astigmatı tolere eden lensler biraz sıkıntılıdır. gözünüze en uygun olanı seçebilmek için mecburen deneme yanılma yöntemini uygulayacaksınız. lens olayı biraz şampuan seçimine benzer. bir kişi için uygun olanı diğer kişi de aynı sonucu veremeyebiliyor. mümkün olacaksa birer tane bedelli veya bedelsiz deneme numunesi isteyin.
daha önce Bausch&Lomb Soflens 66 Toric ve Bausch&Lomb Purevision Toric lens kullandım. gözümde kuruyup küçüldüğü için rahat edemedim. iki yıl kadar önce bir optikçi Acuvue OASYS Toric lensi önerdi. bu üründe memnuniyetsizlikten kaynaklanan geri iadelerin çok az olduğunu, alan kişilerin büyük bir kısmının rahat ettiğini söylemişti. gözlük kullanmaya geri döndüğüm için deneyemedim. o zamanlar Bausch&Lomb Purevision HD2 Toric lensi piyasada yoktu. dolayısıyla bu lensin başarımı hakkında bir fikrim yok. Acuvue OASYS Toric ile Purevision HD2 üzerine yoğunlaşmanı öneririm. ama yukarıda bahsettiğim gibi en uygun olanına gözlerin karar verecek. belkide hiç biri uygun olmayacak.
şuraya bir göz atabilirsin:
http://www.lensci.com/toric-lensler