Köprü ve otoyollar Koç ile Ülker'in

Katılım
8 Tem 2008
Mesajlar
1,471
Bu ülkenin bu hale gelmesinin nedenlerinden 2 tanesi.. elhamdülillah buna da şükür diyip daha fazlasına hakkı olduğunu bildiği halde hakkını istemeyenler ve ahiret günü yapılanların cezasız kalmayacağını düşünüp hesabını sormayanlar...

herkese hiçbir şey için teşekkürler..
 
Katılım
14 Haz 2010
Mesajlar
1,026
Motosikleti
Cbr 650F
bedava yapmaları gereken yerde satıyolar ki habire vatadaş kazıklansın

ayıp cidden ayıp
 
Katılım
2 Kas 2008
Mesajlar
867
Ben okuyordum bir tanesini, sen yazmışsın o ara.Yalnız bu kitaplara göre durum öyle böyle değil çok vahim offff offf vahhhh vahhhhh dan ötede bir durum.
Sinema,sosyete,iş,siyasi,sanayi,ekonomi,eğitim,asker,Polis, aklınıza ne geliyorsa yahudi olabilirmi ? Kitapta neredeyse yeryüzündeki önemli mevkide ve altlarında çalışan kadro ve kollarındaki bütün insanlar yahudi ve mason.Olmak zorundalarmış gibide anlatmış.
[url]http://c1212.hizliresim.com/14/l/h09kl.jpg[/url]
[url]http://c1212.hizliresim.com/14/l/h09wj.jpg[/url]

Yahudilik ve masonluk kitabını yıllar önce okumuştum ve hayatta sadece birer piyon olduğumuzu ilk o zaman farkettim. :)

Böyle bir forumda ayet meali yazılması çok iyi, okumaktan keyif alıyorum. keşke herkes böyle yazsa, din iman islam, ayet hadis olmadan hayatın hiçbir anlamı yok. ben, hergün motora binerken okuduğum duların benim hakkımda koruyucu olduğuna samimiyetle inandığım için, bu sayede hiç kaza yapmadığıma inanıyorum. okuduğum duaların çok faydasını görüyorum, gerçekten güven hissi veriyor. demekki huzur islamda.

www.korunmussir.com
 
Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
1,715
Peki bu işler Avrupada Amerikada nasıl yürüyor?

Mesela Coq anlatsın Fransada nasıl, Remzi deAlmanyayı anlatsın.

Bugün yada daha dogrusu bu sabah anca eve gelebildim..
Yunan in yanindan az önce ayrilabildim.. :)
Bir arkadasin dogum günü vardi oyüzden yani...
Benim sucum yok..
Kafam bir milyon.. :p

Yazilacak birkac sey var bu konuda...
Almanyada sadece agir vasitalara yollar parali.. TIR lara yani..
Hollanda da normal araclardan para alinmiyor.. Agir araclari bilmiyorum..
Belcikayi bilmiyorum.. Cok senelerden beri oraya yolum düsmedi...
Fransada parali yol var..

Amaaaaaaaaaaaa
Cok ülkeden gectim ben..
Türkiyeye cok cesitli yollardan gittim geldim..
En fenalarindan iki tanesi Isvicre ve Hirvatistan.. Yol paralari harika...
En harikalarida Slovenja.. Birkac Km otobana okadar cok para aliyorlarki agziniz acik kalir..
Sirp larda para aliyor otobanlarda..
Bulgarda motosikletler beles.. :))))
Yunanda gecen seneye kadar belesti ama onlardi parali yapti bazi yerlerde.. Ama fiyatlar ok..

Türkiyede otobanda gitmisligim oldu..
Ama inaninki cok ucuzdu..

Neyse..
Bu kafayla bukadar yazabildim...:cherry:
Ilerki günlerde eve ayik gelebilirsem size daha detayli bilgi vericem.. :queen:
 
Katılım
12 Haz 2008
Mesajlar
5,549
Bugün yada daha dogrusu bu sabah anca eve gelebildim..
Yunan in yanindan az önce ayrilabildim.. :)
Bir arkadasin dogum günü vardi oyüzden yani...
Benim sucum yok..
Kafam bir milyon.. :p

Yazilacak birkac sey var bu konuda...
Almanyada sadece agir vasitalara yollar parali.. TIR lara yani..
Hollanda da normal araclardan para alinmiyor.. Agir araclari bilmiyorum..
Belcikayi bilmiyorum.. Cok senelerden beri oraya yolum düsmedi...
Fransada parali yol var..

Amaaaaaaaaaaaa
Cok ülkeden gectim ben..
Türkiyeye cok cesitli yollardan gittim geldim..
En fenalarindan iki tanesi Isvicre ve Hirvatistan.. Yol paralari harika...
En harikalarida Slovenja.. Birkac Km otobana okadar cok para aliyorlarki agziniz acik kalir..
Sirp larda para aliyor otobanlarda..
Bulgarda motosikletler beles.. :))))
Yunanda gecen seneye kadar belesti ama onlardi parali yapti bazi yerlerde.. Ama fiyatlar ok..

Türkiyede otobanda gitmisligim oldu..
Ama inaninki cok ucuzdu..

Neyse..
Bu kafayla bukadar yazabildim...:cherry:
Ilerki günlerde eve ayik gelebilirsem size daha detayli bilgi vericem.. :queen:

isviçrede alınan para 30 avro ve yıllık...onun için lafını etmeye değmez bence...ekstradan para alıyolar mı bilmiyorum ama sticker verip cama yapıştırılıyodu yıllık olarak...kaldı ki o tünellere, yollara alsızlar bir zahmet...dünyanın en uzun tünelleri orda, peşpeşe 11, 17 km lik kaç tane tünel var sayamadım...geçenlerde 34 km lik bi tünel açtılar sanırım yanlış hatırlamıyosam...

mont blank geçidinden de 20 avro alırlar ama buralar gerçekten alınan parayı hakeden yollar...

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:10 ----------


vaay cübbeli pornocuların linkleri atılmaya başlanmış...yok mu hüseyin üzmez in falan..onun bilgilerinden de feyiz alalım...
 
Katılım
23 May 2011
Mesajlar
1,296
önceden kaçak geçerken milyonlarca insanın hakkına girmiş olurdun. bu sebepten çekinirdik...
şimdi kaçak geçersen koç la ülker e girmiş olursun
caiz midir hocalar?
 
Katılım
30 Mar 2012
Mesajlar
100
Günlerce 3. köprü tartışması yapıldı. Tüp geçitten bahsedildi. Hele 3.köprü geçecek yerlerin sahiplerinin istimlak zengini olacağı vs vs vs... Peki sonunda ne oldu? Eldeki 2 köprü de gitti. Tam bir AKP politikası. Yapacam, yapacam deyip yok etmek. Aşağıda köprülerin nasıl satıldığı konusunda bir analiz var. Acaba okuyabilecek miyiz? Okusak anlayabilecek miyiz? Bu satışlarda bu hız, acelecilik nedendir?




Kaynak: VATAN-Ercan İnan
Hazıra konmak yenisini yapmaktan karlı çıktı.

(Bir yatırıma proje aşamasındayken girmekle, hazır bir işe girmek arasında ödenen fiyat açısından büyük fark oluşur. Konut mesela... Bir konut projesine topraktan giren, bitmiş eve talip olana göre daha düşük rakam öder. Köprü ve otoyol özelleştirmelerinde ise tam tersi bir durum oldu. Koç ve Ülker ile Malezyalı ortakları resmen hazıra kondu.

Nedenini açalım biraz.

Önce dünkü ihalede çıkan fiyatı, sıfırdan üçüncü köprü ve 113 kilometrelik bağlantı yollarını yapacak İçtaş-Astaldi konsorsiyumunun verdiği fiyatla karşılaştıralım.

İçtaş-Astaldi konsorsiyumu üçüncü köprü ihalesini 10 yıl 2 ay ve 20 günlük yapım+işletme taahhüdü ile kazanmıştı.

Plana göre toplamda 2.4 milyar dolar gibi bir yatırım projeksiyonu çıkardılar. 3 yıl içinde köprüyü ve bağlantı yollarını inşa etmeyi, geri kalan 7 yılda da hem yatırım maliyetini çıkarıp üzerine de para kazanmayı öngördüler.

Devletin üçüncü köprü ve bağlantı yolları ile ilgili 135 binlik araç garantisi var. Bu da 7 yılda, köprüyü ve yolları inşa edecek grubun kasasına yaklaşık 3.8 milyar dolar gibi para gireceği anlamı taşıyor. Yani 2.4 milyar dolara maledecekler, 7 yılda 3.8 milyar dolar kazanacaklar. İşletme giderini, bakım masraflarını, finansman yükünü bir kenara bırakıyorum 7 yılda kazanacakları brüt gelir 1.4 milyar dolarda kalıyor.

Aşağı yukarı her yıl ortalama 200 milyon dolarlık brüt kazanç.

Bir de hazır, halen üzerinden vızır vızır araç geçen Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ile 8 otoyolun 25 yıllık işletme hakkını alan Koç ve Ülker’in ödediği fiyatı analiz edelim.

2012 yılı köprü ve otoyol gelirlerine bakıyorum.

11 ayda iki köprüden 195 milyon TL, otoyollardan ise 545 milyon TL yani toplamda 740 milyon TL gelir elde edilmiş. Aralık’ta da aynı performans devam ederse bu yılı 800 milyon TL, yani 450 milyon dolar gibi bir gelirle kapatacaklar.

Geçmiş yıllar performanslarını inceliyorum, gelir düzenli olarak artıyor. Artan araç sayısı ve geçiş ücretlerine yapılan periyodik zamla birlikte gelirlerde yıllık ortalama yüzde 15’lik bir artış sözkonusu...

800 milyon liralık gelir muhtemelen önümüzdeki 3 yıl içinde 1 milyar TL’yi bulacak. 25 yılın sonunda belki yıllık 3 milyar liraları da geçecek. Biz bir paçal rakam çıkararak ve 25 yılın ortalama gelirini güncelleyerek 1.1 milyar TL yıllık gelir rakamı alırsak sanırım gayet muhafazakar temkinli bir rakam ortaya koymuş oluruz.

Konsorsiyum önümüzdeki 25 yıl boyunca her yıl ortalama 620 milyon dolar gelir elde edecek demektir. 25 yılın sonunda elde edecekleri gelir 15.5 milyar dolar olacak. (Dediğim gibi çok muhafazakar bir tahmin. Üstü olur kesinlikle altı olmaz.)

Bunun 5.7 milyar dolarını ihale bedeli olarak ödeyecekler. Geriye kalan miktar 9.8 milyar dolardır. 25 yıla bölünce 390 milyon dolar çıkar karşımıza. Yani sıfırdan köprü yapacak grup yıllık ortalama 200 milyon dolar gelire razı olmuşken, dünkü ihalede kazanan konsorsiyum yıllık 390 milyon dolar gibi bir gelir elde edecek gibi görünmektedir. ‘Hazıra konmak, yenisini yapmaktan kârlı çıkıyor’ demem bundandır.

Sadece maliyet analizi yapıca da sonuç aynı

Bir de fiyat analizini hiç üçüncü köprüyü karıştırmadan sadece bankacı mantığı ile yapmaya çalışalım. İlk yaptığımız hesaptaki bir rakam bu bakış açısında da gerekli olacak. Yıllık ortalama 620 milyon dolarlık gelir rakamı...

Şimdi ihalede ortaya çıkan 5.72 milyar doların finansal maliyetine bakalım. Koç ve Ülker ile Malezyalı ortakları muhtemelen belli oranda özkaynak kullanacak. Üçü de finansal yönden sağlam. Ancak biz tamamını banka kredisi olarak kullanacaklarını varsayalım. Bugün Koç gibi Ülker gibi A kredibilite düzeyindeki şirketler dolar bazında libor+3.5 faizle çok rahat borçlanabilirler. Libor yüzde 1 dersek total maliyet, ekstra masraflarla yıllık yüzde 4.8 gibi olur. Yani yıllık 250 milyon dolara yakın faiz yükü olacak demektir. 10 yılın sonunda, faiz yükü ile toplam maliyeti 8.2 milyar dolar eder. Her yıl faizle birlikte ana para ödemesi olacağından total yükü 8 milyar doların biraz altında düşünmek mümkün. Biz yine yuvarlayalım ve 8 milyar dolar diyelim. 10 yıl boyunca ortalama 800 milyon dolar ödeyecekler demektir. Zaten köprü ve otoyollar her yıl 620 milyon dolar kazanıyor. 13 yıllık geliri ile tüm borcu kapatmak mümkün. Kalan 12 yıllık gelir olan 7.5 milyar dolar bu üç grubun kâr hanesine yazılacak.

İyi güzel de bu köprü ve yollar bakım istemez mi?

Zenginin malı, züğürdün çenesi misali, yazdıkça yazıyoruz da Koç ve Ülker grubu yetkilileri bu rakamsal analizi okuyunca eminim şöyle karşı çıkacaklardır...

“İyi güzel yazıyorsun da kardeşim bu köprü ve otoyollar sadece para mı basar. Bakım masrafı, yenileme masrafı olmaz mı?” Elbette olacak. Ona da baktım. Köprülerin geçen yılki harcama dağılımı var elimde. Trafik, kar mücadelesi, bakım ve ücret toplamadan oluşan giderler Boğaziçi Köprüsü’nde 2.8 milyon lira, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nde 10.8 milyon TL olmuş. Yani toplamda 13.7 milyon TL. İki köprünün 2012 yılı 11 aylık geliri 195 milyon TL. Toplam gelirin yüzde 7’si bile etmiyor. Benzer bir denge otoyollarda da var. Eminim Koç ve Ülker bu masrafları daha da kısmanın yolunu bulacaktır.

Öyle bakınca, yıllık bakım ve işletme giderlerini düşünve de yine oldukça kârlı bir iş gibi görünüyor.

Rahmetli Necdet Calp, Turgut Özal’a karşı meşhur çıkışını yapmış, ‘Köprüyü sattırmam’ demişti.

İhalede çıkan rakama bakıyorum, topluyorum çıkarıyorum...

Acaba Calp’in kemikleri sızlamış mıdır merak ediyorum.)
 
Katılım
14 Ara 2006
Mesajlar
57
sırada spor toto varmış.iddaaa middaa da özelleşecek.bildiğin altın değil elmas yumurtlayan tavuk. akarı yok kokarı yok.yönetmek için ekstra bir çabaya falan da gerek yok.geldiği gibi borca gidecek sıcak para için. bunu anlamak mümkün değil.mümkün aslında da anlamak çözüm olmuyor.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
sırada spor toto varmış.iddaaa middaa da özelleşecek.bildiğin altın değil elmas yumurtlayan tavuk. akarı yok kokarı yok.yönetmek için ekstra bir çabaya falan da gerek yok.geldiği gibi borca gidecek sıcak para için. bunu anlamak mümkün değil.mümkün aslında da anlamak çözüm olmuyor.
türkiyenin borcu mu var da borca gidecek ayıp ayıp bol keseden sallamak:sunny:
 
Katılım
25 May 2011
Mesajlar
684
tc karayollarına aıt olmayan özelleştirilmiş bir otoyolda ceza yazılabilirmi?
 
Katılım
7 Ara 2012
Mesajlar
76
Aslında köprüyü satmadılar, işletmesini sattılar.Yollar yine devletin ama işletmesi başkasının.Özelleştirilmiş yol için yine devlete vergi ödicez ama başkası işleticek. Misal köprüler daha yeni onarıldı vergilerimizle ama işletmesi satıldı. Ne anladık bu işten, ben bişey anlamadım. Memleketim kara düzen devam..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Aslında köprüyü satmadılar, işletmesini sattılar.Yollar yine devletin ama işletmesi başkasının.Özelleştirilmiş yol için yine devlete vergi ödicez ama başkası işleticek. Misal köprüler daha yeni onarıldı vergilerimizle ama işletmesi satıldı. Ne anladık bu işten, ben bişey anlamadım. Memleketim kara düzen devam..

Köprü ve yolların bakımı, bağlantı yolu inşaatı gibi işler de işletmecinin sorumluluğunda.
 
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
1,744
Başlıkta bir yanlışlık var.Köprüler ve koç ve ülkerin değil UEM'in. koç ve sabancı sadece hisseden pay alacaklar(UEM sonfradan kalkacak sofrada artanları ikisi paylasacak)Yerli sermayedar'larda o kadar büyük finansal güç yok.Tesadüf değildir özelleştirilmiş kurumların yabancı şirketler tarafından alınması veya ortak olmaları.Memleket'te zaten herşey yolunda özelleştirmenin mantığını tartışmasakta birşey acıktır.O kadar içler acısı bir haldeyiz ki para gelsinde ne kadar oldugu önemli değil zihniyeti içindeler.Daha ağır seyler yazılabilir ama gerek yok.Ne devlet güçlü , Ne yerli sermaye yabancı finansal güçlere mahkum edilmişiz herkes bihaber
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst