Kışlık giyim

Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
248
Kış gelmek üzere ve artık hafiften soğuk yapıyor.
Tüm kışı motor tepesinde geçirmeyi planladığım için kışlık ekipman (mont,pantolon, eldiven) gerekiyor.
Nereden almak ne almak lazım?
 
Katılım
31 Ağu 2012
Mesajlar
1,349
Motosikleti
Fazer8 abs
ne alırsan al ne giyersen giyin mutlaka üşüyorsun. bende kışın motora binen bi insanım termal içlikle kat kat giyindiğim halde it gibi titriyorum.
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
248
Bulunduğun yerde önemli bunun için tabi. Tutup ta Kars, Erzincan gibi yerde isen buz küpü bile olursun.
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Eh sen de bulunduğun yeri yazsan fena olmazmış.

Kötü hava değil kötü ekipman vardır.

1.si Görsel güzellik istiyorsan paraya kıyacaksın yoksa ucuz yollu eski yöntemleri deneyeceksin.

2.si dış tarafa rüzgar geçirmez özellikli kıyafetler, iç tarafa ise teri dışarı atacak cinsten bişeyler giymek gerekiyor genel mantık olarak.

3.sü Deneye deneye buluyorsun :)
 
Katılım
12 Haz 2008
Mesajlar
5,549
Eh sen de bulunduğun yeri yazsan fena olmazmış.

Kötü hava değil kötü ekipman vardır.



2.si dış tarafa rüzgar geçirmez özellikli kıyafetler, iç tarafa ise teri dışarı atacak cinsten bişeyler giymek gerekiyor genel mantık olarak.

spesifik örnek verebilir misiniz siyanür bey..örneğin neopren mi, goretex mi nedir yani..?
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
248
Ben İstanbul'dayım, İstanbul'un soğuğu da yaman oluyor bazen. 1000 TL kadar bütçe ayırdım bu ekipmanlar için.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Eh sen de bulunduğun yeri yazsan fena olmazmış.

Kötü hava değil kötü ekipman vardır.

1.si Görsel güzellik istiyorsan paraya kıyacaksın yoksa ucuz yollu eski yöntemleri deneyeceksin.

2.si dış tarafa rüzgar geçirmez özellikli kıyafetler, iç tarafa ise teri dışarı atacak cinsten bişeyler giymek gerekiyor genel mantık olarak.

3.sü Deneye deneye buluyorsun :)

Ya olm inanmiycaksın uzun zamandır bukadar güzel bir özet görmedim şu forumda :) Helal :thumleft:
______________________________________________________________________

Biraz açacak olursak konuyu, ilk kademe thermal içlik çok çok aşırı önemli!

Tecrube edilenlerden tavsiye edebileceğim nedir derseniz, ten ile ilk temasta olacak içlik : Millet Thermal Max şiddetle tavsiye edilir.

Üzerine ara katman olarak yine bu markaya başta pek güvenemesemde populer markalara kök söktürüyor : Millet Great Alps Polartec Thermal Pro

Bunlar zaten teri vücuttan ışık hızı ile uzaklaştırıp ısıyı dışarı bırakmıyoır, ilginç yanı fazla ısıyı dengeli bir şekilde bırakıyor vücut ısısı nasıl oluyorsa sabit dolayısıyla üşüme daha burada bitiyor :sunny:

Üzerine korumalı katmanlı motosiklet montu, ilk katman yine polartec oluyor genelde, bunu yer yer havaya göre sökebilirsiniz, Millet 10 basıyor çünkü :)

Orta katmanda GoreTEX veya Out Dry tarzı birşey olmalı ki vücuttan bukadar uzaklaşan nem tamamen dışarı taşınırken dışardan gelen nem/su/soğuk kesinlikle içeriye alınmasın...

En üst katmanda zaten bildiğimiz gibi, koruma amaçlı, Deri, Kevlar, Cordura v.s v.s...

Ayaklar için de durum aynı, iş aynı kalitede bir çoraptan başlıyor, işin özü fazla ısınıp terlememek, terlediğimiz an zaten titremeye ramak kalmış demektir :)

Çizme seçimindede montta olduğu gibi su nem soğuk almayacak, nem ve fazla ısı dışarı atılacak, ben outdoor uzun bilekli bot ile kullanıyorum malesef,

bu donanımda motosiklet çizmesini tecrube etmeye niyetlendiklerime maddi gücüm el vermedi :)

El en büyük problem bence, elcik koruma işin %50 si bence (direk çarpan rüzgarı kesmek),

2.si yukarıdaki özellikleri taşıyan bir eldiven Gore TEX olabilir ve fazla sıkmamasına hatta biraz bol olmasına dikkat edilmeli :)

İçinede Polartec veya İpek iç eldiven giyilirse değişen dünyaya hoşgeldin oluyor :mrgreen:

Biraz uğraşlı ve hata yapa yapa ilerlenen bir süreç ama bir tutturdummu aboooooooouuuv bir keyifli ki yağmurda karda sürmek :)

Bu içliklerin ten ile temasta olanları asla sıkı veya az da olsa bol olmamalı, her bölgesi vücut ile tam temasta olmalı, yoksa adam gibi çalışmıyorlar,

bunuda parama yazık olunca anlamıştım, en dikkat edilmesi gereken husus :pale:

Birde şöyle bakın, aldığınızı koruduğunuz sürece ömür boyu kullanılacak ürünler neredeyse, günlük 000000,1 liraya gelir hepsi toplasanız :) Düz mantık ama kendimi böyle ikna edebildim ne yapayım :mrgreen:

Başım yana yana elediğim tüm detayları hatırladığım kadarıyla paylaştım, harfiyen uyulduğunda ben halen üşüyorum diyen olursa metabolizmada bir kusur vardır, doktora görünülmeli okadar diyeyim :)
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
248
Birde şöyle bakın, aldığınızı koruduğunuz sürece ömür boyu kullanılacak ürünler neredeyse, günlük 000000,1 liraya gelir hepsi toplasanız :) Düz mantık ama kendimi böyle ikna edebildim ne yapayım :mrgreen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:36 ----------

.................................

Biraz polyannacılık gibi olmuş. Sadece bahsettiğiniz içilikler 400-450 TL tutuyor monta da 600 versek 1000 TL uçtu gitti.
 
Katılım
10 Ağu 2013
Mesajlar
324
selam arkadaşlar... eğer şu anda askerlik yapan tanıdıklarınız varsa kış döneminde askeri kantinlerde thermoheat diye bir markanın içliği satılıyor...alt üst takım 40 - 50 TL bişey olur bu sene büyük ihtimalle... internetten çok aradım ama bulamadım satıcılarını... herkese tavsiye ederim haki ve siyah renkleri var... giyince insanı rahatsız etmiyor hatta ben geçen kış evde pijama olarak giydim... kot pantolonun altına giyiyorum bahar ayazında ama kışın dışarıda hiç denemedim... alın motor için uygun değilse bile en azından kışlık pijamanız olur... :cherry:
 
Katılım
9 Ağu 2011
Mesajlar
135
Geçen sene askeriyede bunlardan satılıyordu

http://buyukmarket.com.tr/index.php?route=product/product&product_id=1439
Siteyle alakam yoktur. Örnek olarak verdim. Daha önce alışveriş yapmadım....

1072-3b-500x500.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
248
Esasen ne olursa olsun bir termal içlik şart sanırım. Bu içlik önerildiği gibi değeri toplamda 400-500 TL yi bulan bir içlik olmasa da olur herhalde.
 
Katılım
10 Ağu 2013
Mesajlar
324
Geçen sene askeriyede bunlardan satılıyordu

http://buyukmarket.com.tr/index.php?route=product/product&product_id=1439
Siteyle alakam yoktur. Örnek olarak verdim. Daha önce alışveriş yapmadım....

http://buyukmarket.com.tr/image/cache/data/1072/1072-3b-500x500.jpg


hah işte bak bundan da vardı ama thermoheat yazan daha kaliteli gibi geldi o yüzden onu almıştım... kışa doğru param olursa bütün aileme alacam... bu arada arkadaşlar benim de bu markalardan herhangi biriyle bi alakam yok.... kendi halinde işsiz evde oturuyorum bilgilerinize...:cherry:
 
Katılım
4 Kas 2010
Mesajlar
1,365
Konu güzel takipteyim.. Kayakta kullandığım termal kıyafetleri bir dışarı çıkartalım bakalım..
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
248
Konu güzel de 209 görüntülenme 12 cevap...
Bu kadar profesyonel arkadaş burada toplanmışken bu kadar az cevap enteresan.
Cbf 150 mi tvs apache mi diye konuşulsaydı başlık binlerce cevapla dolardı herhalde.
 
Katılım
31 May 2012
Mesajlar
98
maskeyi taktınmı klima gibi bir anda ısınıyosun hatta eve varınca kulakların sıcaktan kızarmış fln zaten yüzünü koruyunca kolay kolay üşümüyosun geçen sene saqdece 3 gün binemedim yollar buz diye o da
 
Katılım
23 Eyl 2013
Mesajlar
7
herkesin kafasını kurcalayabilen birkaç şey sormak istiyorum en azından benim gibi yeni başlayanlar için. kış için fiyat aralıkları çok geniş herkes bütçesine göre birşeyler alıyor.

*öncelikle termal içlik konusu: piyasada çok markadan alt üst 50-60 tl civarlarında setler var birde buna alternatif revit (bu klasmanda markaları çok bilmiyorum )
marka içliklerin alt üst setleri 150- 160 tl civarlarında bu içlikler için bu fiyat farkını vermeye değer mi?

* aynı sorum mont içinde geçerli 150- 200 civarlarında montlar var bunlar iş görür mü? tabi iş görür mü den kastım illa bi nebze görür ama burdaki olayımız sağlık olduğu için riske atılacak bir konu olduğunu düşünmüyorum. o yüzden başka bir marka fiyat performans ürünü var mıdır? yoksa bu markalara güvenilir mi?

* son sorum pantolon içine iyi bir termal içlik üstüne pantolon üstüne dizlik ile soğuktan korunmak mümkün müdür?
 
Katılım
23 May 2011
Mesajlar
603
Diz örtüsü ve elciği taktım bile.Çok abartılı giyinmeyin.Montun üzerine yağmurluk bile giyseniz rüzgarı büyük ölçüde engellersiniz.
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
248
İxs panama ve nechtan arasında kaldım hangisini alsam?
Ve kışlık kullanıma uygun mu?
 
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
2,214
Eh sen de bulunduğun yeri yazsan fena olmazmış.

Kötü hava değil kötü ekipman vardır.

1.si Görsel güzellik istiyorsan paraya kıyacaksın yoksa ucuz yollu eski yöntemleri deneyeceksin.

2.si dış tarafa rüzgar geçirmez özellikli kıyafetler, iç tarafa ise teri dışarı atacak cinsten bişeyler giymek gerekiyor genel mantık olarak.

3.sü Deneye deneye buluyorsun :)

Kışın ve terlemek(Bülent Ersoy'la - süt dolu küvette SEX yapmak gibi bir şey):)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst