Kaza yaptik maddi manevi tazminat talep edebilirmiyim?

Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
2,684
Geçmiş olsun, yaralanmalı kazalar şikayetçi olsan da olmasan da kamu davası olarak devam ediyor. Birkaç kere mahkemeye gider ifade verirsiniz. En nihayetinde mahkeme kusur oranında ceza verir mahkeme masrafları kamuya maledilir konu kapanır.
Eğer iş kaybı olacaksa şirket seni işten çıkarabilir tabi yasal haklarını vermek koşuluyla. Raporlu olduğun süre boyunca maaşını SGK minimumdan öder hepsi bu.
Manevi tazminat davasını kazanmak bu koşullarda zor avukatsız olmaz kazanana kadar da bayağı masraf edersiniz.
 
Katılım
31 Eki 2013
Mesajlar
556
Femur kemiği kırıldı,platin,2 fizik tedavi??
Haliyle kalıcı hasar meydana geliyor ve hak talebinde bulunabilir diye biliyorum.

Evet hak talebine bulunabilir doğru ancak kendisi yılmış galiba hiç uğraşmak istemiyor oysaki tazminatını ya da kalan hakkını sanırım karşı tarafın sigorta şirketinden alacak - talep edecek.

Lala nikli kullanıcın da dediğine- yardımına bu cevap olsa gerek. Teşekkürler Lala ancak arkadaşım hiç oralı değil maalesef.
 
Katılım
12 Ara 2013
Mesajlar
252
Motosikleti
KTM 390 ADVENTURE
Geçmiş olsun, yaralanmalı kazalar şikayetçi olsan da olmasan da kamu davası olarak devam ediyor. Birkaç kere mahkemeye gider ifade verirsiniz. En nihayetinde mahkeme kusur oranında ceza verir mahkeme masrafları kamuya maledilir konu kapanır.
Eğer iş kaybı olacaksa şirket seni işten çıkarabilir tabi yasal haklarını vermek koşuluyla. Raporlu olduğun süre boyunca maaşını SGK minimumdan öder hepsi bu.
Manevi tazminat davasını kazanmak bu koşullarda zor avukatsız olmaz kazanana kadar da bayağı masraf edersiniz.

Maddi acsam ancak sonuclanir o zaman dogrumudur ?
 
Katılım
10 Ocak 2017
Mesajlar
3,076
bende 5-6 gün önce kaza yaptım. Sıyrıklarla atlatmama rağmen zor yürüyorum sen diz kapağını kırmışsın zor gerçekten zor çok geçmiş olsun.
 
Katılım
17 Nis 2012
Mesajlar
3,160
ilk önce ceza davası açılıcak, ama kaza da buna gerek olmayabilir, daha sonra tazminat davası için bin lira falan açarken ödenicek, daha sonra davayı kazandıktan sonra da bir o kadar da icraya vermek için ödenicek, yanii devlet uğraşmak istemiyor konuyu okumadım ama ufak tefek şeylerse uğraşmaya değmez, adliyeler sadece adam öldürmeye bakıyor ve trafiktekileri kaza sayıyor
 
Katılım
14 Ara 2008
Mesajlar
124
benzerini yaşadım. Şikayetci olursan uzlaştırmacıya gider konu. Orada talebini yaparsın. Anlaşırsanız konu kapanır. Yok anlaşamadık derseniz konu mahkemeye gider ve mahkemenin insiyatifine kalır.
 
Katılım
19 Ocak 2016
Mesajlar
1,484
Hiçbir talepte bulunmazsan adam geçer gider, hayat boyu bu şekilde bedel almadan yaşarsın, yarın öbür gün bana da çarpar vebali sana kalır. Dava süresini geçirirsen son pişmanlık da fayda etmez ah ulan şimdiki aklım olsa ..... dersin.

Maddi tazminatı ispatlaman lazım, manevi tazminat duruma göre değişir. Manevi talepte bulunursan adam da uğraşır, bundan sonra biraz daha dikkatli olma ihtimali doğar, 1-2 ay sonra değil belki ama 2-3 sene sonra sana yaşatılanın bedelini hiç olmazsa biraz alırsın.

Ben olsam tazminat talep ederdim. Şimdi değil 5 sene sonra dizlerinde kazaya bağlı tedavi gerekirse yine dönüp geriye ah ulan diyeceksin. Olay uzamadan taleplerini iste.

Mahkeme geç de olsa doğru kararı verecektir. Zaten haksızsan haksız diyecek, haklıysan haklı diyecek. Zorbalıkla almıyorsun ya, kanunla nizamla.
 
Katılım
25 Ocak 2019
Mesajlar
4
Merhaba geçmiş olsun öncelikle
maddi ve manevi tazminat hakkınız ancak süre aşımlarına dikkat ediniz.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst