KÖPRÜ GEÇİŞLERİNDE HGS'YE 7 tl YAZMASI

Katılım
15 Kas 2016
Mesajlar
13
15 Temmuz Şehitler köprüsünde gişelerin kaldırılmasıyla birlikte artık 6.sınıftan 7 tl alınıyor. Karayollarını aradım, öncelikle OGS olarak sistemin çalıştığını, 6.kategorinin tanımlı olmadığını ve dolayısıyla her geçişte 7 tl alınacağını, 0850 460 60 60'ı arayarak (en az 5 dk bekleniyor) ititraz edileceğini ve 3,50 tl farkın iade edileceğini söylediler. Bilginize, hesaplarınızı kontrol edin, itirazınızı yapın. Buna bakiye mi dayanır ayda 20 kere geçsen, 7 liradan ödeyip sonra arayıp 3.50 geri almakla uğraşacağız bir de.
 
Katılım
9 Ara 2014
Mesajlar
429
Malesef bide o saçmalıkla uğraşıyoruz.Yakın zamanda düzelttirdim,arayıp.Dahada ilginç olanı paylaşıyım sizlerele.Geçiş yaptıktan 15 gün içinde başvurdum HGS yi aldım ama teslim almadan önceki geçişleri 7 tl olarak sayılacaklarmış.Kart alınmadan önceki geçişlerde düzeltme yapılamıyormuş.Sistemin saçmasapan düzeni.Plakayı kapatmayalım diyoruz,ücretleri adil olarak düzenlediler diyoruz gene bi fiyasko.Kaçak geçişler için neden üretiyorlar sanki bana.
(Mevzu burda para değil,H-A-K-S-I-Z-L-I-K)
 
Katılım
31 Ocak 2016
Mesajlar
119
Bu köprü gişeleri konularına en az 10 kere yazdım her gördüğümde de yazarım.

2015 yılında ilk motorumu sattıktan tam 1 sene sonra 3 adet kaçak geçiş cezası geldi evime ve motosiklet üzerinden değil araba fiyatı üzerinden hesaplamışlar cezaları. Motorumu sattıktan sonra 2 ay hgs'mi açık tutmuştum sistemlerinin boktan olduğunu bildiğim için belki geç düşer diye 2 ay beklediğim halde ceza yedim. Ardından 2. motorumu sattım tekrar aynı şey 2-3 ay hgs'mi kapatmadım içinde parada vardı düzenli baktım tekrar ceza ödememek için ve tabii ki 1 adet daha ceza geldi evime. Şuan ki motorumda katlanır plakalık var aslında kapatıp geçmek lazım ama yine de açık geçiyorum 1 aydır köprüyü kullanıyorum hesabımdaki bakiyede kuruş oynamadı internetten sisteme bakıyorum hiçbir geçişim gözükmüyor bakalım bu sefer çok kallavi bir ceza ödeyecek gibiyim. Bu kurumun sistemini tasarlayan kişi ve kişileri saygıyla anıyorum.
 
Katılım
4 Ağu 2016
Mesajlar
37
hgs kartınızı elinize alıp zemine paralel şekilde tuttuğunuzda gayet okunabiliyor. Nadiren de olsa okumadığı oluyor. Ayrıca şeriti ortalamayı da ihmal etmeyiniz.
 
Katılım
31 Ocak 2016
Mesajlar
119
5 6 lira canımdan değerli değil, ne diye elime kartı alıp onu okutmakla uğraşıp kaza riski yaşayayım? Bu sistemi yapan adamlar*plakadan düşme olayını adam gibi yapsalar bu tür şeylere gerek bile kalmaz
 
Katılım
15 Kas 2016
Mesajlar
13
Eski sistemde okuyup okumadığını anlıyorduk, her türlü denedim, neredeyse durma hızında okuyucu kameraya gösterdim, bir kere bile okumadı. Çıkar, tut, yerine koy derken anlamsız ve dikkat dağıtıcı oluyordu, bir daha hiç göstermedim, bir sorun da yaşamadım. Şimdi göstersen de HGS'yi sisteme tanıtmadıkları için zaten okumayacak. OGS olarak görüyormuş ve 7 tl yazıyormuş.
 
Katılım
10 Tem 2017
Mesajlar
258
Ben 6.sınıf araçlara 1. Sınıf muamelesi yapıldığını okumuştum. Bu yine hafif kaldı...
 
Katılım
4 Ağu 2016
Mesajlar
37
5 6 lira canımdan değerli değil, ne diye elime kartı alıp onu okutmakla uğraşıp kaza riski yaşayayım? Bu sistemi yapan adamlar*plakadan düşme olayını adam gibi yapsalar bu tür şeylere gerek bile kalmaz

O konuda tabiki haklısınız. Bu sisteme göre kart almak bile saçma zaten. Fakat bir öneriydi. Ben öyle yapıyorum. Mont cebimde duruyor, çıkarması da pek zor olmuyor açıkçası düşük hızlarda.
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
plakayı okuyan kameraların teknik kabiliyetleri hakkında bilgisi olan var mı ?
 
Katılım
4 Ağu 2016
Mesajlar
37
plakayı okuyan kameraların teknik kabiliyetleri hakkında bilgisi olan var mı ?

Şöyle çalışıyor olabilir. Sürekli sinyal gönderiyor yukardaki aletler, araç geldiğinde sinyal geri dönüşü eğer kart ile değilse direkt fotoğrafı çekip, yapıştırıyordur standart ücreti. Fotoğraf tabi göstermelik, cezai işlem için tespit. Bizde ardından gidip benim araç motosiklet diyince sistemden otomatik görüp düşüyorlar. Fakat tabii plakayı 6. sınıf olarak tanımayıp, direkt normal araç numarası yapması da yapılamayacağından değil, yapılmak istenmediğinden olabilir. Bunlar tabi sadece tahmin.
 
Katılım
28 Mar 2016
Mesajlar
66
Bu köprü gişeleri konularına en az 10 kere yazdım her gördüğümde de yazarım.

2015 yılında ilk motorumu sattıktan tam 1 sene sonra 3 adet kaçak geçiş cezası geldi evime ve motosiklet üzerinden değil araba fiyatı üzerinden hesaplamışlar cezaları. Motorumu sattıktan sonra 2 ay hgs'mi açık tutmuştum sistemlerinin boktan olduğunu bildiğim için belki geç düşer diye 2 ay beklediğim halde ceza yedim. Ardından 2. motorumu sattım tekrar aynı şey 2-3 ay hgs'mi kapatmadım içinde parada vardı düzenli baktım tekrar ceza ödememek için ve tabii ki 1 adet daha ceza geldi evime. Şuan ki motorumda katlanır plakalık var aslında kapatıp geçmek lazım ama yine de açık geçiyorum 1 aydır köprüyü kullanıyorum hesabımdaki bakiyede kuruş oynamadı internetten sisteme bakıyorum hiçbir geçişim gözükmüyor bakalım bu sefer çok kallavi bir ceza ödeyecek gibiyim. Bu kurumun sistemini tasarlayan kişi ve kişileri saygıyla anıyorum.


Merhaba

Aynı durum bendede var plakam acik giselerden geçiyorum bakiyemde hic bir düşme yok.bu sadece boğaziçi köprüsü için geçerli degil farklı gişelerden gecmeme ragmen ayni durumda bakiye oldugu gibi duruyor..banda fena kitlicekler gibi geliyor bubu nasil çözeriz acaba
 
Katılım
31 Ocak 2016
Mesajlar
119
Merhaba

Aynı durum bendede var plakam acik giselerden geçiyorum bakiyemde hic bir düşme yok.bu sadece boğaziçi köprüsü için geçerli degil farklı gişelerden gecmeme ragmen ayni durumda bakiye oldugu gibi duruyor..banda fena kitlicekler gibi geliyor bubu nasil çözeriz acaba

hem boğaz köprüsü hem de fsm'den geçtim, köprü haricinde mahmutbeygişeleri, ıspartakulenin oradaki gişelerdende 5-6 defa geçtim 1.5 aydır düzenli geçiyorum hatta ama bakiyede herhangi bir düşme veya internet sitesinde herhangi bir geçiş gözükmüyor.. umarım plakayı okumadığı için gözükmüyordur yoksa işimiz yaş
 
Katılım
8 Eyl 2009
Mesajlar
1,866
Şöyle çalışıyor olabilir. Sürekli sinyal gönderiyor yukardaki aletler, araç geldiğinde sinyal geri dönüşü eğer kart ile değilse direkt fotoğrafı çekip, yapıştırıyordur standart ücreti. Fotoğraf tabi göstermelik, cezai işlem için tespit. Bizde ardından gidip benim araç motosiklet diyince sistemden otomatik görüp düşüyorlar. Fakat tabii plakayı 6. sınıf olarak tanımayıp, direkt normal araç numarası yapması da yapılamayacağından değil, yapılmak istenmediğinden olabilir. Bunlar tabi sadece tahmin.

bu sistem OGS için. HGS etiketi ve kartının herhangi bir işlevi yoktur. sistem plakayı okur ve sınıfınıza göre ücretlendirir. bu ücretlendirmedeki yanlışlıklar ogs-hgs karışık olan bazı gişe/kameraların ücretlendirme hususunda sınıfı otomatik olarak 1. sınıf baz almasındandır diye düşünüyorum. kasıtlı bir şey de olabilir. bu memlekette bir şeyleri iyiye yormak için epey saf olmak gerek. hatta bir arkadaş yazmış yukarıda, en sağdaki gişe/kamera 6. sınıftan okuyor diye.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:40 ----------

geçişlerimi kontrol ettim, 9 kez ogs den geçti diyip 7 lira kesmiş. hgs müşteri hizmetlerini arayıp şans eseri hiç sıra beklemeden bağlandım (telefon hattında 30 ila 60 kişi arası sıra oluyor). daha önce benden ruhsat ve dilekçe istemişlerdi plakanın 6. sınıf olduğuna dair, 1 temmuzda göndermiştim onu sordu ve dönüş yapılmadı mı dedi. hayır dedim, yarın size dönüş yapılacak ve ücretleriniz iade edilecektir dedi.
bekleyip göreceğiz.
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Tem 2014
Mesajlar
1,890
hgs kartınızı elinize alıp zemine paralel şekilde tuttuğunuzda gayet okunabiliyor. Nadiren de olsa okumadığı oluyor. Ayrıca şeriti ortalamayı da ihmal etmeyiniz.

Paralel yerine 35 derece açı ile tutulursa daha iyi okur bence :D , sonuçta dünya geoit şeklinde.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:53 ----------

plakayı okuyan kameraların teknik kabiliyetleri hakkında bilgisi olan var mı ?

Kameranın önünde bir insan yoksa ben bu işi bilmiyorum , en azından hgs sisteminde insan vardı.Hgs başından itibaren ciddi denetimden geçmesi gereken bir sistem.
 
Katılım
26 Tem 2016
Mesajlar
168
ben kartın her iki tarafını da denedim olmadı

HGS niz cebinizde dursun bence. Hatta evde de durabilir. Böylece kaybolma ihtimali azalır. Tek yapmanız gereken, ara sıra internet üzerinden geçişleriniz takip etmektir. Başlığı açan arkadaşın yaşadığı sorun elbette çok önemli. Fakat bu olay bizim HGS kartını sırf okutacağız diye hayatımızı riske atmamızı gerektirmiyor. Umarım sorumluluk sahibi yetkililer bir an önce çözüm bulurlar.
 
Katılım
13 Tem 2006
Mesajlar
735
aynı sıkıntıyı bende yaşıyorum.hgs kartım banka hesabıma tanımlı.içinde herzaman 75 tl var.15 temmuz köprüsünden 4 adet kaçak geçiş görünüyor.madem plakayı görüyorsun kapatmıyoruz rakam saklamıyoruz neyin kaçağı bu anlamadım.hgs sisteminde görünmüyor beyler. eskiden bir hafta içinde düşerdi. http://www.kgm.gov.tr adresinden sorgulayın burada çıkıyor.telefonla aradığınızda hgs yi değil ogs yi arayın.yetkili kişi durumu anlatan bir mail at ruhsatında resmini gönder dedi. bir aydır tık yok.bu arada motoru sattım.satışda çıkmadı.
 
Katılım
6 Tem 2014
Mesajlar
1,890
telefonla aradığınızda hgs yi değil ogs yi arayın.yetkili kişi durumu anlatan bir mail at ruhsatında resmini gönder dedi. bir aydır tık yok.bu arada motoru sattım.satışda çıkmadı.

Ogs'nin suçu yok ki sorun Hgs'nin sorunu sorumluyu doğru tespit etmeliyiz , hgs okumuyor ogs okuyor ,ikinci olarakta Ogs'nin 7 tl aktardığı ücreti sınıfa göre doğrulamayan Hgs yine hatalı.
Hgs kesinlikle bu ülkeye atılmış büyük kazıklardan , yapan ve kabulünü yapanların sorumluluğu var (başka ülkede olsa)

Bu arada ben Hgs müşteri hizmetlerini aradım (OGS) düzelttiler hemen telefonda.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst