Kredi Kartına 9 ay sınırı saçmalığı yakında bitebilir

Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
.


Tüketimi frenlemek için alınan bu önlem aslında piyasalarda yasal olmayan illegal borçlanma ve kayıtdışı ekonomiyi canlandırınca Bürokratlar konuya tekrar ele aldı...muhtemelen kredi taksit limiti 12 ye çıkacak..bir sürpriz olursa 15 olursa işte o zamanbiz motorseverler daha da rahatlayacağız...


yakın zamanda sıfır MT-07 almayı düşündüm kendimi ona göre ayarladım...ama karşıma bu taksit olayı çıktı...Düzce Dadaşlardan almak üzereyken birde vade farkı çıkınca başka marka ve modellere yönelmek zorunda kaldım...yani en çok benim canımı yaktı diyebilirim..12 olması biraz daha moral verici...biz bordrolular borçlanarak mal sahibi olabiliyoruz...ve ben şahsen bazen kredi çekmek istemiyorum karta taksit yapmak istiyorum...daha avantajlı olabiliyor...özellikle elinizde biraz peşin varsa kalanı karta taksit yaptırıp motoru alıp bayiden uzaklaşmak istiyorsunuz...

2013 de ınazumayı 18 ay taksitle almıştım...yani taksit candır...hayırlısı olsun...
 
Katılım
14 Tem 2015
Mesajlar
1,406
Almak için illa o kadar limitli krrdi kartı gerekiyor değil mi
 
Katılım
8 Nis 2014
Mesajlar
161
Saçmalık diye bahsetiğin taksit sınırlama olayı müthiş birşey inşallah değişmeden devam eder. Eğer değişirse 2000 TL maaş alamayanlardan bir grup salak 2000 TL telefon alabilecek ve sözde hava atacaklar. İnsanlar yeni yeni enflasyon gerçeğini görmeye başlarken taksit perdesi yine gözlerinin önüne inmez inşallah.
 
Katılım
1 Ağu 2014
Mesajlar
1,475
Saçmalık diye bahsetiğin taksit sınırlama olayı müthiş birşey inşallah değişmeden devam eder. Eğer değişirse 2000 TL maaş alamayanlardan bir grup salak 2000 TL telefon alabilecek ve sözde hava atacaklar. İnsanlar yeni yeni enflasyon gerçeğini görmeye başlarken taksit perdesi yine gözlerinin önüne inmez inşallah.

Hocam biraz ağır konuşmuşsun ama söylediğin çok mantıklı!
 
Katılım
22 Ağu 2008
Mesajlar
770
Saçmalık diye bahsetiğin taksit sınırlama olayı müthiş birşey inşallah değişmeden devam eder. Eğer değişirse 2000 TL maaş alamayanlardan bir grup salak 2000 TL telefon alabilecek ve sözde hava atacaklar. İnsanlar yeni yeni enflasyon gerçeğini görmeye başlarken taksit perdesi yine gözlerinin önüne inmez inşallah.


Alan hertürlü alıyor yani sınırlama o kadar etkilide olmuyor, çünkü teknoloji marketlerde banka danışmanları var ve 5 dk kredi verebiliyor. :)
Motor alırken çok işe yarıyor, Ben en uygun bankadan kredi hesapladım birde kredi kartı ile hesapladım kredi kartı çok daha uyguna geldi Motorumu öyle aldım. Bazı motor bayileri komisyon almadan bile 9 bölebiliyor. 12 veya 15 olsa daha iyi olur.
 
Katılım
6 Eyl 2015
Mesajlar
175
Saçmalık diye bahsetiğin taksit sınırlama olayı müthiş birşey inşallah değişmeden devam eder. Eğer değişirse 2000 TL maaş alamayanlardan bir grup salak 2000 TL telefon alabilecek ve sözde hava atacaklar. İnsanlar yeni yeni enflasyon gerçeğini görmeye başlarken taksit perdesi yine gözlerinin önüne inmez inşallah.

Asıl sizin bahsettiğiniz durum saçmalık, zaten zorlu yaşam şartları içinde debelenen hiç bir hakkı olmayan özel sektör çalışanı emek vererek kazandığı o parayı istediği gibi harcar bunu ne sen ne devlet sorgular,
Asıl saçmalık üretmeyerek, vergilerle geçinen bir devlet yaratıp daha sonra tüketimleri kısma yoluna gitmektir
Devletimiz diyor ki çalış yemek ye evlen çocuk yap ama boşa para harcam ne gerek var
 
Katılım
6 Nis 2015
Mesajlar
140
haklı olabilirsin, ancak ayağını yorganına göre uzat diye bir atasözümüz var. kredi kartının son limitine kadar harcayıp ay sonu ekstre gelince hönk diye bakmak ancak türkiye de var. Bile bile ve önümüzdeki ay için ''HALLEDERİZ-ÖDERİZ'' mantığıyla gidersek 9 değil o zaman 3 ay düşürsünler.
 
Katılım
10 Kas 2006
Mesajlar
1,209
satış ve kar etme açısından küçük resimde oldukça olumlu sonuçlar doğurur
ancak büyük resimde dış açığı büyüteceği gibi zaten yabancılardan aldığımız ürünlere yabancı ortaklı bankalar sayesinde başka yabancıları ortak ettiğimizi unutmayalım :)
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Metehan Kardeşim. Senin MT-07 almanın önündeki engel kredi kartı taksit sınırı değil, senin kendini cbf 150 den kurtaramaman. Son inazuma aldığında " ağa biz kimiz ki inazumaya binelim" tarzında arabesk yapıp sıfır motoru satıştın. Aslında bilmezsin ki sen litreliklere , 1300 lüklere layıksın :)
 
Katılım
30 Tem 2014
Mesajlar
1,072
Ama 9 ay çok az, ben mesela 20 yaşındayım ev geçindirmiyorum kızan velet bakmıyorum bütün param cebimde kalıyor, harcamak istiyorum kredi kartım yok anneannemin kartını kitliyorum. Bu da biraz bağımlılık yapıyor, özellikle elektronik eşyalar.
Motor almaya gitsem örneğin; 12.000 liralık bir motor 9 ay taksitle 1330 lira ediyor, 12 taksitle 1000 lira, 15 taksitle 800 lira. Peşin fiyatlarla benim gibi takılan elemanları bile zorlar. Özellikle 20.000+ fiyatlı bir motosikleti 9 taksitle almaya kalkarsak 2200 lira her ay içimize kaçar. Ben param varsa yettiğince elbet harcamak hakkımdır, ancak fakirler olarak ayacıkları yorgana göre uzatmak zorundayız. Bu yüzden pek büyük motor başlıklarına bakmıyorum içim bi acayip oluyor şeytan dürtüyor. Ama dediğim gibi 9 ay taksit bence çok az, 12 olmalı. Yada vergileri biraz indirsinler zaten aynı hesaba gelicek.
 
Katılım
8 Nis 2014
Mesajlar
161
Hocam biraz ağır konuşmuşsun ama söylediğin çok mantıklı!

Evet şimdi dikkat ettimde özellikle kullanmamam gereken bir kelime araya kaynamış.

Alan hertürlü alıyor yani sınırlama o kadar etkilide olmuyor, çünkü teknoloji marketlerde banka danışmanları var ve 5 dk kredi verebiliyor. :)
Motor alırken çok işe yarıyor, Ben en uygun bankadan kredi hesapladım birde kredi kartı ile hesapladım kredi kartı çok daha uyguna geldi Motorumu öyle aldım. Bazı motor bayileri komisyon almadan bile 9 bölebiliyor. 12 veya 15 olsa daha iyi olur.

Sınırlamanın çok etkili olduğuna inanıyorum özellikle üst limitin gelirin 4 katı ile sınırlandırılması insanları daha mantıklı harcamalar yapmaya yöneltti.

Asıl sizin bahsettiğiniz durum saçmalık, zaten zorlu yaşam şartları içinde debelenen hiç bir hakkı olmayan özel sektör çalışanı emek vererek kazandığı o parayı istediği gibi harcar bunu ne sen ne devlet sorgular,
Asıl saçmalık üretmeyerek, vergilerle geçinen bir devlet yaratıp daha sonra tüketimleri kısma yoluna gitmektir
Devletimiz diyor ki çalış yemek ye evlen çocuk yap ama boşa para harcam ne gerek var

Her emekçi kazandığı parayı istediği harcamalı isterse harcamasın yaksın parasını buna kimsenin karışmaya zaten hakkı yok. Ama kredi kartında senin olmayan parayı harcıyorsun ve o para ödenmediği zaman kaçak elektirik olayı gibi ucu gelip sana bana dokunuyor.
Ayrıca insanlarının memurluk yan gelip yatma yeridir diye düşündüğü bir ülkede Devlet bir zahmet üretimden uzak dursun ve özel sektörde tekelleşmeyi engellesin yeter.
 
Katılım
15 Nis 2012
Mesajlar
2,782
Hesap kitap işi her babayiğidin harcı değil.Kredi kartın olsun olmasın bu işi bilmiyorsan sıkıntı aga.Birşey alırken ben bunu ödeyebilirmiyim diyeceksin en önce,sonra hesapta olmayan bir şey çıkarsa o kadar para kenarda var mı diyeceksin.Mümkünse bazı borçlarının azalmasını ya da bitmesini bekleyip yeni borca öyle dalacaksın.2004 yılından beri kredi kartı kullanıyorum,hiç zararını görmedim.Birşey almak istersem ödeyebilecekmiyim diye 40 kere hesabını yaparım,ona rağmen zorlanırım.Kredi çekmeye şiddetle karşıyım,geri ödemesi çoooook zarar aga.Neredeyse iki katı hatta bazen geçiyor bile geri ödemeleri.Ama başka türlü alamıyoruz diyeceksiniz.Ev bi derece de araba alan adamı motor alan adamı anlamıyorum.Ben son motorumu alırken mecburen 4000 TL çektim,çekmekte değil,anlaşmalı bankayla taksit yükseltiyolarmış.Geri ödemesi 650 TL fazla Allahtan.Ama bazen görüyorum,elinde parası yok,birikmişi yok,kredi çekip motor alcam 36 ay ödeycem vs.Benim için saçma.Çok hevesliysen bari biraz birikim yap,ertele,nebileyim düşük CC al.Büyük CC motor başlı başına masraf zaten.Zevk alamazsın,gezemezsin.
Peşin fiyatına Taksit fazlalığı çoğu insan için avantaj.İnternet alışverişinde bulunmaz nimet.Bulunduğun bölgedeki açgözlü esnaflara gebe kalmıyorsun.
Nitekim bir şeyi iki türlü kullanma hakkına sahipsin,iyi ya da kötü.Tarafını seç,gazoz olma efsane ol:queen:
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Eki 2014
Mesajlar
1,047
Asıl sizin bahsettiğiniz durum saçmalık, zaten zorlu yaşam şartları içinde debelenen hiç bir hakkı olmayan özel sektör çalışanı emek vererek kazandığı o parayı istediği gibi harcar bunu ne sen ne devlet sorgular,
Asıl saçmalık üretmeyerek, vergilerle geçinen bir devlet yaratıp daha sonra tüketimleri kısma yoluna gitmektir
Devletimiz diyor ki çalış yemek ye evlen çocuk yap ama boşa para harcam ne gerek var

kredi kartından alış veriş aslında kazanacağını düşündüğün parayı harcamak anlamına geliyor. yani aslında kazanilmış bir şey yok ortada o kredi kartını satıcıya uzatırken. "bir şekilde öderiz" mantığı ağır basıyor o işte...

9 ay taksit ile motor almaya kalkıyorsun. vade farkını hesaba katmadan yapalım hesabımızı...

motor ne kadar 14.000 lira, adamın geliri 1500 lira olsun. gidiyor ve 2700 liralık akıllı bir telefon alıyor. aylık ödemesi 300 lira.
diyor ki ben bir şekilde 300 lira öderim 9 ay boyunca. otomatik olarak geliri 1200 liraya düşüyor bu durumda. 9 ay boyunca bu adamın hiç mi ekstra bir masrafı? hastalığı, sağlığı, düğünü, derneği, acil ihtiyacı olmayacak?

diyeceksin ki hepimiz bunu yapıyoruz. evet hepimiz yapıyoruz haklısın. bende yapıyorum. lakin çoğumuz zararını minimize ederek yapmaya çalışıyor. birde bunu hiç düşünmeyenler var. haberlerde her sabah batık kredi kartları, ödenmeyen krediler ile alakalı % artışı veriliyor...
 
Katılım
31 Tem 2007
Mesajlar
1,367
Bu düzenleme devletin vatandaşı düşündüğünden değil, tamamen iflas etmemek için ithalatı kısıp eldeki dövizi biraz daha uzun zaman kullanabilmek içindir... Şimdi döviz yükselip TL düşünce ne oldu?
DEVALUASYON!

Kredi kartıyla ucuz ucuz alıp taksit taksit ödeyemediğiniz cici mallar pahalaştı yani..

Dolayısıyla artık taksitler uzasa da kısalsa da aldığın ücret %40 kuşa döndü.. ALABİLİRSEN AL..
Borçlu toplumun naylon parayla borca girerek sürdürdüğü sahte mutlu hayat şimdi böyle devam edecek.. 12 veya 15 takside..
Güle güle borçlanın..
 
Katılım
14 Tem 2015
Mesajlar
1,406
Herkesin hayatına kimse karışamaz isteyen şu şekil teksit yapar isteyen bu şekil
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
2000 lira maaş alan herkes 2000 liralık adammı memleket cimri patron dolu, adamdan 15 lira istiyosun kargo ödemesi için cebinden para çıkmıyo. Adamın yaptığı iş belki 3000-4000 liralık iş ama mecbur ucuza çalışıyo başka iş olmadığından. İsteyen istediği telefonu alır, o kadar makam aracı saray falan mantıklı harcama da insanların zor kazandığı para ile telefon alması mı mantıksız.
 
Katılım
18 Haz 2014
Mesajlar
954
Ayağını yorganına göre uzatamayan halk için maalesef gerekli. Çok canlar yandı.
Kredi kartını ödeyemiyenlerden dolayı faizler ve işlemler artık çok yorucu.
 
Katılım
3 Ağu 2010
Mesajlar
252
5bin lira ya kadar 9 taksit, sonrası için 18 e kadar olması çok daha iyi olur. Karta ev dizip ödeyenler var. Çokta haklılar. Araç almak da aynı şekilde
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst