- Katılım
- 26 Şub 2010
- Mesajlar
- 1,071
- Konu Yazar
- #1
Selam arkadaşlar;
Geçen hafta bir toplantımızda konusu geçmişti. Koruma demiri ihtiyacım vardı. Çoktandır aklımdaydı ama bir türlü girişememiştim bu işe. Vesile olunca hem benim 250 intrudere ve arkadaşım İlker Erin'in 89 model 1100 Magnasına koruma demiri yapmaya karar verdik. İstanbul Dudullu da çalıştığım yere yakın DES sanayi sitesi var. Burada paslanmaz her türlü parçayı temin etmek mümkün. İkimizin demir için komple 3,5 - 4 metre gibi boru gerekiyordu. Boruları kesip satmaya pek yanaşmıyorlar. Tam boy olarak alabiliyorsunuz. 6 m olarak 33.7 mm (1'') 2 mm et kalınlığında kendinden polisajlı parlak olarak bir boy aldık. Boru büküm işleri özellikle krom malzeme söz konusu olduğunda çok zahmetli işler. Atolyemde boru bükme için el aletleri var ama biz genelde bakır ve galvaniz malzeme ile çalıştığımızdan bizim ustalar yakındaki bir abimize yönlendirdi bizi. Onlarda daha iyi kalıplar ve malafalı tabir ettiğimiz tür hidrolik bükme tezgahları vardı. İşin ilginci, tüm bükümler istediğimiz gibi olmadı, aynı kalıp ve aynı basınçla bükmemize rağmen bir iki bükümde ezilmeler mevcut. Bizim gözümüze batıyor tabi şu anda sadece. Usta malzemenin uniform olmamasına bağladı ama ne derece doğru bilemiyorum.
Bu parça Magna nın sağ koruma demiri. Onu şablon yapıp alttaki boru için ölçü alıyor usta.
Kelepçeleri de yapmaya koyuluyoruz.
Şimdi benim motora geçtik. Elimizde şablon olmadığından önce telden şablon yapıyoruz. Aslında SolidWorkste çizmiştim ama boru bükme aletimiz CNC olmadığından şablonla çalışmak daha makul geldi. Hem sonra tutmazsa Mühendis'liğimize b*k sürdürmeyelim dedim
Fazlalıkları keselim
Bağlantılar için dolu paslanmaz parça kullandım. Frezede kanal açıp deldikten sonra borunun içine sokup kaynattık. Bu sayede bağlantılardan kırılması neredeyse imkansız oldu.
Delik yerleri için ön montaja geçiyorum.
Bu işlemden sonra polisaja verdim.Bitti ve montajı tamamlandı. Son hali daha parlak ve ihtişamlı. Henüz üzerinde fotoğraf çekemedim. Yarın yıkayınca eklerim.
Geçen hafta bir toplantımızda konusu geçmişti. Koruma demiri ihtiyacım vardı. Çoktandır aklımdaydı ama bir türlü girişememiştim bu işe. Vesile olunca hem benim 250 intrudere ve arkadaşım İlker Erin'in 89 model 1100 Magnasına koruma demiri yapmaya karar verdik. İstanbul Dudullu da çalıştığım yere yakın DES sanayi sitesi var. Burada paslanmaz her türlü parçayı temin etmek mümkün. İkimizin demir için komple 3,5 - 4 metre gibi boru gerekiyordu. Boruları kesip satmaya pek yanaşmıyorlar. Tam boy olarak alabiliyorsunuz. 6 m olarak 33.7 mm (1'') 2 mm et kalınlığında kendinden polisajlı parlak olarak bir boy aldık. Boru büküm işleri özellikle krom malzeme söz konusu olduğunda çok zahmetli işler. Atolyemde boru bükme için el aletleri var ama biz genelde bakır ve galvaniz malzeme ile çalıştığımızdan bizim ustalar yakındaki bir abimize yönlendirdi bizi. Onlarda daha iyi kalıplar ve malafalı tabir ettiğimiz tür hidrolik bükme tezgahları vardı. İşin ilginci, tüm bükümler istediğimiz gibi olmadı, aynı kalıp ve aynı basınçla bükmemize rağmen bir iki bükümde ezilmeler mevcut. Bizim gözümüze batıyor tabi şu anda sadece. Usta malzemenin uniform olmamasına bağladı ama ne derece doğru bilemiyorum.
Bu parça Magna nın sağ koruma demiri. Onu şablon yapıp alttaki boru için ölçü alıyor usta.
Kelepçeleri de yapmaya koyuluyoruz.
Şimdi benim motora geçtik. Elimizde şablon olmadığından önce telden şablon yapıyoruz. Aslında SolidWorkste çizmiştim ama boru bükme aletimiz CNC olmadığından şablonla çalışmak daha makul geldi. Hem sonra tutmazsa Mühendis'liğimize b*k sürdürmeyelim dedim
Fazlalıkları keselim
Bağlantılar için dolu paslanmaz parça kullandım. Frezede kanal açıp deldikten sonra borunun içine sokup kaynattık. Bu sayede bağlantılardan kırılması neredeyse imkansız oldu.
Delik yerleri için ön montaja geçiyorum.
Bu işlemden sonra polisaja verdim.Bitti ve montajı tamamlandı. Son hali daha parlak ve ihtişamlı. Henüz üzerinde fotoğraf çekemedim. Yarın yıkayınca eklerim.