- Katılım
- 22 Eki 2010
- Mesajlar
- 203
Haklısın..kaliteli birşey olması lazım..yoksa yolda ha düştü ha düşecek diye ses yapan birşeyle gidilmez..araştırmam lazım dediğin gibi...
hayırlı olsun,kolay gelsin ilkanbir önceki motorum Gn 250 idi 93 model siyah...Gn 250 candır ya,yedek parçada bol bkz.kanuni tiger
bu arada dünden beri motorun gaz yememe problemi ile uğraşıyorum..akşam karşıya geçtim haremden e-5 e çıkarken rezerve düştü motor ondan sonra sapıttı...niyetim zaten bakım yaptırmaktı isabet oldu..5 km rezervde kullandıktan sonra depoyu fulledim,neyse bugün sabah erkendende servise gittim yağ ve buji ve filtrelerin değişimini yaptırdım, sorunu ustama anlattım çıktık yola deneme turu attık o önde ben arkada o an normal çalıştı usta dedi bir sorun görünmüyor ama pislik gelmiş olabilir vs. fakat ben benzini herzaman aynı yerden alırım, seçiciyimdir o konuda topkapı shell den şaşmam neyse dönüşte biraz sıkıştır kendine gelir dedi fakat bostancıdan çapaya gelene kadar sorun dahada arttı.hatta rölantide iken stop edecek duruma geldi...yarında sabah erkenden floryada Beşir Usta yı çok met ettiler ona götürecem bakalım...umarım farklı bir sorun yoktur:silent:
İstanbuldayken benim motora da o bakardı, dürüst adamdır. Ankara' da ikamet ediyorum adam gibi usta bulamadığımdan bakımda Beşir ustanın yanına gideceğim, memlekette düzgün usta yok denecek kadar az arkadaşlar...sorun halloldu...tahmin edilen şekilde benzin deposundan pislik gelmiş,normal-yedek benzin hortumları tıkanmış vs...ayrıca sol silindir ateşleme bobinide arızalıymış,benden önceki sahibi suzukiye ait çıkma bir bobin takmış...mayıs ayından bu yana gittiğim ustam benim için artık bitmiştir, çünkü çarşamba günü motoru bakıma götürdüğümde bujileri değiştirdiğimizde sol taraftan çıkan bujinin kapkara olduğunu görünce ve ayrıca egzozu söktüğümüzde yine sol header in simsiyah kurum bağladığını gördüğümde içime bir kurt zaten düşmüştü fakat usta ya işte o buna aldırış bile etmedi...adama motor gitmiyor boğuyor kendini kapatıyor diyorum yok kıl yok yün yok tüy diyor meseleyi çözemiyor...yapmış olduğum araştırmalar neticesinde florya da Beşir Usta'yı buldum motoru dün götürüp teslim ettim.1 saat sonra adam beni aradı dedi senin bobininde arızalı orjinali var temin edebiliriz onay verirsen devam ediyorum dedi bende oluru verdim...Adam Kawasaki'nin eski ustabaşısı ve motorları yarışa hazırlayan adam,sessiz sakin ve işinin ehli biri..Eğer İstanbul'da Kawasaki'den anlayan usta arıyorsanız gözüm kapalı tavsiye ediyorum arkadaşlar...Motor şu an inanılmaz performansta çalışıyor.Tüm ayarlarını yapmış (senkron,hava,egzantirik gergisi),ve önceki halinden kat be kat farklı...Özetle 50.000 bakımı tamamlandı toplamda 450 TL masraf ettim ziyadesi ile memnunum.Ayrıca motor içinde kendisinin demesiyle maaşallahı varmış ve şu an itibarı ile en az 20.000 km sorunsuz gidebileceğimi belirtti![]()
er 5'in ayarları yerinde,birde deposu dolu olunca tadından yenmez kullanıcısına çok tat verir.
rezerv depoya düşmemeye çalışın,hiç sevmiyor kerata,
yine eklemek isterim musluk çıkışına benzin filtresi taktırın başınız ağrımasın.
kazasız belasız kullanımlar dilerim.
PRİ konumu üst sayfalarda güzelce açıklanmıştı ,ama ne olursa olsun bence çok saçma bir durum yazık günah kardeşim 3 lt yağ yağ filtresi boşuna heba oluyor.O anki sinir durumunu zaten saymıyorum.Normalde PRİ konumu yatan motosikleti ilk çalıştırmada kolay çalışsın diye karbüratörü geçici olarak benzinle doldurmak için yani kısa süreligine kullanılacak konum...
ben PRİ konumunda bırakmadım ama motor yokuş aşagı iken sağ karbüratör'e pislik gelmiş ve şamandra benzini kesmemiş ve piston kafasından yağa almış 500 ml benzini,hava filtresi haznesindende 1 bardak benzin çıktı,sebebi hava filtresinin tahliye hortumunun ucu kapalıydı-şimdi ucuna delikli tıpa taktım ne olur ne olmaz benzin dolarsa dışarı atsın diye birde musluk çıkışına oto benzin filtresi taktım karbüratörü tıkamasın diye.er 5'e binipta bu olay başına gelmeyen kalmayacak gibi görünüyor.
musluk vakumu yüzünden arkadaşın er 5'i 3 sefer yaga benzin karıştırdı en sonunda kızdı sattı kawa'yı.
çin motorunda bile butar arıza çıkmazken böyle kaliteli bir motosiklet'te ufacık bir pislikten yüzlerce liralık masraf çıkarması şahsen beni kızdırıyor.bu Japan'ların kafası halbuki çalışır diyorum ama bir boşluk anlarına gelmiş demekki.