kawasaki ninja 250r mi hyo gt250r mi

Hyosung GT 250 R mi ? Kawasaki Ninja 250 mı ?


  • Kullanılan toplam oy
    176
Katılım
15 Haz 2007
Mesajlar
50
Ninja 250r'ın sonundaki R Harhi GT250r'nin sonundaki R harfinden 5 tane eder. Geri kalan harfleri sen hesapla.
 
Katılım
23 Haz 2008
Mesajlar
10
Arkadaşlar bugün 02.08.2008 günü Manisa Merkezde ilk siyah ninja 250r y igördüm ve 04.08.2008 günü süpariş etme kararı aldım.

Hyo 250 de görmüştüm evet Ninjaya göre daha kaslıydı ama Ninjanın insanı karşıdan çeken cezbedici yanı var.Ayrıca motor çalıştığı anda çıkardığı ses ve duruşu harika...

Tek dezavantajı dik direksiyon olması.

Bilmenizi isterim ben motor sürücüsü değilim daha yeni ehliyet alıyorum ve ilk kez karşılaştırma yapıyorum.Yani tarafsız gözle Kawa...
 
Katılım
22 May 2006
Mesajlar
4
Alkışlıyorum
arkadaşlar beni bilen bilir...kendi halimde tuzu kuru tasarımcı grafikerim...ortalama 6 7 yıldır motor sürmek teyim japondan başka motorada(cbf 600,v-strom 650,cbr 600rr,cbr 125..) binmemiştim taki 2007 fuarında hyosungla tanışıncaya kadar...

ewlendiğimde bir katkısı olsun babında 2006 model 600rr ımı satıp, malum erkek tarıfının gögüslemesi gerekenleri tedarik etmiştim Göz kırpıyorum uzun süre motorsuz kaldım..işlerimde rayına girince hem işte hemde özel amaçlı kullanmak üzere 250r aldım..tabi almadan öncede çok ama çok araştırdım!! ve şu kanıya vardım;( forumlarda çok tartışıldıgı gına getirttigi için krank ve benzeri dillere pelesenk olan sylemlere deyin miycem) bu motoru bir çok insan başlangıç motoru olarak aldıgı ve kalıbından gaza gelerek hayvancagızı zorladıkları için sorunlar yaşadıklarını kati surette anladım...bunlara ve bu olaylara amiyane bakıp" benim bildigim bir, bindiğim japondur" diyenleride esefle kınıyorum...BİZ JAPONA BİNMEDİKMİ ARKADAŞIM...KENAN SOFUOĞLUNA GÖKHAN KONŞU'GA, MOTO AS'A B&B MOTOR'A PENDİK KARTAL HONDA BAİLERİNE SORUN BAKALIM JAPANA BİNMEK DIŞINDA NELER YAPMIŞIZ... hyosung kullanlara, israilin filinstinli insanlara baktıgı gibi bakmayı empoze eden çilekef düzene yazıklar olsun...ve lanet olsun içimdeki insan sevgisine!!!

şimdi çok tartışılan "hyo alcana camdan atla".. "git üzerine koyda cbr 600f al"..."japondan şaşma kawazaki 250 al...şaşarsan ömrü billah düzelemezsin"...gibi söylemlerin ne kadar ön yargılı oldugunu ıspatlamaya!!

kawa 250r ve benim 11 bin kmyi devirmiş istanbulun hoyrat barından pörtlemiş safranbolunun lokumuna doymuş sokaklarında turlamış ankaranın tank paletlerinin tokatladıgı yolarında lastik yakmış, kum ve güneş aşkına antalyaya uzanmış hyosung 250r ım la ufakbir kapışma yaptık!!
kartal iskeleden maltepe belediye evlendirme salonuna kadar ufak ufacıcık bir tur...tur diyorum çünkü yarışmak için çıktıgımız yola kawa sız devam ettim yada bana öle geldi Dil çıkarıyorum (çok mu ezdim arkadaşı)
mübalağa bir yana en son aynada görüğümden 117 sn ye sonra bitiş yerinde görüştük bir daha...

içinizden birieri acemidir canım o adam diyenler ola bilir... yoo bilakis benden iyi şöfördür...hira ayakabı eşrafından mustafa arkadaşımızı..tanıyanlar tanır..eski aprilla 125cc (2 zamanlı yeni ve temiz) motoruna tur bindirdiğim zamanki yüz ifadesinin en az iki katını gördüm bu sefer yüzünde...çünkü zamanında "bak arkadaş marka delisi olma,okadar paranı çöpe atıp kawa alıcağına al bir hyo güzel güzel bin" demiştim ama ne fayda...

eminimki içinizde mustafalar vardır! adınıza üzülüyorum...marka marka diyorsanız gidin bir reklamcıya isteiginizi folyodan kesip yapıştırsın motorunuza!!

bu yarışın resimleri yok ama canlı canlı görmek istiyenleri cevizli hira ayakabıya beklerim...

BU KONUYLA İLGİLİ BAŞKA BİR SİTEDE TOPİK AÇTIM İLGİLENEN ARKADAŞLAR ORDAN TAKİP EDEBİLİR

http://www.motordelisi.com/ftopic-66581-days0-orderasc-0.html
 

asm

Katılım
3 Şub 2007
Mesajlar
2,665
Alkışlıyorum
arkadaşlar beni bilen bilir...kendi halimde tuzu kuru tasarımcı grafikerim...ortalama 6 7 yıldır motor sürmek teyim japondan başka motorada(cbf 600,v-strom 650,cbr 600rr,cbr 125..) binmemiştim taki 2007 fuarında hyosungla tanışıncaya kadar...

ewlendiğimde bir katkısı olsun babında 2006 model 600rr ımı satıp, malum erkek tarıfının gögüslemesi gerekenleri tedarik etmiştim Göz kırpıyorum uzun süre motorsuz kaldım..işlerimde rayına girince hem işte hemde özel amaçlı kullanmak üzere 250r aldım..tabi almadan öncede çok ama çok araştırdım!! ve şu kanıya vardım;( forumlarda çok tartışıldıgı gına getirttigi için krank ve benzeri dillere pelesenk olan sylemlere deyin miycem) bu motoru bir çok insan başlangıç motoru olarak aldıgı ve kalıbından gaza gelerek hayvancagızı zorladıkları için sorunlar yaşadıklarını kati surette anladım...bunlara ve bu olaylara amiyane bakıp" benim bildigim bir, bindiğim japondur" diyenleride esefle kınıyorum...BİZ JAPONA BİNMEDİKMİ ARKADAŞIM...KENAN SOFUOĞLUNA GÖKHAN KONŞU'GA, MOTO AS'A B&B MOTOR'A PENDİK KARTAL HONDA BAİLERİNE SORUN BAKALIM JAPANA BİNMEK DIŞINDA NELER YAPMIŞIZ... hyosung kullanlara, israilin filinstinli insanlara baktıgı gibi bakmayı empoze eden çilekef düzene yazıklar olsun...ve lanet olsun içimdeki insan sevgisine!!!

şimdi çok tartışılan "hyo alcana camdan atla".. "git üzerine koyda cbr 600f al"..."japondan şaşma kawazaki 250 al...şaşarsan ömrü billah düzelemezsin"...gibi söylemlerin ne kadar ön yargılı oldugunu ıspatlamaya!!

kawa 250r ve benim 11 bin kmyi devirmiş istanbulun hoyrat barından pörtlemiş safranbolunun lokumuna doymuş sokaklarında turlamış ankaranın tank paletlerinin tokatladıgı yolarında lastik yakmış, kum ve güneş aşkına antalyaya uzanmış hyosung 250r ım la ufakbir kapışma yaptık!!
kartal iskeleden maltepe belediye evlendirme salonuna kadar ufak ufacıcık bir tur...tur diyorum çünkü yarışmak için çıktıgımız yola kawa sız devam ettim yada bana öle geldi Dil çıkarıyorum (çok mu ezdim arkadaşı)
mübalağa bir yana en son aynada görüğümden 117 sn ye sonra bitiş yerinde görüştük bir daha...

içinizden birieri acemidir canım o adam diyenler ola bilir... yoo bilakis benden iyi şöfördür...hira ayakabı eşrafından mustafa arkadaşımızı..tanıyanlar tanır..eski aprilla 125cc (2 zamanlı yeni ve temiz) motoruna tur bindirdiğim zamanki yüz ifadesinin en az iki katını gördüm bu sefer yüzünde...çünkü zamanında "bak arkadaş marka delisi olma,okadar paranı çöpe atıp kawa alıcağına al bir hyo güzel güzel bin" demiştim ama ne fayda...

eminimki içinizde mustafalar vardır! adınıza üzülüyorum...marka marka diyorsanız gidin bir reklamcıya isteiginizi folyodan kesip yapıştırsın motorunuza!!

bu yarışın resimleri yok ama canlı canlı görmek istiyenleri cevizli hira ayakabıya beklerim...

BU KONUYLA İLGİLİ BAŞKA BİR SİTEDE TOPİK AÇTIM İLGİLENEN ARKADAŞLAR ORDAN TAKİP EDEBİLİR

http://www.motordelisi.com/ftopic-66581-days0-orderasc-0.html

Hocam isteyen istediğini konuşuyor. Elden ne gelir.

Zaten kaliteli motorlara binen mantıklı arkadaşlar bu motorun bu işe başlamak için iyi bir tercih olacağını kabul ediyor.

Ama -afedersiniz- bindiği motora bakmadan,rüyalarını 600'lük Japon'ların süslediği bazı arkadaşlar bol keseden atıyor.

Bizde biliriz direkt 600'lük makina almayı ama biz keriziz ya! :)

Dediğim gibi mantıklı arkadaşlar olaya iyi yaklaşıyor. Diğer mantıksız adamların dedikleri de umursamaya değmez.


Bu arada;

Kawa ,Hyo'dan kalıpsız,küçük vs. diyoruz ama güç olarak 33 hp biliyorum Ninja 250R'ı.

Ağırlık olarakta 5-6 kg hafif GT250R'dan.

Aslında GT250R'ı geçmesi lazım.


Ama maks. torka 8200 rpm'de ulaşıyor. GT250R ise 7000 rpm'de ulaşıyor.

V-Twin'in torku mu öne çıkıyor yoksa?
 
Katılım
13 Tem 2008
Mesajlar
446
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ben markaya güven derim kawasaki
 
Katılım
3 Ocak 2007
Mesajlar
521
Alkışlıyorum

kawa 250r ve benim 11 bin kmyi devirmiş istanbulun hoyrat barından pörtlemiş safranbolunun lokumuna doymuş sokaklarında turlamış ankaranın tank paletlerinin tokatladıgı yolarında lastik yakmış, kum ve güneş aşkına antalyaya uzanmış hyosung 250r ım la ufakbir kapışma yaptık!!
kartal iskeleden maltepe belediye evlendirme salonuna kadar ufak ufacıcık bir tur...tur diyorum çünkü yarışmak için çıktıgımız yola kawa sız devam ettim yada bana öle geldi Dil çıkarıyorum (çok mu ezdim arkadaşı)
mübalağa bir yana en son aynada görüğümden 117 sn ye sonra bitiş yerinde görüştük bir daha.

Selam, Ninja 250r kaç km'de yapıldıysa rodajı ne durumda, arkadaşın ninja 250r ile tecrübesi nedir? Anahtar kelimeler bunlar, bu değerler kullanıcıya göre değişkendir kaldıki 11.000 km açılmış bir motor ile 1000-2000km'deki bir motosiklet bir olmaz kanımca.

:) Kawasaki'ye ezelden beri bir düşmanlık var sanırım bir eziklikte söz konusu Türkiyede yarış motosikleti denince akla gelen ilk markayı sorun bakalım size ne diyecekler. Bu tanınmışlık kaliteden ileri gelir, Yanılmıyorsam da Japon'lar arasında tek Çinde üretim yaptırmayan firmadır da kendisi

Bir örnek ben vereyim, evimin yakınlarında Yamaha motosiklet servisi var(Bisikletçiden Bozma). Babamı da tanır geçen motosikletimi park ederken yanıma geldi aynen bana şunları söyledi, yaw kawasaki 2 defa fabrikasını kapattı, bitti artık kawasaki dedi, kırmamak için eyvallah dedim.

Saygılar.
 
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
Ben yükselmekte olan markaların daha iyi olduğu kanısındayım . Kendini kanıtlama arzusu çabası önce gelir. Hyo diyenler hata yapmaz bence. Ninja alanlar üzülmez ama böyle aşağılanan markaları sahiplenmek küçük bir çocuk gibi :) güzel bir duygu olmalı
 
Katılım
3 Ara 2007
Mesajlar
3
arkadaşlar yeni motor ehlıyetımı aldım ve kendıme motor alıcam..hedefim kendıme bir honda 600rr'ı ölmeden kullanabılmek onun keyfını yasayabılmek;) ama 250likle baslamak lazım.kawa ninja 250 mi? hyo 250 mi? tabıkı hyo kullanlar hyo dıcek kawa kullanlar kawa dicek..600rr kullanıcagım ıcın ılerde cevabınızı ona gore verın lutfen saygılar....
 
Katılım
9 May 2006
Mesajlar
1,087
Abadi, sen kawa'yı geçtiğini söylüyorsun. Hatta geçtiğini değil, ezdiğini söylüyorsun. Bir de finishe (neyin finishiyse artık) geldiğinde hemen kronometre çıkarıp saymışsın ve 117 saniye gibi inanılmaz bir fark atmışsın. Demek ki Hyo karşısında Ninja beş para etmez bir motormuş.. Hyo kawasaki'yi eze eze maymuna çeviriyormuş.. Halbuki kağıt üzerinde bakıldığında kawasaki'nin tüm özellikleri hyo'dan üstün..

Ama kawa kullananlar da hyo'ları ezdiğini söylüyor.. Bu durumda iki tarafa da inanmazdım ve hangi tarafın bol keseden salladığını anlamaya çalışırdım..

Bunun üzerine diyorsunuz ki "aprilia rs 125'e tur bindirdim" biraz uçmuyor musunuz? rs125, hyo'dan çok daha güçlü, çok daha atik, çok daha hafif bir SS makinedir. Rs125 kullananlar Hyo'yu rakip olarak bile görmüyorlar. Aprilia hem kalkışta Hyoyu yer hem de son hızda. Lastikleri de eminim Hyo'nun üzerinde gelen cam gibi hamuru olan lastiklerden iyidir. Hiçbir şekilde Hyo Aprilia'yı geçemez. Hadi geçti diyelim (aprilia sürücüsü hatasıyla olabilir) tur bindiremez.

İki ihtimal var, ya "aprilia'ya tur bindirdim" derken biraz(!) abarttınız ya da sizin altınızdaki Hyosung 650cc..

Hyosung'un kötü bir motor olduğunu düşünmüyorum. Fiyat/performans oranıyla düşünülürse bence zirveye oynar. Ama burda insanlara "nedir bu japon saplantısı?" derken asıl saplantılı olan sizsiniz. Niçin motosikletinizi Kawasaki'yle kıyaslama gereği duyuyorsunuz? Hatta abartıp Aprilia ile kıyaslıyorsunuz? ne gerek var ki buna? Kıyaslamaya giderseniz o iş dallanır budaklanır.. Örneğin "e hyosung'ta deli gibi basarsan tabi krank kırar, çok fazla basmayacaksın" diyorsunuz ama kawasaki'de rodajda veya sonrasında deli gibi basınca krank kırmıyor. demek ki aralarında bir fark var..

Neyse bu tip oyunlara gelmeyip böyle tartışmalardan elimden geldiğince kaçınmaya çalışıyorum. Dilerim Hyo ile mutlu olursunuz zira çok şahane bir motor. Ama bu işi komplekse çevirip de "kawa'yı ezdim! aprilia'ya tur bindirdim! en iyi motor hyosungdur hülean!" naralarına gerek yok. Komik oluyorsunuz.
 
Son düzenleme:

asm

Katılım
3 Şub 2007
Mesajlar
2,665
Abadi, sen kawa'yı geçtiğini söylüyorsun. Hatta geçtiğini değil, ezdiğini söylüyorsun. Bir de finishe (neyin finishiyse artık) geldiğinde hemen kronometre çıkarıp saymışsın ve 117 saniye gibi inanılmaz bir fark atmışsın. Demek ki Hyo karşısında Ninja beş para etmez bir motormuş.. Hyo kawasaki'yi eze eze maymuna çeviriyormuş.. Halbuki kağıt üzerinde bakıldığında kawasaki'nin tüm özellikleri hyo'dan üstün..

Ama kawa kullananlar da hyo'ları ezdiğini söylüyor.. Bu durumda iki tarafa da inanmazdım ve hangi tarafın bol keseden salladığını anlamaya çalışırdım..

Bunun üzerine diyorsunuz ki "aprilia rs 125'e tur bindirdim" biraz uçmuyor musunuz? rs125, hyo'dan çok daha güçlü, çok daha atik, çok daha hafif bir SS makinedir. Rs125 kullananlar Hyo'yu rakip olarak bile görmüyorlar. Aprilia hem kalkışta Hyoyu yer hem de son hızda. Lastikleri de eminim Hyo'nun üzerinde gelen cam gibi hamuru olan lastiklerden iyidir. Hiçbir şekilde Hyo Aprilia'yı geçemez. Hadi geçti diyelim (aprilia sürücüsü hatasıyla olabilir) tur bindiremez.

İki ihtimal var, ya "aprilia'ya tur bindirdim" derken biraz(!) abarttınız ya da sizin altınızdaki Hyosung 650cc..

Hyosung'un kötü bir motor olduğunu düşünmüyorum. Fiyat/performans oranıyla düşünülürse bence zirveye oynar. Ama burda insanlara "nedir bu japon saplantısı?" derken asıl saplantılı olan sizsiniz. Niçin motosikletinizi Kawasaki'yle kıyaslama gereği duyuyorsunuz? Hatta abartıp Aprilia ile kıyaslıyorsunuz? ne gerek var ki buna? Kıyaslamaya giderseniz o iş dallanır budaklanır.. Örneğin "e hyosung'ta deli gibi basarsan tabi krank kırar, çok fazla basmayacaksın" diyorsunuz ama kawasaki'de rodajda veya sonrasında deli gibi basınca krank kırmıyor. demek ki aralarında bir fark var..

Neyse bu tip oyunlara gelmeyip böyle tartışmalardan elimden geldiğince kaçınmaya çalışıyorum. Dilerim Hyo ile mutlu olursunuz zira çok şahane bir motor. Ama bu işi komplekse çevirip de "kawa'yı ezdim! aprilia'ya tur bindirdim! en iyi motor hyosungdur hülean!" naralarına gerek yok. Komik oluyorsunuz.

RS 125'in son hızı kaç hocam?

Teknik verilerde bile Hyo'nun 10 km/s daha hızlı olduğunu hatırlıyorum 2 zamanlı 125'lik makinalardan. (GPR 125, RS 125, GFR 125)
 
Katılım
9 May 2006
Mesajlar
1,087
RS 125'in son hızı kaç hocam?

Teknik verilerde bile Hyo'nun 10 km/s daha hızlı olduğunu hatırlıyorum 2 zamanlı 125'lik makinalardan. (GPR 125, RS 125, GFR 125)

Hocam hyo'nun diğer tüm 125cc 2T'lerden 10kms daha hızlı olmasına imkan yok çünkü bütün 125cc 2T'ler bir değil. GPR, taş çatlasa 25 beygir üretiyor bu nedenle Hyo son hızda GPR'ı geçer. GPR kendi motorum olmasına rağmen "Hyo geçer" diyorum. Bazıları gibi marka fetişisti değilim yani. Fakat RS125 34 beygir. Hyosung'tan 4 beygir daha güçlü, ve 50 kilo daha hafif! Hyosung aprilia'nın yanında ağırlık olarak neredeyse artçı taşıyormuş kadar dez avantajlı. Üstelik daha güçsüz. Ayrodinamik olarak da daha hacimli dolayısıyla bu da son hızını olumsuz etkileyecektir.. Jant alaşımları daha ağır (ki bu da önemli bir dezavantaj) Dünyanın hiçbir yerinde stok bir Hyo, stok bir RS125'i ge-çe-mez.

Ama bu Hyosung'u kötü bir motor yapmaz. Bugün bir aprilia için 11.000ytl gözden çıkarmak gerekirken, 0km bir hyo'yu 7500'e alabiliyoruz. Bu da Hyo'nun en önemli avantajıdır. Hyo hem performansı hem de ekonomiyi birarada sunuyor. Bu da onu şahane bir motor yapıyor. Ama işkembeden sallayıp da "rs125'e tur bindiriyorum! eze eze geçiyorum!" derseniz olmaz. Yarın öbürgün bir RS kullanıcısı bunları okuyup gaza gelir, rezil eder adamı.

Abadi o kadar uğraşıp yazmışsın ama tek yaptığın beni Hyo'dan soğutmak oldu malesef. Benim gibi Hyo seven bir adamı bile soğuttun yani. Gözümde Hyosung'u kompleksli insan motosikletine çevirdin Doğan görünümlü Şahin imajı yarattın.. Hyosung kullanıcılarının imajı için bu davranışından vazgeç lütfen..
 

asm

Katılım
3 Şub 2007
Mesajlar
2,665
Hocam hyo'nun diğer tüm 125cc 2T'lerden 10kms daha hızlı olmasına imkan yok çünkü bütün 125cc 2T'ler bir değil. GPR, taş çatlasa 25 beygir üretiyor bu nedenle Hyo son hızda GPR'ı geçer. GPR kendi motorum olmasına rağmen "Hyo geçer" diyorum. Bazıları gibi marka fetişisti değilim yani. Fakat RS125 34 beygir. Hyosung'tan 4 beygir daha güçlü, ve 50 kilo daha hafif! Hyosung aprilia'nın yanında ağırlık olarak neredeyse artçı taşıyormuş kadar dez avantajlı. Üstelik daha güçsüz. Ayrodinamik olarak da daha hacimli dolayısıyla bu da son hızını olumsuz etkileyecektir.. Jant alaşımları daha ağır (ki bu da önemli bir dezavantaj) Dünyanın hiçbir yerinde stok bir Hyo, stok bir RS125'i ge-çe-mez.

Ama bu Hyosung'u kötü bir motor yapmaz. Bugün bir aprilia için 11.000ytl gözden çıkarmak gerekirken, 0km bir hyo'yu 7500'e alabiliyoruz. Bu da Hyo'nun en önemli avantajıdır. Hyo hem performansı hem de ekonomiyi birarada sunuyor. Bu da onu şahane bir motor yapıyor. Ama işkembeden sallayıp da "rs125'e tur bindiriyorum! eze eze geçiyorum!" derseniz olmaz. Yarın öbürgün bir RS kullanıcısı bunları okuyup gaza gelir, rezil eder adamı.

Abadi o kadar uğraşıp yazmışsın ama tek yaptığın beni Hyo'dan soğutmak oldu malesef. Benim gibi Hyo seven bir adamı bile soğuttun yani. Gözümde Hyosung'u kompleksli insan motosikletine çevirdin Doğan görünümlü Şahin imajı yarattın.. Hyosung kullanıcılarının imajı için bu davranışından vazgeç lütfen..

RS 125'İN 34 hp olduğunu bilmiyordum. Anladım.

Teşekkür ediyorum bilgilendirme için.



Bu tarz muhabbetler biraz marka fanatikliğinden.
Aralarında aman aman güç farkı olmayan makinalerin birbirlerine fark açamayacaklarını biliyoruz.

"At sahibine göre kişner" olayına "el yumruğunu görmeyen kendi yumruğunu demir zannedermiş" gibi bir cevap verilebilir.
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
Ben Kawasaki dedim ama ben alacak olsam hyo alırım.Daha önce çok uzak dogu motora bindim.Dikkatli olmak gerektiriyor,soruna müdahele edebilmek gerekiyor,çözüm üreticilik gerektiriyor.ufak tefek sorunlar mucitleştiriyor insanı.Kawasakiye gelince soguk oldugum bi marka, VN1500 kullandım ve sorunlar yaşadım,parça bulmakta zor oldu illallah durumları :(
 
Katılım
13 Eki 2008
Mesajlar
114
artkadasim sana soyle soyliyebilirim ninjayi aldiginda kirmizi isiklarda durucaksin yaninda hyolu biri yaklascak motoruna bakcak cok ciliz sen onunkine bacaksin cok tatminkar yaen sonucta ninja ilk basta tatmin etsede sonradan sana yetmicek ama hyosung bence seni en azindan makinni buyutene kadar tatmin edebilir hiziliyla olmasada oturusula surusuyle sana bi 600luk suruyomussun gibi bir hios uyandirabilir ama tabiki tercih senin
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst