Led li Stop Kervanına Bende Katıldım :) Buyrun İçeri :)

Katılım
29 Kas 2005
Mesajlar
277
vallahi helal olsun eline sağlık...her yapılana kusur bulmayı seven japoncularada selam lar:cat:
 
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
1,978
bu işlemi hyo gt 250 r içinde yapabilirsen senle özelden bir konuşak.bende böle bir usta arıyorum :mrgreen:
 
Katılım
18 Ocak 2007
Mesajlar
2,413
Sagolun arkadaslar tesekkurler elımızden geldıgınce yaptık bısıler :) Playboy_77 Yardımcı olmaya calısırım ama GT250R ın tesısat nasıl nedır bılmıyorum kac volt gelıyor fren ve parklara vs vs stobun seklı nasıldır nedır vs vs :)
 
Katılım
27 Eyl 2007
Mesajlar
1,686
vay be süper:cat:
ben şöyle birşey düşünmüştüm frene bastığında stop şeklinde lamba yanacak el olarak
 
Katılım
18 Ocak 2007
Mesajlar
2,413
vay be süper:cat:
ben şöyle birşey düşünmüştüm frene bastığında stop şeklinde lamba yanacak el olarak

Yapılabılır hayal gucumuze baglı bu tur seyler sekıl cıkarmak ıcın ufak ledlerden 3mm falan olabılır o seklı bı kagıda bastıktan sonra yapılır olmaz dıye bısı yok :cat:
 
Katılım
13 Ocak 2006
Mesajlar
973
Tebrik ederim çok güzel olmuş.Benim de bazı sorularım olacak.Bu ledlerden farklı renklerde kullanıp bir kısmını sarı bir kısmını kırmızı alsak ve sarıları sinyal amaçlı kullansak olur mu?Bu yaptıkların sana ne kadara mal oldu?Farı sökmüşken ve ledleri monte ederken de foto çekseydin biraz daha açıklayıcı olurmuş.Ellerine sağlık:cat:
 

OKD

Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
161
Bir konuyu sormak istiyorum. Ben de top case ve stop lambası üzerine üçüncü bir led koydum. Top case için toplam onsekiz ledli bir bir sistem yaptım. Fakat hiç araya direnç koymadım. Yaklaşık bir yıldırda hatasız çalışıyor. Direnç konulmamış olması sorun yaratabilir mi? Stop lambası üzerine koyduğum ise otolar için hazır üretilmiş türden. Direkt bağlanabiliyor diye bağladım. Sanırım içinde gerekli ayarlamalar vardır diye düşünüyorum. Araya direnç koymak elektirik olarak bize ne gibi bir fayda sağlamakta?
 
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
226
süperr

:cat:arkadaşım süper olmuş nasıl yaptığınıda iice kawradım belki bende denerim ellerine sağlık:cat:
 
Katılım
18 Ocak 2007
Mesajlar
2,413
Bir konuyu sormak istiyorum. Ben de top case ve stop lambası üzerine üçüncü bir led koydum. Top case için toplam onsekiz ledli bir bir sistem yaptım. Fakat hiç araya direnç koymadım. Yaklaşık bir yıldırda hatasız çalışıyor. Direnç konulmamış olması sorun yaratabilir mi? Stop lambası üzerine koyduğum ise otolar için hazır üretilmiş türden. Direkt bağlanabiliyor diye bağladım. Sanırım içinde gerekli ayarlamalar vardır diye düşünüyorum. Araya direnç koymak elektirik olarak bize ne gibi bir fayda sağlamakta?

Eğer hazır bır sıstem aldıysanız onun ıcersınde Led lerı fazla VOltaj dan koruyacak gereklı komponentler vardır..Extra bısı baglamanıza gerek yoktur..
 
Katılım
25 Tem 2008
Mesajlar
11
çok güzel olmuş ama ben denemeyim elektrik işi kolay deil bi bakarsın motor kapkara olmuş:)
 
Katılım
17 Haz 2006
Mesajlar
571
Motosikleti
Yamaha Fazer 800 ABS 2011
Dedim neymiş bu bende bi yapayım dedım :mrgreen: 8mm Beyaz Mantar Led ve Transistör Kullandım Tamamını Direnç ile Yapmadım sadece Transistoru korumak ıcın onune bir kac tane koydum.. Parkları ıcınde Zener Diyod ve 1 kac direnc oda Zenerı Korumak ıcın..

İLk once tasarımı nasıl olsun dıye dusundum ve AutoCad den yardımımızı aldık :p

16072008002ol7.jpg


SOnra kagıda bastık taslaklarımızı

16072008004bl0.jpg


Ve bitmiş hali

Bu Parklar

1003117sd6.jpg


Buda Fren

1003118zs9.jpg


benim gibi ilgili meraklı as çok da elinden gelen biri olarak projenin tamamını paylaşmanı beklerdim.
mesela direnç değerleri sayısı tranzistör ismi cismi neyse ledlerin özelliği her neyse piyasada nerden nasıl bulunur ve baskı devresi vs vs vs
genede eline sağlık yerinde olsam ledlerin sayısını arttırırdım.
devreyi paylaşırsan çok sevinirim.
 
Katılım
30 Ara 2005
Mesajlar
186
güzel olmuş,
bende 600f'e yaptırmak istiyorum, kaça patlar acaba?
 
Katılım
18 Ocak 2007
Mesajlar
2,413
Arkadaslar Dırenclerı Paralel Baglayıp Parlaklıgına gore artırıp azaldım ama hepsının toplamını suanda bılmıyorum ama bakıp yazarım Transıstor suan aklımda degıl onuda solerım buraya yazıcam...Ayrıca devre seması falan yok ben bıraz pratık olsun dıye yaptım O ledlerın durdugu sey uzerıne kırmızı folyo yapıstırılmıs CD dır :p Arkasında lehım ıle Ledlerın uclarını paralel bagladım 2 gruba ayırıp Yapım asamasında cıdden fotograf cekmedım aklıma gelmedı gercekten cunku bu konu daha once cok anlatıldı sanırım ondan ıhtıyac duymadım..Ki yapım asamasında bısı yok Ledlerı yerıne koyup - lerı - lerle + ları + larla baglayıp Paralel baglantı yapacaksınız...Ancak orta kısımdakı parklarda 8 led oldugundan orayı Zener ( 7,5 V) baglayıp onune de Zenerı ısınmadan korumak ıcın Watt lı drenc dıye tabır ettıgımız dırenclerden aldım sanırım Ceyrek Watlık 4 tane 100 OHm luk aldım parlaklıgına gore azaltıp artırdım Elımde bır suru dırenc vardı deneye deneye ayarladım o yuzden tam rakam olarak bakmadım uzerındekı renklere... Ancak Fren grubunda 16 tane LEd oldugundan ve daha fazla akım cektıgınden dolayı Zenerde sorun(cok fazla ısınıyordu) yasadım az bıraz karsıtırıp suan ısmı gelmeyen ama babama sorup(babam bı ara hobı amaclı ugrastıydı bunlarla onun aklında vardır kesın) hemen buraya yazacagım Transıstor geldı aklıma bu transıstor ek bır devre olmaksızın gelen V yı 8 V da sabıt tutuyor ancak dırek baglandıgında Isınma sorunu yaptı onunda onune dırenc baglayarak ısınma sorununu hallettık..Daha sonra Tesisatdan gelen 3 kablo var bırı Fren bırı Park bırı Topraklama yada - dedıgımız uc..Bunlarında hangısı fren hangısı park oldugunu anlamak ıcın parklar acıkken Avometre ıle olcum yaptık Voltaj gelen kabloları bulduk onlar parktı sonra frene basıp olcum yaptık frene basınca Voltaj gelen kabloda Fren dı Ona gore kablo baglantılarını yaptık..Ancak Transıstorde 3 ayak oldugundan bu kablolardan bırı Şase ıstıyor onuda Motorun Sasesıne bagladık...


Ledler 8mm Mantar Beyaz Led dir..6.2 - 6.4 volt arası gerılımle calıstıkları ıcın tercıh ettım cunku dıger LEd ler 3,5 v gıbı bı degerle calısır ve Akuden gaz actıgınızda nerdeyse 16V lara cıkan gerılımı o degerlere dusurmek ıcın daha fazla dırenc baglamak gerekır buda Isı sorunu getırebılır ve az yuksek gerılımde LEd ler kesılebılır..
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Eyl 2005
Mesajlar
105
Bilgin abi süper olmuş... Nerden aklına geliyo böyle şeyler ya insan yaratıcı olmasın.... Ben de sinyalleri böle istiyorum yeni taktıklarım hiç belli olmuyomuş. Arkamdan gelen motora ne tarafa dönüceğimizi elimle işaret ediyom :mrgreen: Sadece gece belli oluyo....
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst