- Katılım
- 15 May 2007
- Mesajlar
- 109
- Konu Yazar
- #1
Herkese merhaba,
Ben yaklasik 1 aydir motor kullaniyorum. Sehir icinde kullanim amacli olarak bir scooter aldim. Basima gelmez saniyordum ancak bugun ufak bir kaza gecirdim ve motor kazasi yapma ihtimalinin arabaya oranla ne kadar yukseh bir ihtimal oldugunu kotu ama ogretici bir tecrubeyle anlamis oldum. Yasamis oldugum tecrubeyi de mumkun oldugunda ayrintili olarak anlattimki ozellikle yeni baslayan veya koruma kullanmayan arkadaslar icin de bir uyari olsun...
Kaza raporu:
Saat 13.00 civari Ortakoy'deki evimden cikip sahilden Sariyer istikametine dogru yola ciktim. Gecen hafta ayni yolu gidip gelmistim ve cok sicak oldugu icin sadece kask takmistim. Bu hafta da nasilsa yolu biliyorum ve kaza yapma ihtimalim cok az diyerekten yine sadece kaskimi takaraktan yola ciktim. Sariyer'e kadar keylifli bir sekilde gelip daha sonra donus yoluna koyuldum. Tarabya'da kenara cekip karnimi doyurdum. Yemek yedigim sirada dort bes motorcu onumden grup halinde gecti, iki tanesi racing iki tanesi de maxi scooter motordu ve hepsi full korumaliydi.
Yemegi bitirdikten sonra tekrar yola ciktim. Yaklasik bir yuz metre gittikten sonra aklima o motorcular geldi. Ulan ya simdi bisey olursa, nasilsa hava da o kadar sicak degil diyerekten kenara cektim. Korumali montumu ve eldivenlerimi giydim. Nasilsa az yolum kaldi dizligi bosver diyerekten tekrar motora atladim.
Motorum su an rodajda oldugu icin fazla hiz yapmiyordum. Hizimi 50'ye cikardim ve bos yolda gitmeye basladim. Hareket edeli herhalde 50 mt olmustu ki ilerde karsi yonde sola sinyal verip donmek isteyen bir arac gordum. Adam benim geldigimi gormustu ve buyuk ihtimalle donmeyecekti, bu yuzden fren yapmadim. Ancak araba geldigimi gormesine ragmen hafif sola dogru bir hamle yapti, tabi ben de donecegini sanaraktan carpmamak icin her iki frene asildim. Frene asilmamla beraber arka taraf kaydi ve motorla beraber yere yapistim. Hizim dusuk oldugundan motorla beraber az birsey suruklendim.
Ayaga kalktigimda dizimde ve sag bobrek tarafimda bir aci hissettim. Sag dizim direk yere temas etmis, pantalonum yirtilmisti. Acip baktigimda surtunmeden dolayi olusan bir yara vardi. Yine sag bobrek tarafim surtunmeden dolayi hafif cizilmisti.
Gidip motoru kaldirdim. Sag aynam gevsemisti. Ayrica yine sag tarafta surtunmeden dolayi cizikler vardi. Mekanik bir ariza olmadigina sevinerekten cevredeki insanlarin da yardimiyla motoru kaldirip kenara cektim. Kaza yapmama sebep olan adam once gecmis olsun dedi, sonra da "ben seni gormustum, niye fren yaptinki, birsey yok dimi" diyerek biraz yatismis olan sinirimi tekrar tetikledi. Yok birsey hadi git diyerek basimdan savdim adami.
Gevsemin olan aynami tekrar sabitleyip yola koyuldum. Ortakoye varinca bir eczanede pansuman yaptirip acik yaralari kapattim. Daha sonra eve gelince montumu cikardim; montun sag kolunun ve sirtin sag tarafinin surtunmeden dolayi komple beyazladigini gordum. Kaskimin da yine sag tarafinda yere vurmus olmamdan dolayi cizikler vardi. Pantolunumu cikartirken hissettigim acidan da kalcamin sag tarafinin uzerine dusmemden dolayi ezildigini anladim...
Yorum:
Geri donus yolunda butun yol boyunca kazadan 1 dk once montu giymis olmamin bir mucize oldugunu dusundum. Eger giymemis olsaydim su anda butun sag tarafim bandajli olacakti. Ne yazikki dizligi giymemis olmam buyuk hataydi. Eger giymis olsaydim su an dizimde iyilesmesi en az iki hafta surecek bir yara olmacakti. Kaski hic bir zaman cikarmiyordum ama yol ne kadar kisa, hava da ne kadar sicak olursa olsun full korumanin ne kadar onemli oldugunu anlamis oldum.
Kazanin nasil ve ne sekilde gelecegi gercekten hic belli olmuyor. Yol boyunca her zaman pur dikkat gitmek gerekiyor. Belki o adam beni gordukten sonra durdugu yerden hareket edip hamle yapmasaydi ben de yoluma devam edip kaza yapmayacaktim. Ama ben de onun durmayip donebilecegini dusunup cok onceden fren yapmaya baslasaydim bu kaza olmayacakti.
Adam one dogru hamle yapinca benim gecebilecegim araligi da daraltmis oldu. Donecek gibi hareket edince ben de carpmamak icin frene asildim. Tabi o anda panikle ne kadar fren yapmam gerektigini dusunemedim. Eger sakinligimi koruyup hafif fren yapsaydim adamin durdugunu gorup yoluma devam edebilirdim.
Yorumlarim bunlar. Umarim faydasi olur. Herkese kazasiz surusler.
Ben yaklasik 1 aydir motor kullaniyorum. Sehir icinde kullanim amacli olarak bir scooter aldim. Basima gelmez saniyordum ancak bugun ufak bir kaza gecirdim ve motor kazasi yapma ihtimalinin arabaya oranla ne kadar yukseh bir ihtimal oldugunu kotu ama ogretici bir tecrubeyle anlamis oldum. Yasamis oldugum tecrubeyi de mumkun oldugunda ayrintili olarak anlattimki ozellikle yeni baslayan veya koruma kullanmayan arkadaslar icin de bir uyari olsun...
Kaza raporu:
Saat 13.00 civari Ortakoy'deki evimden cikip sahilden Sariyer istikametine dogru yola ciktim. Gecen hafta ayni yolu gidip gelmistim ve cok sicak oldugu icin sadece kask takmistim. Bu hafta da nasilsa yolu biliyorum ve kaza yapma ihtimalim cok az diyerekten yine sadece kaskimi takaraktan yola ciktim. Sariyer'e kadar keylifli bir sekilde gelip daha sonra donus yoluna koyuldum. Tarabya'da kenara cekip karnimi doyurdum. Yemek yedigim sirada dort bes motorcu onumden grup halinde gecti, iki tanesi racing iki tanesi de maxi scooter motordu ve hepsi full korumaliydi.
Yemegi bitirdikten sonra tekrar yola ciktim. Yaklasik bir yuz metre gittikten sonra aklima o motorcular geldi. Ulan ya simdi bisey olursa, nasilsa hava da o kadar sicak degil diyerekten kenara cektim. Korumali montumu ve eldivenlerimi giydim. Nasilsa az yolum kaldi dizligi bosver diyerekten tekrar motora atladim.
Motorum su an rodajda oldugu icin fazla hiz yapmiyordum. Hizimi 50'ye cikardim ve bos yolda gitmeye basladim. Hareket edeli herhalde 50 mt olmustu ki ilerde karsi yonde sola sinyal verip donmek isteyen bir arac gordum. Adam benim geldigimi gormustu ve buyuk ihtimalle donmeyecekti, bu yuzden fren yapmadim. Ancak araba geldigimi gormesine ragmen hafif sola dogru bir hamle yapti, tabi ben de donecegini sanaraktan carpmamak icin her iki frene asildim. Frene asilmamla beraber arka taraf kaydi ve motorla beraber yere yapistim. Hizim dusuk oldugundan motorla beraber az birsey suruklendim.
Ayaga kalktigimda dizimde ve sag bobrek tarafimda bir aci hissettim. Sag dizim direk yere temas etmis, pantalonum yirtilmisti. Acip baktigimda surtunmeden dolayi olusan bir yara vardi. Yine sag bobrek tarafim surtunmeden dolayi hafif cizilmisti.
Gidip motoru kaldirdim. Sag aynam gevsemisti. Ayrica yine sag tarafta surtunmeden dolayi cizikler vardi. Mekanik bir ariza olmadigina sevinerekten cevredeki insanlarin da yardimiyla motoru kaldirip kenara cektim. Kaza yapmama sebep olan adam once gecmis olsun dedi, sonra da "ben seni gormustum, niye fren yaptinki, birsey yok dimi" diyerek biraz yatismis olan sinirimi tekrar tetikledi. Yok birsey hadi git diyerek basimdan savdim adami.
Gevsemin olan aynami tekrar sabitleyip yola koyuldum. Ortakoye varinca bir eczanede pansuman yaptirip acik yaralari kapattim. Daha sonra eve gelince montumu cikardim; montun sag kolunun ve sirtin sag tarafinin surtunmeden dolayi komple beyazladigini gordum. Kaskimin da yine sag tarafinda yere vurmus olmamdan dolayi cizikler vardi. Pantolunumu cikartirken hissettigim acidan da kalcamin sag tarafinin uzerine dusmemden dolayi ezildigini anladim...
Yorum:
Geri donus yolunda butun yol boyunca kazadan 1 dk once montu giymis olmamin bir mucize oldugunu dusundum. Eger giymemis olsaydim su anda butun sag tarafim bandajli olacakti. Ne yazikki dizligi giymemis olmam buyuk hataydi. Eger giymis olsaydim su an dizimde iyilesmesi en az iki hafta surecek bir yara olmacakti. Kaski hic bir zaman cikarmiyordum ama yol ne kadar kisa, hava da ne kadar sicak olursa olsun full korumanin ne kadar onemli oldugunu anlamis oldum.
Kazanin nasil ve ne sekilde gelecegi gercekten hic belli olmuyor. Yol boyunca her zaman pur dikkat gitmek gerekiyor. Belki o adam beni gordukten sonra durdugu yerden hareket edip hamle yapmasaydi ben de yoluma devam edip kaza yapmayacaktim. Ama ben de onun durmayip donebilecegini dusunup cok onceden fren yapmaya baslasaydim bu kaza olmayacakti.
Adam one dogru hamle yapinca benim gecebilecegim araligi da daraltmis oldu. Donecek gibi hareket edince ben de carpmamak icin frene asildim. Tabi o anda panikle ne kadar fren yapmam gerektigini dusunemedim. Eger sakinligimi koruyup hafif fren yapsaydim adamin durdugunu gorup yoluma devam edebilirdim.
Yorumlarim bunlar. Umarim faydasi olur. Herkese kazasiz surusler.