Servise gitme sıklığınız 1000-3000-5000 km dışında, bir tuhaflık sezdiğinizde olacak ilk başlarda. Zamanla, verdiğiniz paralar gereği kendiniz halledeceksiniz çoğu sorunu. Ne olursa olsun bakım sırasında servisteki işlemleri anlamaya çalışın. Para karşılığı yaptırıyorsunuz. Her ayrıntıyı öğrenmek ve yeri geldiğinde kolayca uygulamak için para harcıyoruz. (Misal ben, bir kaç işte yanında değildim, uyduruk müdahalelere tekrar para ödedim. Oysa bir anahtar, pense ve zincir yağı işi halledebiloyrmuşben mesela temiz bir ikinci el aldığımda ne sıklıkta servise gitmeliyim
Kapı önüne bırakacaksanız, duvarda delik açıp inşaat demirini bulun. Arkasına kadar boşaltıp kancalı bir halka yaptırın bi demirciye. Sonra o inşaat demirine kanca kısmını geçirip güzelce harçla sabitleyin. Motosikleti sürekli oraya bağlayabileceğiniz bir yerde olsun.Neden SL 150 : Öncelikle fiyat ve özelliklere bakıldığında fiyatı uygun 1750 - 2250 arasında iyi durumda 2. eller bulunabilir gibi duruyor. Motoru evin önünde bırakıcam kilitleyip bırakıcam üstüne de branda örterim umarım çalınmaz yada darbelenmez en büyük korkum uygun fiyatlı birini seçmemdeki bir diğer enden bu.
Bu arada 2. el motor alırken dikkat etmem gereken püf noktaları biliyorsanız yazarsanız sevinirim.
Motosiklet ile ilgili önceden bilginiz varsa deneme sürüşü yapın. Yoksa artçı (bilen bir tanıdığınız kullansın siz arkaya binin) olarak sürüş yapın. Vites geçişlerine, aldığı hıza göre titreşimine ve farklı hızlarda makinadaki doğal olmayan sesler olup olmadığına bakın. Koruma demiri, gidon tutacağı ve egzoz bölgesinde ezilmeye dayalı çizikler varsa motosiklet düşmüştür. Ama çok da önemli düşüşler olmayabilir. Bu yüzden, ayaklık, egzoz gibi bölgelerde yeni kaynak izi olup olmadığına bakmak da işe yarıyor. Arka teker bağlantı yeri merkezden fazla arkaya geçmişse, zincir salmış ve toparlanmaya çalışılmış ihtimalle. Lastik diş derinliğini yeni bir motosikletinkiyle kıyaslamaya çalışın (zaten ya değiştireceksiniz, ya da onun diline göre kullanmayı öğreneceksiniz
Buradaki nice, makinanın kurdu olmuş arkadaşın hoşgörüsüne dayanarak 3-4 aylık gözlemlerimi ilettim sadece

