Kawasaki Kawasaki ER5 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 Şub 2010
Mesajlar
247
Motorun yapisi saglam iscilik guzel parcalr pahali yakiti az degil frenleri yetersiz ani saga sola kontra zayif cunku motor agir isinma problemi yok oturus pozisyonu spor konforlu degil tipi endami fena degil kemikli 1 de 60 2 de 95 yapar seriligi yeterli sesi guzel 3 viteste bile yer islaksa drift atacak kadqar torklu arka lastik emsallerine gore ince yeni baslayanlari biraz zorlar denge konusunda .on amortisor sert logar kapaklari rahatsiz eder genel olarak
 
Katılım
9 Eki 2013
Mesajlar
1
Merhaba
Neticede Japon malı. Yedek parça fiyatlarını bir kenarda tutmak kaydıyla bir sorun yaşayacağınızı zannetmiyorum. Bir yaş farketmez ama 2006 modelleri de var.
İkisi arasında ciddi farklar var ancak. cc zaten ilk göze çarpan. Yakıtı iki katı fazla gider. 4 kat güç farkı. 60 kg daha fazla

Vibrasyon bana fazla geldi. Teker standarda göre genişletilebilir. Hızlanması da gayet iyi.
 
Katılım
12 Tem 2013
Mesajlar
8
aynen kardeş topic ölmüş bende yaza doğru motor alıcam cbf 150 alıcaktım sonradan vazgeçtim bana gitmez o motor er-5 akılımı çeldi şu sıralar ama 2005 model olması düşündürüyor insanı, siz motor yeni almışsınız sanırım yorum yaparmasınız gidiş konfor yol tutuş yakıt bakım vs. tşkler şimdiden

Evet yeni aldım bir ay kadar oluyor.2004 model benimki şuana kadar gayet memnunum.Hiçbir sıkıntı vermedi ve rahatsız eden en ufak birşeyi yok.Yeni aldığım için motoru heryönden denedim ve iyiki almışım dedim.Tek sıkıntı genel sıkıntı diyebiliriz bunun için yakıt konusu.Yakıtı biraz fazla ama makinenin üzerinde olduğunuz zaman bu yakıta değer diyorsunuz.Modeli ve sınıfına göre alabileceğiniz en iyisidir er-5.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:24 ----------

Ayrıca agresif kullanım yapmadığınız ve süratı fazla artırmadığınız sürece yakıt konusunda her türlü tatmin olursunuz.
 
Katılım
5 Haz 2010
Mesajlar
114
merhaba arkadaşlar bi sorunum var 2006 model er5 im var ve 4-5 bin devirde bi boğulma yapıyor 2-3 bin devirdede boğulma yapıyordu sağ karburatörün tahliye memesinden birraz benzin boşaltınca biraz çalışması düzeldi ama halen boğulma yapıyor soldaki karburatörde bu memeyi bulamadım bilgisi olan varsa yardımcı olabilirmi ve daha boğulmayı önlemek için ne yapmam gerekiyor
teşekkürler
 
Katılım
27 Şub 2010
Mesajlar
247
4-5 bin değil ama 7 binden sonra kesiliyordu sibop sesi vardı zaten sibop bosluğunu alınca nefesi açıldı seninki patırdama şeklindemi yoksa güçte kısılma mı oluyor hiç sarsıntı vermeden(yüksek ihtimal karb.den)buji aralığına da bak derim ama bujilerin yeri biraz zor .depo sökmek lazım
 
Katılım
5 Haz 2010
Mesajlar
114
bujileri sıfır taktım bujilerden değil muhtemelen buji kafalarını da değiştirdim benzinden olabilirmi diye düşünmüyor değilim bakıcam bakalım
 
Katılım
21 Ağu 2009
Mesajlar
95
karbüratör jetleri tıkandığı için yapabilir söküp temizlemen gerekiyor depo ile musluk arasında filtre varmı
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
Er 5

MAKİNE TİPİ : 4-zamanlı,su soğutmalı,Paralel Çift silindir

>SİLİNDİR HACMİ : 498 cc
>SİLİNDİR, ÇAP x STROK : 74 x 58 mm
>SIKIŞTIRMA ORANI : 9.8:1
>SÜBAP SİSTEMİ : DOHC,8 Sübap
>MAKSİMUM GÜÇ : 50.3 PS/9.000 rpm
>MAKSİMUM TORK : 45 N.m (4.6 Kgf.m)/7.200 rpm
>KARBURATÖR : Keihin CVK 34 x 2
>ATEŞLEME : Dijital TCBI
>MARŞ SİSTEMİ : Elektrik
>ŞANZIMAN : 6 - vites
>ŞASİ TİPİ : Yüksek Gerilimli Çelik
>KASTER / TRAIL : 27' / 102 mm
>SÜSPANSİYON ÖN : 37 mm Teleskopik çatal
>SÜSPANSİYON ARKA : Ön yükleme ayarlı çift
>LASTİK ÖN / ARKA : 110/70-17 / 130/70-17
>FREN ÖN : Tek Disk 280 mm,Çift piston kaliper
>FREN ARKA : Tambur 160 mm
>TEKERLEK ÇALIŞMASI ÖN / ARKA : 125 / 114 mm
>BOYUTLAR UxGxY : 2070 x 730 x 1070 mm
>AKS AÇIKLIĞI : 1430 mm
>SELE YÜKSEKLİĞİ : 800 mm
>YAKIT KAPASİTESİ : 17 Lt
>KURU AĞIRLIK : 179 Kg

motoru özellikle blok kısmını bol su ile yıkamamaya dikkat ediniz,tek buji'nin çalışmama ihtimali çok yüksek.
senkron ayarınızı kontrol ettirin-çekiş ve yakıtta % 100 etkilidir
arka lastiği bir veya iki numara büyütebilirsiniz pek yakıtta etki yapmıyor,sadece virajlarda pek yatmıyor motor
500 cc olmasına nazaran 250 cc'den biraz fazla yakar ama 600 cc motor gibi gider,kalkışlarda çogu motora toz yutturur,gaza birden fazla asılmayın çok ağresiftir
karbüratör yapısı jetler çok hassastır,en ufak toz pislikte sıkıntı çıkartır,depo çıkışına kaliteli yakıt filtresi takmayı unutmayın
motor yağında motul kullanmanızı tavsiye ederim vites geçişleri motor sesi baya bir degişiyor.
arka fren balatası tamburuna ara ara basınçlı hava tutun,arada biriken fren tozları zamanla tambur içinde ve balata üzerinde birikerek frene etki yapıyor.
bujileri mevsime ve ülkeye göre degişir sıcak ve soguk bıji olarak kullanıma dikkat ediniz.yakıtta,ilk çalıştırmada ve güçte etki eder.
normal buji NGK DR9EA
Sıcak Buji NGK DR8EA
İridyum Buji (soguk)NGK DR9IX
İridyum buji (sıcak) NGK DR8IX
en zevkli kullanım 3.vites 5000 devir ve üzeridir
her türlü zorlamaya karşı çok sağlam bir motosiklettir
bakımlarını zamanında yaptırdığınız müddet size masraf çıkartmayan bir motordur
güzel kullanımlar...
 
Katılım
30 Mar 2012
Mesajlar
72
eee burdada kimse kalmamış sanırım .şimdi benim er 5 karbüratörden benzini hava filtresine veriyor soş tarafa.bilen biri olsaydı danışırdık.hayırlara vesile olsun.
 
Katılım
5 Haz 2010
Mesajlar
114
merhaba arkadaşlar benim motor boğuluyor diye yazmıştım sorun benzindenmiş değiştirince çalıştı ama şimdi yine boğuluyor yedeğe alınca boğulmuyor on a alınca boğuluyor yedek hortumuna takılı benzin filtresi var normal e takılı filtre yok o yzüden yapailirmi sizce
 
Katılım
22 Nis 2005
Mesajlar
317
Benzin musluğunu PRİ de bırakma ....
ON da olsun herzaman....

Arkadaşlar benzin musluk konumu arkadaşımızn da dediği gibi ON konumunda olmalı. PRİ konumu sürekli olarak benzin akışı sağlar ve fazla gelen benzin hava filtresisin olduğu yere dolar.

merhaba arkadaşlar bi sorunum var 2006 model er5 im var ve 4-5 bin devirde bi boğulma yapıyor 2-3 bin devirdede boğulma yapıyordu sağ karburatörün tahliye memesinden birraz benzin boşaltınca biraz çalışması düzeldi ama halen boğulma yapıyor soldaki karburatörde bu memeyi bulamadım bilgisi olan varsa yardımcı olabilirmi ve daha boğulmayı önlemek için ne yapmam gerekiyor
teşekkürler

Motorun boğulma olayı ile ilgili olarak anlayan bi ustaya gösterseni iyi olur. Karbüraör ayarından olabilir ama kurcalamamanızı öneririm. Bir de bujileri çıkarıp yakma durumları aynı mı bakın. Düzgün yakan bir bujinin ucu beyaz olur eğer herhangi birinde kurum varsa yani siyahlaşmışsa o silindir tam yakamıyor demektir. bunun da farklı sebepleri olabilir. karbüratör ayarı subap ayarı vs. ama dediğim gibi işten anlamayan kişilere kurcalatmamanızı öneririm.
Büyük olasılıkla karbüratör benzin ayarındandır. Bir taraf diğer taraftan fazla benzin verirse fazla benzin gelen silindirde tama yanma olmaz ve neticede bujide dediğim siyahlaşma olur hatta bir süre düşük devirde motoru kullanırsanız motorun çekişi inanılmaz düşer.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:48 ----------

Arkadaşlar motorum satılıktır. Sorunsuz makine almak isteyenlere duyurulur.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kawasaki-2005-orjinal-bir-kawasaki-er5-142238931/detay/
 
Katılım
5 Haz 2010
Mesajlar
114
hallettim arkadaşlar cevap yazanlara teşekkürler herhalde önceden açmışlar musluğu on konumu aslında off konumu oluyormuş ayarlayamamışlar tam olarak off konumuna alınca on konumuna geldiği için çalışmıyormuş yeni farkettim :D
 
Katılım
5 Haz 2010
Mesajlar
114
merhaba arkadaşlar başımdan ufak bir kaza geçti şükür atlattık ama km saatinin kapağı çatladı saati tutan ayağın 1 i kırıldı yapıştırdım şuanda sıkıntı yok ama yinede değiştirmek istiyorum ebaydan almak istiyorum ama er5 inkiler çok pahalı muadilini uldum ama zrx400 için diyor er5 e olmaz dedi adam
fakat baktım tıpatıp aynısı bir bilgisi olan varmıdır nedir diye linki atıyorum bilenler bir bakarsa
http://www.ebay.com/itm/321104982136?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649
http://www.ebay.com/itm/321122186687?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649
şimdiden teşekkürler
 
Katılım
30 Mar 2012
Mesajlar
72
he bende söktüm karbüratörü temizledim taktım gene soldan benzin geldi depoyu boşalttım yedek seviyesinde benzin koydum on konumuna aldım .sonra yedek on yedek on makiniste kadar gidebildim 10 km felan naaptı bilmem akşam aradı soldanmı geldi benzin dedi evet dedim gel al tamam dedi 50 tl bayıldık tabi şimdi iki filtre aldım birini ana sına birini yedeğine takacam boğulma için de oktan yükseltici kullanırsanız 5-7 binde boğulma zayıflama olmaz iki silindir ya benzinde kötüyse torku düşüyor.erhan bey.
 
Katılım
22 Nis 2005
Mesajlar
317
merhaba arkadaşlar başımdan ufak bir kaza geçti şükür atlattık ama km saatinin kapağı çatladı saati tutan ayağın 1 i kırıldı yapıştırdım şuanda sıkıntı yok ama yinede değiştirmek istiyorum ebaydan almak istiyorum ama er5 inkiler çok pahalı muadilini uldum ama zrx400 için diyor er5 e olmaz dedi adam
fakat baktım tıpatıp aynısı bir bilgisi olan varmıdır nedir diye linki atıyorum bilenler bir bakarsa
http://www.ebay.com/itm/321104982136?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649
http://www.ebay.com/itm/321122186687?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649
şimdiden teşekkürler

Kardeş Zrx 400 ün göstergesini alabilirsin. İki motorun gösterge dış kapakları aynı.
 
Katılım
5 Haz 2010
Mesajlar
114
Kardeş Zrx 400 ün göstergesini alabilirsin. İki motorun gösterge dış kapakları aynı.

dış kapaklarının aynı olduğunu öğrendiğim iyi oldu kardeş saolasın da bence km kutusu da aynı gibi sanki
komple km kutusunu alayım diyorum olmadı kapağını kullanırım sadece
zaten er5 in km kapağı fiyatına zrx400 km kutusu aynı fiyat :D
 
Katılım
5 Haz 2010
Mesajlar
114
merhaba arkadaşlar eksantrik zinciri değiştiren varmı bu motor için
motorum 42000 yeni olucak km ile alakalı değil ama motorun eksantriği değişmesi gerekiyor
sadece zincir mi değişiyor yoksa gergi ve paletleri de değiştirmeye gerek varmı
sonuçta 40000 de motor bu
 
Katılım
12 Tem 2013
Mesajlar
8
Motorumu maddi ihtiyaçlarımdan dolayı satıyorum.Temiz ER-5 arayanlar düşünebilir.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kawasaki-sorunsuz-tertemiz-er-5-154010544/detay/
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst