeşil şase kablo arasında kısa devre yok, hala halaa diye düşündüm ve tekrar konjektörden şüphelendim hani eski statör civata yüzünden parçalanmıştı ya belki kısa devreye düşüp konjektörü bozmuştur diye, fakat avometre ile ölçtüm konjektörü sağlam gözüküyor. BU SEFER YANIMDA BİR BAŞKA MOTOR VARDI CG Onun Konjektörü söküp bir şekilde uyuşturup ALTAİ TANK CUP ALT MOTORLU motora uyuşturdum BİR BAKTIM Kİ AKÜ 13.20v ile ŞARJ OLUYOR :thumright işin ilginç tarafı eski Konjektör ile Cg den söküp takıp uyuşturduğum konjektörde DİYOT KADEMESİNDE Hemen hemen aynı değerleri gösteriyor, UYDURMA KONJEKTÖRÜ SÖKÜP TEKRAR CGye montajladım ve 0 yeni orjinal girişli soketli Konjektör aldım taktım YİNE OLMADII NEYSE GİDİP DEĞİŞTİRDİM CG ALDIM FAKAT BU BİRAZ DEĞİŞİK SOKETLİ İDİ FAKAT BU DA ŞARJ ETMİYOR, diyot değerleri sorunsuz, aldığım orjinal Konjektör 8v 10v şarj ediyor, Cg Modelli 3v şarj ediyor, Uydurma olarak sökmüş olup deneme yaptığım motorda da statör ölçümü yapmıştım ve onda da 7v ac alıyordum fakat cg nin aküsü en düşük 13.9 vdc ile şarj oluyordu.