KTM 250 EXC ve EXC F arasında ki fark?

Katılım
2 Tem 2015
Mesajlar
72
Merhaba arkadaşlar, soruma geçmeden önce biraz kendimden bahsedeyim. Şuan racing (Yamaha r6) kullancısıyım. Bir çok motor kullanan kardeşlerim gibi bionik ile başladım motor serüvenim. 1998 model bir motor.. 17 senedir aktif motor hayatım var. İşin açıkçası racing artık istemiyorum ve cross'a geçmeye karar kıldım.

Bu 2 model arasında ki fark plaka takılıp takılmaması?

Ek olarak motoru kullananlar bakımlarını her 10 saatte bir yaptırmak gerekiyor falan diyorlar. Normal arazi dışındada aynı mı?

Teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:
İzmir İl Temsilcisi
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
2,523
Cross dünyasına yeni adım attım fakat yardımcı olmaya çalışayım. Eski crosscu arkadaşlar daha iyi kıyaslarlar.

exc 250 2 zamanlı exc 250 F 4 zamanlı bir makine.

exc 250 ... F modele göre daha performanslı çünkü 2 zamanlı ..


İster asvafta sür ister arazide bakımlarını yine anyı aralıklarda yapman gerekir.

Bu aletler KM hesabı yapılmaz çalıştıgı saat hesabı yapılır 10 saate bir yag degişimi gibi .


Atıyorum 100 saate bir piston segman degiştirmen gerekicek.

Yakıtla beraber yagda ekledigin için r6'dan daha çok yakar ve masraflıdır bilgine.

Ayrıca hiç arazi deneyimin yoksa asvafta kullanmakla arazide kullanmak arasında daglar kadar fark var inan ktm exc 250 r6'dan çok daha tehlikeli bir makinedir.

Bunların özelligi hem çok güçlü olması dahada önemlisi çok çok hafif olması. Gazı açtıgında bırak ön kaldırmayı takla atabilirsin.

Eger cross deneyiminiz yok ise en azından 4 zamanlı 250cc ile başlayıp daha sonra 2 zamanlı motorlara geçebilirsin.
 
Katılım
2 Tem 2015
Mesajlar
72
Çok teşekkür ederim hocam bilgileriniz için. r6'dan çok yakar demişsiniz normal kullanımda mı? Mesala ben 90 km/h hızla giderken 23 kuruş yakıyordu r6. Tabi gazı açınca içiyor..

2 zamanlı olması bildiğim kadarıyla daha da performanslı kılıyor zaten sizde söylemişsiniz. Arazi deneyimim cross motorlarlada olması var hocam. Birde mesala piston segman değişimleri tüm cross modeller için geçerli mi? Masraflı iş mi?
 
İzmir İl Temsilcisi
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
2,523
2 zamanli special makinada yakit mantigi yoktur :) 100kmde yakit hesabida pek olmuyor motosiklet hobiyse onlarda hobinin hobisi diyeyim :)

Icine yagda ekliyorsunuz fakat yaglarida ozel 2t ozel yag almaniz lazim.

2 zamanli omru haliyle kisadir bakimlari saatlik ömru saatlik olan bir motoru asvafta kullanmak pek mantikli olmaz.

Genelde 2 zamanli ktm alanlar romork ile araziye getiriyorlar birde nakliye masrafi var :)

Tum cross modelleri icin degil 2 zamanli cross motosikletler boyledir. Ve 4 zamanli special motosikletler.

Dualpuporseler boyle degildir ornek kawasaki klx 250 crf 250 l wr 250 gibi.

Piston segman tabiki Masraflidir ama kendin yapabilirsen daha uygun oluyor.

kisacasi ktm exc gibi saatlik omru olan motorlarin her dakikasi degerli oldugu icin asvafta kullanmak yazik olur dusuncesindeyim.
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Tem 2015
Mesajlar
72
Anladım hocam haklısınız. O zaman yanına şehir içi kullanım için küçük cc bir motor almam gerekecek :)

Çok teşekkür ederim bilgilendirme için
 
İzmir İl Temsilcisi
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
2,523
Kesinlikle yanına şehiriçi bir motosiklet şart :cat:
 
Katılım
2 Tem 2015
Mesajlar
72
Kesinlikle yanına şehiriçi bir motosiklet şart :cat:

Hocam tekrar merhaba :)

2 gün önce Gas Gas 250 EC aldım. Gerçekten umduğumdan da seri motor. Özellikle iş araziye girdiğinde afedersiniz ama Racing kullanmak falan halt yemiş dedirtiyor. Lakin çok zevkli bir şey.

Gas Gas, tercih etmemdeki neden KTM ile hemen hemen benzer olmaları ve 2t aynı şekilde.

Kazasız belasız sürüşler herkese :)
 
İzmir İl Temsilcisi
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
2,523
Hayirlisi olsun.

Fotograflari bekliyoruz yada gas gas ile yaptiginiz arazi gezisinin bol fotolu bir konusunu :)

Ayni zamanda bu modeli merak eden arkadaslarinda ihtiyaci karsilanir motoruda eksisiyle artisiyla anlatirsaniz :)
 
Katılım
22 Ara 2013
Mesajlar
218
Hocam tekrar merhaba :)

2 gün önce Gas Gas 250 EC aldım. Gerçekten umduğumdan da seri motor. Özellikle iş araziye girdiğinde afedersiniz ama Racing kullanmak falan halt yemiş dedirtiyor. Lakin çok zevkli bir şey.

Gas Gas, tercih etmemdeki neden KTM ile hemen hemen benzer olmaları ve 2t aynı şekilde.

Kazasız belasız sürüşler herkese :)

Diğer konularda da söylediğim gibi off-road tarz bam başka bir dünyadır. Motosikletin yapısı olsun gücü olsun, kullandığın arazi/yol koşulları olsun. Racing yada touring tarzda yola bağımlısın ve yolu paylaşıyorsun mecburen, dolayısı ile kanunlara da uyma zorunluluğun var. Ama iş off-road a gelince dünya değişiyor. Kural kalmıyor, başkaları olmuyor. Sen ve motosikletinden başka bir kural yok. Ben motosiklete direk crossla başladım. Çevrem geniş olduğundan cross ve süpermoto/motard aletlerin çoğunu deneme imkanım oldu. KTM/Husky/GasGas bunlara special makineler deniyor. Yani özel yapım. Normalde sıvı soğutmalı 250 lik bir motordan ortalama 20-30hp çıkarken bahsettiğim özel yapımlarda 50hp ler konuşuluyor. Ayrıca crossta hafiflik 1. kural dır. 90-110 kilo arasındadır bütün motorlar. 75hp ve 105 kilo bir makinenin gücünü tahmin etmeye çalış bir. Muazzam bir şey. 2. kural ise ekipman. Motorun geri kalan özellikleri sadece yarışırken fark ediyor gerisi çok önemli değil. Ben 2 zamanlı 2. el bir makine ile başlamayı hayal etmiştim ama çevremdeki herkes 4 zamanlı ve düşük güçlü bir makine almamda ısrar ettiler. Tecrübe kazandıkça büyütürsün dediler. Çok çok haklılar. 10hp 122kg lık bir çinli ile başladım. İnan o 10 hp bile yeri geliyor kontrolünden çıkıyor arazide. Ayrıca trafikte usul usul giderken bile dikkatler üstüne çekiliyor hemen lastiklerden gelen diş uğultusu ve egzoz yüzünden. En keyiflisi de kırmızı ışıkta yanına gelen 20-30 binlik makinelere yüksekten bakıyorsun ya, onlarda sana sanki başka bir dünyadan gelmişsin gibi bakıyor :bounce:
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Tem 2015
Mesajlar
72
Hayirlisi olsun.

Fotograflari bekliyoruz yada gas gas ile yaptiginiz arazi gezisinin bol fotolu bir konusunu :)

Ayni zamanda bu modeli merak eden arkadaslarinda ihtiyaci karsilanir motoruda eksisiyle artisiyla anlatirsaniz :)

Çok teşekkür ederim :) Biraz daha test edeyim hakkında fikirler vereceğim :) Şimdilik sadece kask var. Racing makina kullanırken ki montum boşa çıktı arazide rahat olmayacağı için takmadım. Geçen gün KTM bayisine gittim robokop'a 450 tl dedi açıkçası çok pahalı geldi almadım. Dün aliexpress'den bunu http://www.aliexpress.com/item/DUHA...-Riding-Body-Protection-Gear/32297176735.html sipariş ettim daha sonra diğer şeyleride tamamlıcam inşAllah :)

Ek olarak yakıt konusunda fazlasıyla haklı çıktın ama o zevke değer bir şey :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:43 ----------

Diğer konularda da söylediğim gibi off-road tarz bam başka bir dünyadır. Motosikletin yapısı olsun gücü olsun, kullandığın arazi/yol koşulları olsun. Racing yada touring tarzda yola bağımlısın ve yolu paylaşıyorsun mecburen, dolayısı ile kanunlara da uyma zorunluluğun var. Ama iş off-road a gelince dünya değişiyor. Kural kalmıyor, başkaları olmuyor. Sen ve motosikletinden başka bir kural yok. Ben motosiklete direk crossla başladım. Çevrem geniş olduğundan cross ve süpermoto/motard aletlerin çoğunu deneme imkanım oldu. KTM/Husky/GasGas bunlara special makineler deniyor. Yani özel yapım. Normalde sıvı soğutmalı 250 lik bir motordan ortalama 20-30hp çıkarken bahsettiğim özel yapımlarda 50hp ler konuşuluyor. Ayrıca crossta hafiflik 1. kural dır. 90-110 kilo arasındadır bütün motorlar. 75hp ve 105 kilo bir makinenin gücünü tahmin etmeye çalış bir. Muazzam bir şey. 2. kural ise ekipman. Motorun geri kalan özellikleri sadece yarışırken fark ediyor gerisi çok önemli değil. Ben 2 zamanlı 2. el bir makine ile başlamayı hayal etmiştim ama çevremdeki herkes 4 zamanlı ve düşük güçlü bir makine almamda ısrar ettiler. Tecrübe kazandıkça büyütürsün dediler. Çok çok haklılar. 10hp 122kg lık bir çinli ile başladım. İnan o 10 hp bile yeri geliyor kontrolünden çıkıyor arazide. Ayrıca trafikte usul usul giderken bile dikkatler üstüne çekiliyor hemen lastiklerden gelen diş uğultusu ve egzoz yüzünden. En keyiflisi de kırmızı ışıkta yanına gelen 20-30 binlik makinelere yüksekten bakıyorsun ya, onlarda sana sanki başka bir dünyadan gelmişsin gibi bakıyor :bounce:

Kesinlikle haklısın off-road başka bir şeymiş. Ben zaten doğa aşığı birisiyim. Racing makinada hız hız.. Gerçekten insanın limiti yok 100 gitse 200, 200 gitse 300 gitsin diyeceğiz. Ekipmanı dediğim gibi en kısa zamanda tedarik edeceğim. Üzerinde ki stickerlardan pek memnun kalmadım gerçi neticede arazi motoru ama onları yenilemeyi düşünüyorum. Özellikle en son yazdığına bittim aynen öyle o kadar yüksek olunca kendimi ata biniyormuş gibi hissediyorum :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:45 ----------















 
Son düzenleme:
Katılım
22 Ara 2013
Mesajlar
218
Bende de o sipariş ettiğim zırhın bir üst modeli var aynı marka. Hatta o markanın bir kışlık birde baharlık montu var elimde kafama göre havaya göre istediğimi giyiyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:43 ----------

Eldiven ve bot çok önemli, hatta dizlikte. Çünkü sürekli motorun üstünden kendini atma olayı var, bitmek bilmeden sürekli arazide aşırtma yaparken yada tırmanırken tıkandığında kendini yere bırakıyorsun. O esnada hasar almamak için gerekiyor. Bende 1 zırh, 2 mont(baharlık, kışlık), 2 pantolon(biri jandarma kamuflajı, diğeri termal sugeçirmez), 4 çift eldiven(yazlık, baharlık, kışlık, yedek), 3 tip bot(motocross botu, sugeçirmez termal bot, çelik korumalı kısa bot), 2 kask(2 side vizörlü enduro kaskı). Kısaca ben parayı motora değil kendime yatırdım diyelim.
 
Katılım
2 Tem 2015
Mesajlar
72
Bende de o sipariş ettiğim zırhın bir üst modeli var aynı marka. Hatta o markanın bir kışlık birde baharlık montu var elimde kafama göre havaya göre istediğimi giyiyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:43 ----------

Eldiven ve bot çok önemli, hatta dizlikte. Çünkü sürekli motorun üstünden kendini atma olayı var, bitmek bilmeden sürekli arazide aşırtma yaparken yada tırmanırken tıkandığında kendini yere bırakıyorsun. O esnada hasar almamak için gerekiyor. Bende 1 zırh, 2 mont(baharlık, kışlık), 2 pantolon(biri jandarma kamuflajı, diğeri termal sugeçirmez), 4 çift eldiven(yazlık, baharlık, kışlık, yedek), 3 tip bot(motocross botu, sugeçirmez termal bot, çelik korumalı kısa bot), 2 kask(2 side vizörlü enduro kaskı). Kısaca ben parayı motora değil kendime yatırdım diyelim.

Hocam bunlarla bayi mi açacaksınız :p Şaka şaka gerçekten çok güzel yapmışsınız hocam.. Eldivenlerim vardı racingden kalan onları kullanıcam ama bende bot ve pantolun, dizlik alıcam en kısa zamanda.

Botla ilgili bir sorum olacak hocam. Bot normal olarak yükseklik sağlıyor mu ben ayak uçlarıyla yetişiyorum ancak :(
 
Katılım
22 Ara 2013
Mesajlar
218
Hocam bunlarla bayi mi açacaksınız :p Şaka şaka gerçekten çok güzel yapmışsınız hocam.. Eldivenlerim vardı racingden kalan onları kullanıcam ama bende bot ve pantolun, dizlik alıcam en kısa zamanda.

Botla ilgili bir sorum olacak hocam. Bot normal olarak yükseklik sağlıyor mu ben ayak uçlarıyla yetişiyorum ancak :(

Ayak uçlarıyla basabiliyorsan gene iyi :p ben arkadaşın KTM siyle bir kez çıktım, araziye gidene kadar mecbur şehir trafiği asfalt, yeminle trafik ışığına gelince tık tık ediyor kalp, ayağım yere değmiyor çünkü. Ayrıca sen birde racingden geçmişsin bu olaya. Alışman zaman alabilir. Çeşitli dik tutma teknikleri var. https://www.youtube.com/watch?v=s07hML6bJOA bunu izle bir ben bu şekil takılıyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:08 ----------

Tabi bu şekil kullanabilmen için ince sele(cross sele) olması lazım geniş standart seleler de işe yaramıyor :D
 
Katılım
2 Tem 2015
Mesajlar
72
Ayak uçlarıyla basabiliyorsan gene iyi :p ben arkadaşın KTM siyle bir kez çıktım, araziye gidene kadar mecbur şehir trafiği asfalt, yeminle trafik ışığına gelince tık tık ediyor kalp, ayağım yere değmiyor çünkü. Ayrıca sen birde racingden geçmişsin bu olaya. Alışman zaman alabilir. Çeşitli dik tutma teknikleri var. https://www.youtube.com/watch?v=s07hML6bJOA bunu izle bir ben bu şekil takılıyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:08 ----------

Tabi bu şekil kullanabilmen için ince sele(cross sele) olması lazım geniş standart seleler de işe yaramıyor :D

Anca o kadar basabiliyorum işte bot olayıyla çözebilirsem iyi olacak biraz alçaltabiliyorum gerçi ama öylede özelliğini değiştirmek istemiyorum zıplamalarda sorun olur belki diye :))

Videoyu izleyeceğim teşekkür ettim :))

Botla ilgili soruya cevap verirseniz sevinirim :D O kadar sene racing kullandım ama hiç bot almadım :D
 
Katılım
26 Ocak 2010
Mesajlar
4,680
En fazla 1cm kazandirir normal ayakkabiya nazaran
Uzgunum asiri birsey ummayin
 
Katılım
22 Ara 2013
Mesajlar
218
Çok kötü bir durum bu işte:(

Kafanı hiç ona takma hocam. Şehirde zaten motoru çok dikkatli kullanıyorsun mecbur, çünkü ön tekerin sadece 2 diş üstüne gidiyor, frene asılınca durmuyor. Hal böyle olunca genelde ayağını koyabileceğin bir yer bulup duraklıyorsun. Zaten bundan sonraki durak SÜPERMOTO/MOTARD olucak çok büyük ihtimal. Arazide dönmeyi, spini, zıplamayı, engel aşmayı öğreniyosun, sonra dağdan iniyon şehire. Şehirli motard görüyo öküz gibin bakıyor. Bunlar motosikletse bizimkiler nedir? diyor :D
 
Katılım
2 Tem 2015
Mesajlar
72
Kafanı hiç ona takma hocam. Şehirde zaten motoru çok dikkatli kullanıyorsun mecbur, çünkü ön tekerin sadece 2 diş üstüne gidiyor, frene asılınca durmuyor. Hal böyle olunca genelde ayağını koyabileceğin bir yer bulup duraklıyorsun. Zaten bundan sonraki durak SÜPERMOTO/MOTARD olucak çok büyük ihtimal. Arazide dönmeyi, spini, zıplamayı, engel aşmayı öğreniyosun, sonra dağdan iniyon şehire. Şehirli motard görüyo öküz gibin bakıyor. Bunlar motosikletse bizimkiler nedir? diyor :D

ahaha hocam çok son cümleleriniz her zaman ki gibi harika :D Supermoto fikri aklımda var gerçekten :)) Hocam birde şimdi bu dişler asfaltta gidince erir mi?
 
Katılım
22 Ara 2013
Mesajlar
218
evet cok daha hızlı olarak erirler

Hemde çok çok daha hızlı. Yol lastiklerinin yere temas yüzeyi yaklaşık AEA'nin tabiri ile kredi kartı kadar bir alan. Off-road lastiklerde ise yere değen dişlerin toplam alanı kredi kartının 3 te biri. Motorun tüm ağırlığı o alana yükleniyor, dolayısıyla asfaltta dişli lastik kullanırsan yol lastiğinden yaklaşık 3 kat daha hızlı erir. Ama araziye yani yumuşak zemine girince iş tam tersine dönüyor, bu sefer yumşak zeminde o dişlerin zemine değen yüzü ve derinliğini de hesaplayınca kredi kartının 4 katı daha fazla temas sağlanıyor. Bu yüzden arazide sanki slick lastikle asfaltta gidiyormuşsun hissi oluşuyor. Örneğin yağmurdan 1 gün sonra araziye çık, toprağın kıvamı cam macunu gibi oluyor aşağı yukarı, işte o zeminde yardır gaz kolun ne kadar gidiyorsa, o toprakta alet tekere geliyor 3. viteste(benim kuba değil KTM350exc).
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst