Ktm duke 390 mı svartpilen 401 mi

Katılım
28 Haz 2024
Mesajlar
82
bu iki motosikletten birini almayı düşünüyorum.
Haftasonları yol yapacağım hafta içi günlük kullanım olarak hangisi daha mantıklı?
bu motosikletleri kullanan arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,021
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
bu iki motosikletten birini almayı düşünüyorum.
Haftasonları yol yapacağım hafta içi günlük kullanım olarak hangisi daha mantıklı?
bu motosikletleri kullanan arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim.
Bunlar karenajları ve ergonomileri hariç temelde aynı motosikletler. Hangisinin tipi ergonomisi hoşunuza gidiyorsa onu alın.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Svartpilen yuvarlak farı ile retro bir görünüme sahip bana göre daha güzel değil çok daha güzel görünüyor böcek gibi KTM lerden 🙂
teknik aynı KTM yada Bajaj dan gelmekte

Farklı yada elit görünmek için tercih edilebilir ama markayı bilmeyen adam Çin malı mı bu derse keyfin kaçabilir 😅
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,876
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
ktm daha mantıklı ben husqvarna alıp satarken üzülmeyen görmedim
 
Katılım
5 Ağu 2022
Mesajlar
443
Motosikleti
KAWASAKI Z500SE- HONDA SH125İ
ben zamanında duke 390 alacaktım ama kafa tasarımını hiç sevmediğimden Dominar 400 almıştım
ama svartpilenin kendine has bi tasarımı var ama sanırım duke 390 makyajlandı ekran felan değişti özellik bakımından daha dolu diye biliyorum birde grenajları parlak ve canlı onunda öyle bir albenisi var ama o kafa yokmu beni bitiriyor duvara çarpmış dümdüz surat gibi duruyor :(
 
Katılım
25 Nis 2019
Mesajlar
930
Motosikleti
Honda CB125F
Svartpilen daha yakışıklı ama KTM'in 2.el piyasası daha canlı
 
Katılım
2 Eyl 2022
Mesajlar
69
Duke 390'in kafa tasarimini tek seven benim herhalde. Harikalar. Hele ki bu yeni modelleri.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,021
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Svartpilen daha yakışıklı ama KTM'in 2.el piyasası daha canlı
Ciddi ergonomi farkları da var motorların. Yanlış hatırlamıyorsam Svartpilenlerin gidon daha geride yukarıda / daha dik bir oturuş sunuyordu...
 
Katılım
25 Nis 2019
Mesajlar
930
Motosikleti
Honda CB125F
Ciddi ergonomi farkları da var motorların. Yanlış hatırlamıyorsam Svartpilenlerin gidon daha geride yukarıda / daha dik bir oturuş sunuyordu...
Arkadaş hafta sonları yol yapacağım demiş. Sürüş daha dik oluyorsa şahsen tercihim Svartpilen olurdu.
 
Katılım
28 Ağu 2015
Mesajlar
1,233
Motosikleti
DUKE 250
duke 250 - svartpilen 250
duke 390 - svartpilen 401

ikisinin motor blokları, mekanikleri aynı,
tarzları farklı, svartlar biraz daha retro tarzda, minimal tarzda offroad yapılabilir , duke daha çok asfaltta kullanmaya müsait.
tarzı hangisinin hoşuna gidiyorsa onu al.
dip not: duke 250 den bildiriyorum, selesi çok kötü göt ağrısı yapıyor, svartta varmı bu sorun bilmiyorum.
 
Katılım
5 Kas 2024
Mesajlar
123
Motosikleti
ADV 350 (mefta)
bu iki motosikletten birini almayı düşünüyorum.
Haftasonları yol yapacağım hafta içi günlük kullanım olarak hangisi daha mantıklı?
bu motosikletleri kullanan arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim.
Bu sorunun cevabı sen ne istiyorsun hangisini daha yakışıklı buluyorsun. Çünkü iki motorda aynı bloğa ve aynı özelliklere sahip.
Burda asıl dikkat etmen gereken şey bana sorarsan alacağın motoru hangi amaçla kullanıcaksın.
Örnek olarak
(%70 şehir içi - % 30 uzun yol gibi ) çünkü uzun yola gelen makineler değiller. (yaparmı yapar o ayrı bir konu kendimde yaptım en ufak sorun yaşamadım motorla ilgili ama inanılmaz yoruyor gerek rüzgar gerek titreşim)

Bu iki motor arasında kalıcak olsam şahsen kendim 390 alırdım.
Yaklaşık 17 bin km 2 tane duke 250 ve 1 tane 2 bin km kadar 390 bindim.
Tek diyeceğim şey şehir içi için ve a2 ehliyet için kendi şahsi fikrim 390 duke kadar eğlenceli bir motor bulamazsın.

Ama bahsettiğin iki motorda uzun yol yapmalık bir motor değil.
5 bin devirden sonra hangi viteste olursan ol aşırı bir titreşime maruz kalıyorsun ve bu titreşim öyle az sayılacak türden değil (tek silindir olmasından kaynaklı).
Yaklaşık 550 km bir yol yaptım ve 190 - 200 km ye yakın hiç durmadım ve hem ayaklarımın altı hem götüm karıncalanıyordu.
Ktm kullanıcısı olarak en sinir bozucu olan konu servis pahalılığı, onun haricinde parçada sorun yaşamazsın granajından tut en zart zurt parçasına kadar 1 haftada temin edebiliyorsun.(istanbulda yaşıyorum burası için konuşuyorum)

Kendi fikrim yaptığım ilk uzun yoldan sonra değişti yaklaşık 1 - 1.5 aydır orta sınıf motor bakıyorum (adv-sport touring ) tarzında.
 
Katılım
8 Haz 2023
Mesajlar
294
Motosikleti
tehlikeli pıskileyt
duke 250 - svartpilen 250
duke 390 - svartpilen 401

ikisinin motor blokları, mekanikleri aynı,
tarzları farklı, svartlar biraz daha retro tarzda, minimal tarzda offroad yapılabilir , duke daha çok asfaltta kullanmaya müsait.
tarzı hangisinin hoşuna gidiyorsa onu al.
dip not: duke 250 den bildiriyorum, selesi çok kötü göt ağrısı yapıyor, svartta varmı bu sorun bilmiyorum.
Göt ağrısı ciddi bir konu bu arada bursaya gittim geldim biraz hızlı gittim titreşimden ve selenin sertliğinden cidden götüm uyuştu hatta dönüşte elleri ayakları hissetmemeye başladım gaz kolunu tutamaz oldum. Ama sonra çanakkaleye gittim geldim 200km daha fazla yol yaptım sakin gidince sıfır yorgunluk gittim geldim. Daha da tek silindire tövbe ettim. Bu arada senin de motoru değiştirme zamanın geldi gibi abi. 😀 Ben ağustos gibi değişeceğim inşallah.
 
Katılım
28 Ağu 2015
Mesajlar
1,233
Motosikleti
DUKE 250
Göt ağrısı ciddi bir konu bu arada bursaya gittim geldim biraz hızlı gittim titreşimden ve selenin sertliğinden cidden götüm uyuştu hatta dönüşte elleri ayakları hissetmemeye başladım gaz kolunu tutamaz oldum. Ama sonra çanakkaleye gittim geldim 200km daha fazla yol yaptım sakin gidince sıfır yorgunluk gittim geldim. Daha da tek silindire tövbe ettim. Bu arada senin de motoru değiştirme zamanın geldi gibi abi. 😀 Ben ağustos gibi değişeceğim inşallah.
bende bu aralar Eliminatör 500 veya forza 250 takıntısı başladı, bir gece ansızın olabilir bunlar.
 
Katılım
8 Haz 2023
Mesajlar
294
Motosikleti
tehlikeli pıskileyt
bende bu aralar Eliminatör 500 veya forza 250 takıntısı başladı, bir gece ansızın olabilir bunlar.
Fiyat olarak da tarz olarak da uzak motorlar aslında nasıl ikisi arasında kaldın abi. Gerçi ben de en son 1200 super tenere ile 450mt arasında kalmıştım.
 
Katılım
28 Ağu 2015
Mesajlar
1,233
Motosikleti
DUKE 250
Fiyat olarak da tarz olarak da uzak motorlar aslında nasıl ikisi arasında kaldın abi. Gerçi ben de en son 1200 super tenere ile 450mt arasında kalmıştım.

yamaha ve honda bayilerinin karaborsa teşviği nedeniyle xmax yada forza alamadım, satışta duke vardı o sebeple aldım, en başından beri aslında istediğim maxiscooterdı. arkadaş çevremin çoğunluğu da halen forza 250 kullanıyor, bu yüzden haala forza alasım var.
eliminatör de ilk çıktığından bu yana hep beğendiğim bir motor, bu yüzden istiyorum.
dükümü de seviyorum aslında ama, bu motorla hanımla birlikte pek rahat dolaşamıyoruz.
 
Katılım
28 May 2010
Mesajlar
617
Motosikleti
Hero X-Pulse 200 4v
İkisi temelde aynı motorlar. Tarz ve donanım farkları var. Duke piyasası daha fazla olan bir motor ama Svartpilen bana da daha çok hitap ediyor. 13.000 km 250 duke kullanmış biri olarak bu blokların çok titrediğini söyleyebilirim.
Dün Classic 350 ile 540 km ( Bursa Pamukova Geyve Taraklı Göynük Mudurnu Abant - gidiş dönüş) yol gittim. Bütün gün boyunca Duke'teki 1.5 saatlik gittiğim yol kadar ağrımadı toto.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst