Konsolos'un eşi dokunulmazlığını kullanmayacak

Admin
Yönetici
Katılım
14 Nis 2003
Mesajlar
7,150
Motosikleti
Yamaha MT-09 Tracer
Bebek’te geçtiğimiz günlerde kendi kullandığı cipiyle bir motosiklete çarpan İsviçre’nin İstanbul Konsolosu Florian Köppel’in eşi Andrea Köppel’in diplomatik dokunulmazlığıyla ilgili tartışmalar bir son buldu. Köppel'in dokunulmazlığını kullanmayacağı bildirildi.

İsviçre Dışişleri Bakanlığı Dış İlişkiler Birimi Genel Sekreteri Pierre-Alain Eltschinger, Hürriyet Daily News’den Erdem Güneş’e yaptığı yazılı açıklamada, Andrea Köppel’in eşinden doğan diplomatik dokunulmazlığını kullanması gibi bir durumun söz konusu olmadığını belirtti.

İsviçre’nin İstanbul Başkonsolosu Monika Schmutz Kırgöz de Andrea Köppel’in mahkeme karşısına çıkmaya hazır olduğunu, Türk yetkililerle tamamen işbirliği içinde olduklarını ve yasal sürece bağlı kalacaklarını söyledi.

Andrea Köppel’in 5 Şubat’ta Bebek’te aşırı hızla giderken motosikletli bir çifte çarpıp olay yerinden kaçtığı iddiasıyla önceki gün yurtdışına çıkışı yasaklanmıştı. Köppel’in her hafta Cuma günleri karakola gidip imza atması istenmişti.

Kazada motosikletteki Filiz İnal ağır yaralanmıştı. Görgü tanıkları Andrea Köppel’in aşırı hızlı olduğunu ve çarptıktan sonra olay yerinden cipiyle kaçtığını söylemişti.

Yabancı ülkelerin diplomatik temsilcileri ve onların ailelerinin yararlandığı diplomatik dokunulmazlık ise davanın seyri konusunda akıllarda soru işareti yaratmıştı.
 

Ekli dosyalar

  • konsolosesi.jpg
    konsolosesi.jpg
    33 KB · Görüntüleme: 13,523
Katılım
23 Ocak 2012
Mesajlar
157
İyi de bu kadın ceza almaz ki dokunulmazlığı kullanmasa bile.

Çünkü bizim hakimlerimiz zaten o kadını haklı çıkarır.

Motosikletli çifte üzüldüm.

Umarım üstüne birde dava açtıkları için hapse girmezler.

Burası Türkiye burda güçlü ve paralıysan sana herşey serbest.
 
Katılım
21 Şub 2008
Mesajlar
1,789
inşallah bayanın sağlık durmu iyidir... allah yar ve yardımcıları olsun...
 
Katılım
21 May 2010
Mesajlar
584
adam öldürsen kaç yatarsınki türkiyede trafikte. sistem bozuk,düzen bozuk, insan bozuk, yol bozuk ,yordam bozuk.
bence mahkeme değil mağdur olanlar ceza belirlemeliki bakın ortam nasıl sütliman olur:bounce:
 
Katılım
3 Haz 2012
Mesajlar
337
yasalar magdurları gucsuzlerı korumak ıcın vardır. bence ulkemız bıran once jurı sıstemlı mahkeme sıstemıne gecmelıdır. hakımler o cuppeyı bosa gıymesın...
fakat ne yazıkkı bu ulkede bızım vatandaslarımız adalete guvenmezken ne denebılır kı ?..
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
Olay yerinden kaçmak nedir? nasıl insan(!) bu kadın?

Diplomatlığına tüküreyim! Daha insan olamamış...
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
videoda zaten motora direkt şerefsizce adice çarptığı malum...adam öldürmeye tam teşebbüsdür bu suçun gereği..
 
Katılım
16 Eki 2005
Mesajlar
2,760
Motosikleti
cb 125 f- nc 750x dct
ölümlü kazalara bile verilen cezalar ortadaken, yaralanmalı kaza, kazayı yapanda konsolos eşi olunca zaten hiç bir sonuç çıkmayacağı ortada. hastane masraflarını karşılayıp, kazazede kendine gelene kadar yardım etmesi daha makbule geçer bence, varsın cezasıda eksik olsu adalet sistemi rezalet ülkemde.:pr:
 
Katılım
15 Ağu 2012
Mesajlar
1,246
Türkiye"de hukuk sistemi suçluları koruma üzerine kurulmuştur.Aksini söyleyen yalan söyler.
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Yarın unutulur gider bu olay...
Medenice hallederler (sümenaltı) bu ülkede..:cat:
 
Katılım
24 Mar 2011
Mesajlar
2,334
Çarşamba 13.02.2012 Saat 10.30 isviçre konsolosu önünde toplanılacak. Herşey ayarlandı. Sessis eylem olacak

İsviçre Başkonsolosluğu
Esentepe Mah. Büyükdere Cad. 173
1. Levent Plaza A Blok Kat:3
P.K. 90
TR-34394 Levent-Sisli-Istanbul

---------- Post added at 23:17 ---------- Previous post was at 23:15 ----------

Çarşamba 13.02.2012 Saat 10.30 isviçre konsolosu önünde toplanılacak. Herşey ayarlandı. Sessis eylem olacak

İsviçre Başkonsolosluğu
Esentepe Mah. Büyükdere Cad. 173
1. Levent Plaza A Blok Kat:3
P.K. 90
TR-34394 Levent-Sisli-Istanbul



Motosikletçi arkadaşımız ve çevresi bulunacak yani motosiklet camiasına duyurulur ...
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
kanunları incelerseniz adam öldürmenin en kolay yolu ve en az ceza trafik kazası konsolos eşi ceza almayacağını biliyordur
 
Katılım
9 Eyl 2010
Mesajlar
372
yasalar magdurları gucsuzlerı korumak ıcın vardır. bence ulkemız bıran once jurı sıstemlı mahkeme sıstemıne gecmelıdır. hakımler o cuppeyı bosa gıymesın...
fakat ne yazıkkı bu ulkede bızım vatandaslarımız adalete guvenmezken ne denebılır kı ?..

ben juri sistemli mahkemesi olan ulkede yasiyorum kafasina eseni serbest birakiyorlar kafasina eseni iceri tikiyorlar.oyle kafalarina gore is yapiyorlar hani bagimsizlar ya kimse itiraz edemiyor ya..butun dunyada kanunlar ve butun polis teskilatlari zenginlerin malini korumak icin olusturulmustur,paran yoksa yargiya guvenmek gibi bir luksun ne yazikki yok..eskiden polismi varmis kimse kimsenin malina el uzatmadigi allah yolunda gittigi surece polise gerek kalmaz herkes ne yapacagini bilir..polis bizim guvenligimiz sagliyormus yok yaa..ensesi kalinlarin malini mulkunu korumaktan vakit kalirsa bizimle de biraz ilgileniyorlar iste ceza yazmak dayak atmak icin.,,
 
Katılım
3 Haz 2012
Mesajlar
337
ben juri sistemli mahkemesi olan ulkede yasiyorum kafasina eseni serbest birakiyorlar kafasina eseni iceri tikiyorlar.oyle kafalarina gore is yapiyorlar hani bagimsizlar ya kimse itiraz edemiyor ya..butun dunyada kanunlar ve butun polis teskilatlari zenginlerin malini korumak icin olusturulmustur,paran yoksa yargiya guvenmek gibi bir luksun ne yazikki yok..eskiden polismi varmis kimse kimsenin malina el uzatmadigi allah yolunda gittigi surece polise gerek kalmaz herkes ne yapacagini bilir..polis bizim guvenligimiz sagliyormus yok yaa..ensesi kalinlarin malini mulkunu korumaktan vakit kalirsa bizimle de biraz ilgileniyorlar iste ceza yazmak dayak atmak icin.,,

haklı oldugun noktalar olabılır tabı hersey kanuna ve vıcdana yonelık yapılmıyor hıcbır ulkede.. her ulkede adalet bakımından eksıkler olabılır en azından ınsanların duyarlılıgı ve kanunlar onundekı esıtlık hakları goze alındıgında.. jurı sıstemının ulkenın herhangı bır yerındekı vatandasların mahkeme salonuna cagrılıp ve herhangı bır olayda ıkı tarafıda dınleyıp yaptıkları vıcdan sorgulamasına dayanmaktadır ve evet bır konuda haklısın guclulerın gucsuzlerın haklarına tecavuz etme olanagı sıstem ıcındekı ınsanı degerlerımızle bakarsak haklısın dogrudur ama toplumda zaten her zaman paralı ve kapıtal ınsanları taklıt ederek onlara ulasmak ıster.. ne kotu degıl mı burdakı paradox.
polıslerın zengınlerın malını korumak ıcın kurulmus bır guvenlık teskılatı olmadıgını hepımız bılıyoruz. tabıkı guvenlık ve magdurları koruma adına bırcok eksıklık olsada bızım yasadıgımız ulke..
ve kısaca sıstemler ınsanları yonetmek ıcındır oncelıklı olarak.. ınsanları koruma ıkıncı plandadır. elın konsolosunun karısı adamı ezsede serbest bırakılacaktır. cunku o konsolosun karısı.. yanı haklısın.
suan evıme polıs baskın yapıp benı goturse yapabılecegım bırsey varmı yok :) bu bu kadar basıt .. ozgurluk hak adalet esıtlık vs aramak soz konusu degıl.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst