- Konu Yazar
- #1
Öncelikle herkese güvenli sürüşler.
2020 Haziran ayında KTM Duke 250 motorumun yan ayaklığı gövdeye bağlayan vidalarından bir tanesi düştü. Tabi ben vidanın düşmüş olduğunu farketmedim. Motorun yağını eklemeye çalışırken motor devrildi. Neyse o hasarı bir şekilde yaptırdım. Vidayı civatacıdan buldum, usta sıkmadan önce metal metale yapıştırıcısı ile yapıştırmasını söyledim. "Ben bu işlere ömrümü verdim, benden daha iyi mi biliyorsun?" falan filan bir sürü laf okudu ve yapıştırıcı sürmeden vidayı sıktı. 10 gün sonra vida tekrar düştü. Tabi bu sefer vidayı yapıştırmakta sorun çıkartmadı. Yapıştırıcıyı da ben götürdüm üstüne.
Neyse geçtiğimiz hafta aynı vida tekrar düştü. Bu sefer Allah'tan garajın içerisinde düştü de kaza bela olmadı. Motoru bir kütüğe yasladım. Şimdi gidip civatacıdan tekrar aynı civatayı alacağım. Yarın taktırmayı düşünüyorum.
Şimdi size sorum şu: Bu civata neden yapıştırılmasına rağmen düşüp duruyor? Acaba vidanın yuvasındaki dişleri bozulmuş olabilir mi? Eğer dişleri bozulduysa usta bir büyük boy civatanın kılavuzundan çekeriz bir büyük boy vida takarız diye söylüyor. Ben şahsen bir büyük boy vida atmayı uygun görmüyorum. Çünkü sonuçta bu direk motor bloğu, yani bu yuva yarın iki gün daha da bozulsa değiştiririm gibi bir şansın yok.
Ben şahsen vidanın yuvasını bu akşam eve gidince kontak spreyi ile iyice temizleyeceğim ama ne kadar faydalı olur bilemiyorum. Ha bu arada şunu da söyleyeyim zincire atılan yağ ne kadar fazla yağı silsen de vidanın üzerine sıçrıyor. Yani ne kadar orantılı yağlama yapsan da zincir hızla dönerken yağ vidanın üzerine sıçrıyor. Motorun sıcaklığından kuruduğu için de orada jelimsi bir şekle dönüşüyor.
Ayrıca titreşim mevzusu da var. Motor tek silindir olduğu için fazla titreşim var. Ben titreşim yüzünden açıldığını düşünüyorum. Arkadaşlar motorun zincirinden sıçrayan yağın açtığını söylüyorlar ama ben pek ihtimal vermiyorum. Çünkü vida düzgün şekilde sıkılmış ve ben arada bir vida hiç gevşemiş mi diye kontrol ediyordum. 1-2 ay kadar önce de kontrol etmiştim. Vida sağlamdı.
Benim aklıma gelen yaz sıcaklarından dolayı eğer motor blogu ve vidanın farklı genleşme oranları varsa (ki büyük ihtimalle farklı metal bileşimi oldğu için öyledir) genleşmeden dolayı vidanın biraz gevşemiş olabileceğini düşünüyorum. Ancak bu sadece benim düşüncem. Şöyle de olabilirdi. Sıcaklardan dolayı vida daha fazla genleşseydi yuvasına daha da sıkışabilirdi. Açıkçası bu sadece benim aklıma gelen bir açıklama. Vida birazcık gevşerse kalanını motorun titreşimi gevşetir zaten. Duke 250'yi biliyor musunuz bilmiyorum ama motorun blogunda çok fazla titreşim var.
Ben şahsen titreşim yüzünden açıldığını düşünüyorum. Titreşim yüzünden hafif gevşerse o gevşeyen aralığa sıçrayan yağ sızıp daha da açılmasına sebep olmuş olabilir diye düşünüyorum. Bu arada usta vidayı sıkmadan önce pul da koymuştu.
Önemli bir nokta iki vidadan bir tanesi hala duruyor. Ön tekere yakın olan (yani motorun yanına geçtiğinizde ön tekere daha yakın olan) vida orijinal vidası hala duruyor. Biraz gevşemişti ama düşmememişti. İlginç olan vidalardan bir tanesi düşüyor, diğeri de biraz gevşiyor.
Bu sefer ben iki vidayı da değiştirmeyi düşünüyorum. Sanırım daha kökten bir çözüm olur. Eğer bilginiz varsa ya da benzer bir durum başınıza geldiyse sizden sorum şu: bu işi nasıl halletmeliyim? ve vidanın tekrar düşmesini nasıl önlerim?
Not olarak şunu da söyleyeyim motorun ayağını açıp da akrobatik hareketlerle motorun tüm yükünü üzerine bindirme vesaire gibi hareketler hiç yapılmadı. Normal kullanım sonucu vida düştü.
2020 Haziran ayında KTM Duke 250 motorumun yan ayaklığı gövdeye bağlayan vidalarından bir tanesi düştü. Tabi ben vidanın düşmüş olduğunu farketmedim. Motorun yağını eklemeye çalışırken motor devrildi. Neyse o hasarı bir şekilde yaptırdım. Vidayı civatacıdan buldum, usta sıkmadan önce metal metale yapıştırıcısı ile yapıştırmasını söyledim. "Ben bu işlere ömrümü verdim, benden daha iyi mi biliyorsun?" falan filan bir sürü laf okudu ve yapıştırıcı sürmeden vidayı sıktı. 10 gün sonra vida tekrar düştü. Tabi bu sefer vidayı yapıştırmakta sorun çıkartmadı. Yapıştırıcıyı da ben götürdüm üstüne.
Neyse geçtiğimiz hafta aynı vida tekrar düştü. Bu sefer Allah'tan garajın içerisinde düştü de kaza bela olmadı. Motoru bir kütüğe yasladım. Şimdi gidip civatacıdan tekrar aynı civatayı alacağım. Yarın taktırmayı düşünüyorum.
Şimdi size sorum şu: Bu civata neden yapıştırılmasına rağmen düşüp duruyor? Acaba vidanın yuvasındaki dişleri bozulmuş olabilir mi? Eğer dişleri bozulduysa usta bir büyük boy civatanın kılavuzundan çekeriz bir büyük boy vida takarız diye söylüyor. Ben şahsen bir büyük boy vida atmayı uygun görmüyorum. Çünkü sonuçta bu direk motor bloğu, yani bu yuva yarın iki gün daha da bozulsa değiştiririm gibi bir şansın yok.
Ben şahsen vidanın yuvasını bu akşam eve gidince kontak spreyi ile iyice temizleyeceğim ama ne kadar faydalı olur bilemiyorum. Ha bu arada şunu da söyleyeyim zincire atılan yağ ne kadar fazla yağı silsen de vidanın üzerine sıçrıyor. Yani ne kadar orantılı yağlama yapsan da zincir hızla dönerken yağ vidanın üzerine sıçrıyor. Motorun sıcaklığından kuruduğu için de orada jelimsi bir şekle dönüşüyor.
Ayrıca titreşim mevzusu da var. Motor tek silindir olduğu için fazla titreşim var. Ben titreşim yüzünden açıldığını düşünüyorum. Arkadaşlar motorun zincirinden sıçrayan yağın açtığını söylüyorlar ama ben pek ihtimal vermiyorum. Çünkü vida düzgün şekilde sıkılmış ve ben arada bir vida hiç gevşemiş mi diye kontrol ediyordum. 1-2 ay kadar önce de kontrol etmiştim. Vida sağlamdı.
Benim aklıma gelen yaz sıcaklarından dolayı eğer motor blogu ve vidanın farklı genleşme oranları varsa (ki büyük ihtimalle farklı metal bileşimi oldğu için öyledir) genleşmeden dolayı vidanın biraz gevşemiş olabileceğini düşünüyorum. Ancak bu sadece benim düşüncem. Şöyle de olabilirdi. Sıcaklardan dolayı vida daha fazla genleşseydi yuvasına daha da sıkışabilirdi. Açıkçası bu sadece benim aklıma gelen bir açıklama. Vida birazcık gevşerse kalanını motorun titreşimi gevşetir zaten. Duke 250'yi biliyor musunuz bilmiyorum ama motorun blogunda çok fazla titreşim var.
Ben şahsen titreşim yüzünden açıldığını düşünüyorum. Titreşim yüzünden hafif gevşerse o gevşeyen aralığa sıçrayan yağ sızıp daha da açılmasına sebep olmuş olabilir diye düşünüyorum. Bu arada usta vidayı sıkmadan önce pul da koymuştu.
Önemli bir nokta iki vidadan bir tanesi hala duruyor. Ön tekere yakın olan (yani motorun yanına geçtiğinizde ön tekere daha yakın olan) vida orijinal vidası hala duruyor. Biraz gevşemişti ama düşmememişti. İlginç olan vidalardan bir tanesi düşüyor, diğeri de biraz gevşiyor.
Bu sefer ben iki vidayı da değiştirmeyi düşünüyorum. Sanırım daha kökten bir çözüm olur. Eğer bilginiz varsa ya da benzer bir durum başınıza geldiyse sizden sorum şu: bu işi nasıl halletmeliyim? ve vidanın tekrar düşmesini nasıl önlerim?
Not olarak şunu da söyleyeyim motorun ayağını açıp da akrobatik hareketlerle motorun tüm yükünü üzerine bindirme vesaire gibi hareketler hiç yapılmadı. Normal kullanım sonucu vida düştü.