- Katılım
- 13 Haz 2018
- Mesajlar
- 18
- Konu Yazar
- #1
İlk motor aldığımda Ankarada bir çok sahtekar ustayla tanıştım. Bu nedenle kendim tamir etmeye başladım motorlarımı. Bütçe olarak çin malı motorlar uygun olduğu için başlangıcım, Skygo 250, Seyhan 250, Jinlun 250, Regal Raptor Spider gibi motorlardı. Hepsini öğrendikçe zevkine parçalayıp topladım. Bu bana deneyim kazandırdı. Şimdilerde mondial zn 125 ve Honda PCX 150, Kız kardeşimin motorları onlarıda parçalayıp toplamak zevkliydi. Bu özetten sonra bozuk bir Kawasaki ZZR 1100 buldum hurda belgeli, uygun bir fiyata aldım ve boş zamanlarımda sevdiğim işi yapmaya başladım. Konuyu açma sebebim motoru parçalerken ve toplarken burada öğrendiklerimi paylaşmak ve bilmediklerim hakkında fikir almaktır.
Kawasaki ZZR 1100 1994 Model
Acelem yok bu nedenle yavaş yavaş parçalıyorum.
Her parçada fotoğraf almam iyi, Keza ilk kez böyle bir motoru parçalıyorum. Sonuçta usta değilim ama şunu biliyorum biraz mantık yürüterek her şeyin üstesinden gelebilirsiniz. Önemli olan takıldığınızda sakin ve yapıcı olmanız.
Parçaları Tamirhaneme (Balkonuma) Taşıyorum, Ağarmış be arkadaş.
Geldik Motora. Şaseden ayırabilmek için motoru yan yatırdım kurbanlık koyun gibi bakıyordu bana, tek olduğum için motoru ancak o şekilde sökebildim ama tabi balkona taşımak için arkadaşımdan yardım aldım keza araba motoru mubarek.
Şu ana kadar her şey güzeldi parçaları inceliyorum sağlamlar. Taki yataklara kadar burada terimleri pek bilmem, ama grank milinin oturduğu yerde yarım ay şeklindeki milin oturduğu parçalar 10 adet 6 sı 1 3 5 diğer 4 ü 2 4 sıraya oturmakta farkı 2 4 yağlama delikleri daha fazla bu parçaların 2 sinin tornada yapılmış belli diğer 8 i orijinal. 2 Parçanın kalınlık ölçüsü aynı değil bununla birlikte diğerleri 40 gramken bu ikisi 30 gram bu durum grank gibi önemli bir parçanın piston kolu ivme kazanmak adına yukarı aşağıya vurduğunu düşündüğümde çok önemli olduğu kanısındayım. Genel tabir olarak yatak vurma sorununa neden oluyordur fikrimce.
Parçaları tesadüf eseri istanbuldan buldum tanesini 30 tl den 2 adet aldım. Tabi önüme başka ne sorunlar çıkacak henüz bilmiyoruz.
Bu arada karbüratörüde açıp temizliyorum ve herhangibir sıkıntı var mı inceliyorum.
Kawasaki ZZR 1100 1994 Model
Acelem yok bu nedenle yavaş yavaş parçalıyorum.
Her parçada fotoğraf almam iyi, Keza ilk kez böyle bir motoru parçalıyorum. Sonuçta usta değilim ama şunu biliyorum biraz mantık yürüterek her şeyin üstesinden gelebilirsiniz. Önemli olan takıldığınızda sakin ve yapıcı olmanız.
Parçaları Tamirhaneme (Balkonuma) Taşıyorum, Ağarmış be arkadaş.
Geldik Motora. Şaseden ayırabilmek için motoru yan yatırdım kurbanlık koyun gibi bakıyordu bana, tek olduğum için motoru ancak o şekilde sökebildim ama tabi balkona taşımak için arkadaşımdan yardım aldım keza araba motoru mubarek.
Şu ana kadar her şey güzeldi parçaları inceliyorum sağlamlar. Taki yataklara kadar burada terimleri pek bilmem, ama grank milinin oturduğu yerde yarım ay şeklindeki milin oturduğu parçalar 10 adet 6 sı 1 3 5 diğer 4 ü 2 4 sıraya oturmakta farkı 2 4 yağlama delikleri daha fazla bu parçaların 2 sinin tornada yapılmış belli diğer 8 i orijinal. 2 Parçanın kalınlık ölçüsü aynı değil bununla birlikte diğerleri 40 gramken bu ikisi 30 gram bu durum grank gibi önemli bir parçanın piston kolu ivme kazanmak adına yukarı aşağıya vurduğunu düşündüğümde çok önemli olduğu kanısındayım. Genel tabir olarak yatak vurma sorununa neden oluyordur fikrimce.
Parçaları tesadüf eseri istanbuldan buldum tanesini 30 tl den 2 adet aldım. Tabi önüme başka ne sorunlar çıkacak henüz bilmiyoruz.
Bu arada karbüratörüde açıp temizliyorum ve herhangibir sıkıntı var mı inceliyorum.