Korkunç Gerçekler

Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
BU ÇALIŞMA harbiturk TARAFINDAN ÜYE OLDUĞU FORUMLARDA YAYINLANMAK AMACI İLE YAPILMIŞTIR BU YAZIYI SİLMEDİĞİNİZ SÜRECE DİLEDİĞİNİZ YERDE DİLEDİĞİNİZ KADAR KULLANABİLİRSİNİZ

Çevremdeki herkes motocular ve sevdalıları ve sempatizanları uzaktan yakıdan alakası olmayanlar bilen bilmeyen ben ve istisnalar hariç
herkes motosikletlerin ÇOK tehlikeli olduğunu düşünmesi bir tesadüfmüdür bilmiyorum. Bu durumu abartıp Şeytan arabası diyenler Şeytan icadı diyenler
ısrarla uzakduranların da sayısı azımsanmayacak bir dereceye ulamış olmasına rağmen ben sanırım cehalet içerisinde kıt aklımla motosikletin daha az tehlikeli olduğunu düşünerek hatamı yapıyorum diye kafamdan çeşitli düşüncelerle boğuşurken bu yaptığımın cok sacma olduğunu farkettim . Daha mantıklı olabilmem için teknik verilere ulaşmam gerektiğine karar vererek internetten kafamda oluşturabildiğim bütün sorulara tek tek cevap aramaya başladım

Teknik veri bulamadığım yerde teorem üreterek gerçeğe yakın bir sonuca ulaşmak istiyorum ama bunun için birçok kişinin bu konu üzerinde kafa yorması gerekli ki ulaşılan nokta tatmin edici olabilsin

Öncelikli amacım motosikletin düşünüldüğünün aksine otomobil kadar emniyetli olduğunu kanıtlamak
Bunun için otomobil ve motosiklet kazalarının sayılara oranını değerlendirmek gerekli.

Öncelikle araç sayılırını ve kazaya karışma sayılarını bilmemiz faydalı olacaktır


Taşıt cinslerine göre trafiğe kayıtlı ve trafik kazasına karışan taşıtlar
Registered motor vehicles, involved in accidents by type of the vehicle

A. Kayıtlı taşıt sayısı - Number of registered vehicles B. Trafik kazasına karışan taşıt sayısı - Number of vehicles involved in accidents








Kaynak: Emniyet Genel Müdürlüğü Source: General Directorate of Public Security
(1) Jandarma sorumluluk bölgesindeki trafik kazaları dahil değildir (1) Data does not cover the number of road traffic
accidents in area of gendarmerie responsibility.
(2) Traktörler dahildir (2) Tractors is Included
(3) Çekici ve Tankerler dahildir (3) Tractor Truck and Tanker are included.
(4) Diğer motorlu taşıtlar ile motorsuz taşıtları kapsar (4) Includes motor vehicles and non-motor vehicles.


AMANIN O DA NE HER ÜÇ ( 3 ) OTOBÜSTEN BİR ( 1 ) İ KAZAYA KARIŞMIŞ
HER BEŞ ( 5 )MİNİBÜSTEN BİR ( 1 ) İ İ KAZAYA KARIŞMIŞ

HER ON ( 10 ) MOTOSİKLETTEN BİR ( 1 ) İ İ KAZAYA KARIŞMIŞ
HER ON ( 10 ) OTOMOBİLDEN BİR ( 1 ) İ İ KAZAYA KARIŞMIŞ

RAKAM KÜSÜRATLARI SONUCU COK FAZLA ETKİLEMEDİĞİ İÇİN YUVARLAMALARDA BULUNDUM

BU ÇALIŞMA harbiturk TARAFINDAN ÜYE OLDUĞU FORUMLARDA YAYINLANMAK AMACI İLE YAPILMIŞTIR BU YAZIYI SİLMEDİĞİNİZ SÜRECE DİLEDİĞİNİZ YERDE DİLEDİĞİNİZ KADAR KULLANABİLİRSİNİZ


BU BİLGİYİ TOPLU TAŞIMA ARAÇLARINI KULLANAN VE SİZİN MOTOSİKLET ALMANIZI İSTEMEYEN BAŞTA AİLE REİSLERİ OLMAK ÜZERE DİĞER AİLE FERTLERİ VE TÜM TANIDIKLARA AKTARMAK
EMİNİMKİ O KİŞİLERİN MOTOSİKLETE BAKIŞ AÇILARINI DEĞİŞTİRMEKLE KALMAYIP DİKKATLERİNİ TOPLU TAŞIMA ARAÇLARINA DA ÇEKMİŞ OLACAKTIR. BUNUNLADA YETİNMEYİP



TOPLU TAŞIMA ARAÇLARINA BİNENLERLE HELALLEŞMEK TEHLİKENİN NERDE OLDUĞUNU YETERİNCE KAVRAMALARINA NEDEN OLACAKTIR.





BU OTOBÜSTEN 33 KİŞİ ÖLDÜ




MOTOSİKLETLERİN DETAYLI KAZA VERİLERİ ŞEHİRİÇİ



ŞEHİRDIŞI VE TOPLAM



OTOMOBİL ŞEHİR İÇİ




OTOMOBİL ŞEHIRDIŞI VE TOPLAM




VE OTOBÜS ŞEHİRİÇİ




OTOBÜS ŞEHİRDIŞI VE TOPLAM





6.686 motosiklet kazası olmuş ve 68 ( ben 78 topladım ) sürücü hayatını kaybetmiş bu da 100 motosiklet kazasında 1 motosiklet sürücüsünün hayatını kaybettiği anlamına gelir. Artçı ve yayalar dahil toplam ölü sayısı 92


534.950 otomobil kazası olmuş ve bu kazalarda 875 otomobil sürücüsü hayatını kaybetmiş Nerdeyse 10.000 kazada bir otomobil sürücüsü hayatını kaybetmiş yolcu ve yayalarla birlikte ölü sayısı 2.112 ye çıkıyor

36.980 otobüs kazasında 25 sürücü hayatını kaybederken toplamda hayatını kaybedenlerin sayısı 353 bu da 100 otobüs kazasında 1 kişinin hayatını kaybettiği anlamına gelir ki otobüslerin tehlike konusunda motosikletlerden geri kalmadığı anlamına gelir.


araştırmalarıma devam etmekteyim şimdilik bu kadar
 
Katılım
27 Eki 2007
Mesajlar
490
Araştırma güzelde otobüsle kıyaslama yapılması biraz yanlış nedenine gelince;
şehirlerarası bir otobüs yılda ortalama 300.000 km yol kateder yasal sınır toplamda 9 saat olan sürücü kullanım saatlerine uyulmaz ve bir şöför bazen 22 saate kadar araba kullanabilir. e kaza sayısıda normaldir. kaç motosiklet yıllık uzun yolda 300.000 km yapıyor ve hangi motosiklet sürücüsü 22 saat motosiklet kullanabiliyor? ha otobüsler için ben doğal karşılarım çünki otobüs şöförlüğüde yaptık. ama motosikleti otobüsle değilde mesela motosikletlerin geneli gibi şehir içinde çalışan benzer km leri yapan otomobillerle karşılaştırmak daha doğru sonuç verir... otobüslerin karşılaştırma yapabilecek bir kara taşıtı malesef yok. tır yada kamyon sürücüsü uykusu gelince yarım saat uyur yolda o yarım saat arayı kapatır ama otobüs şöförü yolcu olduğundan uykusuz gider buda kazaya davetiye çıkarır...
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
Eveeeeet işte bu sayılar toplumsal önyargılarımızı umarım kırar,ama zor!!!!!!!!!!!

Yaptığınız bu çalışma için sizi tebrik ederim,sevgiler saygılar.
 
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,249
bu mükemmel çalışma için teşekkürler.
çok emeğiniz geçmiş belli.
bu motosiklet düşmanlarına bir belge niteliğinde neredeyse.bilinçlenmek için de iyi bir fırsat.

tekrar teşekkürler
 
Katılım
27 Eki 2007
Mesajlar
272
yaptığınız çalışma için çok teşekkürler

gerçekten ön yargılı konuşanlara çok iyi bi cvp olmuş :cat:
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
Konu ile ilgili toplayabildiğim bütün bilgileri aktardım Umarım faydalı olacaktır

Bende sizlere teşekkür ediyorum
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Kas 2005
Mesajlar
1,141
geçenlerde aklıma gelmişti böyle bir istatistik.ama ne yalan söyliyeyim üşendim ve uğraşmadım.siz yapmışsınız çokta güzel olmuş.ellerinize sağlık.umarın birileri görür bu bilgileri.
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
istatistik derlemesi güzel ve anlamlı olmuş teşekkürler.

ama herkesin ve benim de paylaştığım yargı şudur ki, motosiklet kazaya diğer motorlu taşıtlardan oran olarak az karışsa da karşıtğı kazada sonuç ağır oluyor bu da motosikleti tehlikeli kılıyor insanların gözünde.

en basit örnek ben otomobilimde ışıkda beklerken ışığı geç farkeden biri gelip arkadan gelip arabama çarpsa iner tampona bakar, gerek görüyosam tutanak tanzim ettirir giderim, hatta çarpan şahıs hoş bi hanımsa kusura bakmayın ben yanlış şeritti durmuşum der özür diler öyle giderim :)
ama aynı kaza motorumda olsa mazaalah en iyi ihtimal ufak bi yaralanmadır.
bu açıdan bakınca motosiklet hala tehlikeli bi taşıt. bunu kabullenip kullanmak ise riski azaltan bi faktör...
 
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
4,311
Bencede otobüsle motosikletler karşılaştırılmamalı biri 40'ın üzerinde yolcu alırken digeri sadece bir tane alabiliyor ayrıyetten bir otobüsün kaza yapmasından daha felaket olan şey vardır ki oda iki otobüsün aynı kazaya karışması:pr:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
21 Eki 2007
Mesajlar
56
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
her 1 motosiklet sürücüsünden birisi (ben oluyorum) 22.000 km. boyunca 1 kere araca çarpmış (hafif) bir kere mıcır da kaymış 1 kere ıslak zeminde kaymış. 2 kerede motorunu yere düşürmüştür.
bu kazalardan hiçbirisi yaralanmaya sebebiyet vermemiştir.
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
275
güzel bi çalışma olmuş eline sağlık
100 motosikletten 1 i kaza yaparsa max. 2 kişi taşıyabileceği için kazaya karışan kişi sayısı 2 oluyor
100 otobüsten 1 i kaza yaparsa max. 50 kişi taşır dersek kazaya karışan 50 kişi oluyor ....

ben bu sonucu çıkardım ve motor tehlikeli diyenler için bi özetleme olarak düşündüm ....
 
Katılım
5 Haz 2006
Mesajlar
1,037
harbiturk; Çalışamanız mükemmel. Emeğiniz için teşekkürler.

Otomobillerdeki hava yastılları, bariyerler,kabin ve emniyet kemeri gibi unsurlar herhangi bir darbe esnasında bir derece koruyucu görev yaparlar. Motosikletlerde bunlar olmadığı için kask,koruyucu elbise,dizlik,eldiven vs. ile korunmaya çalışırız. Teknolojinin insanların hizmetine sunduğu nimetleri kuralına uygun kullannası durumunda bundan faydalanmış olur. Traş olunan jilet de bir teknoloji ürünüdür. Kuralsız kullanılacak olunursa insan kendi kendini boğazlamış olur.
Kısacası kuralsız kullanılan herşey tehlikelidir..
 
Katılım
17 May 2006
Mesajlar
2,547
rakamlarla hersey ortada ama hala insanimizin motosikletin seytan araci ve bir olum makinasi fikrinden kurtulmasi daha zaman alir
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
571
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
İyi çalışma olmuş tebrikler.:cat:
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
harbiturk; Çalışamanız mükemmel. Emeğiniz için teşekkürler.

Otomobillerdeki hava yastılları, bariyerler,kabin ve emniyet kemeri gibi unsurlar herhangi bir darbe esnasında bir derece koruyucu görev yaparlar. Motosikletlerde bunlar olmadığı için kask,koruyucu elbise,dizlik,eldiven vs. ile korunmaya çalışırız. Teknolojinin insanların hizmetine sunduğu nimetleri kuralına uygun kullannası durumunda bundan faydalanmış olur. Traş olunan jilet de bir teknoloji ürünüdür. Kuralsız kullanılacak olunursa insan kendi kendini boğazlamış olur.
Kısacası kuralsız kullanılan herşey tehlikelidir..


İlerki günlerde koruyucu sistemler ve elbiselerimizin kıyaslamasını yapacağım
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
619
Çok güzel bir çalışma.Ama 100 otobüs kazasında 1 kişi ölürken 100 motosiklet kazasında 1 sürücü ölüyor demişsin.Yani artçı ve yayalar hariç.Onun için hala motosiklet daha tehlikeli görünüyo araştırmaya göre.Herkes full koruma giyinse sonuç çok farklı olurdu ama.:cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst