Kayganlaşan yollara dikkat !!!

Katılım
5 Haz 2006
Mesajlar
1,037
Havaların soğuması nedeni ile sabahın erken ve akşamın geç saatlerinde kayganlaşan yollar her an kurulu tuzak gibi.Özellikle köprüler, viyadükler ve birçok yollar çöken sisin etkisi ile ıslanarak kırağı ve buzlanmalar sonucu Tüm sürücüler için beklenmedik tehlikeler oluşturmaktadır.
Benim gibi işine motosikletle giden arkadaşlar için bu durum daha da tehlikeli olmaktadır. Bu iş tecrübe tanımıyor. Motosiklet mutlaka kayıyor. 10 gündür resmen yollarda zikzak çiziyorum. Hatta yarından itibaren bir süre motosiklet kullanmama kararı aldım.
Bizler bir bütün olduğumuza göre tüm arkadaşlara bu konuda dikkatlı olmalarını öneriyorum.
Herkese kazasız sürüşler dileklerimle...
 
Katılım
1 Ocak 2010
Mesajlar
773
Haklısınız, en tehlikeli olan yerlerde köprü, viyadük ve trafiğin hızlı seyrettiği yerler,
Bizler yol sakat diye kontrollü ve yavaş giderken millet F1 pistine çıkmış gibi gidiyor.
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
Bende aynı sıkıntıyı çekiyorum malesef..
Hele 2-3 gündür felaket..1 hafta önceye kadar lastiklerim mıchlen bişey olmaz diyodum ama lastikle alakası olmuyo malesef buzlanmanın:mrgreen:

Ben şahsi motoruma binmesemde nafile..Kuryelik anlatılmaz yaşanır:queen:
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
buralarda hava biraz yumuşak ( salihli ) ama gece sürüşlerinde kula ile yunus emre arası çok tehlikeli bende 4 gündür bu arada motor kullanmıyorum şehir içinde aheste takılıyorum.
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Bugün İkitelli'de motor 2. vites 3000 devirde sakin sakin giderken birden bire patinaja düştü. Soğuk + incecik çamur tabakası = patinaj.
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Bu konuyu bende açmak istiyordum.

Buzlanmayı önlemek için yollara solisyon döküyorlar sanırım. İnanılmaz kaygan bir hal alıyor ve hafif bir nem gibi görünü yanıltıyor insanı.
Aman dikkat
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
avrupa yakası sahil yolunu bilirsiniz! yenikapı dan kazlıçeşmeye giden yolda meşhur bi yedikule kazlıçeşme kavşağı vardır. kavşak ışıklarında sağa zeytinburnu yönüne (sur dibi) ayrım olur çoğunlukla en soldan giden araç son anda zeytin bununa dönmeye kararverir yada kırmızı ışık yandığında sağdaysa solu soldaysa sağdaki boşluğu doldurmaya çalışır sağında solunda motosikletmi var hiç iplemez!! :pr:

bide bu yola özellikle tam fren mesafesinde her yer kuruyken buraya sanki birileri kova kova su döker :pr: bugün tekrar olduğu gibi

allah belanızı versin..
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Hasdal-Göktürk istikametini kullanacaklara ekstra önlem almalarını öneririm..
Yol feci durumda..Dün sabah 06:40 civarı o yolda idim..Zifiri karanlık..
Yol tamamen çiğ ve kırağı ile kaplanıyor, buzda gitmekten farkı yok..Görüş mesafesi 10 m. civarına düşüyor..Sisten vizör komple puslanıyor, açsan ayrı dert kapalı gitsen buğudan duramazsın..

Köprü ise ayrı bir aksiyon mekanı..Sağ şeritler sabahları komple ıslak, kaygan bir ıslaklık hem de..Dümdüz giderken alakasız yere drift yaptı motor..

Ama lanet olasını seviyorum, kimse yok yolda, düşsem, kalsam, yol dışına çıksam 3 saat sonra bulurlar, sis kalkınca..
Devirli makine almakla hata mı ettim yoksa heves dönemim kışa denk geldi diye midir?

Bir manyaklık sezinledim kendimde son bir aydır zaten hayır olsun..

Not: Zorunlu olarak bu havalarda motosikletle dışarıda olan arkadaşlarım, beni kaale almayın, tekeriniz düz bassın..
 
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
55
valla bugun az kalsın bende diğer tarafa geçiyordum

hacıosman bayırını bıler bılır(%23 eğimli bir yer ve virajlı) telefonla konusan bayan surucu bakın buraya dıkkat cekmek ıstıyorum TELEFONLA KONUSAN BAYAN SURUCU!!!! ve az da olsa yolların kaygan olması sayesinde altımdaki motorun hakımıyetını kaybettım ....ama ılk defa bir logar kapağının belediyenin duzgun yapmaması sayesinde kurtuldum.. Yani ALLAH KORUDU...
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Uyarı için teşekkürler, Esk'de akşam hava kararınca da ıslanıyor köprüler dikkat.
 
Katılım
21 Şub 2009
Mesajlar
4,029
bende eyüp üzerınden sahılı kullanarak galata köprüsüne ordanda taksıme cıkıyorum aynı istıkametı gece 12 30 dan sonrada kullanıyorum denıze yakın olan yerlerde yol felaket dıkkatlı olmak la bırlıkte en cok arkamdan gelen araclar benı tedırgın edıyor bırde gece kamyonlara musade edıyorlar valla tehlıke ıkıye katlanıyor
ama malesef yollarda ne işaret ne polis nede karayolları önlem almıyor
 
Katılım
1 Tem 2010
Mesajlar
438
@v3l3t46@ Gecmıs olsun.
Evet arkadaslar gercekten yollar saat 17:00 dan sonra buz pist ıne donmeye baslıyo, gercekten cok dıkkatlı olmak gereklı ozellıkle viraj lara cok yavas gırın...
:) Bu aksam bı 19:00 sularında arkadasımın sahın marka arabası ıle oturdugum mahallede bır doner kavsakta yolunda bos olması sebebıyle yolu gayet ıyı test ettım 2. vıtesle yarım yamalak 4 tur dırıft yaptım yanı o zor gıden arac dırıft yaptı yol resmen buz sankı.
Arkadaslar lutfen dıkkatlı surun. Kazasız keyıflı surusler herkese...
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
valla bugun az kalsın bende diğer tarafa geçiyordum

hacıosman bayırını bıler bılır(%23 eğimli bir yer ve virajlı) telefonla konusan bayan surucu bakın buraya dıkkat cekmek ıstıyorum TELEFONLA KONUSAN BAYAN SURUCU!!!! ve az da olsa yolların kaygan olması sayesinde altımdaki motorun hakımıyetını kaybettım ....ama ılk defa bir logar kapağının belediyenin duzgun yapmaması sayesinde kurtuldum.. Yani ALLAH KORUDU...

Aman dikkat. O Hacı Osman ne canlar aldı. Geçmiş olsun. Yavaş gitmek lazım orada. Ayrıca bahçeköy yoluda aşırı kaygan dün gece bir araba ağaca çıkmıştı.

Ayrıca virajları yarı sarkarak ve motoru mümkün olduğunca dik tutarak dönmeye alıştırdım kendimi. Kış ları bu şekilde daha güvenli oluyor. Yatırmak korkutuyor.. Yanlışım varsa ustalar uyarsın yinede..
 
Son düzenleme:
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
İyi bir yağmur yağıp ortalığın temizlenmesi lazım. Daha çok can yanıcak yoksa.
 
Katılım
10 Haz 2009
Mesajlar
504
bende eyüp üzerınden sahılı kullanarak galata köprüsüne ordanda taksıme cıkıyorum aynı istıkametı gece 12 30 dan sonrada kullanıyorum denıze yakın olan yerlerde yol felaket dıkkatlı olmak la bırlıkte en cok arkamdan gelen araclar benı tedırgın edıyor bırde gece kamyonlara musade edıyorlar valla tehlıke ıkıye katlanıyor
ama malesef yollarda ne işaret ne polis nede karayolları önlem almıyor

Dün akşam taksimde senden ayrıldıktan sonra eve dönerken bende o dediğin yerden geçtim sinan abi, ışıklarda durdum edirne istikametine dönmek için.. İyiki kırmızıya denk gelmişim diye şükrediyorum.. Ayağımı yere koyduğumda anladım nasıl bi kayganlık olduğunu.. Çok temkinli şekilde gittim eve kadar.. Avcılardan sonra düzeldi yol..Allah korusun hepimizi...
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
bugun bende cep durkatan anayola çıkıyordum arkadan hızla gelen araba yüzünden gazı çevirdim arka teker bir sardı ki zor kurtardım
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
akşam saat 20:00 den sonra yolllar genelde kötü.sisten dolayı yollar ıslak oluyor çok dikkatli ve temkinli gitmeli.akşam ev dönerken riva tarafından çevre yoluna zor çıktım,Allah'tan çevre yolu kuruy'du 1 saat sürmüş eve gelmem,soğuk havada terledim desem yeridir arka teker yanladıkça :pale:
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Havalar da o kadar soğuk değil halbuki, sıfırın altına düşünce ne olacak bakalım...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst