Koruma sayesinde basit atlatilan bir kaza...

Katılım
15 May 2007
Mesajlar
109
Herkese merhaba,

Ben yaklasik 1 aydir motor kullaniyorum. Sehir icinde kullanim amacli olarak bir scooter aldim. Basima gelmez saniyordum ancak bugun ufak bir kaza gecirdim ve motor kazasi yapma ihtimalinin arabaya oranla ne kadar yukseh bir ihtimal oldugunu kotu ama ogretici bir tecrubeyle anlamis oldum. Yasamis oldugum tecrubeyi de mumkun oldugunda ayrintili olarak anlattimki ozellikle yeni baslayan veya koruma kullanmayan arkadaslar icin de bir uyari olsun...

Kaza raporu:

Saat 13.00 civari Ortakoy'deki evimden cikip sahilden Sariyer istikametine dogru yola ciktim. Gecen hafta ayni yolu gidip gelmistim ve cok sicak oldugu icin sadece kask takmistim. Bu hafta da nasilsa yolu biliyorum ve kaza yapma ihtimalim cok az diyerekten yine sadece kaskimi takaraktan yola ciktim. Sariyer'e kadar keylifli bir sekilde gelip daha sonra donus yoluna koyuldum. Tarabya'da kenara cekip karnimi doyurdum. Yemek yedigim sirada dort bes motorcu onumden grup halinde gecti, iki tanesi racing iki tanesi de maxi scooter motordu ve hepsi full korumaliydi.

Yemegi bitirdikten sonra tekrar yola ciktim. Yaklasik bir yuz metre gittikten sonra aklima o motorcular geldi. Ulan ya simdi bisey olursa, nasilsa hava da o kadar sicak degil diyerekten kenara cektim. Korumali montumu ve eldivenlerimi giydim. Nasilsa az yolum kaldi dizligi bosver diyerekten tekrar motora atladim.

Motorum su an rodajda oldugu icin fazla hiz yapmiyordum. Hizimi 50'ye cikardim ve bos yolda gitmeye basladim. Hareket edeli herhalde 50 mt olmustu ki ilerde karsi yonde sola sinyal verip donmek isteyen bir arac gordum. Adam benim geldigimi gormustu ve buyuk ihtimalle donmeyecekti, bu yuzden fren yapmadim. Ancak araba geldigimi gormesine ragmen hafif sola dogru bir hamle yapti, tabi ben de donecegini sanaraktan carpmamak icin her iki frene asildim. Frene asilmamla beraber arka taraf kaydi ve motorla beraber yere yapistim. Hizim dusuk oldugundan motorla beraber az birsey suruklendim.

Ayaga kalktigimda dizimde ve sag bobrek tarafimda bir aci hissettim. Sag dizim direk yere temas etmis, pantalonum yirtilmisti. Acip baktigimda surtunmeden dolayi olusan bir yara vardi. Yine sag bobrek tarafim surtunmeden dolayi hafif cizilmisti.

Gidip motoru kaldirdim. Sag aynam gevsemisti. Ayrica yine sag tarafta surtunmeden dolayi cizikler vardi. Mekanik bir ariza olmadigina sevinerekten cevredeki insanlarin da yardimiyla motoru kaldirip kenara cektim. Kaza yapmama sebep olan adam once gecmis olsun dedi, sonra da "ben seni gormustum, niye fren yaptinki, birsey yok dimi" diyerek biraz yatismis olan sinirimi tekrar tetikledi. Yok birsey hadi git diyerek basimdan savdim adami.

Gevsemin olan aynami tekrar sabitleyip yola koyuldum. Ortakoye varinca bir eczanede pansuman yaptirip acik yaralari kapattim. Daha sonra eve gelince montumu cikardim; montun sag kolunun ve sirtin sag tarafinin surtunmeden dolayi komple beyazladigini gordum. Kaskimin da yine sag tarafinda yere vurmus olmamdan dolayi cizikler vardi. Pantolunumu cikartirken hissettigim acidan da kalcamin sag tarafinin uzerine dusmemden dolayi ezildigini anladim...

Yorum:

Geri donus yolunda butun yol boyunca kazadan 1 dk once montu giymis olmamin bir mucize oldugunu dusundum. Eger giymemis olsaydim su anda butun sag tarafim bandajli olacakti. Ne yazikki dizligi giymemis olmam buyuk hataydi. Eger giymis olsaydim su an dizimde iyilesmesi en az iki hafta surecek bir yara olmacakti. Kaski hic bir zaman cikarmiyordum ama yol ne kadar kisa, hava da ne kadar sicak olursa olsun full korumanin ne kadar onemli oldugunu anlamis oldum.

Kazanin nasil ve ne sekilde gelecegi gercekten hic belli olmuyor. Yol boyunca her zaman pur dikkat gitmek gerekiyor. Belki o adam beni gordukten sonra durdugu yerden hareket edip hamle yapmasaydi ben de yoluma devam edip kaza yapmayacaktim. Ama ben de onun durmayip donebilecegini dusunup cok onceden fren yapmaya baslasaydim bu kaza olmayacakti.

Adam one dogru hamle yapinca benim gecebilecegim araligi da daraltmis oldu. Donecek gibi hareket edince ben de carpmamak icin frene asildim. Tabi o anda panikle ne kadar fren yapmam gerektigini dusunemedim. Eger sakinligimi koruyup hafif fren yapsaydim adamin durdugunu gorup yoluma devam edebilirdim.


Yorumlarim bunlar. Umarim faydasi olur. Herkese kazasiz surusler.
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
Geçmiş olsun diyorum sadece,umarım yaralarınız kısa sürede iyileşir.
Kazadan çıkarılması gereken dersi siz zaten çıkarmışsınız,bizlere pek söz düşmüyor.Sağlıcakla kalınız.
 
Katılım
24 Eyl 2006
Mesajlar
652
Protesto büyük geçmiş olsun. Belki inanmayacaksın ama aynı anlattığın şekilde bende göztepe sanayi de kaza yapıyordum. Nasıl kurtardığımı bende bilmiyorum. Görenler, karşıdan gelip kendine göre sola bana göre sağa dönmeye çalışan arabayla sokağın başında park etmiş olan arabanın arasından nasıl geçtiğime şaşırmışlar. Ben frene çok asılmayıp aradan sıyrılmaya çalıştım, zorbela sıyrıldımda. Ama karşıdan gelen araba beni görmedi daha doğrusu bakmadı bile. bende çok yavaşlayınca beni gördü yol verdi sandım. Neyse büyük geçmiş olsun motor okadar önemli değil sana bişey olmasın.
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Geçmiş olsun. Küçük de olsa bu tarz kazalar gerekli sanki, insana büyük dersler veriyor. Bilincinizden dolayı tebrike derim.
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
genellikle sürücüler dönüşlerde bunu hep yapıyor,yerse hesabı yılan gibi kıvrılırız zannediyorlar.bazen bende panikleyip frenlere asılıyorum ama mesafemi koruyorum
ben hiç bir zaman karşımdaki aracın bana yol vereceğini düşünmem göz teması olmadanda yoluma devam etmiyorum.

geçmiş olsun allah beterinden korusun:rendeer:
 
Katılım
3 Kas 2006
Mesajlar
2,854
geçmiş olsun arkadaşım. Tecrüben sitedeki arkadaşlara ders olacaktır.
Ne olur herkes korumalarını kullansın. Havanın sıcaklığı bahanemiz olmamalı.
korumalar böylesi görece düşük süratlerde çok büyük kurtarıcılar. Kask konusunu yazmıyorum bile, ne olduğunu hepimiz biliyoruz.
Koruma kullanmak, aynı zamanda bizi kazayı düşünmemizi, daha az risk almamızı sağlıyor.
Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.
 
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
4,311
Çok geçmiş olsun emin ol bundan sonra virajlara daha dikkatli gireceksin:cat:
 
Katılım
18 Ocak 2006
Mesajlar
212
hava 40 derece olsada kask mont eldiven mutlaka kullanıyorum gerçi mont epey eziyet oluyor ama kaza sonrası acı çekmekten iyidir... çok geçmiş olsun dostum ama dediğin gibi iyiki montunu giymissin...
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
üzüldüm...ben sandaletle şortla korumasız sadece kaskla motor kullanıyorum...Allah akıl fikir versin bana...ha Seyrantepede kask dahi takmıyorum...ki burada Polis Lojmanları var 100 den fazla tane ekiplerden abimiz girip çıkıyo hepsi tanır beni bişiy demez...bende bu sevgiyi suistimal ediyorum galiba...
 
Katılım
2 Nis 2005
Mesajlar
595
Çok ibretlik bir deneyim. Korumanın önemi ortada işte. Geçmişler olsun.
 
Katılım
6 Nis 2005
Mesajlar
2,252
geçmiş olsun arkadaşım...allah beterinden saklasın...neyseki sana fazla bişey olmamış...biraz tectübeyle bu tarz kazaları yaşamayacağına eminim...arka lastik kitlendiğinde bıraksaydın motorun yatmayabilirdi...sonrasıdan tekrar sıkardın...bir keresinde yağmurlu yolda bende senin gibi sert fren yapmak zorunda kaldım...baktım arka taraf sağa doğru kayıyo 1 sn.falan bıraktım tekrar sıktım bu sefer sola kaymaya başladı ve bende dengeyi sağladım...neyse acı bi tecrübe olmuş...umarım tekrarını yaşamazsın...
 
Katılım
30 Nis 2006
Mesajlar
1,051
Geçmiş olsun. Umarım en kötü kazan bu olur. Birdaha böyle şeyler yaşamazsın. Motora nazarlık olmuş.
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
üzüldüm...ben sandaletle şortla korumasız sadece kaskla motor kullanıyorum...Allah akıl fikir versin bana...ha Seyrantepede kask dahi takmıyorum...ki burada Polis Lojmanları var 100 den fazla tane ekiplerden abimiz girip çıkıyo hepsi tanır beni bişiy demez...bende bu sevgiyi suistimal ediyorum galiba...

Meteciğim ekiplerin sevgisi beni pek bağlamaz ama bizlerin sevgisini süistimal etmen beni bağlar.
Sanalda olsa tanışlığımız,dostluğumuz,istemem senin zarar görmeni.:pale:
Unutma bebişinin senin dostluğuna,babalığına ihtiyacı var:cat:
 
Katılım
29 Haz 2006
Mesajlar
3,438
Bosuna söylememişler eskiler...

"Bir musibet bin nasihattan eftaldir" diye. Allah korumus üstadım. Allah tekrarını nasip etmesin insallah.
Son anda kalan korumalarını giymen de Allah'ın sana bir lutfudur. Bu ne bir şans nede bir mucizedir. Sadece Allah'ın sana bir lutfu...

üzüldüm...ben sandaletle şortla korumasız sadece kaskla motor kullanıyorum...Allah akıl fikir versin bana...ha Seyrantepede kask dahi takmıyorum...ki burada Polis Lojmanları var 100 den fazla tane ekiplerden abimiz girip çıkıyo hepsi tanır beni bişiy demez...bende bu sevgiyi suistimal ediyorum galiba...

Vallahi ve billahi ben seni Allah rızası icin o kadar cok seviyorumki.. Beni de bosver, Ah be abicim kimse için değil o kucagındaki hüzün kelebeğinin (Allah Gecinden versin, Allah korusun) tabutunun basında dökecegi gözyasları hatırına da mı giymezsin ?
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
1,578
protesto çok geçmiş olsun.Edinmiş olduğun tecrübe çok işine yaracak:cat:
En kısa zamanda yaralarının iyileşmesi dileğiyle.:rendeer:

Meteciğim ekiplerin sevgisi beni pek bağlamaz ama bizlerin sevgisini süistimal etmen beni bağlar.
Sanalda olsa tanışlığımız,dostluğumuz,istemem senin zarar görmeni.:pale:
Unutma bebişinin senin dostluğuna,babalığına ihtiyacı var:cat:
Harfiyen katılıyorum.Metehan abi aman abi aman.:cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Nis 2007
Mesajlar
205
Çok geçmiş olsun, allahtan fazla hızlı değilmişsin bir tehlikede sen yerde yatıyorken olabilir, arkadan gelen araba falan olsa aman allahım çok dikkat etmek ve her zaman umulmayanı beklemek lazım.

Bugün bir kaza da bağdat caddesinde oldu en soldan en sağa sinyal vermeden geçen bir taksi bmw650 li bir motorcunun (tahminimce yeni kullanan ve hiç kaza yapmamış) önüne kırınca çocukda arkadan çarpmamak için freen yapıp kayıp düştü. Üzerinde mont ve kask vardı biz, 50m ilerde durup park edip gittik yanına eşim yolda görmüş motorun altında sıkışmıştı adam, neyse kaldırdık motoru dizinde soyulma var sağlığında problem yok ama çocuk şokta 2-3 motor daha durdu var mı birşey diyor yok dedi. taksi de geçmiş olsun kartımı vereyim falan dedi çocuk yok dedi gönderdi taksiyi ben yine de plakayı aldım 34 TB 93 :)P) neyse çocuk şokta ben diyorum dur, o gitti motoru kaldırdı bekliyor dedim ayaklığı aç zorla beraber açtık, motorun sol sinyal kırıldı biraz da sürtünme var dedi ben gidicem.

Bu durumlarda ne yapmak gerekir tam bilemiyorum ama, ben dedim otur 5 dakika su iç dinlen kendine gel, adam 190 boyunda ve yapılı ama dizleri titriyor farkında değil belki de ilk kazası idi. Arkadaşlar bu tip durumlarda benim tavsiyem 5-10 dakika durup dinlenmeniz konsantrasyon sürüş tekniği falan bitiyor. zorla kapa motoru su alalım dinlen diyorum adam yok benim ev yakın şuradan 100m falan diyor ve bacak titremesi ile beni dinlemeden yola çıktı tekrar ona da geçmiş olsun bağdat caddesinde motorculara rezil oldum diye mi düşündü bilmem ama bu durumlarda sağlık daha önemli. Dikkatli olun kazasız sürüşler
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst