Kış için bir öneri (akünüz bitmesin)

Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Arkdaşlar geçen gün bir arakadaşın açtığı konudan ilham alarak kendi motorumda kullandığım memnun kaldığım ve tavsiye etmek istediğim basit fakat etkili bir tadilattan bahsetmek istedim.. Umarım faydalı olur..

Kışın uzun yada kısa süreli park halinde kalan motorların neredeyse hepsinde kronik bir akü bitmesi sorunu olur. Biz bunu akünün "artı" kutup başina sağlam ve kullanışlı bir şalter takarak kendi motorumuzda kullandık. Gayet işlevsel ve iş görür durumda.
Motor akım çekmediği için akü boşalma sorunu ortadan kalkıyor.
Görünmeyen bir yerde montaj yapıldımı gizli kontak görevi görüyor.
Ayrıca anahtar kısmını söküp alabildiğiniz için yeri bulunsa dahi biraz uğraşılması gerekiyor.
Bağlantı noktaları çok sağlam 10 numara somunlu civata ile sabitleniyor ve kalın kablo kullanımı (ki öyle gerekli) sorun teşkil etmiyor.
Aynı zamanda su geçirmez özellikte..

Bulabilenlere tavsiye ederim. Ufak bir işçilikle gayet güzel bir sonuç çıkabilir.
Biz biraz eğreti yaptık motorumuzun modeli müsade etmedi. Scoo ter gibi bağajı daha geniz modellerde güzelce sabitlenerek kulanılabilir.
Bu arada Sabitlemek için gayet sağlam iki vida noktası var biz sabitlemedik..
Yakında bir tane daha alıcam diğer scooter ım için o zaman sadece şalterin detaylı reimlerinide eklerim.
Resimleri görünür şekilde eklemeyi bilmiyroum bir arkadaş onuda halledebilirse sevinirim :)
Kalın sağlıcakla
http://img830.imageshack.us/img830/6035/photo0009vq.jpg
http://img178.imageshack.us/img178/2227/photo0010x.jpg
http://img137.imageshack.us/img137/7159/photo0011rx.jpg
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
Arkdaşlar geçen gün bir arakadaşın açtığı konudan ilham alarak kendi motorumda kullandığım memnun kaldığım ve tavsiye etmek istediğim basit fakat etkili bir tadilattan bahsetmek istedim.. Umarım faydalı olur..

Kışın uzun yada kısa süreli park halinde kalan motorların neredeyse hepsinde kronik bir akü bitmesi sorunu olur. Biz bunu akünün "artı" kutup başina sağlam ve kullanışlı bir şalter takarak kendi motorumuzda kullandık. Gayet işlevsel ve iş görür durumda.
Motor akım çekmediği için akü boşalma sorunu ortadan kalkıyor.
Görünmeyen bir yerde montaj yapıldımı gizli kontak görevi görüyor.
Ayrıca anahtar kısmını söküp alabildiğiniz için yeri bulunsa dahi biraz uğraşılması gerekiyor.
Bağlantı noktaları çok sağlam 10 numara somunlu civata ile sabitleniyor ve kalın kablo kullanımı (ki öyle gerekli) sorun teşkil etmiyor.
Aynı zamanda su geçirmez özellikte..

Bulabilenlere tavsiye ederim. Ufak bir işçilikle gayet güzel bir sonuç çıkabilir.
Biz biraz eğreti yaptık motorumuzun modeli müsade etmedi. Scoo ter gibi bağajı daha geniz modellerde güzelce sabitlenerek kulanılabilir.
Bu arada Sabitlemek için gayet sağlam iki vida noktası var biz sabitlemedik..
Yakında bir tane daha alıcam diğer scooter ım için o zaman sadece şalterin detaylı reimlerinide eklerim.
Resimleri görünür şekilde eklemeyi bilmiyroum bir arkadaş onuda halledebilirse sevinirim :)
Kalın sağlıcakla
http://img830.imageshack.us/img830/6035/photo0009vq.jpg
http://img178.imageshack.us/img178/2227/photo0010x.jpg
http://img137.imageshack.us/img137/7159/photo0011rx.jpg

Basit ama etkili bir yöntem.:cat:

photo0009vq.jpg


photo0010x.jpg


photo0011rx.jpg
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Mantıklı bir yöntem..
Lakin çok daha etkili ve 20 TL ye halledebileceğiniz bir başka yöntemden bahsetmek isterim..
H-TRONIC AL300pro Akü Şarj Cihazı

Bu cihaza bağladığınız akünüz hem kışın aşırı soğuktan korunmuş oluyor hem de bağlı kaldığı müddetçe ilk günkü performansına yakın performansta kalıyor..
Denenip test edilmiştir :)
Sürekli (3-4 ay) aküye bağlı kalmasının hiçbir sakıncası olmamakla birlike kesinlikle akünün ömrünü de uzatıyor..

111220094164.jpg


İlgili konu linki:
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/70462-h-tronic-al300pro-aku-sarj-cihazi.html
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Ben şarj işini eski ups im ile çözdüm. Aküyü ona bağlıyorum :) ayrıcada evdeki modemide upse takıyorum. Hem aküm şarj oluyor hemde elektrikler kesildiğinde 1 saat daha laptopla internete girebiliyorum :)
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
56
bu şarj aletini nerde bulabilirm istanbul maltepede oturuyorum kendim gidip almak istiyorum
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Kas 2005
Mesajlar
1,027
karaköy selanik pasajında envayi çeşidini görüp 20TL / 60Tl araliğinda fiyatlarla satın alabilirsiniz.
şarj yapılacak akuye ve akım gücünüze uygun modelleri tercih ediniz.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst